• Mensen zeggen dat er op het vmbo hele asociale en moeilijk lerende kinderen zitten die ook nog eens gedrag problemen hebben. Het wordt in de media veel negatief over gesproken, vooral dat het niveau het laagste van het laagste is. Sommige zeggen dat V)Mbo'ers nutteloos, en geen diploma verdienen. dat ze daar heel lui en crimineel gedrag vertonen. Zijn Vmbo'ers in werkelijkheid echt dom?

    Sommige Vwo'ers zeggen dat vmbo het diepte punt is en dat je beter vuilnisman moet zijn als je toch vmbo doet.
    En paar zeggen dat Vmbo geen ambities hebben, terwijl er wel een paar zitten die hart hun best doen voor een diploma.


    Nobody Say It was easy

    Een positief punt is in ieder geval dat veel mensen het met elkaar eens zijn en dat we vrijwel allemaal vinden dat vmbo'ers net zo belangrijk zijn als vwo'ers en dat mensen met een lager niveau op de middelbare school echt niet dommer zijn dan mensen met een hoger niveau. We zijn allemaal mensen en niemand is dom.


    look at the stars, look how they shine for you;

    blackpit schreef:
    (...)

    oke, ik had verder vraag teken bij gedaan. Ben ik echt respectloos tegen mensen?


    Ik zeg nergens dat je dat bent, maar ik kan wel begrijpen dat mensen de titel anders lezen dat hoe jij het bedoelt.


    26 - 02 - '16

    blackpit schreef:
    (...)

    Ik heb zelf geen mening gezegd dat vmbo'ers dom zijn. Dat zeggen andere mensen. Sommige zeggen dat Vmbo nutteloos zijn. Misschien heb je het niet goed gelezen. Ik respecteer mensen wel, maar mensen willen mij niet respecteren, omdat ze mij niet begrijpen en mij nooit serieus willen nemen, zoals jij nu doet. Ik vraag alleen voor een mening wat ze vinden.
    Ik heb wel begrip voor mensen, maar de maar de meeste mensen hebben dat niet bij mij omdat het hun niet interesse et en niet boeit.


    Dan wijs me alsjeblieft waar in je beginpost je vraagt naar een mening.....
    Je schrijft:
    Zijn Vmbo'ers in werkelijkheid echt dom?

    Dit is niet vragen naar een mening... Dit is de zoveelste hatelijke opmerking in je beginpost, geplaatst in een vraagzin!
    Je schrijft dat andere mensen dit zeggen, maar waar kan ik dan jouw mening vinden? Wat maakt het uit wat andere zeggen? ZIJ maken dit topic niet! Dat doe JIJ!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    (...)
    Dit is niet vragen naar een mening... Dit is de zoveelste hatelijke opmerking in je beginpost, geplaatst in een vraagzin!
    Je schrijft dat andere mensen dit zeggen, maar waar kan ik dan jouw mening vinden? Wat maakt het uit wat andere zeggen? ZIJ maken dit topic niet! Dat doe JIJ!


    De topicstarter had inderdaad wat duidelijker kunnen zijn in de beginpost over wat de bedoeling van het topic is et cetera en ik snap heel goed dat je je eventueel aangevallen voelt.
    Ik denk echter niet dat dit topic is geopend om te haten op vmbo'ers, maar juist het tegenovergestelde.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2017 - 12:24 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    tubbietoost schreef:
    (...)
    Dit is niet vragen naar een mening... Dit is de zoveelste hatelijke opmerking in je beginpost, geplaatst in een vraagzin!
    Je schrijft dat andere mensen dit zeggen, maar waar kan ik dan jouw mening vinden? Wat maakt het uit wat andere zeggen? ZIJ maken dit topic niet! Dat doe JIJ!


    Er zijn veel mensen die vwo deden zeggen dat Vmbo'ers dom en nutteloos voor de samenleving is. En dat ze geen diploma verdienen. Ik vind het zelf niet kunnen en daarom heb ik deze topic gemaakt wat andere vinden. En of er vwo'ers zijn die vmbo'ers respecteren.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2017 - 12:28 ]


    Nobody Say It was easy

    Yukimura schreef:
    (...)

