• Ik hoop, ik hoop, ik hoop dat de link werkt! De fotos op de link zijn van een Harry Potter boek, geschreven door een slim toetsenbord. Ik wilde het wel met jullie delen! :')
    Op de site waar ik het vandaan heb stond:

    Het nieuwe hoofdstuk werd geschreven door een toetsenbord dat stukken tekst pakt en hier patronen in zoekt. Gebaseerd op deze patronen maakt het suggesties voor het vervolg van een zin. Het werkt een beetje als auto-correct of woord suggesties die jij op je smartphone krijgt als je een paar letters intikt.

    De titel van het nieuwe boek, Harry Potter and the Portrait of What Looked Like a Large Pile of Ash, vormt een komische voorbode op de drastische wending die het verhaal in zal nemen. Denk aan Ron die opeens Hermione’s familie begint te eten, twee dooddoeners die elkaar een gepassioneerde zoen geven, en een blinde Harry die maandenlang van een trap af valt.


    KLIK HIER

    [ bericht aangepast op 13 dec 2017 - 18:32 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Okay, ik was hierin getagd door iemand op FB, maar ik snap het hele concept nog steeds niet helemaal. Hoe komt die computer aan de namen Harry, Ron en Hermione en alle andere namen in de Potterwereld? En het doet me denken aan mijn autocorrect/autoaanvul boven mijn toetsenbord op mijn telefoon, maar zelfs die kan geen zinnen schrijven met persoonsvorm en alles op de goede plek.
    Dus, als iemand mijn uitlegger zou willen Zijn? :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Elohim schreef:
    Okay, ik was hierin getagd door iemand op FB, maar ik snap het hele concept nog steeds niet helemaal. Hoe komt die computer aan de namen Harry, Ron en Hermione en alle andere namen in de Potterwereld? En het doet me denken aan mijn autocorrect/autoaanvul boven mijn toetsenbord op mijn telefoon, maar zelfs die kan geen zinnen schrijven met persoonsvorm en alles op de goede plek.
    Dus, als iemand mijn uitlegger zou willen Zijn? :W


    Zoiets kunnen ze vast instellen ofzo. Ik weet alleen dat hij stukken tekst pakt, daar verbanden in zoekt en vanuit die verbanden nieuwe (falende) zinnen maakt ofzo. Ik vond het iig lachen om te lezen :')


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Zoiets kunnen ze vast instellen ofzo. Ik weet alleen dat hij stukken tekst pakt, daar verbanden in zoekt en vanuit die verbanden nieuwe (falende) zinnen maakt ofzo. Ik vond het iig lachen om te lezen :')

    Oh dus het gebaseerd op een van de boeken?


    Deep inside, I've never felt alive

    Elohim schreef:
    (...)
    Oh dus het gebaseerd op een van de boeken?


    Jaa volgens mij wel. Ze pakken denk ik tekst uit het boek en laten het toetsenbord dan wat verzinnen ofzo.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Jaa volgens mij wel. Ze pakken denk ik tekst uit het boek en laten het toetsenbord dan wat verzinnen ofzo.

    Aha, dat is het nu weer logisch voor me x'D
    Lijkt me wel lachen om te lezen, ja ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik was gestopt met lezen na een bladzijde, zag het vanmiddag op Facebook maar ik vind het echt de grootste onzin :')


    You were born original, don't die as a copy.

    In mijn familiegroepsapp ging het er ook al over. Het is lastig te lezen zo 's avonds. Maar het ziet er wel grappig uit.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Elohim schreef:
    Okay, ik was hierin getagd door iemand op FB, maar ik snap het hele concept nog steeds niet helemaal. Hoe komt die computer aan de namen Harry, Ron en Hermione en alle andere namen in de Potterwereld? En het doet me denken aan mijn autocorrect/autoaanvul boven mijn toetsenbord op mijn telefoon, maar zelfs die kan geen zinnen schrijven met persoonsvorm en alles op de goede plek.
    Dus, als iemand mijn uitlegger zou willen Zijn? :W

    Dit stond erbij op Facebook:
    We used predictive keyboards trained on all seven books to ghostwrite this spellbinding new Harry Potter chapter.

    Ze hebben dus alle Harry Potterboeken als training voor het computerprogramma gebruikt en op basis van verbanden die het daaruit gehaald heeft, maakt het dan nieuwe zinnen, denk ik.

    Ik had het dus ook al eerder op Facebook gezien en ik vind het echt hilarisch :') om de een of andere reden ging ik vooral stuk toen Harry Hermoine in hot sauce dipte.


    "Take my advice; I don't use it anyway."