• Hoi allemaal!

    Mijn vraag aan jullie:
    Momenteel ben ik al een tijdje bezig met een trilogie dat zich afspeelt in een magische Arabische wereld. Ik zoek alleen nog iemand die 3 covers voor mij wilt maken. Eentje voor elk deel dat ik aan het schrijven ben. Het is dan ook de bedoeling dat duidelijk aan de covers te zien is dat deze een serie vormt.

    Het verhaal:
    Ik wil niet te veel verklappen over het verhaal, maar zoals ik al eerder zei speelt het zich af in een vroegere magische Arabische wereld. We volgen Zaïra die tegen haar wil trouwt met de brute koning van het Arabische Rijk. Na een aantal liefdeloze en wrede jaren besluit ze het heft in eigen handen te nemen. Ze ontpopt zich tot een ware strijdster die opkomt voor de rechten van haar en haar volk. Dit doet ze niet alleen. Ze besluit de hulp in te roepen van verschillende figuren uit de Arabische mythologie, met alle gevolgen van dien...
    Het is een verhaal met voornamelijk actie en fantasy, maar ook drama en romantiek.

    Mijn wensen:
    - Graag 3 covers die samen een serie vormen.
    - Graag 2 versies van elke cover: eentje met tekst, en eentje zonder tekst!
    - In de versies met tekst ENKEL de titels op de cover (dus geen username!): Desert Queen (deel 1), Desert Winds (deel 2), Desert Rose (deel 3).
    - Dezelfde lettertype op elke cover, waardoor het duidelijker wordt dat de covers bij elkaar horen en een trilogie vormen.
    - Daarbij geen modern lettertype omdat het zich afspeelt vele honderden jaren terug. Voor inspiratie: http://www.dafont.com/theme.php?cat=601
    - Mocht je plaatjes/foto's van personen verwerken in de cover, bedenk je dan dat die persoon een historisch Arabisch uiterlijk moet hebben (dus niet de kleding van nu, geen hoogblond haar etc.)

    Voor de rest laat ik jullie helemaal vrij! Belangrijk is wel dat het verhaal echt een mysterieuze Arabische sfeer uitstraalt. Ooit maakte iemand deze cover voor mij voor de oudere versie van dit verhaal: http://i60.tinypic.com/2evx2ci.jpg. Dit is eigenlijk een beetje waar ik naar op zoek ben!
    Denk aan: woestijnen, woestijnpaarden, dolken, gewaden etc.

    Beloning:
    Wanneer ik jouw covers kies, krijg je maar liefst 15 credits als bedankje (:

    Ik ben heel benieuwd naar jullie covers, alvast super bedankt!

    [ bericht aangepast op 18 juli 2017 - 13:42 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    (...)
    Dankjewel! Alleen schrijf ik het verhaal momenteel offline. Misschien dat ik het ooit nog eens online zet, dan zal ik het je laten weten (;

    Zou je het ook niet offline naar me willen sturen? Al is het maar om feedback of iets te krijgen HAHA, ik ben echt benieuwd.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sacramental schreef:
    (...)
    Zou je het ook niet offline naar me willen sturen? Al is het maar om feedback of iets te krijgen HAHA, ik ben echt benieuwd.


    Zo leuk dat je dit aanbiedt! Nu ben ik nog niet zover dat ik het een ander wil laten lezen (ik ben nog behoorlijk aan het schrijven en herschrijven), maar als ik wat verder ben: graag! Ik houd je in gedachten :)


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Zo ik heb ook even iets geprobeerd. Als je graag hebt dat ik nog iets verander (lettertype of een andere cover voor een ander boek,...) dan zeg je het maar.

    Desert Queen (deel 1)





    Desert Winds (deel 2)


    Desert Rose (deel 3)




    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 14:51 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Zijn er nog mensen die iets willen proberen? :)


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    Zijn er nog mensen die iets willen proberen? :)

    Misschien probeer ik wel wat. Gewoon, omdat het kan! Alleen, zijn er echt geen plaatjes die ik evt. zou kunnen gebruiken? Dat geeft voor mij meer inzicht.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zal het wel even proberen. Geen garantie dat ie goed is.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2017 - 15:28 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wie weet hoe je afbeeldingen moet vervagen? :'D Die van mij lukt namelijk niet op de sites die ik gebruik.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    De covers die ik nu heb, zijn:





    Zou je willen zeggen wat je meer aanspreekt? Zoals ik hierboven dus heb gezegd, weet ik niet hoe ik moet vervagen dus sommige stukken kunnen nog hard zijn. Zo vervelend, dus als iemand me dat uit wilt leggen. :'D
    Ik heb nog veel plaatjes namelijk.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2017 - 18:46 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sacramental schreef:
    De covers die ik nu heb, zijn:





    Zou je willen zeggen wat je meer aanspreekt? Zoals ik hierboven dus heb gezegd, weet ik niet hoe ik moet vervagen dus sommige stukken kunnen nog hard zijn. Zo vervelend, dus als iemand me dat uit wilt leggen. :'D
    Ik heb nog veel plaatjes namelijk.


    Thanks! De 2e en 3e spreken me meer aan dan de eerste, maar het zou inderdaad mooier zijn als je de plaatjes wat kan vervagen op de rand waarin ze in elkaar overlopen. Ook vind ik de bovenste gedeelte van de covers wat donker vergeleken met de onderste gedeelten. Ik zou het mooier vinden als de kleuren een beetje overeenkomen, zodat het meer één geheel vormt. Ik weet niet of je dat nog kan aanpassen? :)

    Ik ga trouwens nog even op zoek naar plaatjes die je eventueel zou kunnen gebruiken!

    [ bericht aangepast op 1 aug 2017 - 22:33 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Sacramental schreef:
    De covers die ik nu heb, zijn:





    Zou je willen zeggen wat je meer aanspreekt? Zoals ik hierboven dus heb gezegd, weet ik niet hoe ik moet vervagen dus sommige stukken kunnen nog hard zijn. Zo vervelend, dus als iemand me dat uit wilt leggen. :'D
    Ik heb nog veel plaatjes namelijk.


    Een lichtere gum of iets werkt uitstekend! Dus de hardheid omlaag zetten ^^

    [ bericht aangepast op 1 aug 2017 - 22:35 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    @lovelyreads: Ik weet niet zeker of dat me lukt, omdat dit serieus de eerste keer is dat ik een cover probeer te maken. Maar zelf vind ik het ook wat donker, ja, al moet je dus niet al te hoge eisen van me hebben. Ik doe mijn best maar kan niets beloven.
    Bedankt voor het opzoeken trouwens! De meesten had ik al wel, maar ik heb er sowieso iets aan, het is goed om te weten dat ik op het goede pad ben.

    @Lyrea: Welke site kan je daarvoor gebruiken (en hoe moet dat überhaupt)? Newbie hier.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sacramental schreef:
    @lovelyreads: Ik weet niet zeker of dat me lukt, omdat dit serieus de eerste keer is dat ik een cover probeer te maken. Maar zelf vind ik het ook wat donker, ja, al moet je dus niet al te hoge eisen van me hebben. Ik doe mijn best maar kan niets beloven.
    Bedankt voor het opzoeken trouwens! De meesten had ik al wel, maar ik heb er sowieso iets aan, het is goed om te weten dat ik op het goede pad ben.

    @Lyrea: Welke site kan je daarvoor gebruiken (en hoe moet dat überhaupt)? Newbie hier.

    Gebruik je een site? Ik gebruik zelf Paint.net dat is een veilige download! Als je daar kleuren gaat zoeken zie je ergens meer >>> staan als je daar op klikt kun je de gum zachter en harder maken, hetzelfde geldt voor kleuren etc. Hoop dat je hier iets van begrijpt 😅


    "The stars replaced the emptiness of my heart."



    Is dit een beetje waar je naar op zoek bent?
    Zo ja, dan wil ik voor de andere twee ook iets proberen. (:

    [ bericht aangepast op 2 aug 2017 - 14:42 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Sacramental schreef:
    @lovelyreads: Ik weet niet zeker of dat me lukt, omdat dit serieus de eerste keer is dat ik een cover probeer te maken. Maar zelf vind ik het ook wat donker, ja, al moet je dus niet al te hoge eisen van me hebben. Ik doe mijn best maar kan niets beloven.
    Bedankt voor het opzoeken trouwens! De meesten had ik al wel, maar ik heb er sowieso iets aan, het is goed om te weten dat ik op het goede pad ben.

    @Lyrea: Welke site kan je daarvoor gebruiken (en hoe moet dat überhaupt)? Newbie hier.


    Oh wist niet dat dit de eerste keer is dat je een cover maakt! Wel heel gaaf dat je toch gewoon een poging waagt en je best doet, dat waardeer ik enorm :) Misschien dat je nog iets kan met de site canva.com ?
    Daar kan je een gratis account aanmaken en ook boekcovers maken!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass