• Afgelopen Tweede Kerstdag heb ik doorgebracht met familie bij mijn oma thuis. Waarbij dus de relatie van mijn nichtje ter sprake kwam en dat ze samen met haar moeder en vriend aan de huisarts de pil had gevraagd. Waarop haar vader aan mij vroeg of ik ook de pil slik. Ik heb eerlijk geantwoord en nee gezegd. Zijn reactie kon ik niet helemaal goed peilen (afleiding door iemand anders), maar hij leek verbaasd te zijn over mijn antwoord.

    Terwijl ik zoiets heb van, waarvoor zou ik de pil moeten slikken? Qua menstruatie kan het soms heftig zijn, maar sinds ik tampons gebruik gaat dat beter en ik verga niet van de pijn zoals sommige meiden/vrouwen. Waarvoor ik dankbaar ben, want ik heb pas twee keer gehad dat ik de pijn niet trok. Daarnaast heb ik geen relatie en ben ik verder ook niet seksueel actief. Allemaal teveel informatie (of TMI zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen) waarschijnlijk voor jullie, maar goed.

    Dus is het raar dat ik de pil niet slik?

    Edit: Ik wil ook niet zeggen dat het raar is als je wel de pil slikt om wat voor reden dan ook. Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Alleen vond ik de reactie van de vader van mijn nicht(je) (officieel achternicht) raar, omdat ik voor mijn gevoel logische redenen heb om de pil niet te slikken.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 14:15 ]


    Physics is awesome

    ik heb een tijdje de pil gehad, ik kan er niet tegen aangezien ik alleen maar ongesteld werd ._.
    en mijn bedoeling om het te nemen was juist om dat niet te worden .__.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Ik vind het ook niet raar, maar bijna niemand in mijn omgeving zit dan ook aan de pil. Ik slik dan wel al jaren de pil en ik slik hem bijna altijd door, maar dat komt doordat mijn menstruaties bijna ondraaglijk waren. Je moet gewoon doen waar je je het fijnst bij voelt.


    Take risks and conquer your fears.

    Plunkett schreef:
    Ik heb er wel over nagedacht, maar tot een jaar terug (of iets langer) wist ik ook niet zeker of ik de pil wel zou mogen slikken, omdat sommige de kans op trombose zouden verhogen (en omdat mijn moeder trombose heeft gehad, heb ik sowieso hoger risico daarop). En wat de rest hier ook zegt, waarom knoeien als het zo prima werkt? Ik ben na tig jaar nog steeds niet regelmatig maar ergens vind ik dat ook wel fijn. :')


    Daar had ik nog geen eens bij stil gestaan, dat het de risico's op bepaalde ziekte's verhoogd. Ik ben ook onregelmatig en ik baal er soms wel van. Inmiddels weet ik wel ongeveer wanneer het komt, omdat mijn lichaam wel zo lief is om bepaalde "signalen" af te geven voordat het zover is.


    Physics is awesome

    FireKeeper schreef:
    Ik vind het niet raar. Zelf slik ik hem ook niet en heb wel een relatie. Lekker belangrijk, het is je eigen keuze.


    Ik val in herhaling, maar dat vind ik ook. Iedereen moet dat voor zich eigen weten.

    Maar zijn reactie verbaasde mij juist.


    Physics is awesome

    Treason schreef:
    (...)
    Hoeft niet te betekenen dat er werkelijk een verband is. Onderzoeken kunnen ook uitwijzen dat er geen correlatie tussen die twee componenten zit. (: Ik denk niet dat we nu al voorbarige conclusies moeten gaan trekken.


    Nee, tuurlijk niet, maar ze doen die onderzoeken niet voor de lol, en ik heb eigenlijk vooral de resultaten gelezen, maar aangezien ik geen goede bronnen heb, wil ik me daar niet over uitspreken (: Ik neem zelf de pil en ik ben dan ook niet bang dat ik meer risico loop of zo, maar als je het niet nodig hebt, waarom dan dat risico nemen, hoe klein en (on)waarschijnlijk ook? Dat is mijn punt (:


    Mhm?

    Nee sowieso al heb je een relatie hoeft het niet zo te zijn dat je aan de pil ging. Ik had een relatie toen ik er aan ging en vond het gewoon fijn en ben niet meer gestopr


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Kuroshitsuji_Me schreef:
    ik heb een tijdje de pil gehad, ik kan er niet tegen aangezien ik alleen maar ongesteld werd ._.
    en mijn bedoeling om het te nemen was juist om dat niet te worden .__.


    Dat is rot voor je.


    Physics is awesome

    Corday schreef:
    Ik vind het ook niet raar, maar bijna niemand in mijn omgeving zit dan ook aan de pil. Ik slik dan wel al jaren de pil en ik slik hem bijna altijd door, maar dat komt doordat mijn menstruaties bijna ondraaglijk waren. Je moet gewoon doen waar je je het fijnst bij voelt.


    Ik weet nog geen eens of hoeveel er in mijn omgeving de pil slikken. Ben blij voor je dat het nu beter gaat!

    Voorlopig voel ik me hier het fijnst bij. Daarnaast weet ik niet hoelang het goed zou gaan, ik zou misschien het wel eens vergeten om hem te slikken. Terwijl ik hoor dat het belangrijk is om hem elke dag te slikken.


    Physics is awesome

    IrishNialler schreef:
    Nee sowieso al heb je een relatie hoeft het niet zo te zijn dat je aan de pil ging. Ik had een relatie toen ik er aan ging en vond het gewoon fijn en ben niet meer gestopr


    Dat begrijp ik. Maar als ik wel seksueel actief zou zijn, zou ik het eerder overwegen dan nu. Daarbij weet ik dat de condoom een alternatief is en ik die (voor zover ik nu weet) liever zou gebruiken als anticonceptie middel dan de pil.

    Ik wil ook niet zeggen dat het raar is als iemand wel de pil slikt. Vind het ook fijn voor jou dat je er goed bij voelt om wel de pil te slikken.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Goed om te weten. Stelt me toch wel gerust. Nee, ik bedoelde de vader van mijn nichtje.

    En al zouden anderen het raar vinden, het is je eigen beslissing (:

    oh, nvm me. Nog steeds though. Al is je punt op de vorige pagina wel ene goede. Het hangt af waar je gewend aan bent natuurlijk ook.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Jolllly schreef:
    (...)
    En al zouden anderen het raar vinden, het is je eigen beslissing (:

    oh, nvm me. Nog steeds though. Al is je punt op de vorige pagina wel ene goede. Het hangt af waar je gewend aan bent natuurlijk ook.


    Maar ik begrijp dan niet waarom andere mensen het raar zouden vinden. Waarom anitconceptie nemen of iets wat mijn menstruatie (iets anders dan de pil) als het niet nodig is?

    Welk punt op de vorige pagina precies?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Maar ik begrijp dan niet waarom andere mensen het raar zouden vinden. Waarom anitconceptie nemen of iets wat mijn menstruatie (iets anders dan de pil) als het niet nodig is?

    Welk punt op de vorige pagina precies?

    Snap ik zelf ook niet helemaal, dus ik heb daar geen antwoord op😽

    Over dat zijn vrouw het vroeg al nam.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Jolllly schreef:
    (...)
    Snap ik zelf ook niet helemaal, dus ik heb daar geen antwoord op😽

    Over dat zijn vrouw het vroeg al nam.


    Ja, zijn dochter krijgt nu op dezelfde leeftijd de pil als zijn vrouw dus op zich kan ik begrijpen dat hij het normaal vind dat meiden/vrouwen vroeg beginnen aan de pil. Maar ik neem aan dat hij ook kan begrijpen dat meiden/vrouwen dit niet doen.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Daar had ik nog geen eens bij stil gestaan, dat het de risico's op bepaalde ziekte's verhoogd. Ik ben ook onregelmatig en ik baal er soms wel van. Inmiddels weet ik wel ongeveer wanneer het komt, omdat mijn lichaam wel zo lief is om bepaalde "signalen" af te geven voordat het zover is.


    Ja, precies. Voor dit werd uiteindelijk gezegd dat het voor de trombose die mijn moeder had (in haar hoofd) niet uit zou maken en dat er pillen zijn die het risico niet verhogen, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Ik bedoel, ik kan al amper pillen slikken en ik heb het toch niet echt nodig, denk ik.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik vind het niet echt raar. Ik zelf slik sinds mijn 15e al de pil (ben nu 23) maar vind het absoluut niet raar als andere meisjes het niet doen? Als je het niet nodig hebt en je hebt gewoon veilig seks, dan is het toch overbodig.


    Alleen maar tranen van geluk