• Ik irriteer me een beetje aan dat er rpg's worden opgezet, iedereen er in eerste instantie heel enthousiast op reageert, maar vervolgens een paar users afhaken en maar een paar mensen over blijven om te reageren. Naar mijn mening als je met een rpg meedoet, probeer dan in ieder geval 1 post te schrijven en ik vind het excuus 'ik kan er niet inkomen' of 'ik heb echt geen inspiratie' een beetje slap. Daar kun je altijd users of hulp voor vragen.

    Vervolgens worden er snel weer nieuwe rpg's opgezet, gemaakt door die afhakende users of de users die in eerste instantie niet meer meedoen met die oude rpg's doen hier wel aan mee. Dan vraag ik me af waarom. Het heeft naar mijn mening niet zoveel zin om weer een nieuw rpg aan te maken en dan te hopen dat het wel met deze lukt. Als mensen zich meer inzetten (ook al kunnen ze een tijd niet schrijven) zouden de rpg's het langer volhouden.

    Ik pleit dan ook voor: minder rpg's, meer activiteit in de rpg's (-> dit leidt tot rpg's die het langer volhouden)
    Ik hoop dat mensen door dit berichtje hier meer op gaan letten.


    Aan niets denken is ook denken.

    Kwangvatar schreef:
    In mijn mening vind ik dat van Micaela geheel begrijpelijk dat ze zo reageert. Alles behalve denigrerend iniedergeval, want ze geeft alleen haar belangrijke punten aan over RPGs. Ze praat niet alsof ze iemand waardeloos vind en aan het kleineren is. Ik denk dat ze echt niet de enige is die er aan ergert dat RPGs zo snel doodbloeden.
    Daarnaast zie ik mensen reageren dat ze niet gepusht willen hiervoor, wat begrijpelijk is, maar het is bekend dat er berichten worden rond gestuurd wanneer er een lange tijd mensen niet reageren en met de vraag wanneer iemand gaat reageren hoeft niet altijd 'gepush' te zijn. Het kan ook enthousiasme en interesse zijn, dat zou ik zelf ook zijn, en ik vind het een heel normale vraag om te stellen als je (een tijd) niet gereageerd hebt.
    Er kan heus van tevoren bedacht worden of je hier echt wel zin in hebt e.d. Want je hebt hier ook andere mensen mee, die er veel moeite voor doen en blijven.



    dit^^
    Ben het ook heel erg eens met je, Micaela. Ik denk dat je je boodschap niet te persoonlijk moet opvatten, maar eerder moet zien als een algemene frustratie, en ik frustreer me er ook over. Wat is het nut van al die dode RPG's, en als je je ergens voor inschrijft moet je je ook er voor inzetten. Er kan altijd wat tussenbeide komen waardoor je even niet kan schrijven, maar ik vind het -oeps- zwak om het eeuwige "geen inspiratie-geen zin" excuus te blijven gebruiken en je dan uiteindelijk uit te schrijven. Het is vrije tijd, dus doe wat je wil, maar je bent wel met een groep bezig hieraan dus je beter inzetten zal absoluut geapprecieerd worden. Misschien ook duidelijk in je RPG topic schrijven wat van de rpg'ers verwacht word, dat wanneer ze kunnen ze minstens zo vaak moeten kunnen schrijven.

    Dit klinkt allemaal wel heel erg aanvallend, sorry was niet echt de bedoeling!


    groetjes

    Ergens snap ik wel wat iedereen bedoeld, en ik irriteer me er ook kapot aan. Maar, op het moment dat de starter/starters van een RPG nergens meer op reageren maar vervolgens wél inschrijven op een andere RPG, dat stuit mij echt tegen de borst. Het is prima dat je aan meerdere RPG's meedoet, maar zorg dan ook dat je actief blijft bij je eigen RPG zodat die niet doodloopt.

