• Ik heb net de film Dunkirk gekeken en ik vond hem zo mooi dat ik mijn verwondering met jullie moest delen :Y)
    Filmisch zag hij er echt super uit en ook het verhaal was super, deels door de manier waarop het gebracht werd.



    Wanneer zijn jullie voor het laatste van je sokken geblazen door een film?

    [ bericht aangepast op 3 jan 2018 - 15:05 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dunkirk, 20 juli 2017.


    Het was ook zo apart, de hele bioscoopzaal bleef doodstil tijdens de aftiteling. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Films hebben me meestal niet bij de lurven. Boeken regelmatig. Maar als ik dan toch een film moet kiezen is dat de Millenniumtrilogie van Stieg Larsson.


    oi, suzy

    Dat is misschien nog een film die ik wil kijken. Maar ik kijk de laatste maanden enkel luchtige films. Want als ik een hele dag gewerkt heb, dan heb ik 's avonds nog weinig concentratie. En al zeker met mijn doelpubliek en ik hoor al vaak genoeg oorlogsverhalen aan mijn bureau...

    Ik heb dat gevoel al even niet meer gehad eigenlijk. Ik kan het me wel herinneren bij het laatste deel van Harry Potter, toen ik die voor het eerst zag. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Kenau, in de bioscoop. De hele zaal was stil aan het einde van de film en mijn vriendin en ik waren zo aangeslagen dat we ook niet meer naar onze tweede film van de dag zijn gegaan. Dat was een comedy en het voelde niet juist om die te zien.

    Maar nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar Dunkirk tbh :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Dunkirk moet ik ook echt nog eens zien als ik weer wat meer tijd heb. Hij staat al veel te lang op mijn plan to watch lijst.

    Volgens mij is de enige film waar ik echt ooit door van mijn sokken ben geblazen 'The Imitation Game', dat einde maakte me echt even stil.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eeeeh. Dan moet ik wel even goed terug denken ;/


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb hem in het vliegtuig gezien en vond hem niet heel memorabel om eerlijk te zijn. Wel viel Harry Styles me echt 100 procent mee, die jongen kan echt acteren.

    Ik zag eergisteren de film Mudbound op Netflix, over een bijzondere vriendschap tussen twee boeren, de een zwart en de ander wit. Het verhaal speelt zich af vlak na de Tweede Wereldoorlog in een sterk racistisch Amerika. Enorme aanrader als je een indrukwekkende dramafilm wilt zien.


    ars moriendi

    Les Miserables jaren terug. Ik was altijd al groot fan van de musical en ik kan alles meezingen, maar de film was zo mooi. Zeker omdat het geen geplayback was bij de nummers, maar alles werd live op camera gezongen. Normaal gesproken staan mensen bij de aftiteling meteen op, maar nu bleef iedereen zitten. Het was echt geweldig. c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oooh die wil ik nog graag zien!

    De enige die mij echt is bij gebleven in de laatste Harry Potter film toen ik die voor het eerst keek. Ook Australia vond ik erg mooi toen ik die voor het eerst zag.


    Alleen maar tranen van geluk

    Jaaa, Dunkirk was inderdaad echt prachtig. Heel erg indrukwekkend.

    Ik heb dit jaar een heleboel films gezien, en ook een heleboel films die ik erg goed vond, maar de meest recente was waarschijnlijk Saving Private Ryan, gewoon op Netflix. Het deed me een beetje denken aan Dunkirk (al was Saving Private Ryan wel zo'n twintig jaar eerder, eigenlijk), want het zijn allebei groots opgezette oorlogsfilms die afschuwelijk en enorm verdrietig zijn om te kijken, maar ook ontzettend goed.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Voor mij was het ook Les Misérables, denk ik. Het is echt al jaren geleden, maar ik kan het me nog steeds ontzettend goed herinneren. Het was de première op nieuwjaarsdag en op aanraden van de regisseur werd de film zonder pauze gedraaid. En oh hemel, vooral bij de laatste scène waar iedereen op de barricade staat, kreeg ik echt gewoon kippenvel en ik moest na afloop van de film ook echt even blijven zitten. Dit was volgens mij tevens het punt waarop ik besloot dat musical in sommige gevallen best wel oké is. :Y)


    She's imperfect but she tries

    De film Les Misérables vond ik eigenlijk tegenvallen. Prachtig gedaan, en zo, maar na de musical op West End gezien te hebben voelde het toch niet hetzelfde.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Hicksaw Ridge, vond ik ook bizar mooi!


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik heb het afgelopen jaar niet echt veel films, maar Dunkirk was echt wel de beste en meest memorabele. Echt een goede film.

    Heb nooit de Harry Styles hype begrepen, maar in de film vond ik hem opeens toch wel knap en zijn acteertalent viel ook zeker niet tegen, dat had ik van tevoren niet verwacht.