• Oké, een tijd geleden (meer dan een halfjaar) ben ik verliefd geworden op iemand en ik heb haar mee uit gevraagd. Ze zei nee, want "ik vind je heel leuk en cute, maar ik wil op dit moment niemand daten." We zijn vrienden gebleven en we praten nog steeds vaak, de laatste tijd weer steeds meer. En die gevoelens zijn weer teruggekomen - hoewel, ze zijn nooit echt weggegaan.
    Mijn probleem is dus dat ik niet weet wat ik hiermee aanmoet. Ik haat het dat ik dit niet tegen haar kan zeggen, maar ik wil ook niet opnieuw afgewezen worden en het misschien lastig maken voor haar.
    Wat moet ik doen?

    Groetjes,
    Kelly


    ''I'm not apologizing for loving you.'' ~KellyHoranXx

    Dit vind ik een heel moeilijke vraag :/. Als je haar zo leuk vindt dat je vriendschap gespannen wordt, zou ik je aanraden om eens voorzichtig te polsen of ze openstaat voor meer. Het is sowieso niet fijn om met je gevoelens rond te blijven lopen en onzeker te blijven over die van haar.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Dit lijkt me wel een moeilijke situatie, want zover ik begrijp worden je gevoelens hier niet beantwoord. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren, oftewel kun je haar toch veroveren en kan ze toch nog aan je groeien. Zeker als het een meisje is. Vrouwen kunnen gemakkelijk gevoelens ontwikkelen voor iemand die hen eerst koud liet. Ik ken heel wat meisjes die eerst niet aan een jongen waren en uiteindelijk er toch verliefd op zijn geworden naarmate hij vertrouwder werd.
    Maar uiteraard, als zij zegt van nee, ik wil geen relatie met je, dan kan het ook zijn dat je gewoon haar type niet bent en de kans bestaat evenzeer dat ze nooit verliefd op jou zal worden. Je hoeft niet perse op meteen alles op te geven, maar je kunt ook niet eeuwig jezelf blijven martelen door maar wat rond haar heen te hangen.
    In ieder geval zou ik voor mezelf nu zoveel mogelijk afstand tot haar nemen. Je hoeft de banden niet door te snijden als dat niet kan, maar beperk het contact in ieder geval. Ik denk dat je nu iets te dicht bij haar zit dan wat mentaal gezond/veilig is voor je.
    Verder zou ik hier toch nog eens met haar gaan spreken. Je moet niet nog eens vragen of ze nu wel een relatie wilt, want ik denk niet dat er veel veranderd zal zijn. In plaats daarvan zou ik informeren hoe het er exact voorstaat. Vraag haar of ze denkt of ze ooit gevoelens voor je zou kunnen krijgen en of ze je ergens wel ziet zitten of als het echt nooit zal gaan van haar kant. Mocht het dat laatste zijn, doet het misschien pijn maar dan kun je tenminste verder met je leven want jezelf aan het lijntje houden is het ook niet.

    [ bericht aangepast op 15 sep 2017 - 12:26 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dus ze valt wel op meisjes/vrouwen? Want het kan ook zijn dat ze misschien nog met zichzelf worstelt qua seksualiteit en liever niemand date om mensen een gebroken hart te besparen. Of met zichzelf worstelt om andere redenen en als ze zich eenmaal weer helemaal lekker in d'r vel voelt wel open staat om met iemand te daten.

    Dus ik denk dat het beste een gesprek met haar hierover kan hebben. Wees eerlijk en vertel dat je niet goed weet wat je met je gevoelens voor haar kan aangezien je niet zeker weet of ze nu wel met überhaupt met iemand wil daten.


    Physics is awesome