• Toestemming:
    Hierbij geef ik (Dysphoria) je toestemming om te beginnen met je Weerwolven wedstrijd, mits de aanpassingen zijn doorgevoerd. Je hebt welgeteld vijf maanden om je wedstrijd af te ronden. Wanneer je erachter komt dat dit niet lukt, kun je een berichtje naar mij of een andere wedstrijdmoderator sturen met de vraag of je je wedstrijd mag laten verlengen. Als je drie weken achterelkaar niet reageert in je topic, dan zullen wij wedstrijdmoderators je wedstrijd helaas moeten sluiten.


    WEERWOLVEN OP HOGWARTS
    TOPIC 2

    Hogwarts, de school voor witchcraft and Wizardry staat al eeuwenlang bekend als een van de beste tovernaarsscholen van over de gehele wereld.
    Jonge jongens en meisjes uit heel west Europa komen naar dit prachtige kasteel toe om lessen te volgen om de nieuwe briljante generatie heksen en tovenaars te worden. De herinnering aan You know who was voor velen ook niets meer dan enkel dat, een herinnering. Maar wanneer iedereen opgeschrikt raakt van het duistere teken in de lucht is iedereen op Hogwarts in opperste paraatheid. Enkel lijkt er niets te gebeuren.

    Maar Hogwarts heeft diens duistere geheimen en verscholen ingangen.
    Elke nacht komen de dooddoeners uit hun schuilplaats binnen het kasteel en besluiten ze om iemand te vermoorden met de aller ergste van de onvergetelijke vloeken.
    Avada Kadavra

    De studenten en de volwassenen bereiden zich voor op the Great War die zich begint te woeden op Hogwarts. Zal het de verdedigers van Hogwarts lukken om de Dooddoeners tegen te houden? Of triomfen de Dooddoeners en zal Hogwarts een duistere era tegemoet gaan?


    Ik ben op zoek naar ong. 20 - 30 enthousiastelingen die mee zouden willen doen.De inschrijving stopt op 20 oktober 23:59.

    Rollen

    Dooddoeners:
    ~ Bellatrix Lestrange
    ~ Lucius Malfoy
    ~ Barty Crouch Jr.
    ~ Amycus Carrow
    ~ Alecto Carrow

    Ziener :
    ~ Sybill Trelawney

    Genezer :
    ~ Madame Pomfrey

    Stiekeme / Onschuldige meisje :
    ~ Severus Snape

    Heks :
    ~ Minerva McGonagall

    Jager :
    ~ Rubeus Hagrid

    Cupido :
    ~ Horace Slughorn

    Zondebok :
    ~ Sirius Black

    Burgemeester :
    ~ Dumbledore

    Studenten :
    ~ Harry Potter
    ~ Ron Weasley
    ~ Hermoine Granger
    ~ Ginny Weasley
    ~ Luna Lovegood
    ~ Neville Longbottom
    ~ Oliver Wood
    ~ Dean Thomas
    ~ Seamus Finnigan
    ~ Lavender Brown
    ~ Parvati Patil
    ~ Cho Chang
    ~ Fred Weasley
    ~ George Weasley
    ~ Lee Jordan
    ~ Hannah Abbott
    ~ Draco Malfoy



    Deelnemers :

    01. Hephaistion
    02. BuchananBarnes
    03. WizardnightM
    04. Tulua ~ Fred Weasley
    05. Necessity
    06. Poudlard
    07. Patholoog
    08. Statesman ~ Minerva McGonagall
    09. Motunui
    10. Devitt ~ Hermoine Granger
    11. Hopps
    12. Hangul ~ Neville Longbottom
    13. Xiezhi
    14. Alegayrol
    15. JamesPotter
    16. Slughorn
    17. Tuena
    18. Choice
    19. LearnToPlay
    20. natuurix ~ Madam Pomfrey
    21. Jorja ~ Sirius Black
    22. Ricciardo ~ Harry Potter
    23. aarsvogel
    24. macusa
    25. Flylex




    Spelverloop :

    Het is een Weerwolven spel, geheel in het thema van Harry Potter. Het spel opzicht heet Weerwolven op Hogwarts, maar het topic heet Weerwolven van Wakkerdam > HP editie. Het aantal deelnemers wat ik erbij wil trekken is tussen de 20 a 30 deelnemers en momenteel zit ik dus al op 16 deelnemers. Er vallen deelnemers af als ze vermoord worden, voor de rest blijft iedereen erin. De deadlines worden ruim opgesteld, denk hierbij aan drie a vier dagen per nacht en misschien wel vijf voor overdag, zodat iedereen genoeg tijd heeft om het in te vullen en dus minder snel eruit hoeft te stappen wegens tijdsgebrek.* Mensen die niet stemmen, die worden niet meegerekend en als het vaker gebeurd bij dezelfde persoon krijgt die een zwarte stem. (Al 1 stem tegen zich bij de eerstvolgende stemronde.) Er is geen prijs, het is ook meer een spel, he probeert je doel te halen.

