• Toestemming:
    Hierbij geef ik (Dysphoria) je toestemming om te beginnen met je Weerwolven wedstrijd, mits de aanpassingen zijn doorgevoerd. Je hebt welgeteld vijf maanden om je wedstrijd af te ronden. Wanneer je erachter komt dat dit niet lukt, kun je een berichtje naar mij of een andere wedstrijdmoderator sturen met de vraag of je je wedstrijd mag laten verlengen. Als je drie weken achterelkaar niet reageert in je topic, dan zullen wij wedstrijdmoderators je wedstrijd helaas moeten sluiten.


    WEERWOLVEN OP HOGWARTS
    TOPIC 2

    Hogwarts, de school voor witchcraft and Wizardry staat al eeuwenlang bekend als een van de beste tovernaarsscholen van over de gehele wereld.
    Jonge jongens en meisjes uit heel west Europa komen naar dit prachtige kasteel toe om lessen te volgen om de nieuwe briljante generatie heksen en tovenaars te worden. De herinnering aan You know who was voor velen ook niets meer dan enkel dat, een herinnering. Maar wanneer iedereen opgeschrikt raakt van het duistere teken in de lucht is iedereen op Hogwarts in opperste paraatheid. Enkel lijkt er niets te gebeuren.

    Maar Hogwarts heeft diens duistere geheimen en verscholen ingangen.
    Elke nacht komen de dooddoeners uit hun schuilplaats binnen het kasteel en besluiten ze om iemand te vermoorden met de aller ergste van de onvergetelijke vloeken.
    Avada Kadavra

    De studenten en de volwassenen bereiden zich voor op the Great War die zich begint te woeden op Hogwarts. Zal het de verdedigers van Hogwarts lukken om de Dooddoeners tegen te houden? Of triomfen de Dooddoeners en zal Hogwarts een duistere era tegemoet gaan?


    Ik ben op zoek naar ong. 20 - 30 enthousiastelingen die mee zouden willen doen.De inschrijving stopt op 20 oktober 23:59.

    Rollen

    Dooddoeners:
    ~ Bellatrix Lestrange
    ~ Lucius Malfoy
    ~ Barty Crouch Jr.
    ~ Amycus Carrow
    ~ Alecto Carrow

    Ziener :
    ~ Sybill Trelawney

    Genezer :
    ~ Madame Pomfrey

    Stiekeme / Onschuldige meisje :
    ~ Severus Snape

    Heks :
    ~ Minerva McGonagall

    Jager :
    ~ Rubeus Hagrid

    Cupido :
    ~ Horace Slughorn

    Zondebok :
    ~ Sirius Black

    Burgemeester :
    ~ Dumbledore

    Studenten :
    ~ Harry Potter
    ~ Ron Weasley
    ~ Hermoine Granger
    ~ Ginny Weasley
    ~ Luna Lovegood
    ~ Neville Longbottom
    ~ Oliver Wood
    ~ Dean Thomas
    ~ Seamus Finnigan
    ~ Lavender Brown
    ~ Parvati Patil
    ~ Cho Chang
    ~ Fred Weasley
    ~ George Weasley
    ~ Lee Jordan
    ~ Hannah Abbott
    ~ Draco Malfoy



    Deelnemers :

    01. Hephaistion
    02. BuchananBarnes
    03. WizardnightM
    04. Tulua ~ Fred Weasley
    05. Necessity
    06. Poudlard
    07. Patholoog
    08. Statesman ~ Minerva McGonagall
    09. Motunui
    10. Devitt ~ Hermoine Granger
    11. Hopps
    12. Hangul ~ Neville Longbottom
    13. Xiezhi
    14. Alegayrol
    15. JamesPotter
    16. Slughorn
    17. Tuena
    18. Choice
    19. LearnToPlay
    20. natuurix ~ Madam Pomfrey
    21. Jorja ~ Sirius Black
    22. Ricciardo ~ Harry Potter
    23. aarsvogel
    24. macusa
    25. Flylex




    Spelverloop :

    Het is een Weerwolven spel, geheel in het thema van Harry Potter. Het spel opzicht heet Weerwolven op Hogwarts, maar het topic heet Weerwolven van Wakkerdam > HP editie. Het aantal deelnemers wat ik erbij wil trekken is tussen de 20 a 30 deelnemers en momenteel zit ik dus al op 16 deelnemers. Er vallen deelnemers af als ze vermoord worden, voor de rest blijft iedereen erin. De deadlines worden ruim opgesteld, denk hierbij aan drie a vier dagen per nacht en misschien wel vijf voor overdag, zodat iedereen genoeg tijd heeft om het in te vullen en dus minder snel eruit hoeft te stappen wegens tijdsgebrek.* Mensen die niet stemmen, die worden niet meegerekend en als het vaker gebeurd bij dezelfde persoon krijgt die een zwarte stem. (Al 1 stem tegen zich bij de eerstvolgende stemronde.) Er is geen prijs, het is ook meer een spel, he probeert je doel te halen.

    *Ik ben nog bezig met het deadline schema.

    Ik had er ook al een story bij, deze is hier te vinden.

    Verdere spelverloop:
    ~ Inschrijvingen zullen lopen tot 20 oktober 20:00, mits er te weinig spelers zijn dan verleng ik het.
    ~ Deelnemers krijgen dan hun rol toegestuurd, deze hou je geheim voor iedere andere deelnemers, ook niet onder vrienden uitwisselen.
    ~ Ik maak een story aan waarin het verloop van het spel in komt te staan en de uitgebreidere versie van de spelverloop en de acties van de rollen.
    ~ De Dooddoeners (die Co-auteur worden) krijgen hun eigen hoofdstuk waarin ze kunnen overleggen.
    ~ Zodra de dooddoeners hun besluit aan mij en voor hun deadline door hebben gegeven, licht ik de overige rollen in, die dan hun actie uit kunnen voeren.
    ~ Is er iemand dood? Dan houden we een beraad over wie het mogelijk geweest zou kunnen zijn, die persoon word veroordeeld.
    ~ En zo herhaald het zich steeds tot de dooddoeners hebben gewonnen of de mensen van Hogwarts ze verjaagd hebben.



    Regels

    ~ De Huisregels van Q gelden natuurlijk
    ~ Wees respectvol
    ~ Geen vriendjes politiek
    ~ Speel eerlijk
    ~ Hou je rol geheim!!!
    ~ Geef naamsveranderingen en langdurige afwezigheid door


    De story

    Deadlines
    NACHT 5

    11 dec - 20:00 De ziener moet diens actie door hebben gegeven.
    13 dec - 20:00 De dooddoeners moeten hun actie door hebben gegeven.





    [ bericht aangepast op 13 dec 2017 - 14:26 ]


    Credendo Vides

    Waarom niet op Learntoplay dan? Als zij een wolf is, moet ze er toch uit en zo niet gaat er tenminste geen speler uit die wel graag mee wil doen.
    Gaat er trouwens vanuit de spelleiding nog iets gebeuren met learntoplay? Een speler die al 3 keer (van de 3) niet gestemd heeft en al 3 weken niet online is, doet in mijn ogen niet echt mee (zelfs al is er vast een goede reden om niet online te zijn) en het speelt lastig als een speler niet meedoet, maar wel een rol heeft.
    Als de spelers zich uitschrijven is het jammer, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever dat heb dan een speler die gewoon verdwijnt.

    Flylex schreef:
    Er van uitgaand dat learntoplay een weerwolf is is het misschien slim om te kijken wie op haar gestemd heeft de weerwolven hebben toch niks aan haar en ze zouden minder verdacht lijken omdat ze op een weerwolf gestemd hebben.

    Maar ja het is natuurlijk ook nog niet zeker dat ze echt een weerwolf is

    Dat is makkelijk uit te zoeken hoor :Y)


    Edit: kleine toevoeging. Ik realiseer me nu dat ik dit een beetje lullig heb verwoord. Het is absoluut niks tegen Learntoplay als persoon! Ik hoop dat ze gewoon een tijdje geen zin in Q heeft, en dat er niet iets ernstigs aan de hand is. Het is alleen speltechnisch bedoeld dat ik het qua spel niet handig vind.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2017 - 16:12 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Waarom niet op Learntoplay dan? Als zij een wolf is, moet ze er toch uit en zo niet gaat er tenminste geen speler uit die wel graag mee wil doen.

    Hmm, langs die kant had ik het nog niet bekeken. Ik bedoelde eerder dat ze toch nogal inactief was en ze als weerwolf dus sowieso niet veel zou betekenen, en we ons konden focussen op de andere weerwolven, die probably wel actiever slachtoffers maken. Maar het is inderdaad zo dat er zo nog meer actieve onschuldige spelers uit kunnen gaan, daar had ik nog niet aan gedacht. Hmm.
    Oh ja tho, misschien is het inderdaad gewoon het beste dat de spelleider er iets aan doet. Ze is al behoorlijk lang offline en het lijkt me raar dat ze plots online komt.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Mensen, waarom zouden we überhaupt stemmen op Learntoplay?
    Als ze zo inactief is, is het aan de spelleider om haar eruit te halen toch?
    Ik dacht dat na een aantal rondes niet-stemmen ze er sowieso uit zou gaan.
    Vandaar dat ze mijn stem ook niet heeft gekregen, ik dacht dat DreamerN haar na deze ronde er sowieso uit zou halen.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2017 - 17:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Hopps schreef:
    (...)

    Jouw toon gaf meer aan dat wij allemaal zo stom zijn als het achtereind van een varken. En je kan toch niemand op z'n woord vertrouwen hier lol.


    Oké, dan denk je dat (:


    Heb hier niets meer te zoeken tho. Have fun verder mensen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Motunui schreef:
    Oh nee. :/ We zijn echt ontzettend slecht bezig, damn.


    Nawh, cheer up! We kunnen die vijf wolven wel vinden! Want dit: (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Benet is overigens Xiezhi.


    Heaven is a place that we all have

    Xiezhi schreef:
    Benet is overigens Xiezhi.

    Dit verklaart een hoop. Ik was al op zoek wie Xiezhi in de stemlijst nou is haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Dit verklaart een hoop. Ik was al op zoek wie Xiezhi in de stemlijst nou is haha.


    Haha, sorry, mijn hoofd is echt een hele warboel. Blame it on the exams.


    Heaven is a place that we all have

    Ik was / ben inderdaad van plan om LearnToPlay er spoedig uit te halen wegens inactiviteit. Dit ga ik verwoorden in de komende nacht.


    Credendo Vides

    We zijn echt slecht bezig... alleen maar goede rollen er uit. Het wordt hoog tijd dat weerwolven een fout maken en zichzelf verraden😈😈

    Volgens mij is het duidelijk dat de dooddoeners Zwadderaars zijn, want tot nu toe alleen nog maar Griffoendors er uit :'D (pomfrey is toch ook Griffoendor, dacht ik?)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Dus... Zijn mensen nog op verdenkingen gekomen?

    @aarsvogel, er is volgens mij nooit gezegd bij welk huis ze gezeten heeft en of ze wel naar Hogwarts is geweest.


    Credendo Vides

    Nou misschien moeten we even kijken op wie de mensen hebben gestemd die eruit zijn door de weerwolven, als weerwolf zou ik namelijk de mensen doden die mij verdenken..


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Choice schreef:
    Nou misschien moeten we even kijken op wie de mensen hebben gestemd die eruit zijn door de weerwolven, als weerwolf zou ik namelijk de mensen doden die mij verdenken..


    Mee eens, maar hoe wil je dat uit zoeken?

    Dan zou bijvoorbeeld jantje pietje moeten verdenken, en dan pietje jantje moeten vermoorden. Maar dan weet je niet of pietje jantje wel vermoord heeft, of zit ik nou dom te doen? Want met alleen jantje en pietje kan dat nog wel, maar we zitten in een groep met iets meer mensen dan alleen "jantje" en "pietje", aangezien er dan ook nog een Henk mee speelt die jantje ook verdekt, en Hans die henkt verdenkt, terwijl in tussen jantje al dood is.... ga zo maar door

    Dat kan je volgens mij eigenlijk pas goed doen als er een weerwolf uit ligt?
    Dan weet je wie door hem/haar vermoord is, en wie die wolf verdachten. Die mensen wisten dat misschien al, door een speciale rol.

    Maar volgens mij is dat nu moeilijk na te gaan.
    Wel een goede optie voor later, denk ik


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Mee eens, maar hoe wil je dat uit zoeken?

    Dan zou bijvoorbeeld jantje pietje moeten verdenken, en dan pietje jantje moeten vermoorden. Maar dan weet je niet of pietje jantje wel vermoord heeft, of zit ik nou dom te doen? Want met alleen jantje en pietje kan dat nog wel, maar we zitten in een groep met iets meer mensen dan alleen "jantje" en "pietje", aangezien er dan ook nog een Henk mee speelt die jantje ook verdekt, en Hans die henkt verdenkt, terwijl in tussen jantje al dood is.... ga zo maar door

    Dat kan je volgens mij eigenlijk pas goed doen als er een weerwolf uit ligt?
    Dan weet je wie door hem/haar vermoord is, en wie die wolf verdachten. Die mensen wisten dat misschien al, door een speciale rol.

    Maar volgens mij is dat nu moeilijk na te gaan.
    Wel een goede optie voor later, denk ik


    Maar als Jantje de dag ervoor op Pietje heeft gestemd, en opeens word vermoord die nacht is het wel verdacht


    --

    Choice schreef:
    Nou misschien moeten we even kijken op wie de mensen hebben gestemd die eruit zijn door de weerwolven, als weerwolf zou ik namelijk de mensen doden die mij verdenken..

    Ja agreed, net zoals met BuchananBarnes. @Aarsvogel, ik snap je struggle tbh niet echt? Het is gewoon echt een piste om over na te denken, als Pietje op Jantje stemt en al de rest stemt bv. op Henk en Pietje is de dag erna dood, is dat echt wel verdacht imo.
    Ik ehm oeps heb het topic gesloten?


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 13 dec 2017 - 12:47 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis