• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 22:28 ]

    Mailen dat je niet naar het gesprek komt tot dat je vader genezen is en met je mee kan gaan. Ze kunnen je niet verplichten tot een gesprek.
    Je zou eventueel ook een mail kunnen uittypen waarin je uitlegt hoe het zit.


    You were born original, don't die as a copy.

    Vind dat je school in dit geval wel een uitzondering mag maken. Als je vader praktisch niks kan, vind ik het raar dat je school voorstelt om hem alleen thuis te laten. Daarbij vanaf wanneer zou de thuiszorg dan komen en kunnen ze dan alle taken van jou overnemen? Mocht je school inderdaad thuiszorg kunnen regelen.

    Ik weet niet of het kan, maar is het geen idee om van school te wisselen? Het is belangrijk dat je, je veilig voelt op school. En ze meten duidelijk met twee maten, als de jongens wel mogen doen wat ze willen en jij en je vader er op aangesproken worden als je vader wat tegen ze zegt. Het valt allebei buiten schooltijd dus dan moeten in beide gevallen hetzelfde handelen.


    Physics is awesome

    Slaat nergens op! Je vader is wel belangrijk en dat moet school toch begrijpen?! Tjonge... Heb in dr lagere school ook meegemaakt dat ik niet naar huis mocht toen mijn oma op intensieve zorg lag. Kan je er niet over praten met de directie?


    16 - 09 - '17

    Maar als je minimaal 16 moet zijn om dat te kunnen dan zou je dat automatisch zonder problemen moeten kunnen? Want elke 16e jarige heeft leerplicht, anders zou het ziekenhuis toch wel aanschrijven minimaal 18? Misschien gewoon naar de directie stappen? Baas van de school? Ministerie van Onderwijs zelf????


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Heb je je school van tevoren ingelicht? Dat zou namelijk al een hoop schelen qua gedoe. Dat maakt het niet minder kut, natuurlijk, maar je moet jezelf een klein beetje indekken. En ja, je hebt leerplicht, je school is verplicht dat te melden...


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ziek melden. Dan ben je gewoon geoorloofd afwezig en maandag zien ze wel weer terug. Dat doe ik ook als ik twijfel of ik wel of geen vrij kan krijgen voor iets. Natuurlijk niet voor ieder wissewasje, maar soms kan het erg handig zijn.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Je school mag op z'n minst wel een andere houding hier tegenover nemen. Het is niet dat je vader met een hoofdpijn op bed ligt en jij hem een aspirientje moet komen brengen, dit is gewoon ernst. Ik zou de brief van het ziekenhuis meenemen naar het gesprek en tot een regeling proberen te komen. Desnoods maak je je opdrachten vanuit huis of kom je een halve dag naar school. Bij ernstige ziekte van naasten kan trouwens verlof worden geregeld tot een maximaal aantal dagen. Natuurlijk weet ik niet wat school onder 'ernstig' beschouwd en als ik nu naar de reactie kijk, zou ik zeggen dat ze het niet serieus nemen, maar laat desnoods een arts bellen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Even hier op antwoorden: Van school zou ik niet kunnen wisselen. Het is nou net het laatste halfjaar dat ik heb, voordat mijn examen beginnen.
    Mijn begeleidster heeft school al een dag van tevoren ingelicht. Ze deden niet eens de moeite om even naar ons te bellen, maar zeiden dat: ''Ze moest doorgeven dat mijn gewonde vader geen goede reden was en dat ik naar school moest''

    Ik heb morgen ook nog eens stage bij een dierenopvang, waarvan ik hoop dat school naar hen heeft gebeld. Anders kom ik echt in de zeik (je moet 2 dagen van te voren bellen en afmelden)

    SPECS schreef:
    Mailen dat je niet naar het gesprek komt tot dat je vader genezen is en met je mee kan gaan. Ze kunnen je niet verplichten tot een gesprek.
    Je zou eventueel ook een mail kunnen uittypen waarin je uitlegt hoe het zit.


    And then we'll see it.

    ERROR404 schreef:
    Even hier op antwoorden: Van school zou ik niet kunnen wisselen. Het is nou net het laatste halfjaar dat ik heb, voordat mijn examen beginnen.
    Mijn begeleidster heeft school al een dag van tevoren ingelicht. Ze deden niet eens de moeite om even naar ons te bellen, maar zeiden dat: ''Ze moest doorgeven dat mijn gewonde vader geen goede reden was en dat ik naar school moest''

    Ik heb morgen ook nog eens stage bij een dierenopvang, waarvan ik hoop dat school naar hen heeft gebeld. Anders kom ik echt in de zeik (je moet 2 dagen van te voren bellen en afmelden)


    Dat is jammer. Als ik jou was, zou ik morgen even naar school en de dierenopvang bellen en aan beide aan de hand van het ziekenhuis heeft gezegd, uitleggen hoe ernstig het is. Desnoods kan je misschien contact opnemen met je huisarts en die weer contact op laten nemen met je school? Als het goed is, is je huisarts op de hoogte van wat er met je vader is gebeurd en hoe ernstig het is.


    Physics is awesome