• Hallo,

    Ik zal was niet de enigste zijn die concludeert dat Quizlet best wel achteruit gaat. Er zijn nog maar weinig mensen online. En de abonnees zijn magertjes. Waar is die tijd gebleven waarbij je 900+ abonnees had op je story? Dat je dood werd gegooid met kudo's en pagina's vol met enthousiaste reacties smeek bedes wanneer je verder gaat?

    Ik vind dat zó ontzettend jammer. Want ik breng graag mijn vrije tijd op Quizlet door. Wát kunnen we doen om Quizlet een boost te geven en nieuwe mensen te trekken?


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Catmint schreef:
    (...)

    Misschien zouden de mods de eerste maand of 2 een veteraan toe moeten wijzen aan een newbie zodat ze niet zelf moeten zoeken naar hulp. Lijkt me wel iets voor een nieuwe functie binnen de Qrew, niet? c:


    Ik zou het echt niet tof vinden als ik me ergens registreer, en iemand komt je meteen vertellen van hoe en wat. Dat voelt een beetje alsof je een winkel inloopt en de verkoopster meteen vraagt of ze je kan helpen :')
    Niet dat ik het een slecht idee vind hoor, maar dan zou de newbie een optie moeten krijgen om de hulp te accepteren.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Catmint schreef:
    (...)

    Misschien zouden de mods de eerste maand of 2 een veteraan toe moeten wijzen aan een newbie zodat ze niet zelf moeten zoeken naar hulp. Lijkt me wel iets voor een nieuwe functie binnen de Qrew, niet? c:


    Als je je registreert, krijg je automatisch een bericht van een mod hoe deze site werkt en waar je de meeste dingen kan vinden! Dus newbies zijn niet helemaal blanco.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    -

    [ bericht aangepast op 20 okt 2017 - 11:04 ]


    -

    Ik ben ook een van de mensen die aan het verdwijnen is. Oeps :x
    Ik zit eigenlijk alleen op Q voor de rpg's en de columns, maar lees zelf eigenlijk niks meer en schrijf ook nauwelijks wat. Ik ben overgestapt naar ao3, want ik begon zelf een voorkeur voor Engels schrijven en lezen te ontwikkelen, en daar heb je een groter publiek. Sowieso wordt daar tenminste in mijn ships nog wel geschreven, wat hier niet echt is. En ik vind de opmaak van de verhalen daar gewoon fijner :X
    Omdat er minder lezers/schrijvers binnen een fandom/ship zijn, wordt mijn motivatie om dat te schrijven ook kleiner en als dat bij iedereen zo is, zal die groep ook steeds kleiner worden. Zo mis ik de tijd dat we met een groepje heel hard zaten te fangirlen over Perciver en dat daar constant nieuwe dingen van werden geschreven heel erg.
    Het forum ben ik nooit echt actief op geweest. Eerst wist ik niet dat het bestond en daarna vond ik mezelf zo'n kleine gup terwijl iedereen elkaar al kende dat ik er vast niet bij zou horen, dus bleef ik ook maar weg want ik wilde geen mensen lastig vallen :')

    Ik hoop ook gewoon op een nieuw fandom die hier naartoe komt stromen. De oude generatie zal blijven verdwijnen vermoed ik helaas, want mensen groeien op, fandoms verdwijnen of worden kleiner en soms is er gewoon geen plaats meer voor Quizlet in je leven.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb denk ruim een jaar niet op Q gezeten en hoewel het toen ook al aan het uitsterven was schrik ik best van hoe het nu is. Het lijkt zo leeg en veel minder actieve topics.


    Can't control my second personality

    Centurio schreef:
    (...)

    Als je je registreert, krijg je automatisch een bericht van een mod hoe deze site werkt en waar je de meeste dingen kan vinden! Dus newbies zijn niet helemaal blanco.


    Dat is wel waar, maar toch snap ik dat het als newbie erg lastig is om aan te sluiten in de community. Als je dan een begeleider hebt die je meeneemt door topics, je de basis leert van alles en je aansluiting geeft zou dit juist goed uit kunnen pakken. Zie het als een soort professional die een stagiair helpt zijn stage goed af te ronden en dingen te leren tijdens dit proces.

