• Oke, ik houd de intro in het topic heel kort, maar wie is er allemaal nog meer geinteresseerd in Zodiac Signs en daar meer van te weten?
          Ik ben er zelf altijd wel geinteresseerd in geweest. Sommige dingen moet je ook gewoon met een korreltje zout nemen, echter heb ik weleens dat ik dingen tegenkom waarvan ik denk "hey, dat verklaart veel".
          Dus ik werd benieuwd naar wie van de Quizletters dit ook interresseert en waarom e.d.? Zodat we er gewoon gezellig over kunnen praten! 😊

    Birth chart uitrekenen

    In de astrologie spelen de planeten een belangrijke rol. Alles wat zich in de kosmos aan hemellichamen bevindt is onderling verbonden door krachtvelden, door energieën. Deze stand der planeten op een bepaald moment geeft een beeld van de kosmische energieën van dàt moment. De mens die op dat moment geboren is, is een onderdeel van deze kosmos. Je kunt dus zeggen dat de stand van de planeten, op het moment van geboorte van diegene, als het ware een weerspiegeling is van het kosmisch krachtenveld van dat moment.
          Als zodanig vormen deze planeten het symbool van de innerlijke energieën die in de mens werken. Zon en Maan worden in de astrologische benadering ook bij de planeten gerekend. Hòe en op welk gebied de planeetkrachten in het leven van een mens uitwerken wordt weergegeven door hun plaats in de horoscoop (huis) en hun onderlinge verhoudingen (aspecten). Daarbij heeft elke planeet een sterke overeenkomst met één of twee dierenriemtekens.



    Elke planeet staat symbool voor een energie die overeenkomt met bepaalde menselijke, psychische handelingen en reactiepatronen:
          Zon:
    Het is onze basisidentiteit van onze "ware zelf". Het is meestal wat de redenen uitziet en ons de definitieve beslissing geeft. Het is onze ego. Het staat voor ego-ontwikkeling, scheppingskracht, creativiteit, zelfrealisatie, levenskracht, vitaliteit, levenslust, wilskracht.

          Maan:
    Het zijn onze emotionele instincten en gewoontes. Onze diepste persoonlijke behoeften. Waar de zon het hoofd is, is de maan het hart. Het is hoe we onszelf comfortabel, veilig voelen en veiligheid zoeken. Het is iets in ons dat we niet echt kunnen uitleggen, hoewel we het proberen.

          Mercurius:
    Staat voor de energie van het denken en het geheugen. Vertegenwoordigt communicatie. Het is hoe je communiceert, hoe je dingen uitdenkt en je bewustzijn en 'intellect'. Het ordenen van uw waarnemingen en het concreet en helder maken van uw indrukken. Hoe je communiceert, praat en luistert. Het leggen van de eerste contacten.

          Venus:
    Vertegenwoordigt liefde, genegenheid en sympatie, maar ook geld. Het omgaan met intieme relaties en het verbinden met iemand anders. Het waarderen van dingen: wat je mooi vindt, waar je van kunt genieten. Je smaak en gevoel voor schoonheid (muziek, kleding, woninginrichting, kunst). Het is onze liefdesstijl. Het is ook hoe we geld uitgeven aan de dingen waar we van houden.

          Mars:
    Staat voor strijd en verovering. Mars is actie. Het is hoe iemand hun doelen nastreeft, hun aandrijving en energie, hun initiatief, moed en combativiteit gaat. Het is wat ons drijft en wat ons duwt om na te gaan wat we willen. Het is hoe we onze enthousiasme of iets uitdrukken die veel energie vereist. Het is ook onze seksuele energie en tendensen (neigingen).

          Jupiter:
    Het staat voor het vertrouwen in het leven, het geloof in de zin ervan, voor je idealen en waarden en voor het zoeken naar en het vinden van je persoonlijke levenszin. Hij staat verder voor alle groeikrachten die je leven nieuwe impulsen geeft, de bloei, het geluk en de welstand bevorderen en vooral voor de ontplooiing van je persoonlijkheid en het verbreden van je horizon. Positiviteit en enthousiasme. Waar je uitbundig in bent, hoe en waar je zich prettig bij voelt. Je geneesvermogen en welke geneeswijze het beste bij je past.



          Saturnus:
    Saturnus symboliseert de energie die je begrenzing aangeeft. Structuren. Hoe je dingen vormgeeft en concretiseert. Het symboliseert je geweten en verantwoordelijkheidsgevoel. Het tijdsbesef. Groei door leren en ervaring, door zelfinkeer. Eenzaamheid, het op jezelf aangewezen zijn. Soberheid en tijd zijn ook begrippen die bij deze planeet horen. Hij staat voor vastheid en begrenzing. Zodoende betekent hij houvast, stabiliteit, volharding en consequentheid. Hij representeert je afgrenzingvermogen, anderzijds ook de grenzen die je als onaangenaam ervaart, die verhinderen dat je je verlangens vervult.

          Uranus:
    Het staat voor het ideaal van de Franse revolutie: voor vrijheid, gelijkheid en broederschap. Hij belichaamd het originele in je, je streven naar onafhankelijkheid en individuele vrijheid. De planeet geldt als grote bevrijder. Het laat zien hoe en waar je zich onderscheidt van de massa en vrij en onafhankelijk uw eigen gang gaat. Het terrein waar je breekt met reglementen, autoriteit en gezag. Vernieuwing en ommekeer.

          Neptunus:
    Deze planeet staat voor het grenzenopheffende principe. Het verlangen om boven het alledaagse bewustzijn uit te stijgen en het hoogste waar te nemen. Daarbij betreft het eigenlijke streven van Neptunus naar het spirituele, soms door sterke drank en andere verdovende middelen verwisseld wordt; dus de gevoeligheid voor invloeden van buitenaf (verslavingskansen, goedgelovigheid). Door de doorlatendheid van Neptunus geeft soms hypersensitiviteit en verzwakking van het lichaam tot gevolg. Laat je opgaan in het grote geheel. Naastenliefde, mededogen en empathie. Gevoeligheid voor invloeden van buitenaf (verslavingskansen, goedgelovigheid). Grensvervaging en mystificering. Illusies en dromen. Paranormaal en fantasie e.d.

          Pluto:
    Pluto is confronterend, onontkoombaar en machtig. Het laat je doordringen tot de kern. Geeft diepe gevoelsessenties: staat voor allerlei psychologische therapieën. Maakt het onbewuste bewust. Pluto staat voor de kracht van de diepste verandering (transformatie), de rijkdom der diepten en de oerkrachten die alle morele waarden transformeren. Pluto-ervaringen hebben altijd met macht en onmacht, met afhankelijkheid en psychische verstrikkingen te maken. Het is een kracht en manifesteert zich als een drang en een angst. Het is een drang omdat de kracht zijn vorm moet vinden en een angst omdat de consequenties van de drang te groot zijn om onder ogen te zien. De Plutonische kracht is ‘to big to handle’. De wil tot beheersen. Manipulatie en dwang. Pluto is een onzichtbare kracht die de mens ertoe aanzet om nare situaties (uit vorige levens) weer op te zoeken.

          Cheiron:
    De "wounded healer". De pijnplek in je leven, soms de ongeneeslijke zielewond. De positie van Cheiron in de horoscoop illustreert de dingen die we heel goed voor anderen kunnen doen, maar niet zo makkelijk voor onszelf. Het gaat om onze blinde vlek, kwaliteiten die anderen heel duidelijk in ons zien, maar die we zelf niet zien, terwijl we die nu net zo hard nodig hebben voor onze eigen genezing.

          De Ascendant:
    Het is de eerste indruk die we op anderen maken op een persoonlijk niveau. Het is hoe we tegenover vreemden of kennissen komen en je uiterlijke verschijning. Iets gelijkend aan een masker dat we in het openbaar dragen, of het gezicht dat we aan de wereld tonen.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2017 - 23:05 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jup me, ik heb zelfs een heel boekje over de tweelingen, mijn sterrenbeeld en heb een boekje over de westerse sterrenbeelde en de chineese ^^

    Waarom ik het interessant vind, omdat het , hoe bizar ook, toch een manier is om mensen te begrijpen. Ook gebruik ik het wel een in verhalen, of iets met magie. Dus daarom vind ik het ook leuk. Bovendien is het een manier om jezelf te kunnen verbeteren als je weet wat je slechte kanten zijn.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2017 - 15:28 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    IKKEEEE

    Het is wel frustrerend dat ik van mijn vrienden geloof ik de enige ben, haha, dus even een MT zodat ik hier mensen kan stalken


    obsessive rage

    @ Laleah en Inktzwart: Wat leuk dat jullie er ook interesse in hebben! Ik heb zelf ook ooit een boekje over de Vissen gekregen op mijn verjaardag van een vriendin (ook een Vissen rofl). Wat zijn jullie ascedant en moon sign?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mee!!!

    Niet zozeer in de dagelijkse horoscopen, maar voornamelijk om verschillende karakters beter te begrijpen (ook dat van mijzelf). Misschien ook om op die manier "het beste" uit mezelf te halen (En uit de relaties met anderen). Ik lees ook andere boeken over karakters en persoonlijkheden die heel verhelderend werken.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Jaah, omg. Ik ben een boogschutter (sagittarius) en soms hebben ze het fout maar vaak klopt het zo erg (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Zal ik anders een vraag stellen, Zodiac-gerelateerd, elke week? Zodat mensen daar ook met elkaar over gesprekken aangaan.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2017 - 18:49 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik herken wat je zegt in de beginpost; delen met korreltjes zout nemen, maar bepaalde dingen kunnen ook weer een verklaring zijn. In ieder geval vind ik Zodiac signs heel interessant (:


