• De stelling van deze week luidt:
    Het leven van een dier staat gelijk aan het leven van een mens.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Alegayrol schreef:
    Ik snap niet waarom het perse gaat om een leven redden? Waarom of een dier of een mens? In principe zijn we allemaal verwant aan elkaar. Ook mensen zijn dieren!

    Ik zie zelf de stelling, zoals het er staat. Ik ben ermee eens. Ik ben momenteel zelf dan vegetarisch. Noem me hypocriet om nog geen veganist te zijn, bon, maar daar hebben we het nu niet over.

    Het leven van een dier staat gelijk aan een mens. Dat wij mensen over dieren willen heersen, is onze schuld. Wat dat betreft zijn wij mensen behoorlijk hypocriet. Bijv: waarom is walvissenslacht erger dan kippen? Ik weet dat walvissen beschermde diersoorten zijn, maar wat geeft het recht om dit erger te vinden voor alle arme kippen die gefokt worden voor de slacht? Het is beide vreselijk in mijn optiek.

    Volledig eens. En dat je geen veganist bent vind ik helemaal niet hypocriet; het is al hartstikke goed dat je geen vlees eet.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Oké, ik vind de stelling enigzins raar, maar goed. Het liefst wil ik zeggen dat een mensen en dieren aan elkaar gelijk staan, maar dan denk ik aan de voedselketen en is mijn antwoord toch nee. We staan niet gelijk aan elkaar, maar dat wil niet zeggen dat je als mens kunt denken dat je beter bent dan een dier of over hen kunt heersen. Het draait uiteindelijk toch om een bepaald soort respect.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Oneens


    No growth of the heart is ever a waste

    Noem me ontzettend egoïstisch, maar voor mij persoonlijk is het oneens. Op een bepaald niveau zou ik graag ja willen zeggen, maar ik ga toch naar wat mijn brein zegt kijken, en ikzelf hecht nu eenmaal meer waarde aan een mensenleven. Dit is niet omdat ik denk dat ik de baas over dieren kan spelen, maar omdat mensen mijn vrienden, familie en kennissen zijn op een niveau dat een andere soort niet kan bereiken. Dus tja, op een bepaald punt is elk leven evenveel waard, maar nee, ikzelf zal gewoon altijd meer waarde hechten aan het leven van een mens omdat dit iemand is die ik kan leren kennen en goed mee kan communiceren. En oh god, begin niet over lichaamstaal, want je weet best dat er een verschil zit tussen een gesprek over je interesses en zien dat iemand verdrietig is zonder er wat aan te kunnen doen.


    obsessive rage

    Het ligt echt aan welk dier het is. Een lijst van dieren staat gelijk aan de mens in mijn ogen (Honden, katten, Tijgers, Chimpanzee etc) alleen zou het hypocriet zijn als ik zou zeggen dat alle dieren gelijk zijn aan mensen want ik eet ook gewoon kip en sla dagelijks een vlieg dood (':

    Daarbij zullen dieren zoals beren jou ook niet als gelijk zien en zullen Een tea party houden je waarschijnlijk aanvallen (':

    Is dit niet een oude stelling? Of ging die over proefdieren?
    Oneens.
    Kijk, die van enkele dieren kunnen belangrijker zijn of minder belangrijk, afhankelijk van de situatie. Maar de mug die ik zojuist plette... daar hoef ik toch echt niet de gevangenis voor in.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Mendes1998 schreef:
    Waarschijnlijk een heel onpopulaire mening: maar ja. Dat vind ik wel.
    Een leven vind ik een leven. En dat die hond nu niet als mens is geboren, is niet zijn schuld. Dat betekent overigens niet, dat als ik moest kiezen tussen het redden van een schaap of het redden van een mens, ik het schaap zou kiezen.
    Ik zou voor het mens gaan, omdat die meer gemist zal worden. De kudde van het desbetreffende schaap zal even van de reutel zijn, maar de familie van het mens zal daar nog jaren van rouwen. Maar mocht het nou om een paard of hond gaan die echt heel erg gemist zal worden, zou ook ik niet zo goed weten voor wie ik moest kiezen.
    Ik zou nooit een spin doodslaan of een kitten verdrinken zolang daar geen gevaar aan zit. En verder is het natuurlijk ook een beetje de situatie. Ja, ik eet vlees, maar alleen omdat het gezond is en niet omdat ik het lekker vind.

    Dan nog even een vraagje gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom vinden jullie een mensenleven meer waard? Want die uitleg kom ik steeds niet tegen (:

    Eigenlijk is vlees niet zo hard nodig; volwassenen hebben van de belangrijkste voedingstoffen in vlees een voorraad van zo'n 3 jaar. Dus als je één keer per maand vlees eet kom je er eigenlijk al, of als je jouw dieet aanpast aan het feit dat je geen vlees eet. Als je het niet lekker vindt, hoef je het niet te eten.
    Ik eet vlees omdat ik het lekker vind :X Maar ik eet als ik zelf kook steeds vaker zonder vlees of met vleesvervangers. Tegenwoordig zijn er echt wel goede en betaalbare vleesvervangers. Een bijkomende bonus is dat ze langer houdbaar zijn dan vlees ^^
    Soms haal ik ook vegetarische drop (alleen als ik geen zin heb in een specifieke dropsmaak, helaas zit er in de lekkerste drop vaak gelatine :( ), want waarom er een dier instoppen als het ook zonder kan?

    [ bericht aangepast op 4 dec 2017 - 16:13 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Eigenlijk is vlees niet zo hard nodig; volwassenen hebben van de belangrijkste voedingstoffen in vlees een voorraad van zo'n 3 jaar. Dus als je één keer per maand vlees eet kom je er eigenlijk al, of als je jouw dieet aanpast aan het feit dat je geen vlees eet. Als je het niet lekker vindt, hoef je het niet te eten.
    Ik eet vlees omdat ik het lekker vind :X Maar ik eet als ik zelf kook steeds vaker zonder vlees of met vleesvervangers. Tegenwoordig zijn er echt wel goede en betaalbare vleesvervangers. Een bijkomende bonus is dat ze langer houdbaar zijn dan vlees ^^
    Soms haal ik ook vegetarische drop (alleen als ik geen zin heb in een specifieke dropsmaak, helaas zit er in de lekkerste drop vaakglucose :( ), want waarom er een dier instoppen als het ook zonder kan?


    Ik eet vlees omdat het gezond is en lekker is. Ik zou nooit veganist kunnen worden. Mensen staan gewoon boven aan het voedselketen, en ik weet dat niemand een dier pijn wilt doen, maar anders hadden we nu overpopulatie.

    *Gelatine. Glucose is suiker.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2017 - 1:56 ]

    Daarbij kan een mens zijn hele leven lang alleen van aardappelen leven, maar daar word je ook niet gelukkig van (,:

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    Ik eet vlees omdat het gezond is en lekker is. Ik zou nooit veganist kunnen worden. Mensen staan gewoon boven aan het voedselketen, en ik weet dat niemand een dier pijn wilt doen, maar anders hadden we nu overpopulatie.

    *Gelatine. Glucose is suiker.

    Ha, overpopulatie wordt waarschijnlijk al veroorzaakt door de mens zelf. Je hoeft ook geen veganist te worden om te stoppen met dieren te eten. Vegetariër worden volstaat. En er zijn zéker meer opties voor een veganist dan aardappelen, vind het onrespectvol dat je het zo omschrijft.

    Ik ben het overigens zowel eens als oneens met de stelling.


    Deep inside, I've never felt alive

    Fennec schreef:
    (...)
    Eigenlijk is vlees niet zo hard nodig; volwassenen hebben van de belangrijkste voedingstoffen in vlees een voorraad van zo'n 3 jaar. Dus als je één keer per maand vlees eet kom je er eigenlijk al, of als je jouw dieet aanpast aan het feit dat je geen vlees eet. Als je het niet lekker vindt, hoef je het niet te eten.
    Ik eet vlees omdat ik het lekker vind :X Maar ik eet als ik zelf kook steeds vaker zonder vlees of met vleesvervangers. Tegenwoordig zijn er echt wel goede en betaalbare vleesvervangers. Een bijkomende bonus is dat ze langer houdbaar zijn dan vlees ^^
    Soms haal ik ook vegetarische drop (alleen als ik geen zin heb in een specifieke dropsmaak, helaas zit er in de lekkerste drop vaak glucose :( ), want waarom er een dier instoppen als het ook zonder kan?

    Daar ben ik me van bewust, maar ik woon nog thuis en heb niets te zeggen over het aantal vlees dat wij eten omdat mijn moeder er heilig in gelooft dat je de voedingsstoffen nodig hebt.
    En de rest van mijn familie eet wél vlees puur omdat ze het nodig hebben. Ik zei trouwens niet dat ik het niet lustte, ik zei alleen dat ik het niet eet als ik het niet nodig heb.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    Ik eet vlees omdat het gezond is en lekker is. Ik zou nooit veganist kunnen worden. Mensen staan gewoon boven aan het voedselketen, en ik weet dat niemand een dier pijn wilt doen, maar anders hadden we nu overpopulatie.

    *Gelatine. Glucose is suiker.


    Niet alleen bij jou maar ook bij andere, zie ik staan dat Wij mensen boven aan de voedselketen staan.

    Wat als ik zou vertellen dat wij mensen absoluut niet vlees te horen eten? We zijn hrerbivoren. Ik ben van plan, als jullie dat goed/leuk/interessant vinden een video te droppen vandaag of morgen, de theorie daar achter. Ik ben vandaag best druk vandaar dat ik ook morgen erbij tvg.

    Wij, als mensen zijn de enige die de moedermelk van andere dieren drinken. Door melk te drinken, support je eigenlijk dat een moeder koe met zijn kalf gescheiden word op een jonge leeftijd. Moet je voorstellen dat jouw baby ergens anders word neergezet, ver weg van zijn of haar moeder, omdat jij als, net bevallen vrouw, je melk moet afstaan aan andere moeders?

    Het is 2017, bijna 2018. We zijn al ver met de maatschappij. Mensen willen bewuster nadenken en niet meer alles in ons mond stoppen, zonder de weten waar het af komt. Ik ben daar trots op en ook op iedereen die het doet. Van mij hoef je niet perse te stoppen met alle dierlijke producten in een dag, maar als we zo nu en dan een beetje nadenken met wat voor effect het geeft aan onze vrienden, dan ben ik al blij.

    Veganisme is overigens totaal niet alleen aardappels eten. Zoals ik al zei; ik ben vegatarier, maar ik ben wel close naar veganisme. Ik heb de meeste producten al gedag gezegd en daar ben ik blij mee
    Er zijn zo veel vervangingen tegenwoordig voor dierlijke producten.

    Neem nu bijvoorbeeld ijs: je kan deze (als je goed zoekt) in de zomer niet alleen op fruit basis kopen, maar ook op rijstmelk, kokos melk en soya basis halen. Je kan nog steeds burrito's, pizza, noem maar op eten. Let alleen op dat de bodems niet gemaakt worden met melk maar met water (of andere diervrij producten.) like I said: we zijn in Nederland al ver. In Duitsland nog verder. Hoe meer vraag er is: hoe meer aanbod. (:


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Alegayrol schreef:
    (...)

    Niet alleen bij jou maar ook bij andere, zie ik staan dat Wij mensen boven aan de voedselketen staan.

    Wat als ik zou vertellen dat wij mensen absoluut niet vlees te horen eten? We zijn hrerbivoren. Ik ben van plan, als jullie dat goed/leuk/interessant vinden een video te droppen vandaag of morgen, de theorie daar achter. Ik ben vandaag best druk vandaar dat ik ook morgen erbij tvg.

    Wij, als mensen zijn de enige die de moedermelk van andere dieren drinken. Door melk te drinken, support je eigenlijk dat een moeder koe met zijn kalf gescheiden word op een jonge leeftijd. Moet je voorstellen dat jouw baby ergens anders word neergezet, ver weg van zijn of haar moeder, omdat jij als, net bevallen vrouw, je melk moet afstaan aan andere moeders?


    Maar een koe hoeft niet gescheiden te worden van haar kalf om gemolken te worden, of wel?
    Ik ben wel erg benieuwd naar je video :)

    [ bericht aangepast op 4 dec 2017 - 10:32 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Alegayrol schreef:
    (...)

    Niet alleen bij jou maar ook bij andere, zie ik staan dat Wij mensen boven aan de voedselketen staan.

    Wat als ik zou vertellen dat wij mensen absoluut niet vlees te horen eten? We zijn hrerbivoren. Ik ben van plan, als jullie dat goed/leuk/interessant vinden een video te droppen vandaag of morgen, de theorie daar achter. Ik ben vandaag best druk vandaar dat ik ook morgen erbij tvg.

    Wij, als mensen zijn de enige die de moedermelk van andere dieren drinken. Door melk te drinken, support je eigenlijk dat een moeder koe met zijn kalf gescheiden word op een jonge leeftijd. Moet je voorstellen dat jouw baby ergens anders word neergezet, ver weg van zijn of haar moeder, omdat jij als, net bevallen vrouw, je melk moet afstaan aan andere moeders?

    Het is 2017, bijna 2018. We zijn al ver met de maatschappij. Mensen willen bewuster nadenken en niet meer alles in ons mond stoppen, zonder de weten waar het af komt. Ik ben daar trots op en ook op iedereen die het doet. Van mij hoef je niet perse te stoppen met alle dierlijke producten in een dag, maar als we zo nu en dan een beetje nadenken met wat voor effect het geeft aan onze vrienden, dan ben ik al blij.

    Veganisme is overigens totaal niet alleen aardappels eten. Zoals ik al zei; ik ben vegatarier, maar ik ben wel close naar veganisme. Ik heb de meeste producten al gedag gezegd en daar ben ik blij mee
    Er zijn zo veel vervangingen tegenwoordig voor dierlijke producten.

    Neem nu bijvoorbeeld ijs: je kan deze (als je goed zoekt) in de zomer niet alleen op fruit basis kopen, maar ook op rijstmelk, kokos melk en soya basis halen. Je kan nog steeds burrito's, pizza, noem maar op eten. Let alleen op dat de bodems niet gemaakt worden met melk maar met water (of andere diervrij producten.) like I said: we zijn in Nederland al ver. In Duitsland nog verder. Hoe meer vraag er is: hoe meer aanbod. (:


    Oh god, ik wil totaal niet respectloos doen, maar ben jij zo'n type die deze sheet gebruikt? Want ik heb dit zo vaak gezien en het is gewoon hilarisch :')