    Je zou wat @FireKeeper zei kunnen proberen, dat je na registratie of een tijdje (een week, 2 weken, een maand) na je registratie een mail of bericht krijgt waarin je aan kan geven of je nog begeleiding wil.

    FireKeeper schreef:
    (...)

    Ik zou het echt niet tof vinden als ik me ergens registreer, en iemand komt je meteen vertellen van hoe en wat. Dat voelt een beetje alsof je een winkel inloopt en de verkoopster meteen vraagt of ze je kan helpen :')
    Niet dat ik het een slecht idee vind hoor, maar dan zou de newbie een optie moeten krijgen om de hulp te accepteren.


    Ik bedoelde het ook niet in direct vertellen hoe en wat, maar dat iedere newbie gewoon een contactpersoon heeft die ze een berichtje kunnen sturen als ze iets niet begrijpen. Gewoon dat je de eerste maand of 2 gewoon standaard iemand hebt die jou kan helpen, dat je niet zelf iemand moet gaan zoeken die er misschien verstand van heeft en je wilt helpen.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2017 - 12:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Wat Catmint zegt, vind ik een heel goed idee! Ik zat zelf nogal te struggelen. En ik vind dat het niet per sé veteranen moeten zijn, maar gewoon Q'ers die de website snappen en het leuk vinden om mensen te helpen.


    -

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik bedoelde het ook niet in direct vertellen hoe en wat, maar dat iedere newbie gewoon een contactpersoon heeft die ze een berichtje kunnen sturen als ze iets niet begrijpen. Gewoon dat je de eerste maand of 2 gewoon standaard iemand hebt die jou kan helpen, dat je niet zelf iemand moet gaan zoeken die er misschien verstand van heeft en je wilt helpen.


    Ah, op die fiets. Dan blijft het nog steeds een goed idee ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Amethyst_ schreef:
    Wat Catmint zegt, vind ik een heel goed idee! Ik zat zelf nogal te struggelen. En ik vind dat het niet per sé veteranen moeten zijn, maar gewoon Q'ers die de website snappen en het leuk vinden om mensen te helpen.


    Het zou wel leuk zijn als je minstens x aantal jaar ervaring hebt, want dan blijven de oude leden ook hangen. Als je de "veteranen" zo'n functie aanbiedt blijven zij waarschijnlijk langer, omdat ze dan nieuwe Q'ertjes opleiden en helpen. Dan hebben zij ook iets te doen en blijft je community wat groter dan wanneer de mensen die een jaar op Q zitten de functies wegkapen, omdat de mods vinden dat die persoon behulpzamer is dan een oude user die juist meer ervaring heeft op de site. Vandaar dat ik juist de veteranen aankaart, omdat zij juist degene zijn die verdwijnen en ook hen moeten we op deze site zien te behouden c:


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Het zou wel leuk zijn als je minstens x aantal jaar ervaring hebt, want dan blijven de oude leden ook hangen. Als je de "veteranen" zo'n functie aanbiedt blijven zij waarschijnlijk langer, omdat ze dan nieuwe Q'ertjes opleiden en helpen. Dan hebben zij ook iets te doen en blijft je community wat groter dan wanneer de mensen die een jaar op Q zitten de functies wegkapen, omdat de mods vinden dat die persoon behulpzamer is dan een oude user die juist meer ervaring heeft op de site. Vandaar dat ik juist de veteranen aankaart, omdat zij juist degene zijn die verdwijnen en ook hen moeten we op deze site zien te behouden c:

    Wat zou je als veteraan zien dan? Na hoeveel jaar?

    Was er niet al ergens zo'n initiatief om nieuwe users te helpen? Of laat mijn geheugen me nu in de steek?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Wat zou je als veteraan zien dan? Na hoeveel jaar?

    Was er niet al ergens zo'n initiatief om nieuwe users te helpen? Of laat mijn geheugen me nu in de steek?


