• Helleu! Hier ben ik dan alweer met een idee. Het zou eigenlijk een verhaal worden (en dat wordt het nog steeds), maar ik dacht dat het ook wel voor een Roleplay zou kunnen. Maar... Ik heb niet zoveel zijn in iets opzetten als mensen het idee stom vinden haha :'D
    (Al gaat het verhaal ervan sowieso geschreven worden (cat) )

    Hier mijn crappy beschrijving: Het idee zou zijn dat er een groep tieners wakker wordt in een grote, lege blokhut met slechts flarden van herinneringen. De herinneringen die missen zijn meestal van het afgelopen jaar, al verschilt dit per persoon. Elke tiener heeft een ietwat eigenaardig voorwerp bij zich dat ze kan helpen hun geheugen terug te krijgen - al weten ze dit uiteraard nog niet. Na een tijd ontdekken ze dat er een moordenaar in hun midden is, gezien er iemand dood gevonden wordt, duidelijk vermoord. (Een onbespeeld personage, uiteraard)
    Je zou moeten uitvinden wie de moordenaar is, deze moordenaar is echter ook een geest. Ik kies uit wie dit is, pas nadat de rollen zijn gemaakt. Je mag als geest nog niet zeggen wie je dan bent, maar mag wel hints laten vallen.
    Nog een ding: Alle kinderen hebben een probleem waar ze eigenlijk van "gered" zijn. (Als voorbeeld: Thuis geslagen worden - al is dit vrij heftig) Dit probleem valt vooral uit je geheugen.

    Tegen de tijd dat ik het topic zou openen wordt de beschrijving wel wat mooier, maar spreekt het idee mensen aan?
    (Het idee komt deels van Lyrea, maar ik mocht het gebruiken)

    [ bericht aangepast op 22 aug 2017 - 20:06 ]


    obsessive rage

    Oh ja ik zou hoogstwaarschijnlijk meedoen, het klinkt heel origineel en interessant (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Het heeft iets weg van Weerwolven van Wakkerdom met die geest, waarvan niemand weet wie hem speelt. Interessant!


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Leuk dat er interesse is haha ^^

    @Asgard: Ja, dat was ook een beetje mijn idee erachter hehe


    obsessive rage

    Ik zou eraan mee willen doen, want het lijkt me echt een superleuk idee, maar ik had ook eens zoiets geopend (als idee-topic, niet hetzelfde concept) en toen werd het.. nou ja, ik wil niet zeggen afgezeikt, maar dat "het niet handig zou zijn en meer voor een verhaal". Dus je zou dat dan wel goed uit moeten denken als iemand een geest is + de moordenaar. Dat is namelijk best moeilijk, of veel in een ding, te schrijven lijkt me met geheim.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Kwangvatar schreef:
    Ik zou eraan mee willen doen, want het lijkt me echt een superleuk idee, maar ik had ook eens zoiets geopend (als idee-topic, niet hetzelfde concept) en toen werd het.. nou ja, ik wil niet zeggen afgezeikt, maar dat "het niet handig zou zijn en meer voor een verhaal". Dus je zou dat dan wel goed uit moeten denken als iemand een geest is + de moordenaar. Dat is namelijk best moeilijk, of veel in een ding, te schrijven lijkt me met geheim.


    Ja, dat klopt. Bedankt voor de herinnering/tip iets haha, ik zit naar een oplossing te zoeken ervoor, gezien je echt het goede persoon moet kiezen en ikzelf al zou weten wie het dan is, wat allebei net wat onhandig is. Maar bedankt voor de tip, ik ga er over brainstormen!


    obsessive rage