    De topicstarter had inderdaad wat duidelijker kunnen zijn in de beginpost over wat de bedoeling van het topic is et cetera en ik snap heel goed dat je je eventueel aangevallen voelt.
    Ik denk echter niet dat dit topic is geopend om te haten op vmbo'ers, maar juist het tegenovergestelde.



    Dan mag ze haar topicpost wel eens veranderen! =) Ze moet na vier pagina's toch langzaam merken dat meerdere mensen zich hieraan storen?
    Mocht ze namelijk het tegenovergestelde bedoelen, dan had ze dit respectvoller kunnen doen!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    (...)


    Dan mag ze haar topicpost wel eens veranderen! =) Ze moet na vier pagina's toch langzaam merken dat meerdere mensen zich hieraan storen?
    Mocht ze namelijk het tegenovergestelde bedoelen, dan had ze dit respectvoller kunnen doen!


    Ik probeer mensen met respect te behandelen. Er zijn hier geen mensen die er een probleem van maken. Mensen geven hun mening wat ze zelf vinden. Ik vind zelf dat jij niet respectvol tegen mij doet. Je trek snel conclusies over mij dat ik Havo/VWO doet, disrespectvol doet tegen menden en dat ik niet met mensen kan opschieten, terwijl je me niet kent.


    Nobody Say It was easy

    Ik snap dat het je bedoeling was om om meningen te vragen, maar het punt is gewoon dar je bedoeling niet echt overkomt in de beginpost, wat ik ook bij je andere topics merk. ^^ Je zou bijvoorbeeld, om het duidelijker te kunnen maken, de beginpost die je momenteel hebt kunnen behouden en er dan achter zetten: 'Ikzelf ben het hier echter totaal niet mee eens, en ik vraag me af of ik de enige ben. Hoe denken jullie hierover? Ik ben benieuwd naar jullie mening!', en dan is het al veel duidelijker. Zo zeg je duidelijk wat jouw mening is + maak je de bedoeling van dit topic duidelijk. Dit is totaal niet om je af te kraken ofzo, maar gewoon om tips te geven zodat je in het vervolg je topics duidelijker kan verwoorden ^^

    [ bericht aangepast op 17 juli 2017 - 13:15 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    blackpit schreef:
    (...)

    Wat wil je daarmee zeggen!? Dat alleen domme mensen die topic maken? Die arrogante zin die me vertelt dat alleen achterlijk en zelfstandige gehandicapte zulke topic maken. Wil je me daar op wijzen?


    Lieve schat, ik heb je toch niet een achterlijke en zelfstandige(?) gehandicapte genoemd? Je maakt het er zelf wat van.
    Ik vind alleen dat de titel een beetje haatdragend klinkt en dat je een vrij grote groep mensen onzeker hiermee kan maken. That's all I'm saying.

    Im out.


    Wouw, edit: Ik ben slecht met UBB codes.:W

    [ bericht aangepast op 17 juli 2017 - 13:07 ]

    Boekennerd schreef:
    (...)

    Lieve schat, ik heb je toch niet een achterlijke en zelfstandige(?) gehandicapte genoemd? Je maakt het er zelf wat van.
    Ik vind alleen dat de titel een beetje haatdragend klinkt en dat je een vrij grote groep mensen onzeker hiermee kan maken. That's all I'm saying.

    Im out.


    Wouw, edit: Ik ben slecht met UBB codes.:W


    Ooooh dan heb ik het niet goed begrepen.


    Nobody Say It was easy

    Kowalski schreef:
    Ik snap dat het je bedoeling was om om meningen te vragen, maar het punt is gewoon dar je bedoeling niet echt overkomt in de beginpost, wat ik ook bij je andere topics merk. ^^ Je zou bijvoorbeeld, om het duidelijker te kunnen maken, de beginpost die je momenteel hebt kunnen behouden en er dan achter zetten. 'Ikzelf ben het hier echter totaal niet mee eens, en ik vraag me af of ik de enige ben. Hoe denken jullie hierover? Ik ben beniewd naar jullie mening!', en dan is het al veel duidelijker. Zo zeg je duidelijl wat jouw mening is + maak je de bedoeling van dit topic duidelijk. Dit is totaal niet om je af te kraken ofzo, maar gewoon om tips te geven zodat je in het vervolg je topics duidelijker kan verwoorden ^^

    Precies dit. En de topictitel had misschien anders geformuleerd kunnen zijn, zoiets als "Vmbo'ers worden soms uitgemaakt voor dom. Is dit terecht?"


