• Welkom in het topic waar we zo seksueel bevrijd mogelijk proberen te zijn. Ben je wel eens 'toevallig' op een tube secondelijm gevallen? Wij begrijpen het. Bij de dokter terecht gekomen omdat je Actionman was gaan 'slaapwandelen'? Wij begrijpen het. Met je haren vast in zijn/haar gulp vanwege een sociologisch experiment? Wij begrijpen het.

    Nee, maar serieus; hier alles over seks en alles eromheen en wat ermee te maken heeft. Van SOA's tot eerste keren, van anticonceptie tot glijmiddel. Vraag het je mede-Quizletters. We zijn misschien niet gecertificeerd, maar sommige mensen zijn wel experts. Ik bedoel maar. (Blunders en ervaringen zijn ook welkom.)





    [ bericht aangepast op 28 aug 2017 - 0:24 ]


    Tijd voor koffie.

    Jij bezit hem niet. :') Ik zeg het maar even, hij is geen hond.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Stalking much.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Gareth schreef:
    Jij bezit hem niet. :') Ik zeg het maar even, hij is geen hond.


    Dit. Niet rude bedoeld, maar je moet hem niet als gegeven zien. Hij heeft nog altijd het recht om zijn eigen keuze's te maken. (:

    LittleOwlet schreef:
    (...)

    Praktisch bezit ik hem, want het is mijn vriend. Maar ik weet ook niet waar het vandaan komt, ik wil ze echt krenken of zo, idk. :\


    Ik denk dat je hier de fout in gaat en dat— dat uitwerking heeft op jullie relatie: je 'bezit' een vriend / vriendin niet. Hij is de jouwe. Jij houdt van hem. Maar hij is nog steeds eigen baas. Natuurlijk, als jij iets niet leuk vindt dan mag je dat zeggen en dan kan hij zien of hij daar iets mee doet ja of nee. Maar bezitten? Nee. Het is geen ding.


    •

    Ik wil niet lullig overkomen, maar hoe jij over hem praat, klinkt als een ongezonde relatie. Ik zou niet kunnen daten met iemand die mij zou verbieden met andere jongens (of meisjes, whatever) te praten. Hij kan zelf keuzes maken en daarin moet je hem vertrouwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ja, hij zegt ook dat hij zijn eigen keuzes maakt, maar ik trek dat gewoon niet. Helemaal niet als een meid goeie morgen naar hem schrijft via FB. Zij begon ineens tegen hem te praten want volgens haar ziet hij er 'sympatisch' uit. WTF betekend dat zelfs. Ik was echt pissed dat zomaar een random meid naar hem schrijft. Hij gaat haar nu pranken, hebben we afgesproken, maar alsnog voel ik me er kut bij.

    Hij zegt ook dat hij gewoon de chat laat zien als ik er om vraag en alleen schrijft, geen spraakmemo's of foto's. Maar ik voel meer gewoon niet goed bij.
    Zodra deze meid zegt dat ze hem leuk vind (als ze dat al doet) dat hij al een vriendin heeft. Hij wil eerst weten wat haar intenties zijn. Maar ik vind het gewoon echt klote. Waarom niet gewoon meteen blocken, weet je.

    Hij zegt ook dat ik de enige in zijn leven ben van wie hij houd en dat niets dat zal veranderen, en bij mij is hetzelfde geval, maar het is moeilijk.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LittleOwlet schreef:
    Ja, hij zegt ook dat hij zijn eigen keuzes maakt, maar ik trek dat gewoon niet. Helemaal niet als een meid goeie morgen naar hem schrijft via FB. Zij begon ineens tegen hem te praten want volgens haar ziet hij er 'sympatisch' uit. WTF betekend dat zelfs. Ik was echt pissed dat zomaar een random meid naar hem schrijft. Hij gaat haar nu pranken, hebben we afgesproken, maar alsnog voel ik me er kut bij.