    Dit is echt geen aanval naar iedereen, maar meer het punt wat mij echt heel erg irriteert. Wel goed dat je dit ter sprake brengt trouwens!

    [ bericht aangepast op 10 aug 2017 - 12:06 ]


    Faith is everything.

    Bowtytee schreef:
    (...)

    dit^^
    Ben het ook heel erg eens met je, Micaela. Ik denk dat je je boodschap niet te persoonlijk moet opvatten, maar eerder moet zien als een algemene frustratie, en ik frustreer me er ook over. Wat is het nut van al die dode RPG's, en als je je ergens voor inschrijft moet je je ook er voor inzetten. Er kan altijd wat tussenbeide komen waardoor je even niet kan schrijven, maar ik vind het -oeps- zwak om het eeuwige "geen inspiratie-geen zin" excuus te blijven gebruiken en je dan uiteindelijk uit te schrijven. Het is vrije tijd, dus doe wat je wil, maar je bent wel met een groep bezig hieraan dus je beter inzetten zal absoluut geapprecieerd worden. Misschien ook duidelijk in je RPG topic schrijven wat van de rpg'ers verwacht word, dat wanneer ze kunnen ze minstens zo vaak moeten kunnen schrijven.

    Dit klinkt allemaal wel heel erg aanvallend, sorry was niet echt de bedoeling!


    beter uitschrijven door geen inspiratie dan niks meer van je laten horen. Soms gebeurt dat nu eenmaal en je kan me niet wijsmaken dat de mensen die dit als een "slap en zwak" excuus zien, altijd inspiratie hebben om minstens 300 woorden te schrijven en de RPG levend te houden.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Bowtytee schreef:
    (...)

    dit^^
    Ben het ook heel erg eens met je, Micaela. Ik denk dat je je boodschap niet te persoonlijk moet opvatten, maar eerder moet zien als een algemene frustratie, en ik frustreer me er ook over. Wat is het nut van al die dode RPG's, en als je je ergens voor inschrijft moet je je ook er voor inzetten. Er kan altijd wat tussenbeide komen waardoor je even niet kan schrijven, maar ik vind het -oeps- zwak om het eeuwige "geen inspiratie-geen zin" excuus te blijven gebruiken en je dan uiteindelijk uit te schrijven. Het is vrije tijd, dus doe wat je wil, maar je bent wel met een groep bezig hieraan dus je beter inzetten zal absoluut geapprecieerd worden. Misschien ook duidelijk in je RPG topic schrijven wat van de rpg'ers verwacht word, dat wanneer ze kunnen ze minstens zo vaak moeten kunnen schrijven.

    Dit klinkt allemaal wel heel erg aanvallend, sorry was niet echt de bedoeling!

    Dat is wel het meest bekende reden waarom mensen uitschrijven. Soms denk ik eerlijk gezegd dat mensen het maar (te snel) zeggen om "een reden te kunnen geven". Ik weet niet wat het is, maar als je echt ergens enthousiasme en liefde - als het ware - voor hebt om te doen, dan ga je er toch moeite voor doen? Zo zie ik het dan tenminste. Een hobby is iets wat je fijn en leuk vindt om te doen, waar je meer over wilt leren, maar als je alsmaar doorgaat met het "opgeven" zie ik niet in hoe je er dan verder in kunt groeien? Maar ja, dat ben ik en zo zie ik het. Ik vind je mening dus zeker niet aanvallend of dergelijke overkomen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik geloof er geen zak van dat mensen RPGs expres laten uitsterven en als iemand zivh uitschrijft omdat die geen inspiratie heeft, geen tijd heeft, of om andere reden niet kan posten, respecteer die keuzes dan, er is meer dan alleen RPG in de wereld. Of als iemand geen zin meer heeft, laat het er dan gewoon bij en maak je je er niet te druk om, laat iedereen gewoon doen wat ie wil zodat RPGen nog gewoon leuk blijft. Dit probleem zal zich ook na dit topic niet oplossen dus kunnen we het beter gewoon accepteren en er gewoon uithalen wat dr in zit.


    take risks

    Tia ik denk dat mensen mijn woorden hier te sterk opvatten, wat ik alleen maar wil zeggen is dat mensen soms iets meer moeite kunnen doen, gezien het verloop van een rpg aan de gebruikers / schrijvers ligt.

