• Ik weet niet of het goed staat.
    Ik moet het gewoon even kwijt wat het heeft tich een behoorlijke indruk achtergelaten

    Op dinsdag middag tien voor vijf zeg ik tegen de bso kinderen dat we naar binnen gaan voor de soepstengel. Met wat spullen loop ik het halletje binnen en hoor mijn baas aan de telefoon. Nog druk bellend wendt ze zich naar mij " Yvonne je moet nu naar de kleine bso" zegt ze mij. Het enige wat ik denk is 'er is iets ernstigs aan de hand'. Vlug zeg ik mijn 2 collega's dat ik weg moet en niet weet waarom'. Snel lopend omdat ik niet kan rennen ga ik naar de school naast ons waar de 4+ bso groep is. Daar wachten mij 3 kleuterjuffen, een hard huilend zitten kind met een theedoek om zijn hand en een collega met een bebloedde theedoek op mij.

    Gezien ik niet in kan schatten wat er is loop ik naar mijn andere collega. "Ik kan niet tegen bloed" zegt ze. "Wat is er gebeurd?" Vraag ik haar. "Zijn vingers zaten tussen de deur " zegt ze en richt zich op de anderen kinderen. Mijn collega en een juf besluiten naar de eerste hulp te gaan en ik zeg papa, mama en de eerste hulp in te lichten. Gezien hij net nieuw is ligt de kindkaart nog niet hier maar school heeft alles. Terwijl de juf de eerste hulp inlicht bel ik papa die er vrij rustig over is. Ik vraag de schoonmaker om de vloer te ontsmetten en zorg dat de kinderen mee gaan naar de 8+ bso. Mijn collega is behoorlijk geschrokken en haar geef ik mee aan mijn baas zodat ze even kan bij komen

    Nu valt het achteraf best wel mee. Wat flinke hechtingen heeft hij gekregen en er worden geen vingerproblemen gezien. 2 collega's die erg geschrokken zijn en een 10tal kinderen die onder de indruk zijn. Ik kan gelukkig gied tegen bloed en vrij helder nadenken in dit soort situatie's. Toch is het fijn dat je altijd op de juffen kunt rekenen. Mijn baas gaat morgen even thuis langs om te kijken hoe het gaat en een grote knuffel brengen.

    Zo dit moest even van mij af want het brengt naderhand ook op mij veel indruk


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wow, goed dat je zo rustig hebt kunnen handelen! Heel begrijpelijk ook dat het een indruk nalaat, zeker bij zo'n jong kindje. Maar een dikke duim voor je rationeel denken!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Knap dat je zo goed kan handelen.. respect!
    Hopen dat t weer helemaal goed komt met t kleintje!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Frodo schreef:
    Wow, goed dat je zo rustig hebt kunnen handelen! Heel begrijpelijk ook dat het een indruk nalaat, zeker bij zo'n jong kindje. Maar een dikke duim voor je rationeel denken!
    dankje. Wat echt heel lief was was dat 1 collega bij het teruglopen emotioneel werd. Ik gaf haar een knuffel en toen vervolgens gaven alle kinderen een knuffel


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    tubbietoost schreef:
    Knap dat je zo goed kan handelen.. respect!
    Hopen dat t weer helemaal goed komt met t kleintje!
    met het ventje komt het goed. Zijn vingers zijn gehecht. Bot en vingerkootje is beschadigd maar omdat hij zo jong js verwachten ze dat het goed komt. Hij heeft schijnbaar steeds gezegd mijn vinger is kapot en vond het leuk dat 1 van de juffen ging rennen . Zijn ouders waren gelukkig heel rustig en bedankten ons hoe we gehandeld hebben en dat is toch wel fijn. Ze zeiden gelijk dit kan gewoon gebeuren


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Nawh, dat arme kindje. Knap hoe je aangepakt hebt!


    16 - 09 - '17

    Ik denk dat je je nachtrust wel verdiend hebt!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik denk dat je je nachtrust wel verdiend hebt!
    helaas heb ik er over gedroomd en super beroerd geslapen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Jeetje wat heftig! Ik snap best dat je hier erg van schrikt!


    And then we'll see it.

    IrishNialler schreef:
    (...) helaas heb ik er over gedroomd en super beroerd geslapen

    Dat zijn je hersenen die de gebeurtenissen verwerken. Op zich alleen maar goed. Gaat het vandaag wat beter?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Knap gehandeld hoor! Ik hoop dat zoiets mij nog niet snel gebeurd in het onderwijs. Ergens wil ik kinder EHBO gaan doen, om te weten wat allemaal te kunnen in zulk soort situaties (:

    Ik hoop dat je je al iets beter voelt

    [ bericht aangepast op 8 nov 2017 - 15:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Scandal schreef:
    (...)
    Dat zijn je hersenen die de gebeurtenissen verwerken. Op zich alleen maar goed. Gaat het vandaag wat beter?
    ja stukken beter het scheelt ook dat ik een concert had gister. Vandaag zag ik het ventje weer. Zen hand in t verband en mitella


    Change is for weirdos ~ Niall Horan