• Liefste users,

    We zijn eruit! We hebben 27 inzendingen gekregen. Schrik niet van het lage aantal, want het zijn allemaal hele goede (kwalitatieve) inschrijvingen. En volgens ons lijken onderstaande 9 kandidaten de beste aanvulling voor het bemiddelaarsteam. Nu is het tijd voor de volgende ronde.

    Hoe gaat deze ronde in zijn gang?
    Tijdens deze ronde kan iedereen kennis maken met onze negen kandidaten. Deze ronde wordt open gesteld naar heel Quizlet, niet enkel naar bemiddelaars en moderators omdat bemiddelaars voornamelijk in contact komen met users. Jij kan nu dus iemand kiezen waarmee je in de toekomst graag wil samenwerken indien je een probleem hebt. Jouw stem is van belang!

    Hieronder stelt elke kandidaat zich voor aan de hand van 100 woorden in de hoop jou te overtuigen een goede bemiddelaar te zijn. Daarnaast is dit topic ook bedoeld om vragen te stellen aan de kandidaten zelf. Dit kunnen vragen zijn gericht naar de hele kandidatenlijst of naar een individu. Op deze manier kan je het vermogen van de kandidaten testen.

    Hoe lang kan ik vragen stellen/ stemmen op de poll?
    Je kan rustig de tijd nemen. Er zijn 2 weken om te stemmen. De deadline is woensdag 23 augustus 2017 om 23.59. Je hebt dus voldoende tijd om kennis te maken met de kandidaten. En onthoud: eenmaal je gestemd hebt, is er geen weg meer terug. Je kan jouw stem niet aanpassen. Neem dus de tijd om jouw voorkeursstem uit te brengen.

    Vooraleer je jouw stem uitbrengt zijn hier enkele opmerkingen omtrent onderstaande lijst:
          * De namen van de kandidaten staan op alfabetische volgorde en hebben niets met onze voorkeur te maken.
          * De 9 kandidaten wisten niet van elkaar dat zij door waren naar de tweede ronde, en hebben hun stukje dus helemaal zelf geschreven en ingestuurd zonder de invloed van een andere kandidaat.
          * De kandidaten mogen zichzelf alleen in dit topic promoten door vragen te beantwoorden. Stel dus vooral veel vragen, in het algemeen of aan een specifieke kandidaat, in dit topic! Stem-op-mij topics zijn dus niet toegestaan, net als elke andere promotie op Quizlet of buiten Quizlet.
          * We controleren de stemmen op fraude. Stemmen met meerdere accounts mag niet en alle stemmen van de accounts worden verwijderd.
          * De 3 kandidaten met de meeste voorkeursstemmen, worden bemiddelaar.


    Aire
    Ik ben Fanny, en ik wil graag helpen om Quizlet een gezelligere plek te maken (oftewel; door bemiddelaar te worden. Yup, die zag je vast niet aankomen).
    Een kant kiezen is iets wat ik slecht kan, net als debatteren. Ik ben vaak iets té flexibel in een discussie, wat bij het bemiddelen dan weer handig is. Ruimdenkend en flexibel te werk gaan ligt mij erg goed, en ik bied ook graag een luisterend oor. Ik kan goed objectief blijven in een conflict en ben oplossingsgericht. Mezelf voorstellen in 100 woorden kan ik dan weer niet, dus vragen zijn zeer welkom!


    Apaixonar
    Hoi allemaal!
    Aangezien de meesten mij waarschijnlijk niet kennen: mijn naam is Myrna en ik ben een 19-jarige studente. Aangenaam.
    Ik heb mij aangemeld voor bemiddelaar, omdat ik graag degene zou willen zijn naar wie leden toe kunnen komen voor hulp en advies als het gaat om problemen betreffende onenigheden tussen gebruikers onderling of achter de schermen. Zelf ben ik vóór objectiviteit als het om dit soort situaties gaat en ik zou er graag aan bij willen dragen dat alles eerlijk verloopt en problemen goed opgelost worden.
    Opdat we Quizlet samen een fijne plek kunnen laten zijn. (:


    Hooverphonic
    Hee mede Q-ers, ik ben Sarah. (: Misschien (her)kennen jullie mij als user of als vertrouwenspersoon hier op Quizlet.

    Ik heb me opgegeven als bemiddelaar omdat ik me erg verbonden voel met deze community en er graag meer voor wil betekenen.

    Ik doe vrijwilligerswerk waarin ik verschillende mensen coach, adviseer en me inzet in het verbeteren van de (geestelijke) gezondheidszorg.

    Ik kan goed luisteren, gerichte vragen stellen, heb een oordeel vrije houding, ben betrokken en neem mensen graag serieus. Ik ben kritisch en direct, maar blijf genuanceerd in wat ik zeg.

    Dit alles wil ik meenemen in een mogelijke bemiddelaars functie.


    Leliana
    Hoihoi lieve Q-ers! Ik ben Veerle. Quizlet is voor mij een fijne, en gezellige plek waar ik mijn creativiteit kwijt kan. Ik vind het belangrijk dat Quizlet voor iedereen een veilige en prettige plek is, en wil daar ook graag mijn steentje aan bij dragen. Ik wil voor jullie allemaal graag een luisterend oor zijn en helpen met het samen zoeken naar oplossingen voor mogelijke problemen. Ik ben geduldig, onpartijdig en doe altijd mijn best om de situatie zo te overzien dat er voor iedereen een oplossing komt. Ik hoop dat ik jullie hier binnenkort mee mag helpen als bemiddelaar!


    Lorem
    Ik wil bemiddelaar zijn, omdat ik graag voor anderen klaar sta.
    Voor mij voelt deze taak als iets wat ik kan, wat ik wil bereiken.
    Ik heb zelf veel dingen meegemaakt: ruzies, persoonlijke issues en dingen waar men ongelukkig van wordt.
    Ik wil die ervaringen gebruiken om anderen te helpen.
    Ik ben ook vriendelijk, open en ik kies geen partij.
    Kortom: ik houd er gewoon van om er voor iedereen te zijn.


    Meraki
    Hallo!
    Allereerst bedankt voor deze kans!
    Mijn naam is Marleen en ik ben 21 jaar. Ik heb verschillende diploma's, waaronder twee voor agressiepreventie, en genoeg ervaring omtrent bemiddelen. Als je hier nieuwsgierig naar bent, mag je er vooral naar vragen (als je bewijzen wil zien, kan dat).
    Gecombineerd met het feit dat ik me oprecht oncomfortabel voel bij confrontaties, zorgt dit ervoor dat ik graag mijn steentje bij wil dragen op Q!
    Tenslotte is het een mooie kans om (na meer dan acht jaar) iets terug te doen voor een site die mij lieve vrienden en mooie herinneringen heeft gegeven.


    Papiliones
    Hey iedereen!

    Het lijkt mij erg leuk om de functie van bemiddelaar te bekleden, omdat ik een voorliefde heb om mensen te helpen en iets te betekenen voor anderen. Wat mij geschikt maakt als bemiddelaar is dat ik een luisterend oor te bieden heb, behulpzaam en geduldig persoon ben, die graag tijd neemt voor iedereen. Ik blijf onpartijdig en probeer het van verschillende kanten te bekijken voor de personen in kwestie. Dat wil ik ook graag gaan toepassen op Quizlet.nl, zodat elk persoon zich veilig en comfortabel voelt bij mij.

    Als er vragen zijn, stel ze gerust.

    Veel liefs, Filiz


    Seaworth
    Aangeboden!

    Rustige, jonge vrouw van 23 met een decennia aan Q-ervaring. Een positieve dame met goed werkende oren en oog voor detail. Ze is oplossingsgericht, eerlijk en altijd duidelijk. Nieuw in de wereld van online jobs, maar zeer gemotiveerd en passievol over Quizlet zelf.
    Zet zich altijd voor de volle 100% in en wil niets liever dan het mooie en fijne Quizlet helpen behouden. Ze is zeker van haar talenten en bewust van haar valkuilen. Geef haar een kans – ze stelt niet teleur. Ze wil het, ze kan het. En ze heet[/c Laura.


    Slughorn
    Hoi allemaal,
    Ik ben Danique, 24 jaar oud en onderhand zes jaar lid van Quizlet. Dit jaar ga ik afstuderen voor juf basisonderwijs, waar ik het liefst lesgeef aan de kleuters.
    De reden om bemiddelaar te worden is dat ik mee wil werken aan een gezellig en veilig Quizlet voor iedereen. Ik ben een geduldig persoon, met een goed luisterend oor. Mocht ik bemiddelaar worden, zal ik tijdens bemiddeling onpartijdig blijven en naar beide partijen duidelijkheid uitspreken. Ik zorg ervoor dat beide partijen zich door mij gehoord voelen en wil op deze manier mijn bijdrage leveren.


    Klik hier voor de poll!

    Veel succes aan de kandidaten toegewenst en hopelijk vindt iedereen een geschikte kandidaat voor deze functie.

    Vele crewgroetjes

    Q&A:
    Link naar de bundeling van alle vragen en antwoorden uit dit topic.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2017 - 18:38 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    FinnBalor schreef:
    Ik heb een vraag aan iedereen: hoe zou je er mee omgaan als iemand binnen jouw zaak (dreigt) naar een andere bemiddelaar wil toestappen, omdat hij/zij zich niet geholpen of gehoord voelt door jou?


    Prima, toch? Het gaat erom dat de situatie wordt opgelost, niet dat mijn ego wordt gestreeld. Ik zou wel vragen om feedback, zodat ik weet wat ik anders zou kunnen doen. (:


    everything, in time

    Beauchamp schreef:
    ••• Khezef / Lorem
    — Wat zijn je favoriete bezigheden op Q.?
    — Mocht je bemiddelaar worden, ben je dan van plan om meer op het forum te verschijnen zodat de users van Q. 'meer' van je te zien krijgen?
    — Denk je dat de dingen die je hebt meegemaakt je werk als bemiddelaar in de weg kunnen staan — doordat het bijvoorbeeld te dichtbij komt? Hoe ga je hiermee om?


    -- Mijn favoriete bezigheden op Q zijn het schrijven van mijn verhalen en gedichten. Aangezien dat de dingen zijn waar ik mij goed in kan uiten. Ik houd er ook van om nieuwe mensen te ontmoeten, daar maak ik soms gebruik van om hallo tegen mensen te zeggen, als ik ze online zie staan.

    -- Ik was al een flinke tijd van plan om meer op het forum te verschijnen. Ik hang meestal rond bij de wedstrijden, maar het lijkt mij echt leuk om meer contact te maken met de rest van de community.

    -- Juist niet, ik ben over mijn verleden heen gestapt, en zie het juist als een soort encyclopedie om anderen te helpen. Zodat ik anderen kan laten voorkomen het verkeerde te doen.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Majime schreef:
    Ik heb ook een vraag! Ik geef jullie gelijk een situatie. :Y)

    Stel, persoon A en B hebben ruzie. Jij, als bemiddelaar, moet dit afhandelen. Ze vertellen allebei hun verhaal. Persoon A en B hebben allebei een beetje gelijk, maar je merkt dat persoon B toch meer gelijk heeft dan persoon A. Je bent het dus meer eens met persoon B. Hoe ga je daarmee om? Laat je merken dat persoon B meer gelijk heeft dan persoon A? Ga je er iets van zeggen?

    Ben benieuwd naar jullie antwoorden. *O*


    Oeh, leuk dit!

    Al hangt het alsnog af van de situatie. Gaat het er echt om wie er gelijk heeft in dit geval, of gaat het er puur om dat persoon A en B weer samen door één deur kunnen? Of in één topic kunnen reageren zonder elkaar aan te vallen, dat past meer bij Q Als dat laatste het geval is, zou ik het niet benoemen naar zowel persoon A als persoon B. Als bemiddelaar is het sowieso goed om onpartijdig te zijn, dus maakt het niet uit wat ik denk.

    Als het echter écht een cruciaal detail is wie er gelijk heeft, zou ik persoon A op een vriendelijke wijze de feiten voorleggen en dit op zo'n manier proberen te doen, dat persoon A het zelf inziet en ik het niet direct tegen haar zeg. Dat kan voor hem/haar heel aanvallend aanvoelen, alsof ik ook tegen haar ben en met persoon B samenwerk.

    Ik denk echter dat de eerste situatie een stuk vaker voorkomt dan de tweede. Dus dat pad zou ik het meest bewandelen. :Y)


    everything, in time

    Meraki schreef:
    (...)

    Oeh, leuk dit!

    Al hangt het alsnog af van de situatie. Gaat het er echt om wie er gelijk heeft in dit geval, of gaat het er puur om dat persoon A en B weer samen door één deur kunnen? Of in één topic kunnen reageren zonder elkaar aan te vallen, dat past meer bij Q Als dat laatste het geval is, zou ik het niet benoemen naar zowel persoon A als persoon B. Als bemiddelaar is het sowieso goed om onpartijdig te zijn, dus maakt het niet uit wat ik denk.

    Als het echter écht een cruciaal detail is wie er gelijk heeft, zou ik persoon A op een vriendelijke wijze de feiten voorleggen en dit op zo'n manier proberen te doen, dat persoon A het zelf inziet en ik het niet direct tegen haar zeg. Dat kan voor hem/haar heel aanvallend aanvoelen, alsof ik ook tegen haar ben en met persoon B samenwerk.

    Ik denk echter dat de eerste situatie een stuk vaker voorkomt dan de tweede. Dus dat pad zou ik het meest bewandelen. :Y)


    Je mocht helemaal zelf weten hoe je dit zou interpreteren. Dus alle mogelijke situaties mogen inderdaad beschreven worden! :Y)


    The sun will rise and we will try again.

    FinnBalor schreef:
    Ik heb een vraag aan iedereen: hoe zou je er mee omgaan als iemand binnen jouw zaak (dreigt) naar een andere bemiddelaar wil toestappen, omdat hij/zij zich niet geholpen of gehoord voelt door jou?


    Ten eerste blijf ik altijd rustig. Het heeft geen zin om er een probleem van te maken als de ander het niet wil. Het belangrijkste is dat je niet teveel moet gaan forceren. Als iemand bijvoorbeeld boos is, is het belangrijk om ze eerst uit te laten praten, voor je zelf gaat reageren.
    Als een ander graag gehoord wil worden door een andere bemiddelaar, dan zie ik het probleem niet. Een tweede opinion kan geen kwaad.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Gefeliciteerd allemaal!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Poncho schreef:
    Oke, ik wil wel iets aan alle kantidaten vragen:
    Waarom denk je dat het bemiddelaarschap wel verdient? Het liefst geen basic antwoord dat je graag op Q zit en anderen helpt. Niet slecht bedoeld, maar dat helpt me niet om te kiezen. :Y)

    Ik denk dat ik een goede aanvulling op het team zou zijn, omdat ik ervaren heb dat het voor mij relatief gemakkelijk is om onpartijdig te blijven en ik bovendien geduldig ben. Daarnaast zou ik dit ook als een nieuwe uitdaging zien. Ik vind het belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen en ik zou me graag willen inzetten om zo goed mogelijk te leren bemiddelen.

    Beauchamp schreef:
    — Wat zijn je favoriete bezigheden op Q.?
    — Mocht je bemiddelaar worden, ben je dan van plan om meer op het forum te verschijnen zodat de users van Q. 'meer' van je te zien krijgen?
    — Hierboven in je voorstelstukje schrijf je dat je voor objectiviteit bent. Hoe wil je dat als bemiddelaar bewerkstelligen?

    - Mijn favoriete bezigheden zijn op dit moment voornamelijk het forum volgen en het kleine aantal stories dat ik volg, bijhouden. In mijn beginjaren heb ik zelf vooral veel geschreven, maar daar ben ik inmiddels niet zo veel meer mee bezig.
    - Zeker! In feite ben ik nu ook vaak op het forum te vinden, alleen ben ik een wat 'stillere' user op dit moment. Ik post dus niet heel vaak iets, maar aanwezig ben ik eigenlijk gedurende de dag heel vaak. In activiteit wat betreft posten zal dan ook wel wat verandering komen als het zover zou mogen komen dat ik gekozen word. Dan is het namelijk wel belangrijk dat mensen die mij niet kennen, mij toch iets beter leren kennen. (:
    - Klopt. Ik vind het bij onenigheden en ruzies heel belangrijk dat iets goed uitgepraat wordt. Als hiervoor een tussenpersoon wordt ingeschakeld, zoals een bemiddelaar, is het naar mijn mening van belang dat diegene objectief naar de situatie kijkt en geen kant kiest. Natuurlijk kan dit in sommige situaties lastig zijn – dat kan niemand ontkennen. Als bemiddelaar heb je in mijn ogen echter slechts de taak om mensen te ondersteunen en helpen. Ik weet van mezelf dat ik mijn mening vaak achterwege kan laten wanneer nodig, dus dan zou ik zo objectief mogelijk te werk kunnen gaan. Dat betekent overigens niet dat ik als een robot functioneer, maar mijn emoties etc. zullen geen overhand krijgen.

    FinnBalor schreef:
    Ik heb een vraag aan iedereen: hoe zou je er mee omgaan als iemand binnen jouw zaak (dreigt) naar een andere bemiddelaar wil toestappen, omdat hij/zij zich niet geholpen of gehoord voelt door jou?

    Allereerst zou ik dat jammer vinden, omdat je je toch volledig in wil zetten voor de user die jou om hulp vraagt en dan is het jammer dat diegene vindt dat jij jouw taak niet juist uitvoert. Ik zou het er eerst nog even met die user over willen hebben en uitzoeken of er misschien niet toch een mogelijkheid of manier is dat hij/zij zich beter zou kunnen gaan voelen onder mijn bemiddeling. Het is echter wel zo dat het uiteindelijk het belangrijkst is dat iemand de hulp krijgt die hij/zij nodig heeft en als diegene na overleg naar zijn/haar mening alsnog betere hulp zou krijgen bij een ander, dan kan je daar verder niet veel aan veranderen en is overdracht aan een andere bemiddelaar wellicht de juiste oplossing.

    Ahavah schreef:
    Kunnen jullie één karaktertrek van jezelf geven die jullie bij het bemiddelaarschap vinden passen en daar een voorbeeld uit het dagelijks leven van uitwerken? (Bijvoorbeeld: ik ben diplomatisch - Gisteren had ik ruzie met Piet en hij riep "hoer" naar me, en ik heb hem verteld dat dat niet lief van hem was en dat er betere manieren zijn om zijn frustraties uit te werken. Maar liefst wat uitgebreider dan dat, natuurlijk. ^^)

    Een karaktertrek die ik bij het bemiddelaarschap vind passen, is toch wel dat ik heel geduldig ben. Nog niet zo lang geleden was er binnen mijn vriendengroep een grote ruzie ontstaan tussen een paar vrienden – de details laat ik even achterwege – en onder andere ik ben toen urenlang bezig geweest met praten en de beide kanten van het verhaal uitleggen. Het heeft echt wel een aantal weken geduurd voordat er weer redelijk normaal met elkaar omgegaan werd, maar uiteindelijk was dat het meer dan waard. Dit geeft mij voldoening. Daarnaast werk ik in de horeca en daar heb je weleens gasten die leven om te zeuren. Dan is het ook een kwestie van luisteren en vervolgens rustig uitleggen hoe iets eventueel opgelost of verbeterd kan worden. Uiteindelijk is het namelijk belangrijk dat de gast tevreden weggaat.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Zo hee, wat een boel reacties en vragen al zo snel! Super tof ^^

    Poncho schreef:
    Oke, ik wil wel iets aan alle kantidaten vragen:

    Waarom denk je dat het bemiddelaarschap wel verdient? Het liefst geen basic antwoord dat je graag op Q zit en anderen helpt. Niet slecht bedoeld, maar dat helpt me niet om te kiezen. :Y)


    Goede vraag! Ik vind niet dat ik dit speciaal ''verdien''. Ik hoop vooral dat er uit de kandidaten die er nu zijn de meest geschikte mensen gekozen worden. Of ik hier bij zit of niet, vind ik eigenlijk niet aan de orde. Het lijkt me natuurlijk ontzettend leuk om me meer in te kunnen zetten op Q op deze manier, maar ik zal het geen enkel punt vinden als iemand anders geschikter zou zijn. Sterker nog: ik zou dat alleen maar aanmoedigen.

    Maar natuurlijk heb ik me niet zomaar aangemeld. (: Ik denk dat ik geschikt ben voor deze functie omdat ik al wel ervaring heb op verschillende vlakken die overeenkomen bij het zijn van een bemiddelaar. Ik heb bijvoorbeeld een training gehad over intermenselijke vaardigheden, misschien een lastig woord, maar simpel gezegd houdt dat in: Hoe ga je om met elkaar? Hoe kom je voor jezelf op? Hoe blijf je netjes?
    Ik pas dat al toe in mijn vrijwilligerswerk wat ik buiten Q om doe, maar inmiddels ook in mijn eigen leven. Ik heb er positieve ervaringen mee. Vaak als ik toepas wat ik uit deze training ken merk ik dat mensen makkelijker met elkaar weer overweg kunnen, in overeenstemming komen, en als de ruzie niet opgelost kan worden, mensen wel zelf goed kunnen omgaan met mogelijke negatieve gevoelens naar de ander toe. En er zo niet opnieuw conflict ontstaat.
    Verder kan ik situaties vaak goed zonder (voor)oordeel bekijken en hierdoor met een snelle en effectieve oplossing komen. Een oplossing betekent echter niet altijd dat het probleem dan meteen weg is (want dat is helaas niet altijd mogelijk) maar wel dat mensen er op een goede manier mee kunnen omgaan.
    Ik ben geduldig en heb veel begrip. Ik luister graag en merk in mijn persoonlijke leven dat mensen ook graag naar mij toe komen om hun hart te luchten.
    Ik ben genuanceerd, een verhaal heeft altijd twee kanten die ik goed kan meenemen in één beeld.

    Verder heb ik als persoonlijke rede dat ik mijzelf heb aangemeld als mogelijke bemiddelaar dat ik gewoon ontzettend nieuwsgierig ben naar wat ik hierin nog meer kan leren. Wat zeker is: ik kan nog laaaang niet alles en veel wat ik ga tegenkomen zal zeker nog nieuw voor me zijn. Ik zal gegarandeerd eens een fout maken (dat doen we immers allemaal) maar ik hoop zo juist ook meer ervaring op te doen.

    Kortom, ik vind dit gewoon veel te leuk ^^

    [ bericht aangepast op 8 aug 2017 - 23:48 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Majime schreef:
    Ik heb ook een vraag! Ik geef jullie gelijk een situatie. :Y)
    Stel, persoon A en B hebben ruzie. Jij, als bemiddelaar, moet dit afhandelen. Ze vertellen allebei hun verhaal. Persoon A en B hebben allebei een beetje gelijk, maar je merkt dat persoon B toch meer gelijk heeft dan persoon A. Je bent het dus meer eens met persoon B. Hoe ga je daarmee om? Laat je merken dat persoon B meer gelijk heeft dan persoon A? Ga je er iets van zeggen?
    Ben benieuwd naar jullie antwoorden. *O*

    Als bemiddelaar is het belangrijk dat je jouw eigen mening niet de bemiddeling zelf laat beïnvloeden, dus ik zou het voor mezelf houden. Het gaat er uiteindelijk om dat persoon A en B eruit kunnen komen en normaal met elkaar kunnen gaan. Een derde mening toevoegen aan de situatie maakt alles wellicht ingewikkelder dan dat het is.
    Hoewel dit natuurlijk ook afhankelijk is van wat de situatie precies is – geen enkele omstandigheid is hetzelfde.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Beauchamp schreef:
    Vragen


    ••• Sarah / Hooverphonic
    — Mocht je bemiddelaar worden, blijf je dan eveneens vertrouwenspersoon? Of ben je van mening dat deze twee taken wellicht overlap hebben? Denk je dat de taken van een vertrouwenspersoon de taken van een bemiddelaar in de weg kunnen zitten? Bijvoorbeeld omdat je kennis hebt over users die anderen niet hebben?
    — Denk je dat je naast je studie en vrijwilligerswerk voldoende tijd hebt voor de bemiddelaars taken?
    — Hierboven in je voorstelstukje geeft je veel redenen waarom jij het goed zou doen als bemiddelaar, maar nu ben ik benieuwd naar de eigenschappen van jezelf die het soms tegen kunnen werken om een bemiddelaar te zijn — en natuurlijk hoe je daarmee om zal gaan.



    1. Lastige vraag, maar wel goed dat je hem stelt. Want dit zet me natuurlijk aan het denken.
    Ik ben wel van plan om vertrouwenspersoon te blijven op Q, ik denk dat de taken zeker overlap met elkaar hebben maar dat de uitgangspunten wel anders zijn. Als vertrouwenspersoon komen mensen vaak met persoonlijke problemen bij me, terwijl het als bemiddelaar meer problemen zijn in het milieu omtrent Q.
    Goed dat je benoemd of deze twee functies elkaar in de weg kunnen zitten, dit is namelijk wel iets belangrijks om rekening mee te houden. Ik ga ervan uit dat het in praktijk zal meevallen, maar er alert op blijven is wel altijd goed.
    Misschien dat het in zekere zin helpend kan zijn als een user bij me komt voor bemiddeling, en ik diegene persoonlijk al wat beter ken, en daarom ook wat beter kan inschatten wat nodig zal zijn of niet. Aan de andere kant, als dit nadelig kan uitpakken, stel er is bemiddeling nodig tussen twee users waarvan ik de één goed ken, en de ander minder goed ken waardoor het voor één van de twee nadelig kan uitpakken, dan is er altijd een mogelijkheid dat ze bemiddeling vragen bij een andere bemiddelaar. Ik denk echter dat dit niet alleen bij mij kan voorkomen omdat ik toevallig vertrouwenspersoon ben, maar ook bij anderen, omdat veel mensen buiten het openbare gedeelte van Q om persoonlijk contact hebben met elkaar. En je dit dus los kan zien als vertrouwenspersoon zijn of niet.

    2. Ik ga daar wel van uit. (: Ik zal het natuurlijk wel met periodes drukker hebben tijdens bijvoorbeeld tentamenweken, maar dit kan ik van te voren aangeven. Mijn vrijwilligerswerk kan ik van te voren ook goed inplannen. Dus ik verwacht eigenlijk geen problemen qua tijdgebrek.

    3. Leuke vraag! Mijn minder goede eigenschappen... (: Die zijn er natuurlijk ook gewoon.
    Ik kan best onzeker zijn. Ik wil dingen graag (in één keer) goed doen en twijfel veel aan mezelf. Ik zit hier vooral mezelf mee in de weg wat een mogelijke bemiddelaars functie lastig voor me kan maken. Gelukkig ben ik me bewust van mijn eigen onzekerheid en houd er ook rekening mee. Door bijvoorbeeld op tijd aan de bel te trekken als ik me ergens (te) druk over maak en er zo niet te lang mee rond te blijven lopen. Ook hoop ik juist ook door dit te doen voor mezelf wat meer competentie op te bouwen.
    Verder vind ik het soms wel lastig om op mijn eigen grenzen te letten, ik doe vaak net wat teveel, overvraag mezelf, of zeg te snel 'ja' op iets. Ik heb al wel geleerd om op tijd hulp te vragen als iets me alleen niet lukt, dus in dat opzicht werk ik er wel aan.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ahavah schreef:

    Een vraag aan iedereen:
    — Kunnen jullie één karaktertrek van jezelf geven die jullie bij het bemiddelaarschap vinden passen en daar een voorbeeld uit het dagelijks leven van uitwerken? (Bijvoorbeeld: ik ben diplomatisch - Gisteren had ik ruzie met Piet en hij riep "hoer" naar me, en ik heb hem verteld dat dat niet lief van hem was en dat er betere manieren zijn om zijn frustraties uit te werken. Maar liefst wat uitgebreider dan dat, natuurlijk. ^^)


    Eerlijkheid is wel een karaktertrekje die bij mij voorop staat bij welke situatie dan ook.
    Een simpel voorbeeld zou zijn is dat persoon A bij mij komt aangezien ze met een probleem zit. Ze vindt persoon B leuk maar er zijn bepaalde dingen gebeurd die haar niet zo zint, maar ze houdt wel van persoon B.
    Mijn advies is dus om de waarheid te zeggen tegen persoon B, dat het belangrijk is om erover te praten, anders blijf je vast zitten met een gevoel dat er iets is wat je niet wilt.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Majime schreef:
    Ik heb ook een vraag! Ik geef jullie gelijk een situatie. :Y)

    Stel, persoon A en B hebben ruzie. Jij, als bemiddelaar, moet dit afhandelen. Ze vertellen allebei hun verhaal. Persoon A en B hebben allebei een beetje gelijk, maar je merkt dat persoon B toch meer gelijk heeft dan persoon A. Je bent het dus meer eens met persoon B. Hoe ga je daarmee om? Laat je merken dat persoon B meer gelijk heeft dan persoon A? Ga je er iets van zeggen?

    Ben benieuwd naar jullie antwoorden. *O*


    Ik kijk altijd objectief naar de punten wat ze zeggen. Het enige wat je hebt zijn hun verhalen, en daar moet je het dan mee doen.
    Je kan nooit weten of persoon A meer gelijk heeft dan persoon B, of andersom. Je kan ze beide een advies geven hoe ze het kunnen op gaan oplossen.

    Als bijvoorbeeld persoon A het verschrikkelijk vindt dat persoon B reacties stuurt die zijn of haar werk afkraakt. Kan het ook zo zijn dat persoon B gewoon wilde helpen.
    Je kan misschien dan naar die reacties gaan kijken zodat je weet wat voor advies je kan gaan geven.
    Ik kan persoon B voorstellen zijn of haar kritiek beter te formuleren, of meer duidelijk te maken dat het echt een tip is, en geen afkraking.
    Persoon A kan ik adviseren er minder op te gaan letten.

    Stel als het echt duidelijk is dat ze beide gelijk hebben. Ik moet dan zo onpartijdig mogelijk blijven. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je ze beide aan valt met feiten, want daar wordt niemand een goed mens van.

    Als de kwestie echt zo groot is, staat de waarheid wel voorop. ik weet dat de vragen vaak worden neergegooid op: Wat denk jij wat er op deze situatie gedaan moet worden.
    Die vraag kan irritant overkomen, maar het is wel de beste manier om ze in te laten zien wat goed en fout is. Zonder dat je zelf het antwoord voorlegt.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    FinnBalor schreef:
    Ik heb een vraag aan iedereen: hoe zou je er mee omgaan als iemand binnen jouw zaak (dreigt) naar een andere bemiddelaar wil toestappen, omdat hij/zij zich niet geholpen of gehoord voelt door jou?


    Ik zou denk ik eerst vragen aan diegene wat maakt dat hij/zij zich niet geholpen/gehoord voelt en wat hij/zij anders had willen zien bij mij, daar kan ik alleen maar van leren. Mochten dat ook dingen zijn die ik daadwerkelijk kan veranderen zou ik eventueel nog kunnen voorstellen het nogmaals te proberen, maar met alle begrip als diegene liever naar een andere bemiddelaar toe zal willen stappen.
    Want als diegene naar een andere bemiddelaar wil overstappen is dat hem/haar ook goed recht en kan ik alleen maar aanmoedigen. Het gaat er niet om dat ik specifiek het probleem verhelp maar dát het wordt verholpen. Of dat nu linksom of rechtsom is, dat maakt uiteindelijk niet zoveel uit.

    Ahavah schreef:
    Een vraag aan iedereen:
    — Kunnen jullie één karaktertrek van jezelf geven die jullie bij het bemiddelaarschap vinden passen en daar een voorbeeld uit het dagelijks leven van uitwerken? (Bijvoorbeeld: ik ben diplomatisch - Gisteren had ik ruzie met Piet en hij riep "hoer" naar me, en ik heb hem verteld dat dat niet lief van hem was en dat er betere manieren zijn om zijn frustraties uit te werken. Maar liefst wat uitgebreider dan dat, natuurlijk. ^^)


    Oeh, deze is leuk zeg ^^ Even denken hoor... Ik denk de eigenschap luisteren zonder direct te oordelen. Van de week stuurde een vriendin me een berichtje met het probleem dat ze zich niet gehoord voelde door haar vriend, en ze zich hier erg eenzaam door voelde. De spanningen liepen daardoor erg hoog op.
    Ze legde me uit welke dingen maakte dat ze zich zo voelde en ik heb ernaar geluisterd. Door haar gevoel er te mogen laten zijn zonder dat dit 'goed' of 'fout' was wat ze voelde en dacht over hem maakte dat ze redelijk snel kon kalmeren en zo ook weer wat helderder naar de situatie kon kijken. Daarna heb ik samen met haar gezocht hoe ze er het beste mee kon omgaan, omdat het namelijk een probleem is wat al langer speelde en niet zomaar opgelost kon worden. Dat lukte vrij vlot en gaf haar daardoor ook meer rust.

    Majime schreef:
    Ik heb ook een vraag! Ik geef jullie gelijk een situatie. :Y)

    Stel, persoon A en B hebben ruzie. Jij, als bemiddelaar, moet dit afhandelen. Ze vertellen allebei hun verhaal. Persoon A en B hebben allebei een beetje gelijk, maar je merkt dat persoon B toch meer gelijk heeft dan persoon A. Je bent het dus meer eens met persoon B. Hoe ga je daarmee om? Laat je merken dat persoon B meer gelijk heeft dan persoon A? Ga je er iets van zeggen?

    Ben benieuwd naar jullie antwoorden. *O*


    Ik denk dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt wie er gelijk heeft, en wie niet. Maar vooral dat persoon A en B weer samen door één deur kunnen zonder elkaar meteen in de haren te vliegen.

    Stel dat Marietje telkens nare reacties geeft op een creatie van Pietje zonder duidelijke rede, gewoon om te jennen ofzo. Dan is het begrijpelijk dat Pietje om bemiddeling vraagt en mijn natuurlijke reactie zou dan ook zijn dat Marietje fout zit en er mee moet ophouden omdat het kwetsend is. Maar als Marietje met allerlei argumenten komt (''zijn gedicht is stom en ik mag toch gewoon zeggen wat ik vind?!'') waar ik het al dan wel of niet zo mee eens ben, maakt nog niet dat Marietje daarmee zal ophouden.
    Zal ze er ook mee ophouden, moet ze dat ook? Of is het aan beide gewoon dat ze rekening met elkaar moeten gaan houden.
    Misschien is het goed voor Pietje om te weten dat de reacties van Marietje vervelend voor hem zijn, maar dat dit niets hoeft te zeggen of zijn gedicht daadwerkelijk stom is. Wat iemand anders vindt hoeft niet de waarheid te zijn. En misschien is het goed voor Marietje dat ze ondanks haar mening ook rekening mag houden met het gevoel van Pietje, en de volgende keer als ze weer wilt reageren het eventueel wat vriendelijker kan brengen.
    Of dit uiteindelijk zal maken dat het opgelost wordt weet je nooit, ik kan namelijk niet het gedrag van anderen bepalen. Wel kan ik uitleggen, of sturing geven. Maar met voornaamst als doel om weer samen met elkaar overweg te kunnen, en niet om Marietje of Pietje af te schepen als de ''goederik'' of ''slechterik''.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 1:04 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    oke hier zijn een paar vragen die ik oprecht graag wil weten, aan alle kandidaten:
    - wat is jouw communicatiestijl op het forum? (lange, doordachte berichten, veel korte berichten, reageert eens per dag, reageert drie keer per uur, etc)
    - zou je je comfortabel voelen bij het concept van een bemiddelaar whatsapp groep?
    - ben je iemand die graag dingen eerst zelf oplost of die het liever meteen in de groep gooit?
    - beschrijf je ideale bemiddelaar collega
    - wat ga je vanaf aankomende september doen met je leven? (school, studie, tussenjaar, werk, zelf leren kennen op een afgelegen berg, etc.)

    het zijn er vijf en dat zijn er misschien wel veel en ik klink niet altijd even serieus, maar dit zijn wel dingen die ik oprecht graag wil weten

    edit: en ook GEFELICITEERD!!!! en ook nog meer: RELAX! je bent een topper. lekker bij jezelf blijven. je hoeft niet als politicus antwoord te geven, gewoon lekker als mens achter een computer of laptop of telefoon of zo

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 1:58 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Gefeliciteerd aan iedereen die door zijn!! En succes!!! (K) (Y)

    Edit: Ik kan hier toch nooit uit kiezen! Jullie zijn allemaal goed. (blush)

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 7:14 ]