• Ik irriteer me een beetje aan dat er rpg's worden opgezet, iedereen er in eerste instantie heel enthousiast op reageert, maar vervolgens een paar users afhaken en maar een paar mensen over blijven om te reageren. Naar mijn mening als je met een rpg meedoet, probeer dan in ieder geval 1 post te schrijven en ik vind het excuus 'ik kan er niet inkomen' of 'ik heb echt geen inspiratie' een beetje slap. Daar kun je altijd users of hulp voor vragen.

    Vervolgens worden er snel weer nieuwe rpg's opgezet, gemaakt door die afhakende users of de users die in eerste instantie niet meer meedoen met die oude rpg's doen hier wel aan mee. Dan vraag ik me af waarom. Het heeft naar mijn mening niet zoveel zin om weer een nieuw rpg aan te maken en dan te hopen dat het wel met deze lukt. Als mensen zich meer inzetten (ook al kunnen ze een tijd niet schrijven) zouden de rpg's het langer volhouden.

    Ik pleit dan ook voor: minder rpg's, meer activiteit in de rpg's (-> dit leidt tot rpg's die het langer volhouden)
    Ik hoop dat mensen door dit berichtje hier meer op gaan letten.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik vind het zelf ook jammer dat dat vaak te zien is, maar ik denk niet dat je er veel aan kan doen.


    16 - 09 - '17

    FinnBalor schreef:
    Ik vind het zelf ook jammer dat dat vaak te zien is, maar ik denk niet dat je er veel aan kan doen.


    Misschien heb je daar ook wel een punt. Ik zat nog even te denken over hoe je hier wat aan zou kunnen doen..


    Aan niets denken is ook denken.

    FinnBalor schreef:
    Ik vind het zelf ook jammer dat dat vaak te zien is, maar ik denk niet dat je er veel aan kan doen.


    Dit.

    Ik snap de irritatie, maar je kan niemand beschuldigen als het hem of haar gewoon niet lukt om te schrijven. Soms heb je dat gewoon, ga je er met volle enthousiasme voor, maar blijkt de rol of het verhaal gewoon niet bij je te passen.

    Je kan niemand dat echt kwalijk nemen.

    Persoonlijk vind ik het niet echt storend om de verschillende rpg topics langs te zien komen, ik lees er wel om heen als het me niet interesseert.


    ~My Mind Is Free~

    Nou, beetje depressief. :') Ik vind het ook jammer dat sommige RPG's snel doodlopen, maar dit houd je niet tegen. Het moet een vrijwillig ding zijn en geen verplichting, want het is maar een hobby. Soms heb ik geen inspiratie (meer) en dat geef ik vaak wel aan, dan wacht ik er even mee.
          Wat ik een beetje raar vind, is dat je zegt dat je het niet oké vindt dat mensen zich bij de ene RPG uitschrijven en zich bij een nieuwe RPG inschrijven. Dat is toch hun eigen keus?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik sluit me hier volledig bij aan. Dit is ook de reden waarom ik me niet meer inschrijf op RPG's. Elke keer was ik een van de weinig actieve users..


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik vind het ook jammer dat RPG's vaker dood lopen dan actief blijven bestaan, maar dit heeft verschillende redenen. Zo kan het inderdaad dat users niet meer zo actief reageren, maar kan het ook zijn omdat er geen verhaallijn wordt gecreëerd en er uiteindelijk niets "nieuws" meer wordt gedaan. Het is en blijft de keuze van de users zelf, dus er is helaas niets aan te veranderen.


    Hopps schreef:
    Nou, beetje depressief. :') Ik vind het ook jammer dat sommige RPG's snel doodlopen, maar dit houd je niet tegen. Het moet een vrijwillig ding zijn en geen verplichting, want het is maar een hobby. Soms heb ik geen inspiratie (meer) en dat geef ik vaak wel aan, dan wacht ik er even mee.
          Wat ik een beetje raar vind, is dat je zegt dat je het niet oké vindt dat mensen zich bij de ene RPG uitschrijven en zich bij een nieuwe RPG inschrijven. Dat is toch hun eigen keus?


    Dat is prima, zeker goed als je dat aangeeft. Als je mee blijft doen is dat ook geen probleem. En zeker, het is en blijft een vrijwillig ding!

    Ik bedoel niet precies dat ik dat niet oke vind, natuurlijk mogen ze het doen, maar ik vind het persoonlijk een beetje vreemd.
    Een beetje van de ene doodlopende rpg naar de andere gaan, die dan net zo snel weer doodloopt en dan maar 'weer een nieuwe gaan maken'.

    Om eerlijk te zijn en niet bot bedoeld: Mensen moeten af en toe maar wat meer hun best doen. Oke, dan is je rol niet zoals verwacht, maar je kan toch wel even proberen om er in te komen in plaats van meteen af te haken?


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    (...)

    Dat is prima, zeker goed als je dat aangeeft. Als je mee blijft doen is dat ook geen probleem. En zeker, het is en blijft een vrijwillig ding!