    Ik weet dat het vertrouwenspersoon initiatief is ontstaan, maar of er al een help nieuwe users iets is, geen idee. Ik zat zelf te denken aan 4 jaar of 3 jaar heel actief zeg maar. Ik zou eigenlijk zeggen van voor de verandering naar deze lay-out, maar dan heb je vrij veel users van rond de 20 die niet allemaal staan te springen om 12-jarige nieuwelingen te helpen. Daarbij zie ik vaak dat mensen na een jaar of 3/4 de website verlaten, omdat ze dan ineens een shitload aan studie hebben, of omdat ze zich niet meer welkom voelen op Q. De eerste 3 jaar was ik vooral heel erg bezig met schrijven, RPG's, fora afstruinen en alle nieuwe dingen uitproberen. Tegen de tijd dat ik in de 4e zat heb ik een tijd niets gedaan op Q, gewoon vanwege school en desinteresse - veel 1D en 5SOS zooi die mij niet interesseerde en te weinig HP fanfics naar mijn mening. Daarna ben ik teruggekomen omdat ik toch weer wilde gaan schrijven. Ik kwam iedere week wel eens online om wat te lezen, maar ik kon vrij weinig nieuws vinden en schrijven liep ook niet zo lekker toen. Dat is mijn ervaring in ieder geval en daarop baseer ik dus de jaren lidmaatschap op Q voor zo'n soort functie.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik weet dat het vertrouwenspersoon initiatief is ontstaan, maar of er al een help nieuwe users iets is, geen idee. Ik zat zelf te denken aan 4 jaar of 3 jaar heel actief zeg maar. Ik zou eigenlijk zeggen van voor de verandering naar deze lay-out, maar dan heb je vrij veel users van rond de 20 die niet allemaal staan te springen om 12-jarige nieuwelingen te helpen. Daarbij zie ik vaak dat mensen na een jaar of 3/4 de website verlaten, omdat ze dan ineens een shitload aan studie hebben, of omdat ze zich niet meer welkom voelen op Q. De eerste 3 jaar was ik vooral heel erg bezig met schrijven, RPG's, fora afstruinen en alle nieuwe dingen uitproberen. Tegen de tijd dat ik in de 4e zat heb ik een tijd niets gedaan op Q, gewoon vanwege school en desinteresse - veel 1D en 5SOS zooi die mij niet interesseerde en te weinig HP fanfics naar mijn mening. Daarna ben ik teruggekomen omdat ik toch weer wilde gaan schrijven. Ik kwam iedere week wel eens online om wat te lezen, maar ik kon vrij weinig nieuws vinden en schrijven liep ook niet zo lekker toen. Dat is mijn ervaring in ieder geval en daarop baseer ik dus de jaren lidmaatschap op Q voor zo'n soort functie.


    Het vertrouwenspersoneninitiatief werkt vooral als luisterend oor als users even geen kans meer op kunnen met problemen. Maar inderdaad niet zozeer als ze vastlopen op de website, meer prive dingen zegmaar.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik vind het veteranen-idee wel erg leuk. Toch ben ik nog niet overtuigd.

    Wie bepaalt er wie er een veteraan is? Vanaf hoe veel tijd online ben je een veteraan? Wordt elke veteraan automatisch een 'gids'? En wat als een veteraan dat niet wil?
    Wat als een niet-veteraan meer weet van de site dan een veteraan? Mag die niet-veteraan dan ook gids worden of niet?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Ik vind het veteranen-idee wel erg leuk. Toch ben ik nog niet overtuigd.

    Wie bepaalt er wie er een veteraan is? Vanaf hoe veel tijd online ben je een veteraan? Wordt elke veteraan automatisch een 'gids'? En wat als een veteraan dat niet wil?
    Wat als een niet-veteraan meer weet van de site dan een veteraan? Mag die niet-veteraan dan ook gids worden of niet?


    Of we kunnen er verkiezingen voor houden. Dat aan de hand van een test, en eventueel proeftijd, mensen kunnen bewijzen wat ze in huis hebben. Veteraan, of niet, zodat iedereen een kans krijgt.


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    (...)

    Of we kunnen er verkiezingen voor houden. Dat aan de hand van een test, en eventueel proeftijd, mensen kunnen bewijzen wat ze in huis hebben. Veteraan, of niet, zodat iedereen een kans krijgt.

    Beter idee. Dan krijg je ook de mensen die werkelijk willen.


    oi, suzy