• Afgelopen Tweede Kerstdag heb ik doorgebracht met familie bij mijn oma thuis. Waarbij dus de relatie van mijn nichtje ter sprake kwam en dat ze samen met haar moeder en vriend aan de huisarts de pil had gevraagd. Waarop haar vader aan mij vroeg of ik ook de pil slik. Ik heb eerlijk geantwoord en nee gezegd. Zijn reactie kon ik niet helemaal goed peilen (afleiding door iemand anders), maar hij leek verbaasd te zijn over mijn antwoord.

    Terwijl ik zoiets heb van, waarvoor zou ik de pil moeten slikken? Qua menstruatie kan het soms heftig zijn, maar sinds ik tampons gebruik gaat dat beter en ik verga niet van de pijn zoals sommige meiden/vrouwen. Waarvoor ik dankbaar ben, want ik heb pas twee keer gehad dat ik de pijn niet trok. Daarnaast heb ik geen relatie en ben ik verder ook niet seksueel actief. Allemaal teveel informatie (of TMI zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen) waarschijnlijk voor jullie, maar goed.

    Dus is het raar dat ik de pil niet slik?

    Edit: Ik wil ook niet zeggen dat het raar is als je wel de pil slikt om wat voor reden dan ook. Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Alleen vond ik de reactie van de vader van mijn nicht(je) (officieel achternicht) raar, omdat ik voor mijn gevoel logische redenen heb om de pil niet te slikken.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 14:15 ]


    Physics is awesome

    Ik denk dat het alleen maar goed is dat je de pil niet slikt, als je daar geen reden voor hebt.
    Anders slik je onnodig hormonen, ik denk dat je lichaam dat ook wel fijn vind:)

    Ik slik zelf wel de pil, aangezien ik een relatie heb. Maar als dat uit zou gaan, zou ik ook stoppen met de pil. Even mijn lichaam tot rust laten komen.


    Inspiration can hit you any time

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat vind ik dus ook. Maar met de meeste dingen hebben mensen vrij snel hun mening klaar staan. Ook over bijvoorbeeld relaties en dat soort dingen. Momenteel happy single en in de afgelopen jaren hebben mijn tante's en moeder ook gezegd van: 'Kijk, wat een leuke jongen' en soortglijke opmerkingen. Het is niet zo dat ik geen relatie wil, maar het komt er zeg maar niet van(heel vaag dit, ik weet het).


    Pff.. Dat is ook vervelend. Pas kreeg ik tijdens uit eten gaan met familie een heel, in mijn ogen, ongepaste vraag. Een oom van mijn vriend vroeg zich af of wij al aan kinderen dachten. Ik ben 22 give me a break D:
    Zulke bemoeienis wil je gewoon niet, hoe goed het volgens hen ook bedoeld is.


    26 - 02 - '16

    Nagaa schreef:
    Ik denk dat het alleen maar goed is dat je de pil niet slikt, als je daar geen reden voor hebt.
    Anders slik je onnodig hormonen, ik denk dat je lichaam dat ook wel fijn vind:)

    Ik slik zelf wel de pil, aangezien ik een relatie heb. Maar als dat uit zou gaan, zou ik ook stoppen met de pil. Even mijn lichaam tot rust laten komen.


    Ik denk inderdaad dat mijn lichaam het fijner vind als ik er geen hormonen in stop als het niet nodig is.

    Merk je dan verschil tussen je nog niet de pil slikte en nu je hem wel slikt? Begrijp het volledig als je deze vraag niet wil beantwoorden.


    Physics is awesome

    Tortitude schreef:
    (...)

    Pff.. Dat is ook vervelend. Pas kreeg ik tijdens uit eten gaan met familie een heel, in mijn ogen, ongepaste vraag. Een oom van mijn vriend vroeg zich af of wij al aan kinderen dachten. Ik ben 22 give me a break D:
    Zulke bemoeienis wil je gewoon niet, hoe goed het volgens hen ook bedoeld is.


    Het irriteert me soms wel, alsof ik niet leuk genoeg ben in mijn eentje of iemand nodig heb om gelukkig te zijn.

    Dat is vervelend. Als jullie er ooit klaar voor zijn, zullen zij het ook vrij snel weten, denk ik. Maar ik vind het inderdaad raar dat ze er nu al over beginnen, je wil waarschijnlijk nog veel dingen doen en heel realistisch (en waarschijnlijk hard) met een kindje kan je toch iets minder. Daarbij is het iets tussen jou en je vriend of jullie kinderen willen en wanneer. Kan namelijk ook zo zijn dat jullie helemaal geen kinderen willen en dat is ook prima.


    Physics is awesome

    Niks raars aan. Je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt. Het is jouw leven en jouw lijf, niet dat van hun. (;

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik denk inderdaad dat mijn lichaam het fijner vind als ik er geen hormonen in stop als het niet nodig is.

    Merk je dan verschil tussen je nog niet de pil slikte en nu je hem wel slikt? Begrijp het volledig als je deze vraag niet wil beantwoorden.

    Oh dat vind ik geen probleem om daar iets over te zeggen hoor;)
    Ik merk wel dat ik door de pil iets minder hevig ongesteld word (hoewel ik dat zonder de pil ook al niet was haha xd). Qua pijn blijft het voor mij hetzelfde. De ene keer heb ik er weinig last van, de andere keer heb ik veel krampen. Hoofdpijn en misselijkheid heb ik gelukkig niet:)


    Inspiration can hit you any time

    FireKeeper schreef:
    Ik vind het niet raar. Zelf slik ik hem ook niet en heb wel een relatie. Lekker belangrijk, het is je eigen keuze.


    Don't walk. Run, you sheep, run.