• Afgelopen Tweede Kerstdag heb ik doorgebracht met familie bij mijn oma thuis. Waarbij dus de relatie van mijn nichtje ter sprake kwam en dat ze samen met haar moeder en vriend aan de huisarts de pil had gevraagd. Waarop haar vader aan mij vroeg of ik ook de pil slik. Ik heb eerlijk geantwoord en nee gezegd. Zijn reactie kon ik niet helemaal goed peilen (afleiding door iemand anders), maar hij leek verbaasd te zijn over mijn antwoord.

    Terwijl ik zoiets heb van, waarvoor zou ik de pil moeten slikken? Qua menstruatie kan het soms heftig zijn, maar sinds ik tampons gebruik gaat dat beter en ik verga niet van de pijn zoals sommige meiden/vrouwen. Waarvoor ik dankbaar ben, want ik heb pas twee keer gehad dat ik de pijn niet trok. Daarnaast heb ik geen relatie en ben ik verder ook niet seksueel actief. Allemaal teveel informatie (of TMI zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen) waarschijnlijk voor jullie, maar goed.

    Dus is het raar dat ik de pil niet slik?

    Edit: Ik wil ook niet zeggen dat het raar is als je wel de pil slikt om wat voor reden dan ook. Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Alleen vond ik de reactie van de vader van mijn nicht(je) (officieel achternicht) raar, omdat ik voor mijn gevoel logische redenen heb om de pil niet te slikken.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 14:15 ]


    Physics is awesome

    Ja, tegenwoordig is dat raar. Ik slik de pil ook niet en krijg dan echt rare reacties soms. Alsof het 'erbij' hoort. Maar hier ook - geen heftige menstruatie en niet seksueel actief, dus ik zie er geen meerwaarde van in. Alleen ja, blijkbaar 'hoor' je de pil te slikken vanaf een bepaalde leeftijd.
    Ik begrijp je dus helemaal, hahaha.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik vind het niet raar.
    Je hebt inderdaad niet echt redenen ze te nemen zoals je het beschrijft. Misschien had je vader het gewoon verwacht bij je?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Join the club. Ik slik 'm ook niet. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Goh, raar, ik vind van niet, maar ik denk niet dat je je daar iets van moet aantrekken. Zolang je geen anticonceptie nodig hebt en je het zonder pil prima doet, zou ik eigenlijk niet met je hormonen beginnen te knoeien (: Vooral niet omdat er toch nog onderzoeken (en ik denk zelfs dat sommige al zijn afgerond?) gedaan worden naar het verband tussen de pil en eventuele depressies en vormen van kanker (:
    Gewoon doen en als iemand het raar vindt dat je een pilletje dat je niet nodig hebt, ook niet neemt, kan die toch echt de pot op!


    Mhm?

    Ik vind het niet raar, en het verbaasd me dat er blijkbaar mensen zijn die het echt raar noemen.
    Ik slik de pil zelf wel, en ik vind het fijn. Dit is bij iedereen anders, echt heel anders. Als het toch voor iedereen anders is, is raar dan niet een hele verkeerde benaming?

    oke hoe vaag leg ik mijn mening uit... hahah


    What worries you, masters you.

    Bartok schreef:
    Goh, raar, ik vind van niet, maar ik denk niet dat je je daar iets van moet aantrekken. Zolang je geen anticonceptie nodig hebt en je het zonder pil prima doet, zou ik eigenlijk niet met je hormonen beginnen te knoeien (: Vooral niet omdat er toch nog onderzoeken (en ik denk zelfs dat sommige al zijn afgerond?) gedaan worden naar het verband tussen de pil en eventuele depressies en vormen van kanker (:
    Gewoon doen en als iemand het raar vindt dat je een pilletje dat je niet nodig hebt, ook niet neemt, kan die toch echt de pot op!

    Hoeft niet te betekenen dat er werkelijk een verband is. Onderzoeken kunnen ook uitwijzen dat er geen correlatie tussen die twee componenten zit. (: Ik denk niet dat we nu al voorbarige conclusies moeten gaan trekken.


    oi, suzy

    Varekai schreef:
    Ja, tegenwoordig is dat raar. Ik slik de pil ook niet en krijg dan echt rare reacties soms. Alsof het 'erbij' hoort. Maar hier ook - geen heftige menstruatie en niet seksueel actief, dus ik zie er geen meerwaarde van in. Alleen ja, blijkbaar 'hoor' je de pil te slikken vanaf een bepaalde leeftijd.
    Ik begrijp je dus helemaal, hahaha.


    Gelukkig, ik ben blij dat ik niet de enige ben. Voor zover ik weet, zitten er in de pil hormonen om ervoor te zorgen dat je niet zwanger kan worden. Waarom zou ik dan onnodig hormonen nemen die ik niet nodig heb?

    Daarbij weet ik ook niet of ik de pil wel ga slikken als ik wel seksueel actief word. Aangezien het niet beschermd tegen soa's en condooms wel (als ze niet kapot gaan).


    Physics is awesome

    Ik ben 22 en ik slik de pil ook niet. Ben verder niet seksueel actief en heb ook geen last van ontzettend pijnlijke kramen, dus ik zie de logica en meerwaarde niet echt waarom ik eraan zou beginnen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Jolllly schreef:
    Ik vind het niet raar.
    Je hebt inderdaad niet echt redenen ze te nemen zoals je het beschrijft. Misschien had je vader het gewoon verwacht bij je?


    Goed om te weten. Stelt me toch wel gerust. Nee, ik bedoelde de vader van mijn nichtje.


    Physics is awesome

    Plunkett schreef:
    Join the club. Ik slik 'm ook niet. :')


    Joining the club. ;)


    Physics is awesome

    Ik heb er wel over nagedacht, maar tot een jaar terug (of iets langer) wist ik ook niet zeker of ik de pil wel zou mogen slikken, omdat sommige de kans op trombose zouden verhogen (en omdat mijn moeder trombose heeft gehad, heb ik sowieso hoger risico daarop). En wat de rest hier ook zegt, waarom knoeien als het zo prima werkt? Ik ben na tig jaar nog steeds niet regelmatig maar ergens vind ik dat ook wel fijn. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Bartok schreef:
    Goh, raar, ik vind van niet, maar ik denk niet dat je je daar iets van moet aantrekken. Zolang je geen anticonceptie nodig hebt en je het zonder pil prima doet, zou ik eigenlijk niet met je hormonen beginnen te knoeien (: Vooral niet omdat er toch nog onderzoeken (en ik denk zelfs dat sommige al zijn afgerond?) gedaan worden naar het verband tussen de pil en eventuele depressies en vormen van kanker (:
    Gewoon doen en als iemand het raar vindt dat je een pilletje dat je niet nodig hebt, ook niet neemt, kan die toch echt de pot op!


    Dat vind ik dus ook. Ik heb het niet nodig dus waarom zou ik het dan nemen?

    Probeer me er ook niet teveel van aan te trekken, maar ik vind juist zijn reactie raar.


    Physics is awesome

    Ik vind het niet raar. Zelf slik ik hem ook niet en heb wel een relatie. Lekker belangrijk, het is je eigen keuze.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    stonec0ld schreef:
    Ik vind het niet raar, en het verbaasd me dat er blijkbaar mensen zijn die het echt raar noemen.
    Ik slik de pil zelf wel, en ik vind het fijn. Dit is bij iedereen anders, echt heel anders. Als het toch voor iedereen anders is, is raar dan niet een hele verkeerde benaming?
    oke hoe vaag leg ik mijn mening uit... hahah


    Hij noemde het niet raar, maar uit zijn reactie kreeg ik het idee dat hij het raar vind dat ik de pil niet slik.

    Van mij mag iedereen dat voor zichzelf weten, aangezien het hun lichaam is en andere mensen daar niks over te zeggen hebben, vind ik. Dus ik denk dat ik je wel begrijp. Het is niet raar om niet of juist wel de pil te slikken, ik denk dat je dat bedoelt.


    Physics is awesome

    HaIe schreef:
    Ik ben 22 en ik slik de pil ook niet. Ben verder niet seksueel actief en heb ook geen last van ontzettend pijnlijke kramen, dus ik zie de logica en meerwaarde niet echt waarom ik eraan zou beginnen.


    Inderdaad, ik dus ook. Ik ben 23 en misschien dat ie daarom zo reageerde? Maar dan snap ik het nog niet, want als het goed is weet heel de familie dat ik geen relatie heb. En ik zou geen seks willen hebben met iemand waarmee ik geen relatie heb dus. Dat laatste weten ze waarschijnlijk niet, maar goed.

    Ik moet er ook wel bij vertellen dat zijn vrouw al vrij vroeg aan de pil ging dus waarschijnlijk ook vandaar zijn reactie.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2017 - 22:33 ]


    Physics is awesome