• GENOCIDE
    The sun will rise and we will try again.



    Het is 1230, veertig jaar na de Grote Genocide: Het vampierenrijk ligt aan diggelen, maar de populatie begint weer te stijgen. Elke vorm van organisatie wordt genadeloos tegengehouden door de nieuwe Jagergemeenschap en de verzwakte monsters hebben het moeilijk om te overleven. In Dubhaile, Schotland, is het niet anders. Toch weten sommige vampiers zich ongemerkt in het gebied te vestigen en zelfs zich te verenigen. Volgens de dorpelingen spookt het in de verlaten burcht van het meer, maar bij onderzoek kunnen de Jagers niets vinden. En dan is er een lijk en staat alles in rep en roer...


    INFORMATIE
    Ik heb hier een story voor gemaakt, anders werd dit te lang en onoverzichtelijk. Moet je alles onthouden? Nee. Moet je alles lezen? Liefst wel, maar zeker het stukje van Dubhaile en de geschiedenis bij de vampiers, want dat is de kern van deze RPG. Zo veel is het niet, eigenlijk. De rest is voor specifieke situaties, zodat daar geen onenigheid over kan bestaan (:



    DE MIDDELEEUWEN
    • Dingen die echt niet kunnen: elektriciteit, vuurwapens, gemotoriseerde voertuigen, kunstmatige stoffen ...
    • Dingen waar je rekening mee moet houden: De Kerk (en geloven, zelfs Jagers doen dat en veel vampiers ook), De minder verborgen grote kloof tussen arm & rijk, er zijn niet veel steden, landbouw is de belangrijkste bezigheid van de mensen, vrouwen dragen in het algemeen geen broek (tijdens de Jacht soms wel), uitingen van holebi, atheïsme of andere religies, queer zijn of andere rariteiten zijn niet ok, heksen- en andere vervolgingen gebeurden heel zelden (maar het bijgeloof is er wel), wapens dragen is niet verboden (maar wel meestal weggelegd voor rijkere mensen), mensen kenden muziek en feesten (middeleeuwers maakten evenveel plezier als wij), Op handelaars en oude vampiers na (en dan meestal niet perfect) spreken de meesten maar 1 taal ...



    REGELS
    • De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    • Maximum 2 rollen
    • Naamsveranderingen doorgeven
    • Geen ruzie OOC
    • OOC duidelijk aangeven
    • (Liefst) in post vermelden: wie? waar? Wezen? Interactie met wie?
    • Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    • Veel plezier!!



    INVULLIJSTJE
    Iedereen
    • Naam (zie dat het niet heel modern is, gewoon voor de logica, haha.)
    • Jager of vampier
    • Leeftijd
    • Innerlijk
    • Uiterlijk (foto's mogen, en ja, ze mogen er modern uitzien, anders wordt het wat moeilijk haha. Weet gewoon dat ze die kleren dus niet in de RPG dragen).
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties (tussen Jagers en vampiers is enkel mogelijk als ze elkaar ergens anders zijn tegengekomen. Vrienden kunnen absoluut niet.
    Vampiers
    • Naam: De meeste mensen hadden maar 1 naam: hun voornaam. Wanneer er meerdere mensen met dezelfde naam in hetzelfde dorp woonden, werd er vaak gebruik gemaakt van bijnamen.
    • Leeftijd: hoe oud ze waren (16 - 40) toen ze stierven en hoe oud ze in totaal zijn: :iet ouder dan 1000, want dat is nog het Tweede Rijk, en liefst ook niet te veel ouder dan 300 - 100: de Genocide heeft tenslotte heel wat vampiers uitgeroeid en de meesten zijn dan ook daarna veranderd.
    • Uiterlijk: vergeet de tweede set tanden niet, als ze na 1187 veranderd zijn!
    • Geschiedenis: zeker vermelden hoe ze zijn doodgegaan, wie hun Para is en of die nog leeft of niet. Als ze zelf mensen veranderd hebben, mag je dat vermelden (zeker als het relevant is), maar dat hoeft niet persé.

    Jagers
    • Naam: Doordat de Jagers zo met families werkten, hebben zij wel een achternaam. Maar ook niet meer dan een voor- en een achternaam.
    • Leeftijd (15 - 40)
    • Extra puntje: Welke soort (Longshot, Scout, Field)
    • Extra puntje: Specialiteitswapen
    • Extra puntje: Welk ander beroep doen ze (of worden ze voor opgeleid) (adel werkt niet en vrouwen helpen!)



    FAQ
    - WTF, IK SNAP HET NIET
    OMG, VRAAG HET

    - Waarom heb jij meteen Thorne genomen? HE HE HE?
    Omdat dit personage van mij is, haha. Hij speelt in een andere RPG, zo'n 800 jaar na deze, ook een belangrijke rol en ook in de mainstory van deze wereld. Maar geen zorgen, hij is absoluut niet almachtig, de oudste, de sterkste, whatever. Ik heb hem gewoon zo duidelijk in mijn hoofd, dat ik hem niet wil afstaan ^^

    - OMG, er is een mainstory?
    Yes, maar vooral in mijn (en Marthes) hoofd. Je kan wel een klein stukje vinden op mijn profiel: L'appel du vide. Het is in het Engels en in het heden. Verder hoeven jullie je trouwens totaal niets aan te trekken van deze mainstory, haha. Deze RPG wordt waarschijnlijk geen canon.

    - Ik wil een weerwolf.
    Als je dat echt echt echt wilt, dan ok. Maar liever niet, want ik heb ze geen actieve rol gegeven. Eigenlijk zijn weerwolven tamelijk onbelangrijk gebleven tot en met de twintigste eeuw. Toen zijn er enkele megaroedels ontstaan en blabla...

    - Ik weet niet zoveel van de middeleeuwen.
    Dat is niet erg. Ik studeer dan wel voor leerkracht geschiedenis, ik weet ook niet precies hoe de mensen toen leefden. Trouwens, het is niet dat er monsters bestaan nu, dus dan moet de rest ook niet zo nauw zitten. Als je twijfelt, kan je het altijd in het praattopic vragen.

    - Ik wil een mens uit de Jagerfamilie.
    Dat mag, maar onthou dat dit een 'slechtere' positie is voor jouw personage. Maar je kan wel even actief meedoen en het kan wel interessant zijn ^^

    - Moeten de Jagers van de drie families zijn?
    Nee, aangetrouwd, een tijdelijke gast (Scout) of bijna getrouwd mag ook.

    - Ik heb meegedaan met (één van) je vorige RPG's, moet ik dan ook alles lezen?
    Liefst wel, want dit is 800 jaar eerder, dus er is veel anders (zoals de gemeenschappen). De basisdingen kan je wel overslaan, maar ga er toch eens doorheen.

    - ...
    ROLLEN
    Jagers 5 - 4
    Bosphoramus - Nora Quill - 21 - Field - Starlie Smith - 1
    _Iridescent - Maria "Mia" Lavely - 21 - Field/Zwaard - Faceclaim - 3
    Roosje_8 - Elisabeth 'Lilly' Quill - 16 - Longshot/p&b, messen - Selena Gomez - 2
    Azlain - Deirdre Quill - 18 - Field - Faceclaim - 4
    Ziegler - Audrey Chambers - 19 - Nomaad - Faceclaim - 6
    Bartok - Jack Ackerman - 20 - Longshot/p&b - Adrien Sahores - 3
    Igster - Holden Ackerman - 30 - Specialiteit - Cillian Murphy - 1
    Tad - Ashton Quill - 15 - Scout/zwaard - Faceclaim - 3
    Winona - Rónán Ferguson - 24 - Field - Alexander Ludwig - 4

    Vampiers 4 - 6
    Virago - Séraphine - 23 / 62 - Faceclaim - 5
    purplelove - Amaly "Alera" - 17 / 317 - Claire Estabrook - 4
    Winona - Freydís - 19 / 60 - Nastya Kusakina - 4
    Hivju - Naam - Leeftijd / Echte Leeftijd - Faceclaim - Pagina
    Ziegler - Briar - 20 / 174 - Faceclaim - 5
    Bartok - Thorne - 17 / 298 - Anton Lisin - 2
    Inktzwart - Puck (Sine)/Carolus - 16/17 / 200-ish - Robbie Kay - 3
    Obeah - Célestin - 23 / 62 - Faceclaim - 4
    Hephaistion - Alastair - 22 / 164 - Alexander Zambrano - 5
    Bosphoramus - Helias - 22 / 49 - Niclas Gillis - 6


    Rollentopic      •      Praattopic      •      Speeltopic


    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 19:05 ]


    Mhm?

    I'm in. You know my preferences and my situation :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mag ik een vrouwelijke vampier?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik zou graag een mannelijke jager willen reserveren, maar er is een grote kans dat ik niet mee doe.


    Female Quill pls (second in command? 😊) (leader?)

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 12:09 ]


    help

    Omg yesh, I'm in. Ik moet nog wel even denken wat ik wil tho, want ik vind zowel jager als vampier ontzettend cool haha. (En ik weet niet of het slim is meteen twee rollen te claimen)

    EDIT: Een mannelijke vampier graag ^^

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 10:13 ]


    obsessive rage

    Mt. Ik twijfel nog, maar wil alvast een vrouwelijke jager reserveren (:

    Mag ik een vrouwelijke jager?


    "All monsters are human"

    Ik wil ook graag een mannelijke vampier :3


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Jullie staan er allemaal bij (:


    Mhm?

    ☼ Nora Quill ☼
    And how can man die better than facing fearful odds, for the ashes of his fathers, and the temples of his Gods?




    Be gentle, my little thunderstorm. The world is just not ready.


    Naam

    Nora Quill, al is het in principe Nora Ackerman. Ze introduceert zich nog steeds met de achternaam van haar vader, tot groot ongenoegen van haar echtgenoot.

    Leeftijd

    21
    Jager
    Leider
    Nora is de algemene leider van Dubhaile, en daarbij dus ook familiehoofd van de Quills. Hoewel ze de leider is, wordt ze veelal gezien als de sidekick van haar echtgenoot, Holden. Het is echter wel Nora die zich bekommerd om het welzijn van de inwoners van Dubhaile en ervoor zorgt dat de Jagers niet door weerwolven opgegeten worden.
    Specialiteit
    Nora is enorm begaafd met vampierhoofden afkappen terwijl ze op een paard zit. Ze is ook een getalenteerde messenwerper en het komt dus niet als verrassing dat ze een Field is.
    Nora's zwaard, Nirvana, was oorspronkelijk van haar moeder. Ze draagt ook altijd de ceremoniële dolk uit het erfgoed van de familie Quill bij zich. Het zorgt ervoor dat ze zich veilig voelt, alsof haar ouders nog steeds bij haar zijn om haar te beschermen.
    Bezigheid
    Omdat Nora de dochter is van de overleden heer van Dubhaile - 'hoge' adel dus - heeft ze niet veel meer te doen dan haar dagen slijten met boeken lezen en muziek spelen. Toen ze klein was, was ze stiekem een beetje verliefd op de zoon van de hofminstreel die haar harp leerde spelen, dus deed ze extra goed haar best. Weinig mensen zijn zich bewust van Nora's liefde voor muziek. Ze is ook een fantastische zanger en was het gewoon om haar kleine zusjes voor te zingen voor het slapengaan - iets wat ze ook deed bij haar vaders ziekenbed de laatste dagen voor zijn dood.

    ☼☼☼
    ☼☼☼☼☼
    ☼☼☼
    In some other life
    We are standing
    Side by side
    Laughing that, in
    Some other life

    We are apart.



    Courage, dear heart.

    ☼☼☼
    ☼☼☼☼☼
    ☼☼☼


    Innerlijk
    hulpvaardig
    bescheiden
    beschermend
    creatief
    eerlijk
    kalm
    muzikaal
    liefdevol
    religieus
    helder
    wispelturig
    koppig
    behoedzaam
    kieskeurig
    eigenzinnig
    temperamentvol
    jaloers
    ongeduldig
    eigenwijs
    impulsief
    leergierig
    ijverig
    intelligent
    moedig
    sociaal
    scherpzinnig
    assertief
    gesloten
    overgevoelig
    kritisch
    Op het eerste gezicht zou je Nora een 'arrogant, maar beheerst prinsesje' kunnen noemen. Ze straalt namelijk die koele adellijkheid uit die de meeste edelmannen en -vrouwen bezitten. In sommige gevallen komt Nora ook misschien arrogant over, maar dat is vooral omdat ze heel erg ongeduldig en eigenwijs kan zijn. Ze is ook niet op haar mond gevallen - al weet ze wanneer ze het best zwijgt.
          In werkelijkheid is Nora één van de meest warme mensen die je zou kunnen tegenkomen, als je haar een beetje beter leert kennen. Ze is enorm begaan met mensen en is niet bang om haar handen uit de mouwen te steken - iets wat de meesten van haar oudere familie misschien niet zo appreciëren. Maar zoals al gezegd, Nora is eigenwijs en vaak wispelturig van aard.
          Nora kan ook een heel bemoederend persoon zijn - wat soms wel irritant kan zijn, gezien haar koppigheid en haar temperament dat zo af en toe de kop boven steekt. Wanneer ze een breekmoment heeft, is ze er goed in om dat te verstoppen (al kan het zijn dat er misschien wel bestek naar je hoofd vliegt tijdens het eten). Het frustreert haar enorm wanneer ze haar woede niet kan uiten.
          Nora werd ook, zoals de meeste mensen, vrij religieus opgevoed. Ze staat er telkens op een gebed voor te dragen voordat een maaltijd van start kan gaan en is niet bang je een klap tegen je hoofd te geven als je dit gebed negeert.
          Hoewel Nora haar eigen, uitgesproken persoonlijkheid heeft, is ze vaak gedwongen om die weg te steken. En dan kom je terug bij die vrouw die zichzelf altijd in de hand lijkt te hebben, die denkt beter te zijn dan iedereen die ook maar één titel minder heeft - of een achternaam van een mindere familie. Zo is ze helemaal niet, maar ze houdt ervan als mensen dicht genoeg durven komen om haar écht te ontdekken.


    Geschiedenis

    13 februari 1209 volgens de gregoriaanse kalender
    Nora werd als derde in de rij geboren en als eerste dochter van Iago en Merida Quill. Drie jaar later kwam er nog een kleine zus, Deirdre, bij - wat Merida fataal werd. Ze stierf in het kraambed.

    1215
    Zesjarige Nora werd tussen haar twee ravottende broers al snel in de strijd gegooid. Gelukkig had ze een gouvernante die haar toch ietwat damesachtige manieren bijbracht. Nora groeide op tussen zwaarden en gemorst eten op tafel. Je zou verwachten dat ze net zo'n vechterbaas als haar broers zou worden, maar haar kleine zus had bescherming nodig en Nora wilde die maar al te graag geven. Zesjarige Nora had nog meer verantwoordelijkheid op haar te wachten toen haar neefje Ashton werd geboren. Nora zat meteen al met twee kleine mormels opgescheept.
          Nora was extatisch toen haar training eindelijk officieel begon. Ze was nog enthousiaster toen ze hoorde dat ze getraind zou worden door haar eigen vader, haar beste vriend. Nora bleek al snel evenveel talent te bezitten als de rest van haar familie. Het was ook het moment dat ze Ronan leerde kennen. Wanneer ze niet met haar vader kon trainen, was Ronan haar boksbal. Ze hield er een vriend voor de rest van haar leven aan over.

    ☼☼☼
    ☼☼☼☼☼
    ☼☼☼

    My body houses scars
    and loves them into flowers




    Little by little, one travels far.


    ☼☼☼
    ☼☼☼☼☼
    ☼☼☼


    1217
    Aan acht jaar mocht Nora zich officieel inzetten voor de veiligheid van Dubhaile, weliswaar nog steeds onder begeleiding van haar vader, die ongelooflijk trots was op zijn kleine meid. Nora was stiekem ook wel trots op zichzelf.
          Twee jaar later, toen Nora tien werd, gebeurde er echter iets vreselijks. Woord bereikte Dubhaile dat er in één van de dorpen uit het leen een vampier was losgeslagen die al het vee vermorzelde en nog erger - de mensen. Omdat ze er vrij zeker van waren dat het er maar één was en dat die ene vampier vrij jong bleek te zijn, mocht Nora mee op haar eerste missie om een vampier in levende lijve te gaan verpletteren. Hun brigade bestond uit vier ervaren Jagers, waaronder haar vader en twee broers, en Nora.
          Het was een valstrik. Ze hadden drie dagen in het dorp verbleven en gewaakt toen ze eindelijk de vampier te pakken kregen. Helaas reisde die niet alleen. Het onervaren Subject had zijn zus en hun meer dan ervaren Paramount bij zich en het groepje werd compleet overdonderd. De drie die er vijf minuten later nog eens bij kwamen, maakte het al tot een complete hel. Hector en Asriel verloren beiden hun leven toen ze de vampieren van hun familie afhielden.
          Iago dwong zijn dochter weg te kijken.
          Het enige wat ze nog weet, is dat ze er twee te pakken kregen. De andere vier ontkwamen.

    1227
    Vanaf het moment dat haar twee broers van haar werden weggenomen, vanaf het moment dat hun lichamen Dubhaile weer werden binnengedragen met een snikkende kleine zus achter hen aan, sloot Nora zich af van de buitenwereld. Ze was er voor haar zusje die ook haar broers verloren was en ze was er voor haar neefje, die zijn vader kwijt was en het nooit kon beseffen. Maar wie was er voor Nora? Ze kon op Ronan steunen, maar zelfs voor hem sloot ze hem af. Ze wist niet helemaal meer wat ze met zichzelf aan moest.
          Stukje bij beetje wist ze haar leven wel weer op te krikken, maar ze was nooit meer hetzelfde vrolijke meisje. Een heleboel verantwoordelijkheid was plotsklaps op haar schouders gevallen en ze gunde zichzelf geen tijd om te rouwen. Het werd er ook niet beter op wanneer haar vader besliste haar uit te huwelijken aan Holden. Nora weet nog steeds niet wat hem bezielde. Misschien dacht hij oprecht dat hij haar gelukkig zou maken - of misschien zag hij in Holden een geschikte opvolger.
          Nora kon het hem nooit vragen. Toen ze achttien was, werd hij verschrikkelijk ziek. De bruiloft werd in alle haast georganiseerd, zodat hij op zijn minst nog die van zijn oudste dochter kon bijwonen. Wat begon als een onschuldige verkoudheid, eindigde in Iago's dood. Met zijn overlijden in zicht, benoemde hij Nora het nieuwe familiehoofd van de Quills, en daarmee ook de nieuwe leider van de gemeenschap van Dubhaile, een taak die ze met heel haar hart op zich nam.
          Na zijn dood bleek echter al snel dat niet veel Jagers zin hadden om naar een vrouw te luisteren, hoewel ze haar als een perfecte, verantwoordelijke dame zagen. En deel van die verantwoordelijkheden, bleek ervoor zorgen dat Jagers niet met uitsterven bedreigd raken.

    ☼☼☼
    ☼☼☼☼☼
    ☼☼☼
    Share
    a little skin,
    a little sin,
    with me;
    we can mourn
    in the morning
    what came to be.



    Crawl inside this body. Find me where I am most ruined.
    Love me there.


    ☼☼☼
    ☼☼☼☼☼
    ☼☼☼

    Heden
    Na de dood van haar vader, trok Nora zich een tweetal maanden terug in een naburig dorpje waar haar grootmoeder woonde, samen met haar zus. Het was eigenlijk meer haar grootmoeder die hen op de begrafenis van haar vader dwong met haar mee te komen om even uit te rusten en alles te laten bezinken. Holden moest zijn taak als haar echtgenoot maar even op zich nemen - iedereen leek toch te verwachten dat hij het leidingschap zou overnemen.
          Ze zag ertegenop om terug te keren en zelfs nu, drie jaar later, wenste ze dat ze zichzelf gewoon had laten verdwijnen en bij haar grootmoeder was gebleven.


    Extra

    Buiten haar andere wapens, heeft Nora nog een leren schild dat rijkbewerkt is met metaal en een langzwaard dat speciaal voor haar gesmeden werd op haar dertiende verjaardag. Nora is ontzettend begaafd met alles wat kunst is; ze schildert, tekent, zou zelfs beeldhouwen moest ze kunnen. Ze is ook een meester over de harp, maar laat haar muzikale talenten zelden aan iemand horen.

    Likes
    Paardrijden bij zonsondergang, boeken, muziek, kunst, interessante gesprekken, de geur van regen, sneeuw, kinderen, haar zusje en haar neefje, Amaris, een knetterend haardvuur tijdens de winter, haar kamermeisjes, de kokkin van het kasteel, de eikenhouten vloeren in haar en Holdens vertrekken, uitslapen, zwaardvechten tegen een sterke tegenstander.

    Dislikes
    Holden, vampiers, verdriet, nachtmerries, Holden, haar toekomst, het weer in Schotland, luiheid, haar eigen jaloezie, haar eigen ontberingen, Holden.


    Relaties

    FAMILIE

    Holden Ackerman | Echtgenoot
    Vanaf het moment dat ze erachter kwam dat haar vader haar beloofd had aan Holden Ackerman - waarschijnlijk al langer dan op het moment dat ze erachter kwam - mocht ze de man niet. Ze kende hem niet en wilde hem niet kennen, want ze had al genoeg van zijn reputatie gehoord.
          In het begin van hun huwelijk, probeerde Nora toch wat van haar vooroordelen opzij te zetten en de man beter te leren kennen. Ze probeerde haar hart te openen, probeerde iets te vinden waarvoor ze hem lief kon hebben - al was het maar een reden om een oppervlakkige vriendschap te hebben.
          Het was tevergeefs. Toen de twee op een gegeven moment slaande ruzie kregen om iets triviaals, kreeg ze een klap te vangen. Ze trok haar muur voor hem op voor twee maanden, weigerde dat hij haar ooit nog eens aanraakte en weigerde om tijdens die twee maanden het bed met hem te delen.
          Sindsdien heeft ze nooit meer geprobeerd om hem in haar hart te sluiten, maar ze is bang voor hun toekomst. Ze weet dat ze op een gegeven moment voor erfgenamen zal moeten zorgen. Nora heeft een kinderwens, maar wilt het haar kinderen niet aandoen om een monster als vader te hebben. Ze is wel zo discreet om dat voor zichzelf te houden - al betwijfelt ze niet dat Holden zo'n vaag vermoeden heeft dat ze hem niet mag.

    Ashton Quill | Neefje
    Ashton is de zoon van Nora's overleden broer Hector. Ze heeft al een zwak voor het joch sinds hij geboren was en hoewel hun leeftijdsverschil er nu niet groot genoeg voor is, beschouwt ze zich toch een beetje als een plaatsvervangende moeder voor de jongen. Ze is even beschermend over haar neefje als over haar kleine zus.

    Deirdre Quill | Kleine zus
    Net zoals bij Ashton, is Nora enorm beschermend over haar kleine zus. Toen hun vader overleed, was ze de enige houvast aan haar uitgestorven gezin die Nora nog had. Toen ze erachter kwam dat Deirdre aan Ronan uitgehuwelijkt was, kon ze een steek van jaloezie niet onderdrukken. Aan de ene kant was ze blij dat haar zus een betere kandidaat kreeg dan ze zelf had gehad, maar aan de andere kant zag ze ook dat Deirdre er zelf niet helemaal gelukkig mee was. Naar haar zusje zelf, doet Nora alsof het de beste beslissing is die ze kan maken. En dat vindt ze ergens ook wel - ze is van mening dat Deirdre een kans heeft om een gelukkig gezinnetje te stichten, iets wat ze voor zichzelf als verloren zaak ziet.

    Jack Ackerman | Schoonbroer
    Jack is iemand waar Nora de afgelopen drie jaar best wel gesteld op is geraakt. Ze waardeert zijn intelligentie en zoekt hem dan ook meermaals op - vaak in de bibliotheek van het kasteel - om een interessant gesprek mee te voeren. Ze snapt niet goed hoe hij de broer kan zijn van zo'n breinloze kwal.

    in memoriam
    Iago Quill | Vader
    Merida Quill | Moeder
    Hector Quill | Oudste broer
    Asriel Quill | Jongste broer


    VRIENDEN

    Rónán Ferguson | Beste vriend
    Nora kent Ronan al van kleinsaf en de twee waren vaak een onafscheidelijk duo. Alhoewel ze kouder en afstandelijker werd wanneer haar broers stierven, was Ronan nog steeds iemand waar ze op kon steunen - iemand waarop ze durfde steunen. Romantische gevoelens had ze nooit voor hem, maar in Ronan zag ze een vriend voor de rest van haar leven.
          Toen ze uitgehuwelijkt werd aan Holden, brak haar wereld. In een wanhopige daad om eraan te ontsnappen, vroeg ze Ronan of hij haar vader om haar hand kon vragen - om te rivaliseren tegen Holden of zo en zich beter te tonen voor haar dan Holden was. Een beste vriend als echtgenoot leek haar stukken beter dan een - in Nora's ogen - kwaadaardige, goddeloze man die een veel te hoge dunk had van zichzelf. Maar beider ouders hadden iets anders in gedachten en de teleurstelling was bitter toen bleek dat Deirdre aan Ronan was beloofd.
          Hoewel Nora de wrange smaak lang bleef proeven, bleven de twee goede vrienden. Ronan is haar go-to-person om te zeuren over haar irritante echtgenoot.

    Maria Lavely | Sidekick of partner-in-crime?
    Toen Nora tijdens een jacht Mia's leven redde, had ze er ineens een goede vriendin bij. Ze merkte snel dat Mia iemand was die haar macht wat zou kunnen opkrikken, die er voor haar was als het nodig was zich tegen haar echtgenoot te verdedigen. Bij Mia voelt Nora zich werkelijk in staat om de gemeenschap van Dubhaile te leiden en valt de onzekerheid weg. Ze durft beslissingen te nemen en ziet ook in dat deze beslissingen slimme zetten zijn om langzaam maar zeker haar status op te bouwen.


    OVERIG

    Amaris | Eén van de vele kasteelkatten
    Nora vond Amaris ooit eens halfdood onder een boom in de regen. Ze raapte de kleine, zielige kitten op en sindsdien zijn ze onafscheidelijk. Ze is Nora's gezelschap als ze even niemand anders heeft om mee te praten, en moest er iets met het kleine diertje gebeuren, kan je er zeker van zijn dat er hoofden zullen rollen.

    Icarus | Nora's paard
    Net zoals bij Amaris, zal er bloed vloeien als iemand ook maar denkt Icarus te kunnen aanraken. Nora heeft ook een tweede paard, Epona, maar geen enkel paard is haar zo dierbaar als Icarus. Die heeft ze van haar vader gekregen.

    Thorne
    Nora kwam Thorne tegen in het dorp van haar grootmoeder toen ze zich uit Dubhaile verwijderde na haar vaders dood. Ze had haar adellijke titel voor die tijd opzijgeschoven en kreeg zoveel medelijden met de jongen dat ze hem een bed in de herberg huurde en wat eten voor hem kocht. Ze heeft geen idee dat hij één van de zes vampiers was die verantwoordelijk waren voor de dood van haar broers, en hij heeft geen idee dat zij een Jager met een adellijke titel is.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2018 - 21:23 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 jan 2018 - 15:18 ]


    help

    Holden Ackerman

    H U N T E R ⚜ F I E L D ⚜ A D E L



                                                                                                                           



    Maybe all the things that you know that are precious to you


    Could be swept away by GOD'S own hand
                                                                                                                           



    ⚜ N A A M ⚜

    Holden
    Van de diepe vallei
    Engels

    Ackerman
    Veldman
    Engels


                                                                                                                           

    "My hand has BLOOD."
    "Oh mine too."

                                                                                                                           


    ⚜ L E E F T I J D ⚜

    30

    Holden is geboren op de dag van midwinter ook wel bekend als de winterwende.


    ⚜ J A G E R ⚜

    Soort
    Holden is een field, hij specialiseert dus in close combat en wapens. De positie geeft hem ook een verdedigende functie, zodat hij zijn 'broeders' veilig kan houden. Hij is sowieso wel iemand die dingen liefst persoonlijk en van dichtbij aanpakt. Dat zie je dus ook terug in zijn functie als jager.


    Specialiteit
    Holden heeft een minder geliefd wapen als specialiteit gekozen. Bijlen zou hij als kind het beste in de hand gewerkt hebben. Het halvemaanvormige wapen varieert naargelang zijn positie: als hij te paard rijdt had hij een ander soort bijl dan als hij er te voet op uit trekt. Hij zal ook zelden met het wapen gooien, aangezien het bestemd is om bij te houden, al kan hij dit wel als hij kleinere werpbijlen meeneemt, waarvan hij naast zijn grote enkel nog twee kleintjes kan meenemen.


    Bezigheid
    Zijn adellijke titel zorgt ervoor dat hij geen echte job heeft, al houdt hij zich in zijn vrije tijd wel bezig met houtbewerking (op kleinere schaal) en heeft hij een aantal paarden die hij met veel zorg houdt.


                                             


    In the bleak MIDWINTER...

                                             
                                                                                                                           

                                                                                                                           


                                             


    Forgive me, Father,
    for I have SINNED.

                                             


                                             


    I will stray from HIS path.
    I will not bring misery
    upon another soul.

                                             




    ⚜ V E R L E D E N ⚜

    0 - 3
    Holden is geboren op een gure midwinterochtend, als de tweede zoon in de Ackerman familie, 3 jaar na Angus. Buiten het feit dat Holden een lastige slaper was, heeft hij een goede kindertijd achter de rug voor hij aan zijn jageropleiding begon.


    3-6
    In zijn eerste jaren gevechtstraining, heeft hij vooral veel plezier in het bijleren van nieuwe technieken. De jonge hunter is op jongere leeftijd ook iemand die enorm graag leert over wat het jager-zijn inhoud.


    6-8
    Holden was als kind een jongen met vaardigheid, iets wat bij zijn wapen ook naar boven kwam. De op dat moment jongste Ackerman specialiseerde in het gebruik van bijlen. Hij was er zich ook pijnlijk van bewust dat hij maar één mentor kon krijgen die daarbovenop ook nog eens vreselijk streng was. Uiteindelijk was het dat allemaal waard. Hij kreeg ook de positie als Field, passend bij zijn eerder korte actieradius.


    8-10
    Holden begint mee te jagen met ervaren jagers. Hij voelt zich hier ook enorm vereerd bij, omdat hij heel veel ontzag heeft voor oudere en meer ervaren jagers. Hij was helaas niet echt fan van het brandmerk op zijn pols toen het pas gezet werd, maar achteraf was hij er wel heel trots op. Op tien-jarige leeftijd krijgt hij ook nog een jonger broertje erbij: Jack.


    11
    Bij een ongeluk bij het jagen wordt Holden gebeten door een vampier. Oudere hunters hadden hem buiten westen geslagen en weer naar zijn ouderlijk huis gebracht, waar ze hem hadden vastgebonden. Dat was buiten Angus gerekend, hij had een mentale handicap en was dus nooit opgeleid tot hunter. Met goede wil, maakt de 14-jarige jongen zijn jongere, ontwakende broer los. Het gif aan de andere kant was op dat moment niet uitgewerkt. Met de dolk die Holden altijd in zijn broeksband hield, vermoorde Holden in de roes van geweld zijn oudere broer. Toen ze de twee vonden was Angus doodgebloed en had de jonge Holden een diepe snee ter hoogte van zijn hart. Niemand heeft ooit geweten dat Holden het had gedaan om voor zijn daden te boeten. Hij is uiteindelijk 3 maanden out geweest na het voorval.


    11-13
    Na het voorval met zijn broer is Holden niet meer dezelfde en stopt de jongen met lachen. Hij werkt harder dan eender wie tot hij oud genoeg is om zelfstandig te kunnen jagen. Hier zit ook de de broeihaard voor de wrok en haat naar vampiers toe, nog een reden voor zijn harde werken. Hier ontwikkelt er zich ook het probleem dat hij zich begint af te zonderen van leeftijdgenoten. Hij zal met hen spreken, maar hij vertrouwt zichzelf niet meer in het bijzijn van anderen, wie weet wat zal hij hen deze keer aandoen?


    13-20
    De jaren van zijn 13 tot 20 zijn eerder een waas van systematisch jagen en het negeren van huwelijksaanzoeken, tot grote ergernis van zijn vader. Zijn koude en afstandelijke attitude weerhield sommige families niet om aanzoeken te blijven doen. Tot de dag waarop Holden een stuk van zijn geloof verloor. Zijn jongste broer raakt zwaargewond aan zijn been na weer een ongeluk bij het jagen en zal daarna nooit meer hersteld raken. Machteloos bad hij om een goed herstel van zijn tweede broer te kunnen garanderen, maar ook daar weer verloor hij een stukje van zichzelf aan, volgens hem, harteloze wezens. Hij nam meer afstand van het geloof. Zijn focus op wraak wakkerde nog meer aan en dit zorgde ook voor een groot deel voor de verwatering tussen de twee mannen.


    20-27
    Holden is blij dat Jack openbloeit, ondanks zijn tegenslagen. Hij zal dit nooit tonen, maar de oudere Ackerman is altijd blij met elke stap die zijn jongere broer vooruit gaat. Hij denkt ook aan hoe Jack eigenlijk een veel beter man is dan hijzelf en hoe dapper zijn jongste broer eigenlijk wel niet is. Al is zijn eigen leven enkel vol van de jacht. Op zijn 27ste raakt zijn vader zijn ontwijkend gedrag beu en wordt Nora Quill uitgehuwelijkt aan Holden, tot zijn eigen afkeer.


    28
    Zijn huwelijk met Nora Quill wordt voltrokken en ze trekken in in hun eigen kasteel. Ze zijn helaas niet het meest compatibele koppel en hebben daarom ook veel ruzie. Holden weet ook niet goed hoe hij met haar moet omgaan en als de gemoederen soms wat te hoog oplaaien durft hij zijn vrouw al eens slaan. Dit gebeurt vooral de eerste aantal maanden, want zijn echtgenote begint al snel klappen terug uit te geven of gaat gewoon in 'muur'-modus, er komt niets meer uit. In het heden doet hij dat dus ook niet meer, omdat hij zichzelf nog maar eens zou bevestigen als 'slecht'. Het is niet dat ze liefdevol met elkaar omgaan en ze zien de dingen vaak heel anders, maar hij heeft na 2 jaar een eerder tolerantere houding aangenomen, met de occasionele rake opmerking.

                                                                                                                           

    My
    soul
    is

    BLIND
                                                                                                                           



                                             


    They say he's VOLATILE.

                                             




                                             


    He'll CURSE all
    the angels from heaven.

                                             



                                             


    LIES travel faster
    than the truth.

                                             



                                             


    The world is still.
    All is QUIET.
    All is silent.

                                             



                                             


    He wasn't CAPABLE of loving
    the same way you love,
    but it's not his fault.

                                             



                                             


    His touch is POISON
    his words are like snakes,
    but his real weapons
    are those deep blue eyes.

                                             




    ⚜ I N N E R L I J K ⚜


    "A lonely little snowflake endlessly falling from the sky."
    Holden heeft een KOUDE PERSOONLIJKHEID om het zacht uit te drukken. Hij houdt bijna iedereen op armlengte op alles wat over hem gaat. Dit is niet omdat hij een onaangenaam persoon is, maar omdat hij niemand fysiek wat wil aandoen of er voor zorgen dat hen iets aangedaan wordt. Holden gelooft ergens diep vanbinnen dat hij vervloekt is en hij daarom ongeluk brengt aan anderen. Dit was ook de grootste reden dat hij geen huwelijk wilde. Zijn AFSTANDELIJKHEID maakt dan ook dat hij door veel mensen als een onaangename persoonlijkheid wordt bekeken.


    "Is it worth the risk?"
    Holden is iemand die over veel dingen goed nadenkt en zijn risico's altijd goed afweegt als hij in een normale situatie iets doet. Dit laat hem INTELLIGENT overkomen op anderen. Als hij kalm is zal hij dan ook zelden een stap in de verkeerde richting nemen. Zijn DISCIPLINE die hij uit zijn jageropleiding heeft gehaald speelt hier zeker ook zijn parten. Hij is graag correct aan het werk.


    "It's like someone's rewinding my misery."
    Holden lijdt nog steeds onder zijn daden van zoveel jaren geleden. Hij heeft er een diep TRAUMA aan overgehouden en blijft daardoor met zijn hoofd steken in de gebeurtenissen van het verleden. Hierdoor is Holden ook PSYCHISCH heel ONRUSTIG: hij heeft nachtmerries en een onregelmatig slaappatroon. De nachtmerrie die hij heeft is vaak dezelfde (meer in extra) en ook als hij wakker wordt heeft hij vaak nog het gevoel dat er bloed aan zijn handen kleeft. Hij is soms zelfs angstig dat hij als hij slaapt, hij Nora zou kunnen aanvallen zonder het zelf door te hebben.


    "I'm pretty sure it all fits together somehow."
    Hij heeft het vermogen om snel verbanden te zien tussen gebeurtenissen en om kenmerken te koppelen aan mensen. Je kan dus wel stellen dat hij een SNELLE DENKER is, iets dat hij vooral bij het jagen gebruikt of om uit benarde situaties met Nora te raken. Als hij minder alert is durft hij zijn actieve gedachten wel eens de vrije loop laten, maar dit zijn zeldzame momenten.

    "Someday I'm going to eyeroll myself into another world."
    De grootste moppentapper is Holden zeker niet, maar hij kan wel gemeen uit de hoek komen met RAKE OPMERKINGEN. Hij heeft ook de neiging om mensen impliciet te beledigen, wat hem SARCASTISCH maakt. Het is niet zo dat hij constant met opmerkingen in het rond strooit, maar als je hem ziet broeden op iets, verwacht soms dan maar een klap op je zelfvertrouwen en imago.


    "I'm the architect of this stubbornness."
    Zijn KOPPIGHEID ligt vooral in het feit dat hij niet te plooien valt. Nora mag zoveel zeuren als ze wil, als hij nee zegt is het in praktisch gezien alle gevallen ook gewoon nee. Dit zorgt er ook voor dat hij alles waar hij aan begint ook afgemaakt moet worden. Als is het een kill of gewoon de paarden verzorgen. Het moet en zal af zijn. Het zit echter ook in subtielere, maar toch zeer aanwezige dingen. Zoals hoe hij zijn wraakgevoelens niet van zich kan afschudden is het koppige in zijn onderbewustzijn dat spreekt.


    "Let what you do tell your story."
    Ondanks dat wel een aardig eindje kan lullen om zijn gelijk te halen, is Holden een man van DADEN. Hij bewijst zichzelf liever met iets dat je écht kan zien dan met loze woorden. Hij heeft het dan ook echt niet op mensen die 'all talk' zijn. Hij verwacht ook van anderen dat ze hem kunnen tonen wat ze waard zijn, vooral dan als het om jagers gaat.


    "I can't tell right from wrong."
    Holden ligt al jaren IN DE KNOOP MET ZICHZELF. Diep vanbinnen is hij een man met een goed hart, maar zijn daden uit het verleden spreken dat naar zijn eigen gevoel zo hard tegen dat hij niet weet waar hij met zichzelf heen moet. Dit zorgt er dan ook voor dat hij momenten heeft waarin hij enorm attent uit de hoek kan komen, tot de verbazing van alle mensen rond hem. Dit valt eigenlijk meestal voor bij Nora, omdat hij een woonplaats en een bed met haar moet delen. Hij is zich ook bewust van haar doel om de illusie op te houden dat ze gelukkig is, waarin hij ook kan meespelen.


    "Trust only your own kin."
    Ook dit zou je niet meteen aan hem toewijzen maar Holden is GEHECHT AAN ZIJN FAMILIE. Dit gaat meestal ook niet om het publieke tonen van affectie naar familieleden toe, maar hij houdt wel altijd een oogje in het zeil. Hij zou bijvoorbeeld Jack's vooruitgang kunnen uitleggen, omdat hij altijd over de jongen heeft gewaakt. Op de achtergrond weliswaar, want hij gelooft in een opvoeding zonder al te veel inmenging van een ander. Hij gelooft dat je dan kan zien hoe een persoon echt is. Zijn familie zal altijd op de eerste plaats komen en ze kunnen veel van hem vragen, al gebeurt dat niet enorm vaak.


    "Tell me about yourself."
    Holden is iemand die mensen vaak in het begin met een scheef oog aankijkt. Hij is enorm SCEPTISCH en vooral op het gebied van mensen die hij nog niet kent. Iedereen kan namelijk een vampier zijn die hij niet kent en niet gescreend heeft. Ook zijn kijk op het leven heeft dit kenmerk en daardoor durft hij al wel eens wat vanzelfsprekende dingen in vraag stellen. Dit kenmerk houdt hem ook ALERT, de man is dus altijd op zijn hoede rond onbekenden, waardoor hij soms stijfjes overkomt.


    "I lost my faith somewhere along the road."
    Het katholieke geloof, iets waar hij zich niet helemaal thuis in voelt. Door zijn ervaringen heeft hij enorm veel TWIJFELS bij wat hij wil geloven van alles wat geloof inhoudt. Als God dan toch van iedereen houdt, waarom moeten zijn familieleden dan lijden? Is het iets dat hijzelf gedaan heeft of iets dat voortkomt vanuit zijn ouders? Allemaal vragen waar hij het antwoord niet op weet, maar hij een onaangenaam gevoel bij krijgt. Wil hij alles wel toeschrijven aan iemand die hij niet kan zien? Hij 'gelooft' vooral voor de vorm en niet omdat hij het zelf ook wil, maar mensen zijn kuddedieren en op dit vlak komt de man er niet onderuit. Al helemaal niet wat Nora betreft, die zijn tegengestelde is op dit vlak.


    "My heart is a cage for love, I'm just not the gatekeeper."
    Holden is, ondanks wat velen denken, een LIEFDEVOL persoon. Hij kan het gewoon niet naar buiten brengen, tegengehouden door zijn hyper-focus om wraak. Je kan deze liefde vooral terugvinden als hij omgaat met dieren, bijvoorbeeld zijn paarden. Hij kan meer liefde opbrengen voor de beesten dan voor zijn vrouw, gewoon omdat hij lang niet anders geweten heeft. Zoals eerder vermeldt kan hij ook bij ZELDZAME gelegenheden ATTENT zijn.


    "I'm not doing that."
    Volgens mensen die Holden niet kennen straalt hij veel DOMINANTIE uit, komt het door zijn trotse houding, hijzelf weet het niet. Hij heeft ook nooit gesnapt waarom mensen in godsnaam met hem wilden trouwen. Het is ook niet zo dat hij arrogant is of zich zo gedraagt. Zijn eerder grillige houding geeft hem dan weer dat MYSTERIEUZE dat mensen opvangen als hij een keertje te paard door of langs Dubhaile rijdt. Je zou kunnen zeggen dat hij soms een standbeeldachtig uitzicht heeft, waardoor hij voor zichzelf een imago heeft gecreëerd.


    "Foxes are nothing compared to me."
    Holden is een nogal SLUW en AFWACHTEND. Hij kiest zijn momenten om toe te slaan altijd zorgvuldig, zowel in het dagdagelijkse leven en ook wanneer hij jaagt. Hij zal altijd zijn eigen tempo aanhouden als hij denkt dat het in zijn voordeel is.Of gewoon als de opmerking dan beter past. Je kan hem vergelijken met een broeierige storm, je kan nooit voorspellen wanneer hij zal toeslaan.


    "Fight bravely brothers and sisters!"
    Omdat Holden over het algemeen een man is van weinig woorden, is het soms wel even schrikken als er wel een woordenstroom uitkomt. Hij is daarom ook best goed in de aandacht trekken met zijn SPEECHES. Een van de hoofdredenen dat hij een goed familiehoofd zal zijn: hij krijgt de mensen mee. Hij probeert wel altijd om geen valse beloften in zijn woorden te stoppen, want dan zou hij even slecht zijn als iemand die leugens staat te verkondigen.


    "To be loyal to another is to protect."
    Tijdens de jacht is Holden's focus heel vaak gericht op de mensen rondom hem. Noem het een gave of gewoon een resultaat van hard werken, maar hij weet vaak waar iedereen zich bevind op het veld. Hij voelt zich dan ook verplicht om de veiligheid van zoveel mogelijk mensen te garanderen. Hij wil hierdoor nog meer ongelukken vermijden. Hij heeft dus wel een zwaar wegend PLICHTSGEVOEL en zal altijd zijn best doen om de andere jagers te BESCHERMEN. Als hij je rugdekking is, zit je zeker wel goed.


    "Working on myself, by myself, for myself."
    Holden probeert van niemand afhankelijk te zijn en daarom ook zijn eigen steun te zijn. Zijn ONAFHANKELIJKHEID werkt netjes samen met zijn afstandelijk gedrag, omdat hij niemand anders nodig heeft om voor hem te zorgen. Deze trek zorgt er ook voor dat hij er regelmatig alleen op uittrekt om bijvoorbeeld te gaan paardrijden of te gaan jagen (op dieren weliswaar).


    "He just looked at me the wrong way."
    Ondanks de minder goede relatie met zijn vrouw, is en blijft Holden wel een JALOERS type. Als iemand dus zijn vrouw verkeerd bekijkt, kan je zeker een opgetrokken wenkbrauw en een dreigende blik terug verwachten, want niemand kijkt verkeerd naar een Ackerman. Ook niet naar aangetrouwde Ackermans die graag nog Quill heten.


    "Who said you could do that without my permission?"
    Holden's lichaamstaal schreeuwt vaak 'don't fuck with me'. Hij kan nogal DREIGEND overkomen, gewoon door zijn handelingen en gezichtsuitdrukkingen. Je zou kunnen zeggen dat hij INTIMIDEREND is. Misschien ligt het ook aan het feit dat hij nooit lacht en altijd heel serieus is. Hij kan ook een dreigende kracht zijn als het over zijn vrouw gaat. Je probeert best niet met haar aan te pappen, want ook hier krijg je vuile blikken en als je met gezicht in de modder beland, dan zal hij waarschijnlijk door zijn toedoen zijn.


    "Never doubt what you want."
    Holden weet vaak wel wat hij wil of waar hij heen wil met zaken, hij is dus enorm DOELGERICHT. Hij is ook een man van ultimatums, nooit prijzen. Dan zal het het klaar zijn en niet anders. Meestal gebeuren de dingen ook zoals hij het wil, want niemand wil Holden Ackerman's toorn over zich heen krijgen. Hij is en blijft natuurlijk een van de belangrijkste families uit Dubhaile.


    "One day my guilt will kill me."
    Doorheen de jaren heeft Holden zijn SCHULDGEVOEL nooit kunnen afschudden. Het is zijn schuld dat zijn oudste broer dood is en hij was niet mee op jacht toen zijn jongste broer werd aangevallen. Ook het feit dat hij in het verleden Nora een aantal keer heeft geslagen knaagt aan hem, maar hij heeft het gevoel dat hij het recht op haar vergeving ook nog niet heeft en hij heeft dus zijn excuses nooit aangeboden. Hij heeft het tijdens een biecht wel een keer gezegd, om zijn geweten te bedaren, ondanks zijn twijfel in het geloof.


    "To give my life for someone else's seems like a great way to die."
    Holden is een DAPPER iemand. Hij gaat zelden een uitdaging uit de weg, maar hij zou ook niet twijfelen om zijn leven te geven voor dat van een ander. Hier zie je zijn beschermende natuur in terug, maar ook hoe zie je hoe ONBAATZUCHTIG hij is. Hij zal altijd een leven van een ander voor dat van zichzelf plaatsen. Vooral als het een familielid is.


    "What you see is what you get."
    Holden is iemand die al heel zijn leven streeft naar ORIGINALITEIT in zijn leven. Hij wil niet iets doen dat anderen ook leuk of geweldig vinden gewoon omdat. Dit maakt hem in een zekere zin een 'artistiek' persoon, maar dan in de vorm van zijn eigen leven. Je kan dit ook terugvinden in de keuze van zijn wapen, de bijlen die hij gebruikt. De meesten hebben die jaren geleden al vervangen door zwaarden, maar hij is toch groot fan van deze wapens.


    "Worse than vermin."
    Holden heeft een intense HAAT naar VAMPIERS toe door zijn verleden. Hij is dan ook altijd enorm intens als het om jagen gaat. Op dat vlak zal hij dan ook altijd zijn MENING duidelijk laten doorschijnen als er een plan wordt opgesteld. Hij durft ook heel ver gaan in doden of informatie uit een vampier halen. Hij draait ook zeker zijn hoofd niet weg voor die extra schattige ogen van een smekende vampier. Het is de kill en het opruimwerk. Snel, efficiënt en liefst zo veel mogelijk.

                                                                                                                           



    Bear WITH me.

                                                                                                                           


    ⚜ U I T E R L I J K ⚜

    Gelaat
    Holden's gezicht is het meest opvallende deel van zijn lichaam van alles wat er te zien valt. Het meest prominent in zijn gezicht zijn zijn jukbeenderen, gevolgd door de grijsblauwe ogen waar lange wimpers een accent op leggen. Ook zijn kaaklijn is eentje die je niet altijd voorbij ziet komen en dit maakt dat zijn gezichtscontouren heel hoekig en mooi afgelijnd overkomen. Hij heeft over het algemeen vaak een grimmige gezichtsuitdrukking, waardoor hij er serieus en vaak ook licht teleurgesteld uitziet. Als hij lacht verandert echter heel zijn gezicht mee en gaan ook zijn ogen meelachen. Hij heeft dan ook lachrimpeltjes rond zijn ogen. Als je goed genoeg kijkt zullen je ook een paar sproeten op zijn gezicht opvallen.

    Cillian Murphy is an allround babe okay?

    Lichaamsbouw
    Omdat ze in de middeleeuwen nog niet echt aan grondig medisch onderzoek deden, zou je kunnen zeggen dat Holden om en beiden 1 meter 80 is. Qua bouw is hij zeker niet de breedste, maar hij is vast en zeker gespierd door zijn werk als hunter. Net zoals alle hunters heeft hij ook de twee brandmerken op zijn polsen.


    Afwijkingen
    Holden heeft Een groot litteken net boven zijn hart dat hij zelf aangebracht heeft. Het is zijn symbool van boete doen voor zijn daden ten opzichte van zijn broer. Hij heeft ook een litteken op zijn linker biceps, een restant van de beet die zijn leven aan diggelen sloeg. Tegen normale mensen zegt hij dat het een beet van een wilde hond is. Het brandmerk van de zon wordt bij Holden ook in twee verdeeld door een litteken dat kreeg toen hij wat onvoorzichtig met zijn pas geslepen bijlen was en een diepe snee in zijn eigen pols veroorzaakte.


    Stem
    Holden heeft een diepe, eerder rasperige stem. Zijn stem draagt ook iets zachts en je kan jezelf soms kwijtraken in de melancholie. Hij is origineel van Dubhaile, dus hij heeft een zwaar accent, gebonden aan de streek.


    Kleding
    Je kan aan zijn manier van kleden wel zien dat Holden van adel is, maar hij laat al zijn kledingstukken wel zo maken dat hij er bewegingsvrijheid in heeft, iets dat hij uiterst belangrijk vindt omdat hij altijd klaar moet zijn voor gevaar.


                                             


    His SMILE is a treasure.

                                             

                                                                                                                           

    HO
    B
    O
    Y

                                                                                                                           


                                             


    Conscious of nothing
    But the will to SURVIVE.

                                             


    ⚜ E X T R A ⚜

    Paarden
    Holden heeft stallen aan het huis laten zetten waarin hij 10 paarden houdt. Een aantal worden er door de familie ook gebruikt. Zo gebruikt Nora Epona en Icarus, Deirdre leent wel vaker Snow uit, Ashton Quill heeft Twinkle en Ronan komt af en toe wel eens voor Tara(?), die een nogal moeilijk karakter heeft. Zelf vindt hij in Ivar zijn favoriet, maar Thorne en Einarr komen op een gedeelde twee plaats. Al Holden's favorieten zijn hengsten. Ook zijn vader heeft een vast dier, Aradore genaamd, maar de merrie staat vaak op stal. Als laatste hebben we ook nog Sadie, het dier is een memorial voor Angus.


    Nachtmerries
    Zoals al eerder vermeldt heeft Holden nog steeds nachtmerries (hihi). In de meeste gevallen blijft het ook op dezelfde. Er hangt dan een mes boven het hoofd van zijn oudere broer Angus en hij moet zichzelf in de hand houden tot de zon opkomt, maar droom-Holden laat zich altijd gek maken door het gif en elke keer valt de dolk, wederom doodt het zijn broer. Als hij wakker wordt in het midden van de droom begint deze vaak opnieuw als hij weer indommelt. Daarom slaapt Holden ook enorm slecht en kan het wel voorvallen dat hij in het midden van de nacht gaat rondzwerven door de stad.


    Patriarch
    Holden is de volgende in lijn om familiehoofd te worden van de Ackermans als zijn vader zou overlijden. Zijn huwelijk met Nora echter zorgt voor gekke wendingen, aangezien er nu twee 'hoge families' samenzitten.


    Seksverleden
    Holden is geen maagd meer, maar hij heeft zijn huwelijk met Nora nog niet geconsumeerd. Hij mag dan wel problemen hebben, hij is en blijft een man.

                                                                                                                           

    I'm a MAN,


    but I'm not KIND.
                                                                                                                           


    ⚜ R E L A T I E S ⚜

    Nora Quill
    Holden is getrouwd met deze persoon, maar dat is niet bepaald gelukkig. Ze leven samen onder één dak, maar het koppel heeft veel ruzie, al is dat al op een lager pitje dan in het begin. Het stel heeft hun huwelijk nog niet geconsumeerd, maar ze zijn best ok in doen alsof alles best ok in elkaar hangt. Holden heeft haar, tot zijn eigen grote spijt, in het verleden ook een aantal rake klappen verkocht. Hun relatie is dus wat killig en hij moet zijn best doen om zijn nachtmerries verborgen te houden voor haar. Holden vertrouwt echter wel 100 procent in wat ze kan doen als hunter.


    Jack Ackerman
    Jack is Holden's jongere broertje en hij moet toegeven dat hij wel trots op hem. Hij kan niet zeggen dat ze het beste, meest samenhangende stel broers zijn, maar er is wel wederzijds respect en vertrouwen tussen de Ackerman broers. Holden is ook enorm beschermend naar zijn broer toe, natuurlijk op zijn eigen eigenwijze manier.


    Thorne
    Nog niet ontmoet.


    Briar
    Holden heeft jaren geleden mee geholpen zijn groep uit te moorden, maar de beiden mannen kennen elkaar niet. (Even bevestigen of dit klopt ^^)


    Rónán Ferguson
    Op zich is Holden best goed bevriend met de man, maar hij is zich pijnlijk bewust over het feit dat hij Nora erg graag mag. Voor de rest zet hij met de jongeman graag een stapje in de herbergen van Dubhaile.


    Elisabeth 'Lilly' Quill
    Holden kan het meisje niet goed uitstaan, ze is hem iets te bitchy en komt op hem enorm onrespectvol over. Hij zal haar ook altijd met haar volledige naam aanspreken in plaats van de verkorte versie, maar hij hoeft dan ook geen weerwoord van het meisje. Over het algemeen vindt hij haar gewoon irritant.


    Audrey Chambers
    Holden zou respect hebben voor de dame en hij krijgt ook wel het gevoel dat dit wederzijds is. Ergens heeft hij ook interesse en respect voor hun levensstijl, maar hij zal nooit , figuurlijk, bij haar aankloppen met zijn vragen.


    Ashton Quill
    Ashton is op dit moment Holden's favoriete Quill. De jongeman kan Holden soms een lichte glimlach op zijn gezicht doen krijgen. Hij ziet een beetje zichzelf als kind als Ashton hem weer eens bedeesd om advies komt vragen. Holden legt hem vaak alles met engelengeduld uit en durft soms zelfs zijn training bij te wonen om te zien wat hij er nu uit geleerd heeft.


    Mia Lavely
    Holden kan niet helemaal hoogte krijgen van de dame, maar hij heeft wel het gevoel dat haar manier van jagen op zich goed aansluit bij de zijne. Hij weet ook dat ze bevriend is met Nora en hij is daarom best blij dat zijn vrouw zulke geweldige mensen als vrienden heeft.


    Puck
    Nog niet ontmoet.

    Sophia
    Nog niet ontmoet.

    Deirdre Quill
    Holden weet niet goed wat hij moet denken van Nora's zusje. Ergens vindt hij de warmte die ze uitstraalt wel iets fijns hebben en kan hij zich ook wel amuseren met het feit dat ze naïef is. Anderzijds vindt hij haar eerder aanwezige en aanhankelijke karaktertrekken minder fijn en hij weet niet goed qat hij er mee aan moet.


    Freyja
    Nog niet ontmoet.

    Alera
    Nog niet ontmoet.

    Célestin
    Nog niet ontmoet

    Alastair
    Nog niet ontmoet

    Helias
    Nog niet ontmoet.

    Séraphine
    Nog niet ontmoet.


                                             


    Maybe there's NOTHING left to save.

                                             



                                             


    What makes a MIND, a mind
    and a HEART, a heart?

                                             


                                                                                                                           

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 0:49 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 jan 2018 - 11:34 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Zou ik voor nu een vrouwelijke vampier mogen reserveren? ^^


    She's imperfect but she tries

    ^ Yazz ^^


    Mhm?

    Mag ik een vrouwelijke vampier?


    Why don't you put that fucking phone down? So, darling, we can be alone now.

    purplelove schreef:
    Mag ik een vrouwelijke vampier?


    Je staat erbij (:


    Mhm?