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Catmint schreef:
    Ik heb VWO gedaan en wij hadden wel een hekel aan het vmbo. Dit was ook wederzijds. Wij waren de nerds en studiebolletjes, zij waren de aso's en stomkoppen. Ik ben heel veel gepest door zowel VWO als havo als vmbo, en momenteel heb ik een relatie met een mbo'er (die wel meer capaciteit had maar te veel werd gepest op havo/vwo en dus mavo heeft gedaan). Ik probeer iedereen echt apart te beoordelen, maar vaak wordt het stereotype wel bevestigd. Luidruchtig, aso, pestkop, "kanker", drama, eerst zeggen of doen, dan nadenken, en ja, dom, en arrogant, alsof ze het iq van een genie hebben, maar eigenlijk niet slimmer zijn dan een aardappel.

    Dus ja, om je vraag te beantwoorden, bij mij op school hadden we een hekel aan het vmbo, maar zij ook aan het VWO.


    Ik heb hier het gevoel dat je alle Vmbo'ers over één kam scheert. Ik had vroeger VMBO gedaan omdat Havo en Vwo gewoon een hele hoge lat voor me was. Niet dat ik te dom en achterlijk ben, want ik heb een gemiddelde IQ. De reden dat ik Vmbo deed, was voornamelijk omdat ik niet goed ben in taal en vooral omdat ik een Visuel/Beelddenker ben. Denken in fotografische beelden in plaats van woorden. Maar de ander reden was omdat de onderwijs tempo op het Vwo te snel en chaotisch voor me is.

    Er zijn jammer genoeg wel Vmbo'ers die het verkloten, maar niet alle Vmbo'ers zijn dom, achterlijk, asociaal en lui. Er zijn paar mensen op het Vmbo die hun best deden. Paar jaar geleden ergens bij een computerlokaal had een spontaan meisje binnen een halfuur al paar bladzijdes getypt van haar opdracht.
    En tijdens diploma uitreiking vorig jaar (Van een familielid die vmbo deed) Hadden twee jongens gezeten die volgens de mentor heel sociaal en vriendelijk deed. En hadden ergens bij één van de vakken een cijfer 8,7

    Maar Vwo'ers kunnen misschien heel begaafd zijn, maar zijn ze ook heel handig en praktisch? De gezegde van de mentors uit de onderbouw: De slimste of de begaafdste mens blijkt niet vaak heel handig te zijn.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2017 - 11:27 ]

    filosofie schreef:
    (...)

    Ik heb hier het gevoel dat je alle Vmbo'ers over één kam scheert. Ik had vroeger VMBO gedaan omdat Havo en Vwo gewoon een hele hoge lat voor me was. Niet dat ik te dom en achterlijk ben, want ik heb een gemiddelde IQ. De reden dat ik Vmbo deed, was voornamelijk omdat ik niet goed ben in taal en vooral omdat ik een Visuel/Beelddenker ben. Denken in fotografische beelden in plaats van woorden. Maar de ander reden was omdat de onderwijs tempo op het Vwo te snel en chaotisch voor me is.

    Er zijn jammer genoeg wel Vmbo'ers die het verkloten, maar niet alle Vmbo'ers zijn dom, achterlijk, asociaal en lui. Er zijn paar mensen op het Vmbo die hun best deden. Paar jaar geleden ergens bij een computerlokaal had een spontaan meisje binnen een halfuur al paar bladzijdes getypt van haar opdracht.
    En tijdens diploma uitreiking vorig jaar (Van een familielid die vmbo deed) Hadden twee jongens gezeten die volgens de mentor heel sociaal en vriendelijk deed. En hadden ergens bij één van de vakken een cijfer 8,7

    Maar Vwo'ers kunnen misschien heel begaafd zijn, maar zijn ze ook heel handig en praktisch? De gezegde van de mentors uit de onderbouw: De slimste of de begaafdste mens blijkt niet vaak heel handig te zijn.


    Ik heb het idee dat juist jij iedereen over een kam scheert, niet Catmint. Zij vertelt hoe het bij haar op school zat en dat er geen sprake was van wederzijds respect, niet dat daarmee gezegd js dat alle vmbo'ers zo zijn.

    Er wordt door haar niet gezegd dat per se elke vmbo'er geen negens kan halen en gemiddeld geen acht kan staan. Staat nergens. Jouw laatste alinea laat echter blijken dat je alle vwo'ers over een kam scheert door te verkondigen dat ze juist niet (vaak) handig en praktisch ingesteld zijn. Is het niet oneerlijk dat te zeggen? Ik ben zelf een ex-havoër en ex-vwo'er en om eerlijk te zijn vind ik dit een beetje lullig.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    In tegenstelling tot wat andere users zeggen, vind ik dit topic niet aanvallend eigenlijk (tenminste, wat zij allemaal zegt e.d.). Naar mijn mening zit ze gewoon met die vraag (of ze zoekt aandacht en probeert eventueel mensen op stang te jagen e.d., als ik zie dat ze laatst weer flink bezig was).
          Alleen het feit dat dit onderwerp weer omhoog komt "dat VMBO'ers dom zouden zijn" maakt me best geërgerd. Asociaal oke, daar kan ik nog wel inkomen - maar wie the fuck is nou niet asociaal? - echter dat hele "dom-"gebeuren hangt me echt de strot uit, want hoe moeten VMBO'ers zich wel niet voelen als ze hier telkens aan herinnerd worden wanneer iemand dit vermeld (en geloof me dat is váák)? Daar gaat een mens een enorm low selfesteem van krijgen. Dat hele "over één kam scheren" word ik ook echt gek van; je kunt toch van tevoren wel even bedenken hoe jij je zou voelen als je dit te horen kreeg. Vind je het niet leuk? Houd je bek dan. En als je het toch zegt, is het gewoon puur om de ander op stang te jagen. :W


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gareth schreef:
    (...)

    Ik heb het idee dat juist jij iedereen over een kam scheert, niet Catmint. Zij vertelt hoe het bij haar op school zat en dat er geen sprake was van wederzijds respect, niet dat daarmee gezegd js dat alle vmbo'ers zo zijn.

    Er wordt door haar niet gezegd dat per se elke vmbo'er geen negens kan halen en gemiddeld geen acht kan staan. Staat nergens. Jouw laatste alinea laat echter blijken dat je alle vwo'ers over een kam scheert door te verkondigen dat ze juist niet (vaak) handig en praktisch ingesteld zijn. Is het niet oneerlijk dat te zeggen? Ik ben zelf een ex-havoër en ex-vwo'er en om eerlijk te zijn vind ik dit een beetje lullig.


    Maar Vwo'ers kunnen misschien heel begaafd zijn, maar zijn ze ook heel handig en praktisch? De gezegde van de mentors uit de onderbouw: De slimste of de begaafdste mens blijkt niet vaak heel handig te zijn.


    Ik heb nergens gelezen dat alle vwo'ers onhandig en niet praktisch zijn.
    De gezegde van mentors wijst op die mentors, Niet de topic reageerde zelf. En ik denk niet dat Filosofie hiermee alle Vwo'ers afkraakt.
    Ik ken een meisje vorig jaar die stage deed. Ze deed gymnasium en vertelde ons dat ze meer gesteld is met logisch denken in plaats met handwerk. (Met andere woorden. Sommige mensen die Vwo doen/Deden zijn meer gericht met wetenschappelijk/ logisch denken. Slim zijn zoals Einstein. Zoeken naar verklaringen, dan praktisch een houten stoel van de IKEA perfect na maken met hele kleine mozaïek steentjes als versiering heel precies kleur op kleur versieren. Of een kistje maken met echte spijkers die niet krom geslagen zijn, of perfect van vijf bij vijf centimeter de kleinste Mona Lisa na maken, die je met een vergrootglas kan zien.) Vwo'ers en de havisten krijgen tegen over de Vmbo'ers minder praktijk en meer denkwerk. Er staat niet dat alle Vwo'ers Havisten, onhandig en niet praktisch zijn. Intelligente en begaafde mensen zijn meer gericht op denken.


    Nobody Say It was easy