• Hallo,

    Ik zal was niet de enigste zijn die concludeert dat Quizlet best wel achteruit gaat. Er zijn nog maar weinig mensen online. En de abonnees zijn magertjes. Waar is die tijd gebleven waarbij je 900+ abonnees had op je story? Dat je dood werd gegooid met kudo's en pagina's vol met enthousiaste reacties smeek bedes wanneer je verder gaat?

    Ik vind dat zó ontzettend jammer. Want ik breng graag mijn vrije tijd op Quizlet door. Wát kunnen we doen om Quizlet een boost te geven en nieuwe mensen te trekken?


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Wiarda schreef:
    Ik zit al jaren nihilistisch te staren naar de aftakeling van Quizlet, en op dit punt ben ik gewoon een beetje neutraal aan het wachten tot het totaal sterft hier. Tja. (krul)

    Maar goed, het meest realistische waar we op kunnen hopen is dat er binnenkort een nieuwe artiest/boyband ontstaat die in de voetstappen van One Direction kan treden en hordes totaal verliefde elf- en twaalfjarigen op het internet brengt om fanfic te verspreiden. Dan maakt Rutger in ieder geval weer wat meer winst. (En kunnen wij doorgaan met klagen dat niemand onze stories leest, want die elfjarigen blijven natuurlijk in hun eigen boybandbubbel en uiteindelijk schieten wij er als individuele Quizlet-gebruikers geen ruk mee op.)

    Tl;dr: ik ben een pessimistische Quizlet-veteraan geworden, whoops.

    Dit, eigenlijk. Ik heb een tijd geprobeerd leuke nieuwe dingen te verzinnen maar heb het eigenlijk een beetje opgegeven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    HaIe schreef:
    (...)

    Ik heb even gespiekt en ik heb paar jaar terug een van jouw verhalen gelezen (IWTYHTF | ZAYN). Ik heb ook nog wel een aantal verhalen in m'n bladwijzers staan die ruim over de 1000 abo's zaten toen der tijd.


    Ja, daar had ik gruwelijk veel abonnees op! Ik mis die tijd echt.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Het kan best zijn dat de nieuwe users niet weten hoe deze site precies werkt en of er überhaupt een forum is. Toen ik net nieuw was wist ik het ook niet, ook niet hoe ik een topic moest aanmaken, dat duurde echt lang voor ik het doorhad 😂 En zeker met de nieuwe poefjes en snufjes hier op Quizlet vind ik het wel logisch dat de nieuwe users het nog een beetje moeten vinden/onderzoeken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het is ook voor mij een tijdje geleden dat deze site echt actief was. Als Quizlet veteraan - 5,5 jaar, in februari mag ik mijn 6e jaar op Quizlet afsluiten - is het inderdaad echt heel afhankelijk geweest van de fandoms. Harry Potter heeft nog steeds de overhand, maar het is sinds het einde van de serie echt een stuk minder. Er was even een opleving tijdens Fantastic Beasts en het toneelstuk, maar dat was het wel. Nog steeds wel vrij actief, maar echt een stuk minder dan 5 jaar geleden. Ik las toen zo ongelooflijk veel Harry Potter fanfics. Ook One Direction, Justin Bieber waren twee van die fanbases die echt Quizlet levendig maakten. One Direction is echt afgeknald toen de band uit elkaar ging. Ik zie her en der nog eens een Niall of Harry fanfic, en ook een Reunion fanfic, maar dat is het wel. 5SOS heeft een hele korte periode gehad, weet ook niet waarom. Minder populair zeker?

    Het is echt balen, want Quizlet leeft echt op de fandoms. Twilight is klaar, dus dat is minder, The Hunger Games is klaar, dus daar wordt minder over geschreven... het is erg lastig momenteel. Ook heeft de site qua oude leden tegenslag geleden, bijvoorbeeld Goldstein/Anna die ineens weg was, maar wel al lang op Q zat. Het enige dat er bij komt zijn echt jonkies en je ziet heel goed de scheiding tussen de oudere generatie en de nieuwe generatie. Ik denk dat dat ze een beetje afschrikt, maar ook de oude users voelen zich niet op hun gemak door de komst van nieuwe twaalfjarigen. Ik ben destijds ook als twaalfjarige brugpieper op de site verschenen, deed me voor als een jaar ouder en schreef echt baggerverhalen, maar ik ben nu bijna 6 jaar verder en het is echt verbeterd. Ik kon ook heel snel aansluiting vinden hier, dus dat hielp ook.