    Ik leg hierbij niemand op dat ze moeten posten en respecteer het als users zich uitschrijven.

    Ik zoek ook niet zozeer naar een oplossing, gezien die er niet echt blijkt te zijn, het is meer om mensen er even over na te laten denken, het is niet mijn bedoeling om mensen te dwingen meer op hun rpgs te letten of iets anders.


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    Tia ik denk dat mensen mijn woorden hier te sterk opvatten, wat ik alleen maar wil zeggen is dat mensen soms iets meer moeite kunnen doen, gezien het verloop van een rpg aan de gebruikers / schrijvers ligt.

    Ik leg hierbij niemand op dat ze moeten posten en respecteer het als users zich uitschrijven.

    Ik zoek ook niet zozeer naar een oplossing, gezien die er niet echt blijkt te zijn, het is meer om mensen er even over na te laten denken, het is niet mijn bedoeling om mensen te dwingen meer op hun rpgs te letten of iets anders.


    Ik snap totaal wat je bedoeld, en ergens is dat ook precies waar ik me aan irriteer, maar het is ook iets waar ik me soms ook schuldig aan maak. Maar, op het moment dat de starter/starters niet meer reageren en niets meer laten weten in het praattopic, hoe kunnen mensen dan van een ander verwachten om hún RPG draaiend te houden als ze er zelf niet eens meer moeite voor doen? Het mes snijd aan twee kanten in dit geval.


    Faith is everything.

    Ja klopt, als topicmaker heb je ergens wel de eindverantwoordelijkheid, in de zin dat je mensen moet oppeppen voor je rpg wil je het levend houden en actieve en non-actieve users eruit moet filteren. Het is alleen dan jammer dat of het rpg moet worden herstart of tot dood worden verklaard. Ik vind nieuwe users dan altijd een oplossing, maar dat gaat zo lastig bij een rpg die al gestart is


    Aan niets denken is ook denken.

    Verkleurd schreef:
    Ik denk dat keuzes van anderen respecteren het belangrijkste is, want ik krijg vrij weinig zin in RPGen als ik constant gepusht ga worden om te posten terwijl dat misschien even niet gaat vanwege welke reden dan ook.



    Dit is denk ik een erg belangrijk punt.

    Ik vind veel rpg's erg leuk, zie hoe goed het is uitgedacht en daarvan word ik enthousiast. Maar als mijn rol niet wil lukken, of ik geen inspiratie heb om te schrijven, dan kan ik ook daadwerkelijk niet schrijven.

    Ik snap de teleurstelling heel goed, maar als men persoonlijke problemen heeft (dat kan iets hetigs zijn, maar kan ook gewoon zijn dat iemand zich niet lekker in zijn vel voelt zitten) vind ik dat je daar geen probleem van moet maken. Het is jammer, en klaar.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik vind het ook super jammer dat sommige RPG's die ik echt heel leuk vind gewoon doodlopen omdat mensen de RPG vergeten, als je nou op vakantie bent of even druk bent, dan snap ik het. Maar soms wordt een RPG compleet vergeten... zo jammer.


    - thank you for existing -

    Dat is prima en daar gaat mijn punt dan eigenlijk ook niet over. Als je dat aangeeft, prima.

    Het gaat er meer om dat rpgs snel als dood worden verklaard en er maar weer een nieuwe wordt gemaakt, terwijl er over het algemeen mensen iets loyaler naar hun rpg zouden kunnen zijn.

    Maarja blijft eigen keuze, wil je dit niet doen, dan niet.


    Aan niets denken is ook denken.