    *Ik ben nog bezig met het deadline schema.

    Ik had er ook al een story bij, deze is hier te vinden.

    Verdere spelverloop:
    ~ Inschrijvingen zullen lopen tot 20 oktober 20:00, mits er te weinig spelers zijn dan verleng ik het.
    ~ Deelnemers krijgen dan hun rol toegestuurd, deze hou je geheim voor iedere andere deelnemers, ook niet onder vrienden uitwisselen.
    ~ Ik maak een story aan waarin het verloop van het spel in komt te staan en de uitgebreidere versie van de spelverloop en de acties van de rollen.
    ~ De Dooddoeners (die Co-auteur worden) krijgen hun eigen hoofdstuk waarin ze kunnen overleggen.
    ~ Zodra de dooddoeners hun besluit aan mij en voor hun deadline door hebben gegeven, licht ik de overige rollen in, die dan hun actie uit kunnen voeren.
    ~ Is er iemand dood? Dan houden we een beraad over wie het mogelijk geweest zou kunnen zijn, die persoon word veroordeeld.
    ~ En zo herhaald het zich steeds tot de dooddoeners hebben gewonnen of de mensen van Hogwarts ze verjaagd hebben.



    Regels

    ~ De Huisregels van Q gelden natuurlijk
    ~ Wees respectvol
    ~ Geen vriendjes politiek
    ~ Speel eerlijk
    ~ Hou je rol geheim!!!
    ~ Geef naamsveranderingen en langdurige afwezigheid door


    De story

    Deadlines
    NACHT 5

    11 dec - 20:00 De ziener moet diens actie door hebben gegeven.
    13 dec - 20:00 De dooddoeners moeten hun actie door hebben gegeven.





    [ bericht aangepast op 13 dec 2017 - 14:26 ]


    Credendo Vides

    Goed. We zijn met 25 spelers begonnen, nu nog 24.
    01. Hephaistion
    02. Spideyman
    03. WizardnightM
    04. Tulua
    05. Necessity
    06. Centurio
    07. Patholoog
    08. Statesman
    09. Motunui
    10. Devitt
    11. Hopps
    12. Hyunju
    13. aesthetik
    14. Kian
    15. JamesPotter
    16. Slughorn
    17. Tuena
    18. Choice
    19. LearnToPlay
    20. natuurix
    21. Jorja
    22. Ricciardo
    23. aarsvogel
    24. macusa
    25. MCMXCIV

    De rollen: (puur een overzicht voor mijzelf):
    - 5 dooddoeners
    - ziener
    - beschermengel (hier de genezer)
    - heks
    - jager
    - cupido (heeft geschoten, maar laat)
    - zondebok
    - BM
    - 16 burgers (want 1 burger is dood).

    Pas vanaf pagina 7 hadden we rollen, dus daarvoor hoeft niet naar gekeken te worden op zich.
    Nacht 1 heeft de genezer de juiste persoon gekozen, dus geen lunch.
    En nu mijn hersenspinsel: ik ga ervan uit dat de wolven het helemaal niet erg hebben gevonden dat zij eerst een nieuwe lunch hebben mogen doen voor er een lynch is, want daardoor kunnen zij wel een slachtoffer maken zonder het risico te lopen zelf te sterven. Voor nu, een eerste stemming zonder verdere informatie, wil ik dus ook voorzichtig degenen die het over wel een lynch hadden afstrepen. In dit geval wordt dat aesthetik, Choice, Ningyou, Slughorn.

    MCMXCIV zei dit, wat me opviel:

    DreamerN schreef:
    (...)

    Waarom zou er iemand vermoord moeten worden als er geen enkele reden toe is? (; Niemand heeft meegekregen dat er in de nacht ook maar Dooddoeners binnen zijn geweest.

    ANTWOORD MCMXCIV:
    Dat klinkt wel logisch ja

    In het kader van mijn theorie zou het aansturen kunnen zijn naar een extra lunch eerst. Het maakt hem nog niet meteen een verdachte van me, maar het is wel opvallend en iets wat ik voor later gebruik wil kunnen terugvinden, vandaar dat ik het hier noteer.

    Ik weet nog niet wat ik ga stemmen. Ik wacht de laatste twee dagen even af om te kijken of er nog wat discussie gaat komen waarop ik mijn stem kan baseren, want via random.org een speler uitkiezen om te stemmen is ook niet echt een goede reden om op iemand te stemmen :’)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Haha, ik snap je volkomen. Ik bedacht me later ook dat het echt heel erg verdacht is, maar ik vond het gewoon oprecht logisch klinken. Heb er voor de rest niet over nagedacht (had ik misschien beter wel gedaan) (:

    Necessity schreef:
    Goed. We zijn met 25 spelers begonnen, nu nog 24.
    01. Hephaistion
    02. Spideyman
    03. WizardnightM
    04. Tulua
    05. Necessity
    06. Centurio
    07. Patholoog
    08. Statesman
    09. Motunui
    10. Devitt
    11. Hopps
    12. Hyunju
    13. aesthetik
    14. Kian
    15. JamesPotter
    16. Slughorn
    17. Tuena
    18. Choice
    19. LearnToPlay
    20. natuurix
    21. Jorja
    22. Ricciardo
    23. aarsvogel
    24. macusa
    25. MCMXCIV

    De rollen: (puur een overzicht voor mijzelf):
    - 5 dooddoeners
    - ziener
    - beschermengel (hier de genezer)
    - heks
    - jager
    - cupido (heeft geschoten, maar laat)
    - zondebok
    - BM
    - 16 burgers (want 1 burger is dood).

    Pas vanaf pagina 7 hadden we rollen, dus daarvoor hoeft niet naar gekeken te worden op zich.
    Nacht 1 heeft de genezer de juiste persoon gekozen, dus geen lunch.
    En nu mijn hersenspinsel: ik ga ervan uit dat de wolven het helemaal niet erg hebben gevonden dat zij eerst een nieuwe lunch hebben mogen doen voor er een lynch is, want daardoor kunnen zij wel een slachtoffer maken zonder het risico te lopen zelf te sterven. Voor nu, een eerste stemming zonder verdere informatie, wil ik dus ook voorzichtig degenen die het over wel een lynch hadden afstrepen. In dit geval wordt dat aesthetik, Choice, Ningyou, Slughorn.

    MCMXCIV zei dit, wat me opviel:
    (...)
    In het kader van mijn theorie zou het aansturen kunnen zijn naar een extra lunch eerst. Het maakt hem nog niet meteen een verdachte van me, maar het is wel opvallend en iets wat ik voor later gebruik wil kunnen terugvinden, vandaar dat ik het hier noteer.

    Ik weet nog niet wat ik ga stemmen. Ik wacht de laatste twee dagen even af om te kijken of er nog wat discussie gaat komen waarop ik mijn stem kan baseren, want via random.org een speler uitkiezen om te stemmen is ook niet echt een goede reden om op iemand te stemmen :’)


    Dit overzicht is sws al even fijn! Ik zat stiekem wel aan random.org te denken hahaa


    --

    @Necessity, je bent het stiekeme meisje > Dubbelspion vergeten. (; Er zijn 11 studenten, omdat we niet de gehele 30 deelnemers vol hebben gekregen en anders waren het er alsnog maar 16 in het begin.


    Credendo Vides

    Oh, daar heb ik overheen gelezen :') nou ja, in dat geval is er dus nog een extra rol.

    @spideyman, ik ook maar dat vind ik niet leuk, dus probeer ik wat discussie uit te lokken.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb op Spideyman gestemd. Persoonlijk vind ik het nu erg lastig , [het is ook echt een wilde gok]
    Misschien doet ze net of ze een overzicht nodig heeft , maar dat ze allang weet wie ze weg wilt hebben.


    Firm believer of all that is magic

    [ bericht aangepast op 10 nov 2017 - 21:40 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Is dit nu het discussietopic? Want er is vaak een discussietopic en een topic met het verhaal van de nachten (ook mooi om overzicht te houden, denk ik).
    Het is lastig stemmen, doordat er nog niet veel informatie is. Het valt mij wel op dat de eerste slachtoffers studenten zijn (Harry en een 'soort van' Fred).