    En ja, wat ook al is gezegd, de nieuwe tools van Q. Ik heb een halfjaar met de vorige lay-out gewerkt en toen kwam de huidige. En in die tussentijd is er echt heel veel veranderd. Dit is niet slecht, maar het is voor de nieuwe leden wel echt uitvogelen, gezien de oude leden gewoon mee kunnen leren met de veranderingen en niet echt een "achterstand" oplopen.

    Ook is de OP-sectie echt kleiner geworden. Het was altijd al klein, maar tegenwoordig zitten veel meer mensen op het forum of lezen alleen verhalen. De hoeveelheid Story of the year-stories die uitgeschreven zijn of niet verder dan de 5000 woorden komen... Het is gewoon jammer en daar baal ik echt van. Velen schrijven hun projecten ook in word vanwege de angst dat het gejat wordt of omdat ze het willen publiceren en dat is begrijpelijk, maar jammer.

    Ik hoop echt dat er weer een fandom komt die de site weer een boost geeft, hoe rampzalig die ook gaat zijn. Wat me wel opvalt is dat de nieuwe hitsensatie, Shawn Mendes, niet echt in fanfics voorkomt hier.. Ik denk dat heel veel tieners overgaan op Engelse fanfics, omdat ze makkelijker te vinden zijn...


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik moet ook eerlijk zeggen door de lack aan reacties schrijf ik hier ook nooit meer echt. Wat jammer is, want quizlet was altijd een hele fijne uitlaatklep voor verhalen.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2017 - 22:17 ]


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik moet toegeven dat de grote vermindering van respons (kudo's, reacties, (volhoudende) deelnemers...) mijn motivatie ook war tegenhoudt. Oke, je wchrijft voor jezelf, maar wie dat echt 100% gelooft en doet, wint mijn eeuwige respect, want ik kan het niet, haha.


    Mhm?

    Barrel schreef:
    Ik moet toegeven dat de grote vermindering van respons (kudo's, reacties, (volhoudende) deelnemers...) mijn motivatie ook war tegenhoudt. Oke, je wchrijft voor jezelf, maar wie dat echt 100% gelooft en doet, wint mijn eeuwige respect, want ik kan het niet, haha.


    Ik heb mijn persoonlijke motivatiekonijn op facebook bij mijn huidige verhaal. Zij deed ook mee aan SOTY, maar heeft zich uitgeschreven in de eerste maand en motiveert mij nu vooral door te zeggen Lekker aan het schrijven zie ik? of gewoon een vraag over hoe het gaat. Ik heb pas sinds een maand of twee abo's die reageren, dus ik heb dit verhaal wel echt geschreven voor mezelf en voor de wedstrijd.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Barrel schreef:
    Ik moet toegeven dat de grote vermindering van respons (kudo's, reacties, (volhoudende) deelnemers...) mijn motivatie ook war tegenhoudt. Oke, je wchrijft voor jezelf, maar wie dat echt 100% gelooft en doet, wint mijn eeuwige respect, want ik kan het niet, haha.

    Jep, same here. Ik voel Q steeds verder bij me vandaan drijven en het enige wat ik nog wel zie helpen, is een flinke promoactie en dat kost moneys.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ja, mensjes. We sterven uit binnen enkele jaren is er bijna niemand meer op die site.


    Nobody Say It was easy

    Ik ben hier pas een jaartje maar ik merk wel dat Quizlet veel concurrentie heeft van Wattpad.
    Wat we kunnen doen om Quizlet weer levend te laten worden...?
    Je vrienden erover vertellen...
    Verder zal ik ook niet komen.
    Je kan natuurlijk een wereldwijd bericht op Facebook plaatsen maar daar scrollt iedereen langs.
    Meer ideeën heb ik helaas ook nii.

    Alhoewel ik van een kant toch denk dat de onderbevolking van Quizlet ook goed is.
    Zo word je alleen beoordeelt op verhalen door mensen die het serieus bedoelen.
    Het hater aantal is hier veel minder.
    En cyber pesten zie je op Quizlet, naar mijn ervaring, al helemaal niet.
    Dus denk ook eens aan het positieve van weinig actieve mensen xD


    NETFLIXER 4 LIFE

    Catmint schreef:
    . Het enige dat er bij komt zijn echt jonkies en je ziet heel goed de scheiding tussen de oudere generatie en de nieuwe generatie. Ik denk dat dat ze een beetje afschrikt, maar ook de oude users voelen zich niet op hun gemak door de komst van nieuwe twaalfjarigen. Ik ben destijds ook als twaalfjarige brugpieper op de site verschenen, deed me voor als een jaar ouder en schreef echt baggerverhalen, maar ik ben nu bijna 6 jaar verder en het is echt verbeterd. Ik kon ook heel snel aansluiting vinden hier, dus dat hielp ook.

    En ja, wat ook al is gezegd, de nieuwe tools van Q. Ik heb een halfjaar met de vorige lay-out gewerkt en toen kwam de huidige. En in die tussentijd is er echt heel veel veranderd. Dit is niet slecht, maar het is voor de nieuwe leden wel echt uitvogelen, gezien de oude leden gewoon mee kunnen leren met de veranderingen en niet echt een "achterstand" oplopen.


    Naja in dit geval zouden we als user best een steentje bjj kunnen dragen in het begeleiden van de newbies? Ik deed vaak wel aanbieden als ze hulp nodig hadden, maar dat zouden we wel kunnen doen. Dat helpt de nieuwe generatie er in ieder geval op. En aanbieden de jonge schrijvers te steunen in hun werk, zodat ze zich niet bedreigd voelen, maar juist geholpen en geaccepteerd. Ik denk dat dit misschien een verschil kan maken, hoe klein ook..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Bitchcraft schreef:
    Ja, mensjes. We sterven uit binnen enkele jaren is er bijna niemand meer op die site.


    Meid je zit hier 9 maanden :') de oude generatie zal weggaan, maar nieuwe generatie zal blijven komen. Er moet even een verschrikkelijk goeie nieuwe boyband komen en dan stroomt het weer binnen (de nieuwe generatie dan). Het is alleen de oude generatie die zal verdwijnen denk ik.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    **is nog maar twee jaar lid maar meent zich te herinneren dat dit eens drukker en gezelliger was**

    Ik denk ook dat het een beetje een probleem is dat er best wel duidelijke groepjes zijn hier die wat intimiderend over kunnen komen voor buitenstaanders. In bepaalde RPG's weet je al gewoon -- ik heb hier geen plaats (no offence though). In mijn ogen zijn er meer van die "squads", waardoor het voor een nieuweling heel lastig kan zijn om zijn of haar plek te vinden en zich thuis te voelen.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Laleah schreef:
    (...)

    Naja in dit geval zouden we als user best een steentje bjj kunnen dragen in het begeleiden van de newbies? Ik deed vaak wel aanbieden als ze hulp nodig hadden, maar dat zouden we wel kunnen doen. Dat helpt de nieuwe generatie er in ieder geval op. En aanbieden de jonge schrijvers te steunen in hun werk, zodat ze zich niet bedreigd voelen, maar juist geholpen en geaccepteerd. Ik denk dat dit misschien een verschil kan maken, hoe klein ook..


    Misschien zouden de mods de eerste maand of 2 een veteraan toe moeten wijzen aan een newbie zodat ze niet zelf moeten zoeken naar hulp. Lijkt me wel iets voor een nieuwe functie binnen de Qrew, niet? c:


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Laleah schreef:
    (...)

    Naja in dit geval zouden we als user best een steentje bjj kunnen dragen in het begeleiden van de newbies? Ik deed vaak wel aanbieden als ze hulp nodig hadden, maar dat zouden we wel kunnen doen. Dat helpt de nieuwe generatie er in ieder geval op. En aanbieden de jonge schrijvers te steunen in hun werk, zodat ze zich niet bedreigd voelen, maar juist geholpen en geaccepteerd. Ik denk dat dit misschien een verschil kan maken, hoe klein ook..


    Dit lijkt me een goed idee; Quizletters die dat willen en de site snappen toewijzen aan de nieuwen. Ik denk dat dat best wel eens kan helpen!


    -