• GENOCIDE
    The sun will rise and we will try again.



    Het is 1230, veertig jaar na de Grote Genocide: Het vampierenrijk ligt aan diggelen, maar de populatie begint weer te stijgen. Elke vorm van organisatie wordt genadeloos tegengehouden door de nieuwe Jagergemeenschap en de verzwakte monsters hebben het moeilijk om te overleven. In Dubhaile, Schotland, is het niet anders. Toch weten sommige vampiers zich ongemerkt in het gebied te vestigen en zelfs zich te verenigen. Volgens de dorpelingen spookt het in de verlaten burcht van het meer, maar bij onderzoek kunnen de Jagers niets vinden. En dan is er een lijk en staat alles in rep en roer...


    INFORMATIE
    Ik heb hier een story voor gemaakt, anders werd dit te lang en onoverzichtelijk. Moet je alles onthouden? Nee. Moet je alles lezen? Liefst wel, maar zeker het stukje van Dubhaile en de geschiedenis bij de vampiers, want dat is de kern van deze RPG. Zo veel is het niet, eigenlijk. De rest is voor specifieke situaties, zodat daar geen onenigheid over kan bestaan (:



    DE MIDDELEEUWEN
    • Dingen die echt niet kunnen: elektriciteit, vuurwapens, gemotoriseerde voertuigen, kunstmatige stoffen ...
    • Dingen waar je rekening mee moet houden: De Kerk (en geloven, zelfs Jagers doen dat en veel vampiers ook), De minder verborgen grote kloof tussen arm & rijk, er zijn niet veel steden, landbouw is de belangrijkste bezigheid van de mensen, vrouwen dragen in het algemeen geen broek (tijdens de Jacht soms wel), uitingen van holebi, atheïsme of andere religies, queer zijn of andere rariteiten zijn niet ok, heksen- en andere vervolgingen gebeurden heel zelden (maar het bijgeloof is er wel), wapens dragen is niet verboden (maar wel meestal weggelegd voor rijkere mensen), mensen kenden muziek en feesten (middeleeuwers maakten evenveel plezier als wij), Op handelaars en oude vampiers na (en dan meestal niet perfect) spreken de meesten maar 1 taal ...



    REGELS
    • De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    • Maximum 2 rollen
    • Naamsveranderingen doorgeven
    • Geen ruzie OOC
    • OOC duidelijk aangeven
    • (Liefst) in post vermelden: wie? waar? Wezen? Interactie met wie?
    • Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    • Veel plezier!!



    INVULLIJSTJE
    Iedereen
    • Naam (zie dat het niet heel modern is, gewoon voor de logica, haha.)
    • Jager of vampier
    • Leeftijd
    • Innerlijk
    • Uiterlijk (foto's mogen, en ja, ze mogen er modern uitzien, anders wordt het wat moeilijk haha. Weet gewoon dat ze die kleren dus niet in de RPG dragen).
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties (tussen Jagers en vampiers is enkel mogelijk als ze elkaar ergens anders zijn tegengekomen. Vrienden kunnen absoluut niet.
    Vampiers
    • Naam: De meeste mensen hadden maar 1 naam: hun voornaam. Wanneer er meerdere mensen met dezelfde naam in hetzelfde dorp woonden, werd er vaak gebruik gemaakt van bijnamen.
    • Leeftijd: hoe oud ze waren (16 - 40) toen ze stierven en hoe oud ze in totaal zijn: :iet ouder dan 1000, want dat is nog het Tweede Rijk, en liefst ook niet te veel ouder dan 300 - 100: de Genocide heeft tenslotte heel wat vampiers uitgeroeid en de meesten zijn dan ook daarna veranderd.
    • Uiterlijk: vergeet de tweede set tanden niet, als ze na 1187 veranderd zijn!
    • Geschiedenis: zeker vermelden hoe ze zijn doodgegaan, wie hun Para is en of die nog leeft of niet. Als ze zelf mensen veranderd hebben, mag je dat vermelden (zeker als het relevant is), maar dat hoeft niet persé.

    Jagers
    • Naam: Doordat de Jagers zo met families werkten, hebben zij wel een achternaam. Maar ook niet meer dan een voor- en een achternaam.
    • Leeftijd (15 - 40)
    • Extra puntje: Welke soort (Longshot, Scout, Field)
    • Extra puntje: Specialiteitswapen
    • Extra puntje: Welk ander beroep doen ze (of worden ze voor opgeleid) (adel werkt niet en vrouwen helpen!)



    FAQ
    - WTF, IK SNAP HET NIET
    OMG, VRAAG HET

    - Waarom heb jij meteen Thorne genomen? HE HE HE?
    Omdat dit personage van mij is, haha. Hij speelt in een andere RPG, zo'n 800 jaar na deze, ook een belangrijke rol en ook in de mainstory van deze wereld. Maar geen zorgen, hij is absoluut niet almachtig, de oudste, de sterkste, whatever. Ik heb hem gewoon zo duidelijk in mijn hoofd, dat ik hem niet wil afstaan ^^

    - OMG, er is een mainstory?
    Yes, maar vooral in mijn (en Marthes) hoofd. Je kan wel een klein stukje vinden op mijn profiel: L'appel du vide. Het is in het Engels en in het heden. Verder hoeven jullie je trouwens totaal niets aan te trekken van deze mainstory, haha. Deze RPG wordt waarschijnlijk geen canon.

    - Ik wil een weerwolf.
    Als je dat echt echt echt wilt, dan ok. Maar liever niet, want ik heb ze geen actieve rol gegeven. Eigenlijk zijn weerwolven tamelijk onbelangrijk gebleven tot en met de twintigste eeuw. Toen zijn er enkele megaroedels ontstaan en blabla...

    - Ik weet niet zoveel van de middeleeuwen.
    Dat is niet erg. Ik studeer dan wel voor leerkracht geschiedenis, ik weet ook niet precies hoe de mensen toen leefden. Trouwens, het is niet dat er monsters bestaan nu, dus dan moet de rest ook niet zo nauw zitten. Als je twijfelt, kan je het altijd in het praattopic vragen.

    - Ik wil een mens uit de Jagerfamilie.
    Dat mag, maar onthou dat dit een 'slechtere' positie is voor jouw personage. Maar je kan wel even actief meedoen en het kan wel interessant zijn ^^

    - Moeten de Jagers van de drie families zijn?
    Nee, aangetrouwd, een tijdelijke gast (Scout) of bijna getrouwd mag ook.

    - Ik heb meegedaan met (één van) je vorige RPG's, moet ik dan ook alles lezen?
    Liefst wel, want dit is 800 jaar eerder, dus er is veel anders (zoals de gemeenschappen). De basisdingen kan je wel overslaan, maar ga er toch eens doorheen.

    - ...
    ROLLEN
    Jagers 5 - 4
    Bosphoramus - Nora Quill - 21 - Field - Starlie Smith - 1
    _Iridescent - Maria "Mia" Lavely - 21 - Field/Zwaard - Faceclaim - 3
    Roosje_8 - Elisabeth 'Lilly' Quill - 16 - Longshot/p&b, messen - Selena Gomez - 2
    Azlain - Deirdre Quill - 18 - Field - Faceclaim - 4
    Ziegler - Audrey Chambers - 19 - Nomaad - Faceclaim - 6
    Bartok - Jack Ackerman - 20 - Longshot/p&b - Adrien Sahores - 3
    Igster - Holden Ackerman - 30 - Specialiteit - Cillian Murphy - 1
    Tad - Ashton Quill - 15 - Scout/zwaard - Faceclaim - 3
    Winona - Rónán Ferguson - 24 - Field - Alexander Ludwig - 4

    Vampiers 4 - 6
    Virago - Séraphine - 23 / 62 - Faceclaim - 5
    purplelove - Amaly "Alera" - 17 / 317 - Claire Estabrook - 4
    Winona - Freydís - 19 / 60 - Nastya Kusakina - 4
    Hivju - Naam - Leeftijd / Echte Leeftijd - Faceclaim - Pagina
    Ziegler - Briar - 20 / 174 - Faceclaim - 5
    Bartok - Thorne - 17 / 298 - Anton Lisin - 2
    Inktzwart - Puck (Sine)/Carolus - 16/17 / 200-ish - Robbie Kay - 3
    Obeah - Célestin - 23 / 62 - Faceclaim - 4
    Hephaistion - Alastair - 22 / 164 - Alexander Zambrano - 5
    Bosphoramus - Helias - 22 / 49 - Niclas Gillis - 6


    Rollentopic      •      Praattopic      •      Speeltopic


    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 19:05 ]


    Mhm?

    Bartok schreef:
    Ter informatie: ik zou graag ten laatste het komende weekend het speeltopic openen (: Dan kunnen jullie het wat inschatten om jullie rollen te maken ^^


    Ik ga zo snel mogelijk aan de slag met mijn rol, wat me deze week echt wel gaat lukken, maar het kan momenteel alleen wel wat langer duren dan van me gewend is.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'



    Get knocked down,
    get back up

    ✦ Naam
    Mia: klein, bitter
          Haar volledige naam is Maria Lavely. Al kent iedereen haar als Mia en zo wordt ze ook liever genoemd.


    ✦ Jager/Vampier
    Jager - Field

    ✦ Leeftijd
    21 jaar

    ✦ Uiterlijk
    FC: Marie Avgeropoulos
    Dat Mia een gevalletje apart is, is al gauw aan haar zichtbaar. Met haar lange donkerbruine haren tot groene ogen omringd met lange wimpers, een scherpe gevormd gezichtje inclusief strakke kaak is Mia een mooie verschijnsel om te zien. Daarnaast heeft ze volle rode lippen. Ze heeft mooie, grote lach en laat die niet zo vaak genoeg zien.
    Mia is 1,65 meter lang. Haar lange haren heft ze ook afwisselend omhoog of naar beneden. Mia heeft van zichzelf een roomblanke huis maar in de zon kleurt ze vrij snel bij, hoewel haar gelaat vrij ongehavend is tekenen zich over haar gehele huid littekens af. Ze doet haar best om haar lichaam in vorm te houden. Ze is maar al te trots op haar lichaam dat uitgerust is met lenige benen en een platte buik met zichtbare buikspieren.
























    People have the right to call themselves whatever they like. That doesn't bother me.
    It's other people doing the calling that bothers me.

    ✦ Innerlijk
    ☒ Asociaal ☒ Eigenwijs ☒ Koppig ☒Doelgericht
    ☒ Zelfstandig ☒ Wantrouwend ☒ Intuïtief ☒ Koudbloedig ☒ Sluw
    ☒ Direct ☒ Afstandelijk ☒ Ongeduldig ☒ Star


    Hoewel Mia geen vervelend gezelschap hoeft te zijn, heeft ze maar bijster weinig positieve eigenschappen. Ze is altijd op zoek naar avontuur of iets anders dat haar een adrenalinekick kan bezorgen, daarin is ze enorm roekeloos en impulsief. Ze ziet het leven als één groot feest, terwijl ze vanbinnen een best gevoelig meisje is. Ze heeft een dikke laag eelt op haar ziel, die niet zomaar verdwijnt. Het lijkt alsof ze nergens echt over zit en/of om geeft. Echter weerhoudt dit haar niet om te genieten van het leven. Alhoewel genieten voor haar jagen betekent. Tijdens het jagen komt Mia’s donkere kant tevoorschijn. Ze wordt dan een schuwe, koudbloedige persoon. Ook als er om genade wordt gesmeekt, kan ze met haar zwaard dwars door het hart steken. Zonder enige twijfel. Mia is een doener. Ze heeft een sterke eigen wil en denkt ook niet na voordat ze iets doet/zegt. Als ze met iets niet mee eens is, zal je het zeker horen. Een op een laat ze sneller haar grappige, lieve kant zien.
    Door Mia’s eidetisch begaafdheid komt ze in het veld erg goed van pas. Ze heeft het vermogen om elk gedetailleerd en nauwkeurig in beelden terug te halen uit haar geheugen. Als Mia iets voor elkaar wilt krijgen, doet ze álles in haar macht om dat te doen. Ze is eigenwijs en erg koppig, waardoor ze haar doel gemakkelijk kan bereiken. Wanneer ze iets hoort wat haar niet uitstaat, is ze horende doof.
    Mensen neemt ze niet snel in vertrouwen. Qua liefde heeft ze daarom ook weinig ervaring. Ze is bang om zich aan iemand te binden, want deze kant van zichzelf vindt ze maar niks. Mia heeft meestal al een vooroordeel over iemand voor ze ook maar een woord tegen die persoon gezegd en dat vooroordeel is moeilijk te veranderen. Ze heeft altijd haar woordje klaar en is niet bang om haar uitgesproken mening te delen, ondanks dat dit kwetsend kan overkomen. Sterker nog, daar kan ze zelfs op kicken. Ze is hard en heeft een hoge pijngrens. Om Mia angstig te krijgen, moet je een hoop voor uit de kast halen.



    ✦ Verleden
    Familie
         
    James Lavely ✦ 49
    Duna Lavely ✦ 43
    Sansa Lavely ✦ 25
    John Lavely ✦ 16

    Vanaf het allereerst moment dat Mia zich kan herinneren is ze op zichzelf geweest. Haar vader was bijna nooit thuis en haar moeder gaf alleen aandacht aan haar jongere broertje. Haar relatie met haar moeder is niet al te best geweest. Wanneer haar moeder geen zin in Mia had, sloot ze haar op in een kleine kamer. Soms kon dit urenlang duren. Met als gevolg dat Mia last heeft om in kleine ruimte te blijven. Haar zus trouwde al op vroege leeftijd. Of dit gewild was, wist Mia niet. Niet dat ze veel belangstelling voor had. Hoewel John genoeg aandacht kreeg van Duna, kon Mia niet de schuld in John’s schoenen schuiven. Zover heeft ze haar plicht als zus goed vervuld en kan ook goed met haar jongere broer omgaan.



    The fires found a home in me


    Training/Jacht
    Hoewel meeste leerlingen met tegenzin deelnam aan de training, bevredigde het Mia. Ze was een uitstekende student en had alles meteen onder de knie. Ze had ook een goede band met haar mentor. Het langwerpig wapen werd meteen haar specialiteit. Zelfs na haar training, stopte Mia niet met oefenen. Ze stelde het uit om naar huis te gaan, waardoor ze urenlang in het bos kon oefenen met haar zwaard. Het gebeurde vaker dat ze pas in de nacht afwaarts huis ging.
    Trots, zelfverzekerd en hoopvol. Dat was er op het gezicht van Mia te lezen toen ze de maan op haar rechterpols kreeg. Ze hield zich close bij de ervaren Jagers om meer van te leren. Tot haar dertiende ging dit door. Ze kon niet wachten om haar linker pols te laten sieren met een zon en zo lid te worden van de gemeenschap.


    We'll be the last ones standing

    ✦ Extra
    Vanaf kleins heeft Mia last van claustrofobie. Ze kan het niet verdragen om langer dan vijf minuten in een kleine ruimte te blijven, daarom is ze ook vaak buiten te vinden. Ze vindt het leuk om het bos te verkennen. Al doet ze dit lopend of op de paard. Alhoewel ze alleen op Vite, haar paard, rijdt. Ze heeft zelf Vite getemd, waardoor de band tussen die twee erg sterk is. Zoals het bij haar innerlijk wordt verteld, heeft Mia fotografische geheugen. Ze kan elk detail herinneren, wat niet altijd gunstig is. Zo krijgt ze af en toe nachtmerries, maar laat dit niet aan de rest merken. Ze kan met weinig slaap de dag doorkomen. Mia vindt het leuk om te jagen. Al is dit op dieren of vampieren, voor haar maakt het niet uit. Mia kan goed omgaan met wapens. Van messen werpen tot aan boogschieten, maar haar specialiteit blijft toch het zwaard. Om aan geld te komen, gaat Mia op jacht. Zo zorgt ze ervoor dat Dubhaile aan verse vlees komt.


    ✦ Relatie




























    [ bericht aangepast op 2 jan 2018 - 21:55 ]

    .

