• HAHA CLICKBAIT. Nou ja, niet helemaal.

    Jullie brave Yuki/Anna-persoon heeft gisteren haar eerste boete mogen ontvangen. Lang verhaal kort: Ik zat gisteren in de trein en ik was per ongeluk aan het zwartrijden (had te weinig saldo op m'n ov, maar had dat niet door) wist je trouwens dat je minimaal een tientje op je ov-chipkaart moet hebben als je met de trein wil reizen? Ik wist dat dus niet. en natuurlijk komt er uitgerekend deze keer een conducteur langs.
    Dus, als m'n acceptgiro binnen is, mag ik lekker 50 euro aan de Nederlandse Spoorwegen doneren, yes. Daar gaat m'n zuurverdiende loon.
    Het was ook wel een beetje m'n eigen schuld, want het incheck-paaltje maakte een ander geluid dan normaal, maar ik kon de tekst op het schermpje niet lezen door de zon. Struggles.

    Hebben jullie ooit een boete gekregen? Zo ja, waarvoor? (Wildplassen telt ook :'D)

    [ bericht aangepast op 23 juli 2017 - 17:01 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik had ook illegaal gereisd met de trein. :'D En dit doe ik echt nooit meer!


    Nobody Say It was easy

    Ik heb wel eens in een overvolle bus niet ingecheckt, alsof er dan wordt gecontroleerd :'). Verder toen ik niet wist dat m'n ov eerst geactiveerd moest worden perongelijk zwart gereisd, maar gelukkig was de conducteur zo aardig om hier geen probleem van te maken.

    De enige boetes die ik heb gekregen komen ook van de bibliotheek/mediatheek op school, ik was niet echt goed in boeken optijd inleveren, oeps.


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Alsof de NS nog niet genoeg verdiend... Balen!!

    Ik heb twee boetes tot nu toe... 1tje toen ik 14 was, rijden zonder licht, €10... had wel geluk, want ik had ook geen ID bij, maar de agenten waren schappelijk ^^
    De tweede boete was een verkeersboete, na correctie 1km te hard -_-'... Mijn stagebegeleiders hadden ruzie en probeerden elkaar via mij uit te spelen.. Ik was zooo pissig dat ik iets te hard op het gas drukte.. (en toen vol op de rem, maar ik zag de flits al -_-')


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik niet, maar een paar van mijn oude vriendinnen wel, voor met z'n drieën naast elkaar fietsen. We betaalden hem wel altijd gezamenlijk :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik heb ooit een boete ontlopen. Om een af andere reden wilde de OV chipkaart niet goed inchecken bij de bus. Later stapte er een controleur in dus ik kneep 'm nogal. De controleur stapte echter uit voordat ik eruit moest, met een andere reiziger. Vermoedelijk moest die wel dokken. Haha :x


    26 - 02 - '16

    Yukimura schreef:
    Oh, die is inderdaad wel heel oneerlijk. Vooral met de 1 km, maar ze moeten toch ergens een grens trekken. Hm. Als je toch had geremd, was het dan alsnog jouw fout geweest als die gast achter je er bovenop was gereden?


    Nee, dan was het niet mijn fout geweest. Maar als beginnende bestuurder en met 80 km/u durfde ik gewoon niet te remmen. Bang dat het toch een erger ongeluk zou worden dan alleen een ingedeukte bumper. :')


    everything, in time

    Weggooiwashand schreef:
    (...)

    Ah. Ja, maar dan reed ze wel 4 km/h te hard en niet 1 km/h :p


    Daarom zeg ik ook "(met correctie eraf dan)". (cat)


    everything, in time

    Fietsen in voetgangerszone: 55 euro.
    Fietsen zonder licht: 62 euro.

    Godverdomme, motherfuckers. Beetje studentjes pesten. Dat ze boeven gaan vangen of zo.


    oi, suzy

    Geen boetes, ik kwam er altijd vanaf met waarschuwingen (a) Ik had ook zwartrijden meerdere keer hehe.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Te laat inleveren van boeken bij de bibliotheek, en daar dan geld voor moeten betalen, dat is me geregeld overkomen. Maar dat geldt ook voor mijn gezinsleden, dan zijn we met zn allen weer eens te laat x)

    En ja dit gaat dan niet echt over een boete, maar ik ben één keer mijn schoolpas vergeten op t mbo en daar kan je alleen de poortjes door met die pas. Tien moest ik mijn naam opgeven en alles en ze vertelde me na hoeveel keer mn pas vergeten, ik een nieuwe pas moest kopen.. (ookal zou mn pas nog thuis liggen).
    Toen voelde ik me echt een crimineel. Iedereen vergeet toch wel eens z'n schoolpas.

    Voor zover ik weet moet je minimaal 10 euro erop hebben staan wanneer je studenten ov hebt en anders is het minimaal 20 euro... maar weet het niet zeker.

    Enige boetes die ik ooit heb gekregen, waren bij de bieb. Leverde nog wel eens mijn boeken/dvd's te laat in, haha.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2017 - 22:38 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Oei, ik heb wel echt al veel zwart gereden hahaha maar ik ben nog niet betrapt #livingthethuglife (niet op de trein, trouwens, in België checken ze bijna altijd, haha, ik bedoel, als je ergens naartoe gaat (heen en terug) heb je minstens één controle gehad, sowieso).

    Ik weet wel dat de politie ooit eens een ID-check wilde doen bij me, omdat ik 'nog zo laat op straat rondzwierf' en ik niets kon voorleggen, omdat ik mijn pas niet bijhad, hahahaha. Ik dacht echt dat ze me mee gingen nemen, omdat ze dachten dat ik illegaal of zo was en me voor de zekerheid nog eens wilde checken in hun bestand. Uiteindelijk moest ik mijn volledige naam en adres geven en toen mocht ik gewoon door. Ik vind/vond het maar vreemd :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Bijna, in Nieuwegein toen ik daar fietste met twee vriendinnen. Wisten wij veel dat rond Cityplaza een fietsverbod heerst. Ik was 13 geloof ik, agent stond al klaar met z'n bonnenboekje. We zijn eronder uit gekomen toen we vertelden dat we niet uit Nieuwegein kwamen, en dus zag de agent het door de vingers.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Aw wat zuur!

    Ik heb ooit eens een boete gehad voor door rood rijden met de fiets (': voor een echt fucking onzinnig stoplicht, dat daar echt zonder functie staat (': - 75 euro toen...


    It's never gonna happen, Guys.

    Anders dan in de bibliotheek, nee. :')
    Maar dat is wel echt vervelend!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt