• Afgelopen Tweede Kerstdag heb ik doorgebracht met familie bij mijn oma thuis. Waarbij dus de relatie van mijn nichtje ter sprake kwam en dat ze samen met haar moeder en vriend aan de huisarts de pil had gevraagd. Waarop haar vader aan mij vroeg of ik ook de pil slik. Ik heb eerlijk geantwoord en nee gezegd. Zijn reactie kon ik niet helemaal goed peilen (afleiding door iemand anders), maar hij leek verbaasd te zijn over mijn antwoord.

    Terwijl ik zoiets heb van, waarvoor zou ik de pil moeten slikken? Qua menstruatie kan het soms heftig zijn, maar sinds ik tampons gebruik gaat dat beter en ik verga niet van de pijn zoals sommige meiden/vrouwen. Waarvoor ik dankbaar ben, want ik heb pas twee keer gehad dat ik de pijn niet trok. Daarnaast heb ik geen relatie en ben ik verder ook niet seksueel actief. Allemaal teveel informatie (of TMI zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen) waarschijnlijk voor jullie, maar goed.

    Dus is het raar dat ik de pil niet slik?

    Edit: Ik wil ook niet zeggen dat het raar is als je wel de pil slikt om wat voor reden dan ook. Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Alleen vond ik de reactie van de vader van mijn nicht(je) (officieel achternicht) raar, omdat ik voor mijn gevoel logische redenen heb om de pil niet te slikken.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 14:15 ]


    Physics is awesome

    Ik vind het niet raar hoor, ik slik het ook niet.


    And then we'll see it.

    Het is niet raar dat je t niet slikt, maar het is wel heel gewoon tegenwoordig dus vandaar die reacties. Ik gebruik het wel voor seksuele redenen, maar anders zou ik het alsnog gebruiken. Vanwege de regelmaat, bijvoorbeeld, of dat ik nu de optie heb om ongesteld zijn even uit te stellen, lol.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    FireKeeper schreef:
    Ik vind het niet raar. Zelf slik ik hem ook niet en heb wel een relatie. Lekker belangrijk, het is je eigen keuze.


    Dit. Ik wilde absoluut geen hormonen in mij. En mijn eigen hormoonhuishouding is verder prima, dus waarom "verpesten"?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind het niet raar. Zelf slik ik hem wel, simpelweg omdat ik niet zwanger wil worden, en inderdaad is de regelmaat in je menstruatiecyclus erg fijn. Ik ben overigens de enige van mijn vriendinnen die de pil gebruikt, je bent dus lang niet de enige die hem niet slikt!


    Vodka was easier to swallow than the fact that you were not coming back.

    Ik vind dat helemaal niet raar. De enige reden waarom ik de pil slik is omdat ik een vriendje heb. Moest ik nou single zijn zou ik er meteen mee stoppen.^^


    The soul needs autumn.

    Plunkett schreef:
    (...)

    Ja, precies. Voor dit werd uiteindelijk gezegd dat het voor de trombose die mijn moeder had (in haar hoofd) niet uit zou maken en dat er pillen zijn die het risico niet verhogen, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Ik bedoel, ik kan al amper pillen slikken en ik heb het toch niet echt nodig, denk ik.


    Gewoon doen waarbij jij je goed voelt. Ik hoop het van harte dat je nooit trombose krijgt, maar als jij trombose krijgt hoeft het natuurlijk niet op dezelfde plek te zijn als je moeder. Ik zou ook geen extra risico willen lopen.

    Lang leve andere anticonceptiemiddelen!

    Moeilijk pillen slikken als in dat je ze echt moeilijk kunt doorslikken of het steeds vergeet om te doen? Want dat heb ik beide. De enkele keer in de zoveel tijd dat ik een paracetamol slik, gaat het soms lastig om hem door te slikken. Ik doe mijn hoofd meestal naar achteren (als ik al de paracetamol en water in mijn mond heb) en dan gaat het negen van de tien keer goed.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 14:12 ]


    Physics is awesome

    Decker schreef:
    Ik vind het niet echt raar. Ik zelf slik sinds mijn 15e al de pil (ben nu 23) maar vind het absoluut niet raar als andere meisjes het niet doen? Als je het niet nodig hebt en je hebt gewoon veilig seks, dan is het toch overbodig.


    Inderdaad, hoewel ik nog geen seks heb.


    Physics is awesome

    Ik vind het niet raar. Het is immers jouw eigen keuze of je wel of niet aan de pil wil. Wat ik raar vind is dat andere mensen per se altijd een mening over dat soort dingen moeten hebben. Het is jouw keuze; dus wat heeft een ander daarbij nodig?

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 14:35 ]


    26 - 02 - '16

    Koffie schreef:
    Ik vind het niet raar hoor, ik slik het ook niet.


    Goed om te weten.


    Physics is awesome

    Het zou nooit raar moeten zijn om geen hormonen te slikken. Laat je niet opfokken, neem het alleen wanneer je het zelf graag wil en er helemaal achter staat.


    ars moriendi

    Dissonant schreef:
    Het is niet raar dat je t niet slikt, maar het is wel heel gewoon tegenwoordig dus vandaar die reacties. Ik gebruik het wel voor seksuele redenen, maar anders zou ik het alsnog gebruiken. Vanwege de regelmaat, bijvoorbeeld, of dat ik nu de optie heb om ongesteld zijn even uit te stellen, lol.


    Dat kan ik begrijpen, dat mensen dan eerder verwachten dat je wel de pil slikt dan dat je de pil niet slikt. Maar het is toch ook begrijpelijk als iemand het niet slikt?

    Dat lijken me wel voordelen aan de pil wel slikken.


    Physics is awesome

    Sprouse schreef:
    Ik vind het niet raar. Zelf slik ik hem wel, simpelweg omdat ik niet zwanger wil worden, en inderdaad is de regelmaat in je menstruatiecyclus erg fijn. Ik ben overigens de enige van mijn vriendinnen die de pil gebruikt, je bent dus lang niet de enige die hem niet slikt!


    Was je voordat je de pil ging slikken dan erg onregelmatig, als ik vragen mag? Fijn om te lezen wat jouw redenen zijn om hem wel te slikken. Krijg je vaak vragen over de pil van je vriendinnen?


    Physics is awesome

    Delacroix schreef:
    Ik vind dat helemaal niet raar. De enige reden waarom ik de pil slik is omdat ik een vriendje heb. Moest ik nou single zijn zou ik er meteen mee stoppen.^^


    Nu is mijn nieuwsgierigheid toch wel gewekt. Vandaar deze vraag, waarom heb je voor de pil gekozen en niet voor een ander anticonceptiemiddel? Ik begrijp het volledig als je deze vraag niet wil beantwoorden.


    Physics is awesome

    Tortitude schreef:
    Ik vind het niet raar. Het is immers jouw eigen keuze of je wel of niet aan de pil wil. Wat ik raar vind is dat andere mensen per se altijd een mening over dat soort dingen moeten hebben. Het is jouw keuze; dus wat heeft een ander daarbij nodig?


    Dat vind ik dus ook. Maar met de meeste dingen hebben mensen vrij snel hun mening klaar staan. Ook over bijvoorbeeld relaties en dat soort dingen. Momenteel happy single en in de afgelopen jaren hebben mijn tante's en moeder ook gezegd van: 'Kijk, wat een leuke jongen' en soortglijke opmerkingen. Het is niet zo dat ik geen relatie wil, maar het komt er zeg maar niet van(heel vaag dit, ik weet het).


    Physics is awesome

    Apocalyptic schreef:
    Het zou nooit raar moeten zijn om geen hormonen te slikken. Laat je niet opfokken, neem het alleen wanneer je het zelf graag wil en er helemaal achter staat.


    Daar ben ik het mee eens. Ik vind het wel spannend/eng als ik de pil wel zou gaan slikken, want ik weet niet wat de hormonen die erin zitten zullen gaan doen met mijn lichaam. Want ik merk het soms ook aan mijn lichaam als ik ongesteld ben, als in meer moe en sneller geïrriteerd. Dat hebben meer meiden/vrouwen, maar dat heeft mij toch wel aan het denken gezet aan hoe hormonen een invloed kunnen hebben op mijn lichaam.


    Physics is awesome