    Hij zegt ook dat hij gewoon de chat laat zien als ik er om vraag en alleen schrijft, geen spraakmemo's of foto's. Maar ik voel meer gewoon niet goed bij.
    Zodra deze meid zegt dat ze hem leuk vind (als ze dat al doet) dat hij al een vriendin heeft. Hij wil eerst weten wat haar intenties zijn. Maar ik vind het gewoon echt klote. Waarom niet gewoon meteen blocken, weet je.

    Hij zegt ook dat ik de enige in zijn leven ben van wie hij houd en dat niets dat zal veranderen, en bij mij is hetzelfde geval, maar het is moeilijk.


    Als je zelfs een 'goedemorgen' al erg is, moet je misschien even kijken waar het probleem zit. Vanwege zo'n berichtje moet je namelijk niet willen dat hij haar blokkeert - dat gaat wel heel ver. Kan het zijn dat je hiervoor in een zeer slechte relatie hebt gezeten en/of heel onzeker bent over jezelf? Daar kan deze extreme jaloezie misschien vandaan komen en dan is het misschien verstandig om hulp te zoeken bij iemand.
    Ik hoop in ieder geval dat het op te lossen is, want dit klinkt niet alleen voor je vriend, maar ook voor jezelf niet heel prettig.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    LittleOwlet schreef:
    Ja, hij zegt ook dat hij zijn eigen keuzes maakt, maar ik trek dat gewoon niet. Helemaal niet als een meid goeie morgen naar hem schrijft via FB. Zij begon ineens tegen hem te praten want volgens haar ziet hij er 'sympatisch' uit. WTF betekend dat zelfs. Ik was echt pissed dat zomaar een random meid naar hem schrijft. Hij gaat haar nu pranken, hebben we afgesproken, maar alsnog voel ik me er kut bij.

    Hij zegt ook dat hij gewoon de chat laat zien als ik er om vraag en alleen schrijft, geen spraakmemo's of foto's. Maar ik voel meer gewoon niet goed bij.
    Zodra deze meid zegt dat ze hem leuk vind (als ze dat al doet) dat hij al een vriendin heeft. Hij wil eerst weten wat haar intenties zijn. Maar ik vind het gewoon echt klote. Waarom niet gewoon meteen blocken, weet je.

    Hij zegt ook dat ik de enige in zijn leven ben van wie hij houd en dat niets dat zal veranderen, en bij mij is hetzelfde geval, maar het is moeilijk.


    Ik vind het om eerlijk te zijn heel lullig dat hij/jullie dat meisje gaat gaan) pranken. Dan lok je het uit en dat is gewoon pesten, sorry not sorry. Ik zou even goed nadenken waarom je zo jaloers bent, want hoe je je nu gedraagt tegenover hem is gewoonweg bezitterig. Hij kan prima zijn eigen keuzes maken. Dat je af en toe wat jaloers kan worden als hij met anderen praat, is logisch, maar op deze manier...


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    LittleOwlet schreef:
    Ja, hij zegt ook dat hij zijn eigen keuzes maakt, maar ik trek dat gewoon niet. Helemaal niet als een meid goeie morgen naar hem schrijft via FB. Zij begon ineens tegen hem te praten want volgens haar ziet hij er 'sympatisch' uit. WTF betekend dat zelfs. Ik was echt pissed dat zomaar een random meid naar hem schrijft. Hij gaat haar nu pranken, hebben we afgesproken, maar alsnog voel ik me er kut bij.

    Hij zegt ook dat hij gewoon de chat laat zien als ik er om vraag en alleen schrijft, geen spraakmemo's of foto's. Maar ik voel meer gewoon niet goed bij.
    Zodra deze meid zegt dat ze hem leuk vind (als ze dat al doet) dat hij al een vriendin heeft. Hij wil eerst weten wat haar intenties zijn. Maar ik vind het gewoon echt klote. Waarom niet gewoon meteen blocken, weet je.

    Hij zegt ook dat ik de enige in zijn leven ben van wie hij houd en dat niets dat zal veranderen, en bij mij is hetzelfde geval, maar het is moeilijk.


