• HAHA CLICKBAIT. Nou ja, niet helemaal.

    Jullie brave Yuki/Anna-persoon heeft gisteren haar eerste boete mogen ontvangen. Lang verhaal kort: Ik zat gisteren in de trein en ik was per ongeluk aan het zwartrijden (had te weinig saldo op m'n ov, maar had dat niet door) wist je trouwens dat je minimaal een tientje op je ov-chipkaart moet hebben als je met de trein wil reizen? Ik wist dat dus niet. en natuurlijk komt er uitgerekend deze keer een conducteur langs.
    Dus, als m'n acceptgiro binnen is, mag ik lekker 50 euro aan de Nederlandse Spoorwegen doneren, yes. Daar gaat m'n zuurverdiende loon.
    Het was ook wel een beetje m'n eigen schuld, want het incheck-paaltje maakte een ander geluid dan normaal, maar ik kon de tekst op het schermpje niet lezen door de zon. Struggles.

    Hebben jullie ooit een boete gekregen? Zo ja, waarvoor? (Wildplassen telt ook :'D)

    [ bericht aangepast op 23 juli 2017 - 17:01 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Twee keer voor te hard rijden, oeeeeeps. Al vind ik dat één ervan niet mijn schuld is. Ik had nog maar net mijn rijbewijs en de auto achter me was enorm aan het bumperklevers. Het verkeerslicht sprong op oranje, maar ik durfde echt niet te remmen - dan zou hij gegarandeerd bovenop mijn auto zitten. Dus, om nog door oranje te kunnen, besloot ik toch wat gas bij te geven. Daardoor reed ik welgeteld (met correctie eraf dan) 1 km/u te hard. Boete van 40 euro te pakken. (cat)


    everything, in time

    Oh, die is inderdaad wel heel oneerlijk. Vooral met de 1 km, maar ze moeten toch ergens een grens trekken. Hm. Als je toch had geremd, was het dan alsnog jouw fout geweest als die gast achter je er bovenop was gereden?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Yukimura schreef:
    Oh, die is inderdaad wel heel oneerlijk. Vooral met de 1 km, maar ze moeten toch ergens een grens trekken. Hm. Als je toch had geremd, was het dan alsnog jouw fout geweest als die gast achter je er bovenop was gereden?


    Degene die bij iemand anders er in rijd is het altijd schuld. Wat in dit geval ook zo zou zijn, alleen in sommige gevallen is het echt oneerlijk. Je hebt malloten die gewoon vol op de rem gaan staan terwijl er niks is ofzo en als jij dan erin rijd....tja jou schuld dan dus. :\


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Degene die bij iemand anders er in rijd is het altijd schuld. Wat in dit geval ook zo zou zijn, alleen in sommige gevallen is het echt oneerlijk. Je hebt malloten die gewoon vol op de rem gaan staan terwijl er niks is ofzo en als jij dan erin rijd....tja jou schuld dan dus. :\


    Oh, ja, dat is ook wel logisch nu ik er langer over nadenk haha.
    Soms is het inderdaad heel oneerlijk, maar ja. Als je voor de één uitzonderingen gaat maken, moet dat voor de ander ook. ):


    look at the stars, look how they shine for you;

    Meraki schreef:
    Twee keer voor te hard rijden, oeeeeeps. Al vind ik dat één ervan niet mijn schuld is. Ik had nog maar net mijn rijbewijs en de auto achter me was enorm aan het bumperklevers. Het verkeerslicht sprong op oranje, maar ik durfde echt niet te remmen - dan zou hij gegarandeerd bovenop mijn auto zitten. Dus, om nog door oranje te kunnen, besloot ik toch wat gas bij te geven. Daardoor reed ik welgeteld (met correctie eraf dan) 1 km/u te hard. Boete van 40 euro te pakken. (cat)


    1 km/h meer? Meestal geven ze je toch pas een boete als je 3km/h of meer dr over heen bent?


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Yukimura schreef:
    (...)

    Oh, ja, dat is ook wel logisch nu ik er langer over nadenk haha.
    Soms is het inderdaad heel oneerlijk, maar ja. Als je voor de één uitzonderingen gaat maken, moet dat voor de ander ook. ):


    True, maar je had die vent je beter er in kunnen laten rijden dan tbh, want hij was het dan schuld geweest (is standaard) en zijn verzekering had dan moeten uitkeren. Is natuurlijk niet leuk, maar beter dan dokken voor een boete door iemand anders toedoen :')


    You were born original, don't die as a copy.

    Weggooiwashand schreef:
    (...)

    1 km/h meer? Meestal geven ze je toch pas een boete als je 3km/h of meer dr over heen bent?


    Er staat ook 'na correctie', dat betekent dat ze in feite 4 km te hard reed, er ging 3km van af en dan houd je 1km te hard over :'D


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Er staat ook 'na correctie', dat betekent dat ze in feite 4 km te hard reed, er ging 3km van af en dan houd je 1km te hard over :'D


    Ah. Ja, maar dan reed ze wel 4 km/h te hard en niet 1 km/h :p


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Damn, klote. Net alsof de spoorwegen nog niet genoeg subsidies krijgen om te overleven zonder al die boetes. (cat) Ik heb nog nooit een boete gehad, maar wel verkeersles. Joepie. Want ik was nog maar veertien en de lokale politie had besloten dat het nuttiger was jongeren verkeerslessen te geven dan boetes omdat die bij meer dan de helft toch door de ouders betaald werd. Ik kan ze geen ongelijk geven, maar hé, het was gewoon m'n licht dat niet werkte EN DAT WAS LIKE DE EERSTE KEER IN DRIE JAAR OF ZO. Frustrerend.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Weggooiwashand schreef:
    (...)

    Ah. Ja, maar dan reed ze wel 4 km/h te hard en niet 1 km/h :p


    Niet per se, want die correctie is er omdat flitspalen een foutenmarge van 3 km/h hebben.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ah man dat is echt kut. Ik heb nog nooit een boete gehad maar ik fiets te vaak met kapotte fietslamp dus het zit er wel aan te komen als ik niet proactief m'n lamp ga vervangen, hahaha. :'D

    [ bericht aangepast op 23 juli 2017 - 18:05 ]


    The truth is out there.

    Yukimura schreef:
    Oh, die is inderdaad wel heel oneerlijk. Vooral met de 1 km, maar ze moeten toch ergens een grens trekken. Hm. Als je toch had geremd, was het dan alsnog jouw fout geweest als die gast achter je er bovenop was gereden?

    Nee, je bent als bestuurder van een motorvoertuig of fiets verplicht om genoeg afstand te houden. Zo heeft een fiets ook een keer een boete gekregen omdat hij tegen een auto was opgebotst vanwege te weinig afstand.

    Enige momenten dat ik te maken heb gehad met de politie is de twee keer dat een fiets van mij gestolen was en met een auto-ongeluk. Maar wel echt superkut dat je dat net overkomen is. Ik heb ook eens zwart gereden bij ns, maar dat was omdat ik een tas op Utrecht had laten liggen (in een kluisje) en ik had gewoon geen zin om nog extra geld neer te leggen voor een heen en terugreis vanaf Den Bosch.


    Deep inside, I've never felt alive

    Eén keer voor te hard rijden en een keer omdat ik een rekening niet wilde betalen. :') Ik had het pakketje teruggestuurd, maar moest wel de verzendkosten betalen en dat vond ik bull. Maar toen kreeg ik steeds aanmaningen en heb ik het uiteindelijk toch maar wel gedaan. (cat)


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik heb wel eens boetes gehad van de bibliotheek, omdat ik boeken te laat had ingeleverd. :')
    Ook heb ik wel eens zwartgereden in de bus, maar dat was omdat ik dacht dat ik ingecheckt had, maar dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn. Gelukkig niet gesnapt.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ah, wat zuur ):
    Ik heb nog nooit echt een boete gekregen, maar wel een keer bijna, voor fietsen in een voetgangersgebied. Ik was echt net opgestapt en had ongeveer tien meter gefietst toen ik werd aangesproken door de mensen die aan het controleren waren (ze spraken me met z'n drieën tegelijk aan, wat me toch een beetje onnodig leek, maar ik denk dat misschien twee van hen nog in opleiding waren of zoiets, want normaal gesproken wordt daar eigenlijk nooit gecontroleerd en fietsen er vaak genoeg mensen in dat gebied). Ik heb me eruit weten te praten door te zeggen dat ik echt maar een heel klein stukje had gefietst en dat ik niet wist dat het daar verboden was te fietsen (wat niet helemaal waar was, maar dacht dat het alleen voor de grote winkelstraten zo was dat je er alleen mocht lopen en dat het voor het kleine straatje waar ik doorheen fietste niet zou uitmaken). Toen ben ik er als het ware met een waarschuwing vanaf gekomen (en ik heb sindsdien me ook eerlijk waar elke keer aan de regels gehouden en niet gefietst in dat stuk) :')


    "Take my advice; I don't use it anyway."