    Ik bedoel niet precies dat ik dat niet oke vind, natuurlijk mogen ze het doen, maar ik vind het persoonlijk een beetje vreemd.
    Een beetje van de ene doodlopende rpg naar de andere gaan, die dan net zo snel weer doodloopt en dan maar 'weer een nieuwe gaan maken'.

    Om eerlijk te zijn en niet bot bedoeld: Mensen moeten af en toe maar wat meer hun best doen. Oke, dan is je rol niet zoals verwacht, maar je kan toch wel even proberen om er in te komen in plaats van meteen af te haken?


    Als ik niet jn een RPG kom, mijn rol niet krijg zoals ik wil of er gewoon geen zin in heb, stop ik. Ik ga niet tegen mijn zin een RPG doen omdat anderen me anders een spelbreker vinden. Het is vrijwillig, niks meer. Soms loopt een RPG nu eenmaal snel dood en soms niet, klaar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hopps schreef:
    (...)

    Als ik niet jn een RPG kom, mijn rol niet krijg zoals ik wil of er gewoon geen zin in heb, stop ik. Ik ga niet tegen mijn zin een RPG doen omdat anderen me anders een spelbreker vinden. Het is vrijwillig, niks meer. Soms loopt een RPG nu eenmaal snel dood en soms niet, klaar.


    Klopt, begrijpelijk.
    Ik doel meer op de mensen die heel enthousiast zijn over het rpg maar vooralsnog stoppen.
    Ach, ik vind het gewoon een beetje zonde om een massa aan rpg's te maken, als de helft dood gaat.


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    (...)

    Klopt, begrijpelijk.
    Ik doel meer op de mensen die heel enthousiast zijn over het rpg maar vooralsnog stoppen.
    Ach, ik vind het gewoon een beetje zonde om een massa aan rpg's te maken, als de helft dood gaat.


    Over het algemeen is bijna iedereen die eraan begint enthousiast. Het kan zonde zijn, maar hé, je zit op quizlet en je weet dat het dood kan lopen, klaar. De toon van jouw bericht(en) vind ik zodanig denigrerend dat het ook niet leuk is dit te horen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik vind het ook jammer, maar we hebben al eens naar een oplossing gezocht en die was er niet echt. Alles was maar een halve oplossing, dus ik ben bang dat we ermee moeten leven. Gewoon steeds beginnen bij onszelf, en zelf actiever proberen te posten. Misschien kan je een nieuwe manier van inschrijven voor een rpg bedenken voor je eigen rp's. Bijvoorbeeld dat je bij inschrijven binnen een dag iig een opzet van je character moet hebben? En dat de rp ook binnen een week begint? Want dat is waarom ik vaak afhaak, omdat het te lang duurt voordat het speeltopic er is en ik het gewoon vergeet.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Hopps schreef:
    (...)

    Over het algemeen is bijna iedereen die eraan begint enthousiast. Het kan zonde zijn, maar hé, je zit op quizlet en je weet dat het dood kan lopen, klaar. De toon van jouw bericht(en) vind ik zodanig denigrerend dat het ook niet leuk is dit te horen.


    Ik vind het eigenlijk niet heel denigrerend, het was in ieder geval niet de bedoeling om het zo over te laten komen. Ik zie het meer als eerlijk, maar dat kan wellicht bot overkomen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    (...)

    Ik vind het eigenlijk niet heel denigrerend, het was in ieder geval niet de bedoeling om het zo over te laten komen. Ik zie het meer als eerlijk, maar dat kan wellicht bot overkomen.


    Voor mij komt het over als "je mag niet meedoen met een nieuwe RPG als je niet actief bent bij andere." Just let people live their lives.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Phorthos schreef:
    Ik vind het ook jammer, maar we hebben al eens naar een oplossing gezocht en die was er niet echt. Alles was maar een halve oplossing, dus ik ben bang dat we ermee moeten leven. Gewoon steeds beginnen bij onszelf, en zelf actiever proberen te posten. Misschien kan je een nieuwe manier van inschrijven voor een rpg bedenken voor je eigen rp's. Bijvoorbeeld dat je bij inschrijven binnen een dag iig een opzet van je character moet hebben? En dat de rp ook binnen een week begint? Want dat is waarom ik vaak afhaak, omdat het te lang duurt voordat het speeltopic er is en ik het gewoon vergeet.


    Bedankt voor je tips :3
    Ik denk dat je gelijk hebt dan, als er al naar oplossingen is gezocht, is het meer de verantwoordelijkheid van de users zelf.


    Ik dacht zelf aan een kleine melding (een klein icoontje ergens in een rechterbovenhoek, het moet niet te irritant worden) waarmee je users er op kan wijzen dat ze nog moeten reageren bij een rpg. Maar het moet natuurlijk niet als vervelend worden gezien, misschien dat er ook een optie is om die meldingen uit te zetten.


    Aan niets denken is ook denken.

    Hopps schreef:
    (...)

    Voor mij komt het over als "je mag niet meedoen met een nieuwe RPG als je niet actief bent bij andere." Just let people live their lives.


    Oh nee, dat was zeker niet mijn bedoeling!!!
    Het is meer dat ik me daarover verbaas.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 13:14 ]


    Aan niets denken is ook denken.