• Ik ben van plan een science fiction verhaal te schrijven en ben nog op zoek naar een aantal rollen, daarom doe ik beroep op jullie creatieve geesten (:
    Ik heb redelijk wat rollen nodig dus ik zou zeggen: verzin er maar op los!

    verhaallijn

    Het verhaal speelt zich af in de toekomst en draait vooral rond Lisa (naam wordt nog veranderd) die in de stad leeft. Eigenlijk kan je de stad het best vergelijken met een stuk land dat zich in een soort koepel bevindt. Er zijn hier appartementen maar ook kleinere huizen,... Natuur is er weinig. Er zijn wel een aantal bossen maar die zijn eigenlijk verboden terrein voor iedereen die niets met de overheid te maken heeft. Verder zijn er natuurlijk wel een aantal parken aangelegd.
    Oorspronkelijk is deze samenleving gestart als een soort commune onder het motto: iedereen zorgt voor iedereen. Geld bestond niet meer en de staat zorgde er voor dat iedereen even veel kreeg. Na verloop van tijd zijn mensen toch stiekem macht en rijkdom beginnen opbouwen door goederen te ruilen etc. De staat doet er echter niets aan. Bovendien waren er altijd al veel regels in de stad maar de laatste tijd worden die steeds strenger (avondklok etc).
    Er beginnen steeds meer geruchten te ontstaan over het ontstaan van een buitenwereld. Lisa gaat op onderzoek uit en wil te weten komen of er echt een buitenwereld bestaat en waarom er de laatste tijd zo veel verandert in de stad. Wanneer ze op een dag in de buitenwereld geraakt, begint er een groot avontuur voor haar.

    Dit is dus de korte beschrijving van hoe de "stad" er uit ziet en waarover het verhaal zo wat zal gaan. Lisa kent dus mensen in de stad maar leert ook mensen kennen in de buitenwereld. (in eerste instantie leert ze een jongen kennen en nadien via die jongen een aantal andere mensen en ook gewoon inwoners van de buitenwereld). Zo probeert die jongen samen met een aantal mensen uit haar eigen stad (en eventueel nog anderen) te overtuigen om samen op onderzoek uit te gaan naar wat er aan de hand is.

    Wat zoek ik:
    -jongens
    -meisjes
    -leeftijd:
          -vooral 17-22 jaar
          -maar eventueel ook kinderen, ouders, grootouders,...
    -mensen van de stad
    -mensen van de buitenwereld

    Lijstje rol:
    naam: voor- en achternaam (extra namen mogen maar zijn niet verplicht)
    leeftijd
    rol: vermeldt hier zeker of je personage in de stad woont of in de buitenwereld + eventueel wat de relatie is met het hoofdpersonage of een ander personage,...
    innerlijk: liefst uitgeschreven maar als je steekwoorden makkelijker vindt, mag dat ook
    uiterlijk: foto of beschrijving (beide mag ook)
    geschiedenis: dit is niet verplicht
    extra: alles dat je niet kwijt kan bij één van bovenstaande categorieën kan je hier neerzetten (vb.: lievelingseten, angsten, religie, geaardheid,...)


    Dus ik denk dat ik het belangrijkste hier heb neergezet. Als je nog vragen of opmerkingen hebt, wil ik die altijd beantwoorden (en dan zal ik deze post aanpassen zodat iedereen die vragen beantwoord kan zien).
    Alvast enorm hard bedankt!

    [ bericht aangepast op 26 juli 2017 - 17:03 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    MT. ik heb nu even geen tijd

    Maar hoe gaat je verhaal heten? hij lijkt me leuk!

    [ bericht aangepast op 26 juli 2017 - 17:39 ]


    -

    MT, ik maak er later een!


    Geloof niet alles wat je denkt

    Amethyst_ schreef:
    MT. ik heb nu even geen tijd

    Maar hoe gaat je verhaal heten? hij lijkt me leuk!


    Bedankt! Ik ben er nog niet helemaal uit wat betreft de titel, maar als ik de titel heb wil ik je die wel doorsturen. Of de link van de story kan ik je ook wel doorsturen zodra het verhaal online staat als je dat graag hebt.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Evaethas schreef:
    MT, ik maak er later een!

    alvast enorm hard bedankt! :D


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Nog iemand? Desnoods niet gedetailleerd, gewoon een paar steekwoorden of ideetjes :)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind