• De relatie met mijn zusje is altijd moeilijk geweest. We zijn eigenlijk compleet twee verschillende personen. En sure, er zijn raakvlakken, zoals bepaalde series, maar die zijn weggevallen, of ver te zoeken momenteel. Het ding is, ik heb altijd geprobeerd aardig tegen haar te zijn en toenadering te zoeken naar haar, maar zij heeft dat nooit aangenomen. (Knuffels weigeren, koude opmerkingen maken, nooit als eerste contact zoeken etc). Nu moet ik zeggen dat ik ook geen lieverdje ben tegen haar. Als zij een opmerking maakt, dan is het ook wel vuur tegen vuur. Maar ik heb op z'n minst geprobeerd.
    Nu heeft ze mij de laatste twee dagen echt in gemene memes getagd. Die vanmorgen was bijvoorbeeld: "tikken met je benen irritant? Het blijkt juist goed voor je te zijn!" Ik kan me niet meer eens herinneren dat ik een opmerking heb gemaakt daarover en dan tagt ze mij erin en zegt ze "bitch please". Oké? waar de fudge slaat dat op?
    Ik ben er nu eerlijk gezegd klaar mee. Ik doe al heel lang moeite om aardig tegen haar te zijn, maar als ik enkel dit soort dingen als antwoord krijg, dan hoeft het voor mij nu ook weer niet. Maar van de andere kant is het wel mijn zusje, en wil ik ik niet "zomaar" opgeven.
    Wat is jullie inzicht hierop?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Tsja. Ik hecht zelf geen waarde aan bloed. Persoonlijk zou ik dr dus laten vallen als ze geen moeite steekt in jullie relatie. Eventueel kun je je zorgen met haar bespreken dat je zo graag een goede band met dr wil hebben en dat je wilt weten of zij dat ook wil en wat jullie er samen aan kunnen doen om hiervoor te zorgen. Maar je kunt haar niet dwingen om jou leuk te vinden. Als het een hopeloze zaak is om een goede band met je zusje te krijgen, zou ik persoonlijk stoppen met de moeite. Het zal jou alleen maar pijn doen om keer op keer "afgewezen" te worden.

    Hugs though. ❤


    Smile. You're beautiful. <3

    Ik heb mijn broer al lang opgegeven over het algemeen. Zo nu en dan hebben we een momentje of een half uur dat hij wel normaal tegen me kan praten zonder me af te zeiken en alle punten op te noemen waarop ik zo verschrikkelijk ben, maar voor de rest: nee. Ik heb ook niet de behoefte om er nog echt moeite voor te doen en over het algemeen negeer ik hem dan ook zoveel mogelijk, wat nogal lastig is omdat alles wat ik zeg -zelfs al heb ik het tegen mijn moeder- commentaar van zijn kant oplevert. 'Boh ik ben moe' 'Ja dan moet je eerder naar bed gaan'. *ik kam me haar*, 'JA KAM GODVERDOMME BOVEN OP DE BADKAMER!', *ik maak de wc bril niet dicht met doorspoelen* 'Ja je moet wel de wc bril dichtdoen! Anders spettert het overal op!!!', *ik vul mijn glas met cola light* 'ja je moet wel meer water drinken hé,' of 'ja moet je hem weer tot het randje vol maken?'

    en dan heb ik nog twintig van die voorbeelden die ik minimaal vijf keer per week te horen krijg, tja.


    You were born original, don't die as a copy.

    Maar ze is je zusje, je kunt haar moeilijk bij het vuil zetten bij wijze van spreken, want ze blijft familie. Voor altijd (':

    Ik zou je sowieso aanraden om wat er gebeurd is even te bespreken met haar. Dan hoef je je daar ook niet meer druk over te maken. En desnoods met iemand erbij. Bespreek dan ook dat je het gevoel hebt dat ze bot antwoord en vraag wat ze ermee bedoelt. Wie weet bedoelde ze het anders of vatte ze het anders op!

    En verder: wat zou je zelf willen? Dat er meer contact komt? Neem dan nog eens het initiatief en vraag haar bijvoorbeeld of ze een keer mee wil gaan shoppen. Of een spel met je wil spelen, zodat je intussen kunt praten over koetjes en kalfjes (:

    En ja, soms dan klikt het gewoon niet. En dat is oké. Maar onthoudt wel dat ze je zusje blijft, en dat aardig doen naar elkaar leuker is dan ruzieën.


    And then we'll see it.

    Volgens mij heb je hier al eens eerder een topic over gemaakt? Dus dat zegt mij dat je haar niet "zomaar" gaat opgeven, maar echt moeite hebt gestopt in jullie relatie maar als het van een kant komt, dan kan jij er ook niet veel meer aan doen. Ik zeg niet dat je haar moet laten vallen, maar ik zou ook niet meer doen dan dat momenteel noodzakelijk is. Dus gewoon vriendelijk enz, maar ook accepteren dat het gewoon niet gaat werken. Je hebt je best gedaan en meer kan je nu even niet doen. Als je er echt heel erg mee zit, kan je misschien nog met je ouders praten maar voor nu denk ik dat je echt genoeg gedaan hebt.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Met mijn broer wacht ik dus maar gewoon 'geduldig' af tot een van ons het huis uit gaan, dan word het hopelijk beter.


    You were born original, don't die as a copy.

    @Passeggiata. Thanks voor het advies!

    @SPECS, oei, das we echt vervelend! Sterkte.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik kan hier eigenlijk totaal niet over meepraten, want ik heb een hele goede band met mijn tweelingbroer. Maar mag ik vragen hoe oud je zusje is? Heeft dit namelijk niet iets te maken met het leeftijdsverschil en het feit dat ze dan überhaupt nog wat jonger is en daardoor nog in een bepaalde fase zit?

    FireKeeper schreef:
    Volgens mij heb je hier al eens eerder een topic over gemaakt? Dus dat zegt mij dat je haar niet "zomaar" gaat opgeven, maar echt moeite hebt gestopt in jullie relatie maar als het van een kant komt, dan kan jij er ook niet veel meer aan doen. Ik zeg niet dat je haar moet laten vallen, maar ik zou ook niet meer doen dan dat momenteel noodzakelijk is. Dus gewoon vriendelijk enz, maar ook accepteren dat het gewoon niet gaat werken. Je hebt je best gedaan en meer kan je nu even niet doen. Als je er echt heel erg mee zit, kan je misschien nog met je ouders praten maar voor nu denk ik dat je echt genoeg gedaan hebt.


    Dat kan wel, maar dat was ik alweer vergeten. Oeps. Maar je advies lijkt zo banaal, maar ik denk toch echt dat je gelijk hebt. Gewoon niet meer mijn best doen, maar ook niet niets doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    OperaGhost schreef:
    Ik kan hier eigenlijk totaal niet over meepraten, want ik heb een hele goede band met mijn tweelingbroer. Maar mag ik vragen hoe oud je zusje is? Heeft dit namelijk niet iets te maken met het leeftijdsverschil en het feit dat ze dan überhaupt nog wat jonger is en daardoor nog in een bepaalde fase zit?


    Ze is vier/drieënhalf jaar jonger dan mij, maar ze is haar puberjaren hopelijk toch wel al deels voorbij. Ze is laatst 19 geworden (en ik ben 22).


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    FireKeeper schreef:
    Volgens mij heb je hier al eens eerder een topic over gemaakt? Dus dat zegt mij dat je haar niet "zomaar" gaat opgeven, maar echt moeite hebt gestopt in jullie relatie maar als het van een kant komt, dan kan jij er ook niet veel meer aan doen. Ik zeg niet dat je haar moet laten vallen, maar ik zou ook niet meer doen dan dat momenteel noodzakelijk is. Dus gewoon vriendelijk enz, maar ook accepteren dat het gewoon niet gaat werken. Je hebt je best gedaan en meer kan je nu even niet doen. Als je er echt heel erg mee zit, kan je misschien nog met je ouders praten maar voor nu denk ik dat je echt genoeg gedaan hebt.

    Ja idd. Je kunt het nog proberen, maar het hoeft niet. En blijf vooral vriendelijk ^^


    And then we'll see it.

    Als het jongste zusje: bespreek het met haar en als er naar voren komt dat ze geen interesse heeft, laat het. Ik beschuldig je nergens van, maar als jongste van vier kinderen weet ik als geen ander dat je oudere broers en zussen ook zorgen maken. Het kan alleen vaker heel naar uit "jullie" mond komen, ook al bedoel je het goed.
    Misschien heeft ze wat ruimte nodig om zichzelf te ontdekken en wil ze dat alleen doen. Dan is aandacht geven helaas precies het verkeerde, helaas.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik denk dat het het beste is als je het voor nu laat rusten, wat natuurlijk niet gemakkelijk is. Als ze nog wat ouder is verandert jullie relatie ook weer, ik zou tot die tijd gewoon wat afstand nemen. Later groeien jullie vast weer wat naar elkaar toe 😉 ik heb gedeeltellijk hetzelfde voor met mijn 18 jarige broer en dat is hoe ik het nu aanpak.


    "if the ocean can calm itself, so can you .we are both salt water mixed with air." - Nayyirah Waheed

    FireKeeper schreef:
    Volgens mij heb je hier al eens eerder een topic over gemaakt? Dus dat zegt mij dat je haar niet "zomaar" gaat opgeven, maar echt moeite hebt gestopt in jullie relatie maar als het van een kant komt, dan kan jij er ook niet veel meer aan doen. Ik zeg niet dat je haar moet laten vallen, maar ik zou ook niet meer doen dan dat momenteel noodzakelijk is. Dus gewoon vriendelijk enz, maar ook accepteren dat het gewoon niet gaat werken. Je hebt je best gedaan en meer kan je nu even niet doen. Als je er echt heel erg mee zit, kan je misschien nog met je ouders praten maar voor nu denk ik dat je echt genoeg gedaan hebt.

    + even totaal iets anders: ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik snap dus eigenlijk die tag niet? Hoezo is dat "tikken met je benen" een gemene meme?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mania schreef:
    (...)
    + even totaal iets anders: ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik snap dus eigenlijk die tag niet? Hoezo is dat "tikken met je benen" een gemene meme?


    Het gaat erom hoe ze reageerde. "bitch please" is nu niet echt iets wat aardig is, zeker als het niet relevant is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Het gaat erom hoe ze reageerde. "bitch please" is nu niet echt iets wat aardig is, zeker als het niet relevant is.


    Misschien verwees ze naar iemand anders die jullie beiden kennen? Dat kan ook toch, dan is het misschien meer als een grapje bedoeld. Wie weet, als dit over jou gaat, is het ook wel een grapje.

    Of misschien reageerde ze bot op de meme, proberend jou mee te laten ergeren erover. Zoveel opties (:

    Ik probeer niet lullig te zijn met mijn woorden, maar er kunnen andere intenties achter zitten toch, of niet soms?

    [ bericht aangepast op 9 dec 2017 - 4:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.