    Zoals Dumbledore zegt, stap naar voren als je meer weet ^^


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Ik hou deze eerste ronde juist bewust mijn stem nog even geheim. (De reden waarom ik op wie stem weten jullie al) Waarom?
          Meestal zie je in verhalen waarvan we wel elkaars stem kunnen zien dat mensen in de eerste ronde elkaar volgen. Door dit pb-systeem is dat er wel een beetje uit. Je kunt niet elkaar meer opzettelijk volgen, doordat je een stem in het geheim geeft. De uiteindelijke stemming wordt later toch ook bekend.

    Hierdoor moeten mensen in de eerste ronde even zelf nadenken op wie ze gaan stemmen (of een randomizer gebruiken ja (': ). Volgende rondes mogen jullie het van me weten, maar deze eerste ronde vind ik het wel grappig dat dit 'volgen' voorkomen kan worden op deze manier ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen grondig omderbouwde theorie heb, het enige wat ik kan bedenken is dat de Dooddoeners inderdaad niet zo actief zijn in het topic. Daarom heb ik een aantal spelers voorlopig geschrapt van mijn lijst, en de rest heb ik dan maar op random.org gegooid. Wie daaruit kwam, hou ik liever nog even geheim, dat wordt uiteindelijk toch bekendgemaakt, right?


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Motunui schreef:
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen grondig omderbouwde theorie heb, het enige wat ik kan bedenken is dat de Dooddoeners inderdaad niet zo actief zijn in het topic. Daarom heb ik een aantal spelers voorlopig geschrapt van mijn lijst, en de rest heb ik dan maar op random.org gegooid. Wie daaruit kwam, hou ik liever nog even geheim, dat wordt uiteindelijk toch bekendgemaakt, right?


    Dit heb ik ook gedaan.


    Heaven is a place that we all have

    Slughorn schreef:
    Ik hou deze eerste ronde juist bewust mijn stem nog even geheim. (De reden waarom ik op wie stem weten jullie al) Waarom?
          Meestal zie je in verhalen waarvan we wel elkaars stem kunnen zien dat mensen in de eerste ronde elkaar volgen. Door dit pb-systeem is dat er wel een beetje uit. Je kunt niet elkaar meer opzettelijk volgen, doordat je een stem in het geheim geeft. De uiteindelijke stemming wordt later toch ook bekend.

    Hierdoor moeten mensen in de eerste ronde even zelf nadenken op wie ze gaan stemmen (of een randomizer gebruiken ja (': ). Volgende rondes mogen jullie het van me weten, maar deze eerste ronde vind ik het wel grappig dat dit 'volgen' voorkomen kan worden op deze manier ^^


    Hier ben ik het wel mee eens.


    16 - 09 - '17

    Ik heb ook totaal geen systeem voor mijn eigen stem. Misschien is het inderdaad wel leuk om hier in het topic te stemmen, zodat we het van elkaar kunnen zien en daar rekening mee kunnen houden. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb ook gewoon in het namenlijstje gekeken en er een random naam uitgehaald


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Slughorn schreef:
    Ik hou deze eerste ronde juist bewust mijn stem nog even geheim. (De reden waarom ik op wie stem weten jullie al) Waarom?
          Meestal zie je in verhalen waarvan we wel elkaars stem kunnen zien dat mensen in de eerste ronde elkaar volgen. Door dit pb-systeem is dat er wel een beetje uit. Je kunt niet elkaar meer opzettelijk volgen, doordat je een stem in het geheim geeft. De uiteindelijke stemming wordt later toch ook bekend.

    Hierdoor moeten mensen in de eerste ronde even zelf nadenken op wie ze gaan stemmen (of een randomizer gebruiken ja (': ). Volgende rondes mogen jullie het van me weten, maar deze eerste ronde vind ik het wel grappig dat dit 'volgen' voorkomen kan worden op deze manier ^^


    Ik snap je punt, maar ben het er niet mee eens. De wolven kunnen wel overleggen, en hoeven alleen toevallig twee op dezelfde te zetten om dan al een meerderheid te halen. Want 'random.org koos dezelfde, dat wist ik niet' is wel een erg mooi excuus.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.