    26 - 02 - '16

    In mijn familie zijn we echt hardcore believers in het zodiac stelsel, mijn moeder kan vaakk goed raden welk sterrenbeeld iemand is al bij 1 gesprek, zelfs spontante vreemden. Sommige sterrenbeeld horoscopen/beschrijvingen zetten alleen een beknopte stereotype van het sterrenbeeld neer en die zijn jammer, mensen lezen dat en roepen meteen dat het niet klopt en dat ze er niet in kunnen geloven, terwijl er zoveel meer gedetailleerde beschrijvingen zijn + zoveel meer dan alleen je zonteken. Er is een hele freaking chart voor elke planeet die een deel van jou beschrijft maar die vergeten mensen vaak.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Manoeuvre schreef:
    In mijn familie zijn we echt hardcore believers in het zodiac stelsel, mijn moeder kan vaakk goed raden welk sterrenbeeld iemand is al bij 1 gesprek, zelfs spontante vreemden. Sommige sterrenbeeld horoscopen/beschrijvingen zetten alleen een beknopte stereotype van het sterrenbeeld neer en die zijn jammer, mensen lezen dat en roepen meteen dat het niet klopt en dat ze er niet in kunnen geloven, terwijl er zoveel meer gedetailleerde beschrijvingen zijn + zoveel meer dan alleen je zonteken. Er is een hele freaking chart voor elke planeet die een deel van jou beschrijft maar die vergeten mensen vaak.

    Jaaa, dat weet ik, hehe. Meestal ben ik daar ook echt superbenieuwd naar. Daarom dat ik in het begin van dit topic vroeg wat hun ascendant en moon sign is (er zijn meerderen, I know).
          Maar wat grappig van je moeder! Ik ben dan wel benieuwd of je moeder die van mij kan raden hehe! Het is ook erg jammer, maar je kunt er verder niet echt iets tegen doen denk ik?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sugasyub schreef:
    (...)
    Jaaa, dat weet ik, hehe. Meestal ben ik daar ook echt superbenieuwd naar. Daarom dat ik in het begin van dit topic vroeg wat hun ascendant en moon sign is (er zijn meerderen, I know).
          Maar wat grappig van je moeder! Ik ben dan wel benieuwd of je moeder die van mij kan raden hehe! Het is ook erg jammer, maar je kunt er verder niet echt iets tegen doen denk ik?


    Mijn vader is Vissen, dus grote kans dat ze het wel zou herkennen haha. Zelf ben ik Zonteken Kreeft, Ascendant Ram en Moon is Vissen. Ik heb verder echt heel veel Kreeft in mijn chart, en het klopt ook gewoon echt alsof het een beschrijving van mij is. :')

    [ bericht aangepast op 27 sep 2017 - 18:54 ]


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik weet ook niet zo goed wat goede sites zijn om je ascendant te berekenen e.d. Dat vind ik wel jammer.

    Iemand tips daarvoor?

    Ik vind elke week een vraag erg leuk! Misschien kun je in de beginposts ook wat links zetten naar goede sites!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Manoeuvre schreef:
    In mijn familie zijn we echt hardcore believers in het zodiac stelsel, mijn moeder kan vaakk goed raden welk sterrenbeeld iemand is al bij 1 gesprek, zelfs spontante vreemden. Sommige sterrenbeeld horoscopen/beschrijvingen zetten alleen een beknopte stereotype van het sterrenbeeld neer en die zijn jammer, mensen lezen dat en roepen meteen dat het niet klopt en dat ze er niet in kunnen geloven, terwijl er zoveel meer gedetailleerde beschrijvingen zijn + zoveel meer dan alleen je zonteken. Er is een hele freaking chart voor elke planeet die een deel van jou beschrijft maar die vergeten mensen vaak.


    Dat zou ik wel eens willen zien, heb je websites?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    M0NA schreef:
    Ik weet ook niet zo goed wat goede sites zijn om je ascendant te berekenen e.d. Dat vind ik wel jammer.

    Iemand tips daarvoor?

    Ik vind elke week een vraag erg leuk! Misschien kun je in de beginposts ook wat links zetten naar goede sites!

    Dat zijn goede tips, thanks! Ik wist niet zeker of er wel net zoveel interesse was als dat ik hierin had, dus daarom besloot ik eerst af te wachten erop.
          Je ascendant en andere dingen kun je heel gemakkelijk uitrekenen. Ik had het op
    deze site
    gedaan. Je moet alleen wel je geboortetijd en plaats weten ervoor.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2017 - 20:30 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zal eens websites neerzetten in het topic zometeen als ik op mijn laptop zit. Leuk dat er zoveel interesse in is!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Weet eigenlijk niet meer wat dat ook al weer zijn uhm. Ik ken alleen die ene film Zodiac, die was wel leuk. But enlighten me fzo


    Aan niets denken is ook denken.