• Ik heb een probleem: ik ben een soort van op zoek naar een bijbaantje. Ik denk namelijk dat het goed voor me zou zijn om wat meer werkervaring op te doen (die heb ik op het moment namelijk nauwelijks, eigenlijk alleen wat 'vrijwilligersbaantjes' en oppaservaring), ik probeer mijn tijd wat meer op te vullen (omdat ik merk dat ik beter werk onder druk, dus als ik minder tijd heb om dingen te doen, doe ik meer als het ware, en ik denk dat mijn studie dat wel kan gebruiken) en een beetje geld verdienen zou natuurlijk ook wel fijn zijn.
    Het probleem is echter dat ik een hekel heb aan solliciteren. Ik denk dat dit komt doordat ik een soort van faalangst heb en heel erg twijfel aan mezelf. Daarnaast ben ik bijvoorbeeld bang dat ik (zeker in eerste ontmoetingen) redelijk verlegen kan overkomen en dat ik daardoor misschien niet aangenomen wordt (en het helpt daarbij al helemaal niet als ik bijvoorbeeld zenuwachtig ben voor een gesprek). Ik heb pas twee keer in mijn leven een echt sollicitatiegesprek gehad en ik ben tot nu toe beide keren afgewezen, wat op zich niet bepaald erg is (het zijn natuurlijk maar twee gesprekken), maar ik denk gewoon dat de manier waarop ik altijd van dat soort dingen baal me een beetje tegenhoud om het weer te proberen. Verder vind ik het vrij lastig om baantjes te vinden die me leuk lijken, want hoewel ik aan de ene kant zoiets heb van: 'nou ja, een baantje is een baantje', is er weinig waar ik echt enthousiast van word en vind ik het dan ook lastig om mezelf te verkopen.
    Ik vind het in elk geval heel lastig om überhaupt de stap te maken om ergens voor te solliciteren.
    Nu zit ik te overwegen om te solliciteren voor een baantje bij de Ikea, maar twijfel ik om twee redenen:
    1) het is voor net iets meer uren per week dan ik eigenlijk zou willen, en ik weet niet zeker of ik het aankan, aangezien ik ook gewoon fulltime student ben, daarnaast nog andere activiteiten heb en ik verderop in het collegejaar waarschijnlijk extra vakken wil gaan volgen.
    2) de Ikea is 30 minuten bij mijn huis vandaan, dus dat betekent dat er ook elke keer een uur reistijd bij komt.
    Aan de andere kant heb ik zoiets van: niet geschoten is altijd mis, als ik in elk geval een sollicitatiegesprek krijg heb ik daar weer meer ervaring mee opgedaan en aangezien ik toch nog maar moet zien of ik überhaupt kans maak, hoef ik me nu nog nergens zorgen over te maken.

    In elk geval, ik kan op dit moment wel wat woorden van andere mensen gebruiken, want er alleen maar mee in mijn hoofd blijven zitten heeft ook niet zo veel zin. Wat zouden jullie doen als jullie mij waren? Hebben jullie nog tips voor naar wat voor soort baantjes ik op zoeken zou kunnen gaan? Andere tips, adviezen of wijze raad? Sollicitatie-ervaringen die jullie graag zouden willen delen? Dezelfde soort sollicitatieangsten, zodat ik weet dat ik niet alleen ben? Woorden om me moed mee in te spreken? Of vinden jullie dat ik me aanstel en gewoon niet zo moeilijk moet doen? Ik kan op dit moment alles wel gebruiken, dus laat het me vooral weten als je hier iets over te zeggen hebt (:

    [ bericht aangepast op 26 juli 2017 - 1:07 ]


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Update: ik had vandaag mijn sollicitatiegesprek en hoewel ik niet ben aangenomen, ben ik toch blij met het resultaat. Ze zeiden dat ze me niet de juiste persoon voor de afdeling vonden, maar raadden me aan het nog bij een andere afdeling te proberen, dus dat ga ik nu doen. En voor het eerst in de sollicitatiegesprekken die ik tot nu toe heb gehad, had ik echt het gevoel dat ik me best wel kon redden in het gesprek (en ik heb weer wat meer ervaring met sollicitatiegesprekken opgedaan). (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    Update: ik had vandaag mijn sollicitatiegesprek en hoewel ik niet ben aangenomen, ben ik toch blij met het resultaat. Ze zeiden dat ze me niet de juiste persoon voor de afdeling vonden, maar raadden me aan het nog bij een andere afdeling te proberen, dus dat ga ik nu doen. En voor het eerst in de sollicitatiegesprekken die ik tot nu toe heb gehad, had ik echt het gevoel dat ik me best wel kon redden in het gesprek (en ik heb weer wat meer ervaring met sollicitatiegesprekken opgedaan). (:


    Oh, wat goed van je! Heel erg fijn (:


    look at the stars, look how they shine for you;

    BlueJays schreef:
    Update: ik had vandaag mijn sollicitatiegesprek en hoewel ik niet ben aangenomen, ben ik toch blij met het resultaat. Ze zeiden dat ze me niet de juiste persoon voor de afdeling vonden, maar raadden me aan het nog bij een andere afdeling te proberen, dus dat ga ik nu doen. En voor het eerst in de sollicitatiegesprekken die ik tot nu toe heb gehad, had ik echt het gevoel dat ik me best wel kon redden in het gesprek (en ik heb weer wat meer ervaring met sollicitatiegesprekken opgedaan). (:

    Wat goed van je dat je zo positief blijft. Veel succes bij het volgende gesprek, houd je ons op de hoogte?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    BlueJays schreef:
    Update: ik had vandaag mijn sollicitatiegesprek en hoewel ik niet ben aangenomen, ben ik toch blij met het resultaat. Ze zeiden dat ze me niet de juiste persoon voor de afdeling vonden, maar raadden me aan het nog bij een andere afdeling te proberen, dus dat ga ik nu doen. En voor het eerst in de sollicitatiegesprekken die ik tot nu toe heb gehad, had ik echt het gevoel dat ik me best wel kon redden in het gesprek (en ik heb weer wat meer ervaring met sollicitatiegesprekken opgedaan). (:


    Welke afdeling heb je net gehad? En welke ga je proberen? ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hopps schreef:
    (...)

    Welke afdeling heb je net gehad? En welke ga je proberen? ^^

    Ik had het gesprek bij Ikea Food en ik ga het nu proberen bij customer relations, want dat is wat ze me aanraadden. Dat is meer kassa en klantenservice en zo, onder andere, en het lijkt me eigenlijk ook wel minstens net zo leuk (:

    Eledhel schreef:
    (...)
    Wat goed van je dat je zo positief blijft. Veel succes bij het volgende gesprek, houd je ons op de hoogte?

    Ja, zal ik doen! Ik heb vandaag toevallig trouwens ook een kennismakingsgesprek voor een vrijwillligersbaantje, maar omdat het dus voor vrijwilligerswerk is en er als het ware minder van 'afhangt' ben ik daar minder bang voor.

    Polar schreef:
    (...)

    Oh, wat goed van je! Heel erg fijn (:

    Thanks! (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    (...)
    Thanks! (:


    Ik heb zelf CR gedaan en heb het enorm naar mijn zin gehad! Is een leuke en veelzijdige afdeling. c; Succes!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Nog weer een update na een hele tijd:
    Ik hoorde steeds niks meer terug van de Ikea, dus ik had al soort van de moed opgegeven, toen ik laatst toch door ze werd gebeld dat ik weer mag komen solliciteren! Ik heb nu donderdag weer een gesprek, dus ik ben benieuwd (:
    (En ik heb verder nu voor één avond een baantje bij de universiteit weten te regelen, met helpen op een open dag (wat op zich eigenlijk best goed betaalt). Ik hoefde er geen gesprek voor te voeren, dus dat scheelt. ^^ Verder heb ik ook nog als vrijwilliger op het NFF gewerkt, dus op zich lukt het al redelijk om wat meer werkervaring op te doen en mijn tijd met dit soort dingen te vullen.)


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Hopps schreef:
    (...)

    Ik heb zelf CR gedaan en heb het enorm naar mijn zin gehad! Is een leuke en veelzijdige afdeling. c; Succes!

    Ah, leuk, dat is fijn om te horen! Ik ben benieuwd (: en dankjewel!


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Bij dezen tot slot nog een update: ik ben niet aangenomen bij de Ikea, wat ik gelukkig al een paar dagen na het gesprek te horen kreeg en wat ik ook al een beetje verwacht had, aangezien ik het gesprek niet zo goed vond gaan als het eerste gesprek dat ik bij Ikea had gehad.
    Wat betreft mijn zoektocht naar een bijbaantje, stuurde een van mijn docenten laatst een mailtje rond onder de studenten van mijn studie dat er een student-assistent werd gezocht voor een onderzoeksproject, wat me echt superleuk lijkt, dus ik ben nu aan het twijfelen over wat ik in mijn mailtje daarvoor zou zetten (omdat er stond 'mail deze persoon als je geïnteresseerd bent', maar ik verder niet zo'n goed idee heb van wat ik er precies in moet zetten, en ik ook twijfel of ze mij wel de beste persoon zouden vinden, maar ik het aan de andere kant ook gewoon wil proberen, omdat het me supergaaf lijkt).


    "Take my advice; I don't use it anyway."