    Als eerste: ga dat meisje alsjeblieft niet pranken. Zij kan niet weten dat hij een vriendin heeft en daar hoeft ze dus ook niet voor gestraft te worden. Het is héél erg dat je zo met iemand omgaat en dat hangt tegen het randje van pesten aan. Volgens mij heb ik vaak genoeg dingen voorbij zien komen op Q. om te weten dat jij je ook soms benadeeld hebt gevoeld en zelfs bent gepest, doe dat dan ook niet bij anderen.
    Als tweede: ik denk dat het wellicht kan helpen om eens met iemand te gaan praten over deze jaloezie, want het is niet 'normaal' meer te noemen. Wellicht komt het door je eigen zelfbeeld, door dingen die je hebt meegemaakt of gewoon hoe je in de relatie staat (het kan duizend en één oorzaken hebben, maar daar kan ik niets over zeggen). Het is gewoon handiger om daar achter te komen, want wellicht komt er een moment waarop je vriend zegt 'doei ik heb hier geen zin meer in'.


    •

    Even voor de goede orde, niemand wil je hier aanvallen LittleOwlet. Ik kan het me voorstellen dat je je bedreigd voelt als er drie mensen met hun duidelijke mening komen, maar het komt voort uit oprechte zorgen. We willen je echt helpen om uit die situatie te komen, want het klinkt alsof het voor jullie allebei soms erg lastig is. :/

    Mr_Hyde schreef:
    Even voor de goede orde, niemand wil je hier aanvallen LittleOwlet. Ik kan het me voorstellen dat je je bedreigd voelt als er drie mensen met hun duidelijke mening komen, maar het komt voort uit oprechte zorgen. We willen je echt helpen om uit die situatie te komen, want het klinkt alsof het voor jullie allebei soms erg lastig is. :/


    Dit. Plus: ik heb vaak genoeg gezien dat een relatie is beëindigd omdat één van de twee (of allebei) té jaloers waren. Daarnaast is het voor jou ook niet fijn om je continu zo te voelen.


    •

    Klopt, ik ben heel erg onzeker, omdat er veel mooiere meiden dan mij bestaan. Ik vind mezelf echt lelijk in vergelijking met anderen en ik ben daardoor jaloers, omdat ik bang ben dat hij straks iemand leuk gaat vinden die knap ik. Hij zegt dat dat niet zal gebeuren, omdat hij van mij houd en mij al vriendin heeft en dat ik voor hem perfect genoeg ben, maar ik voel me alsnog zwaar onzeker en zelfs ongelukkig over mezelf. Dit omdat ik dus zo bang ben dat hij een ander gaat vinden.

    Ik probeer het te negeren, maar het knaagt gewoon heel zwaar aan mij. Hij weet dit ook hoor, maar ik kan er gewoon heel slecht tegen oke... Ik weet het af en toe niet meer, ik wil hem niet kwijt, maar ik heb soms heel erg het gevoel dat ik hem ongelukkig maak door dit, al zegt hij zelf van niet.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LittleOwlet schreef:
    Klopt, ik ben heel erg onzeker, omdat er veel mooiere meiden dan mij bestaan. Ik vind mezelf echt lelijk in vergelijking met anderen en ik ben daardoor jaloers, omdat ik bang ben dat hij straks iemand leuk gaat vinden die knap ik. Hij zegt dat dat niet zal gebeuren, omdat hij van mij houd en mij al vriendin heeft en dat ik voor hem perfect genoeg ben, maar ik voel me alsnog zwaar onzeker en zelfs ongelukkig over mezelf. Dit omdat ik dus zo bang ben dat hij een ander gaat vinden.

    Ik probeer het te negeren, maar het knaagt gewoon heel zwaar aan mij. Hij weet dit ook hoor, maar ik kan er gewoon heel slecht tegen oke... Ik weet het af en toe niet meer, ik wil hem niet kwijt, maar ik heb soms heel erg het gevoel dat ik hem ongelukkig maak door dit, al zegt hij zelf van niet.


    Geloof me — ik herken mezelf héél erg in jou. Voornamelijk dat gedeelte dat ik mezelf niet mooi vind in vergelijking met andere meisjes. Echter, je moet het wel vanuit jouw perspectief bekijken: jouw vriend heeft niet voor niets voor jou gekozen, niet waar?
    Ik ben wel van mening dat je moet oppassen met je jaloerse gedrag. Het is duidelijk dat het voorkomt uit je eigen onzekerheid, maar door die onzekerheid om te zetten naar jaloezie loop je een heel groot risico dat je— je vriend weg gaat duwen en dat hij er op gegeven moment niet meer tegen kan. Vind een andere manier om die onzekerheid aan te pakken, bespreek het met je vriend en probeer op een positieve manier naar andere meisjes te kijken: andere meisjes zijn mooi, dat is niet iets om negatief op te reageren. Zeg tegen jezelf: damn, zij is mooi, go you girl!


    •

    Kaur schreef:
    (...)

    Geloof me — ik herken mezelf héél erg in jou. Voornamelijk dat gedeelte dat ik mezelf niet mooi vind in vergelijking met andere meisjes. Echter, je moet het wel vanuit jouw perspectief bekijken: jouw vriend heeft niet voor niets voor jou gekozen, niet waar?
    Ik ben wel van mening dat je moet oppassen met je jaloerse gedrag. Het is duidelijk dat het voorkomt uit je eigen onzekerheid, maar door die onzekerheid om te zetten naar jaloezie loop je een heel groot risico dat je— je vriend weg gaat duwen en dat hij er op gegeven moment niet meer tegen kan. Vind een andere manier om die onzekerheid aan te pakken, bespreek het met je vriend en probeer op een positieve manier naar andere meisjes te kijken: andere meisjes zijn mooi, dat is niet iets om negatief op te reageren. Zeg tegen jezelf: damn, zij is mooi, go you girl!


    Hij zegt soms dat hij mijn gedrag beu is, maar dat hij weet dat ik het ben en dat hij wel genoeg van me houd om het te negeren. Maar zoals je al zegt, het kan een moment verkeerd gaan en dat wil ik echt niet!
    Ik kan niet positief naar andere meiden kijken, omdat mijn vriend ook kijkt en dan weet ik dat hij ze knap vind. Dan voel ik alleen maar nijd opborrelen en trek ik hem zowat mee, snap je?
    Ik probeer het echt heel erg te negeren, maar het is heel, maar dan ook, heel erg moeilijk. Eigenlijk haat ik het gewoon dat er nog meer meiden bestaan als ik ergens met mijn vriend heen ga. Ik ga het liefst ook niet meer met hem zwemmen, wat we nog maar een keer gedaan hebben. Ik voel me daar niet goed meer bij.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LittleOwlet schreef:
    Klopt, ik ben heel erg onzeker, omdat er veel mooiere meiden dan mij bestaan. Ik vind mezelf echt lelijk in vergelijking met anderen en ik ben daardoor jaloers, omdat ik bang ben dat hij straks iemand leuk gaat vinden die knap ik. Hij zegt dat dat niet zal gebeuren, omdat hij van mij houd en mij al vriendin heeft en dat ik voor hem perfect genoeg ben, maar ik voel me alsnog zwaar onzeker en zelfs ongelukkig over mezelf. Dit omdat ik dus zo bang ben dat hij een ander gaat vinden.

    Ik probeer het te negeren, maar het knaagt gewoon heel zwaar aan mij. Hij weet dit ook hoor, maar ik kan er gewoon heel slecht tegen oke... Ik weet het af en toe niet meer, ik wil hem niet kwijt, maar ik heb soms heel erg het gevoel dat ik hem ongelukkig maak door dit, al zegt hij zelf van niet.


    Ik heb heel erg veel respect voor je eerlijkheid hier. Heb je dit je vriend ook verteld?