    [ bericht aangepast op 11 dec 2021 - 9:39 ]

    •      P      U      C      K      •


    NAAM •
          Puck Sine/Carolus
    Officieel heette deze gast Carolus, wat "mannelijk" betekent. Maar gezien dit nogal deftig klinkt, lang is om te roepen als je boos op hem bent, en bovenal een erg ontoepasselijke betekenis heeft, heeft hij het veranderd in Puck. (Wat iets als "Magisch" betekent, maar dat weet hij niet helemaal zeker.) "Sine" is overigens niet Pucks echte achternaam of iets dergelijks, zo hoogstaand was hij vroeger niet, hij heeft dit woord gewoon uit een Bijbel gepikt en weet dan ook niet dat het "zonder" betekent.

    RAS •
    Puck is een vampier, en weet eigenlijk nog altijd niet of hij daar blij mee moet zijn gezien mensen hem hierdoor nogal vaak niet mogen. Het lukt hem echter ook niet om het te haten, want hij vindt de extra krachten die hij heeft stiekem toch wel erg leuk.

    LEEFTIJD •
    Lichamelijk is Puck 16 of 17, hij weet het niet meer precies, maar hij gedraagt zich zeker wel naar iets daartussenin. In het echt zit hij waarschijnlijk net aan de 200, maar ook dit houdt hij niet geweldig bij. (Zijn sterrenbeeld is overigens Tweelingen, al weet hij dit zelf niet meer.)


    LITTLE SISTER, PLEASE DON'T CRY. I CAN'T STAND TO JUST WATCH YOU DIE


    "LITTLE BIRD"

    INNERLIJK •
    Positieve eigenschappen
    --Dapper
    --Slim
    --Grappig
    --Sociaal
    --Rechtvaardig
    --Fantasierijk
    --Energiek
    --Jeugdig
    Negatieve eigenschappen
    --Egoïstisch
    --Naïef (op een bepaalde manier)
    --Gevoelig
    --Sadistisch
    --Wispelturig
    --Brutaal
    --Nieuwsgierig
    --Irritant
          Puck is een tamelijk makkelijke en goede vriend, maar een moeilijker persoon en al helemaal als je probeert te begrijpen waarom hij doet wat hij doet. Het is een heel kinderlijk, tamelijk eerlijk persoon en heeft een erg open uitstraling. En als die uitstraling mensen niet naar ze toe trekt, gaat hij wel naar hen toe, maar contact zal hij krijgen. Het is vreemd genoeg moeilijk om Puck echt te haten. Ja, je irriteert je dood aan hem. Ja, het liefste flikker je hem het raam uit. En toch... Kan hij je dan zo aankijken en naar je lachen, dat dit moordplan toch weer vervaagt. Bij mij dan tenminste, maar ik heb het ook op anderen zien werken.
          Charmant is Puck zeker. Niet dat hij dit altijd beseft - zijn zelfbeeld zit onder de zeebodem wat dat betreft. Hij zeurt er niet over, dat durft hij niet. Maar het is wel zo, hij negeert het enkel en probeert er geen drama van te maken als het niet nodig is, wat in zijn ogen nooit nodig is. Hij is vrij gevoelig, je kan hem uitschelden voor alles, terwijl zijn grijns, zelfsadisme en eeuwige spot groeien, elk woord zal blijven hangen. Hij zal niet huilen. Geen enkele traan - althans, niet in gezelschap van een grote groep -, maar de pijn voelt hij. Hij is wel brutaal genoeg om alles drie keer (met pech negen keer) zo hard terug te kaatsen, wat hem onbeschaamd kan laten overkomen. (Als hij op een opmerking weet te komen tenminste) Soms is Puck dit ook hoor, soms. Hij is nogal wispelturig en vergeet vaak genoeg zijn innerlijke ellende, eigenlijk is dit meestal uit zijn geweten, tot de eenzaamheid komt.
          Puck is van de buitenkant net een clowntje. Altijd grappen makend, niks serieus nemend, probeert mensen op te vrolijken die hij mag, mensen te kleineren die hij niet mag, en stuitert overal rond. (De jongen leidt aan ADHD - al kent men dat hier natuurlijk nog niet.) Dit is óók Puck, hij is niet slechts de gevoelige, misschien wel zelfhatende jongen, hij is allebei en geen van de twee is een masker om je te bedriegen. Niet dat hij nooit bedriegt; je in de maling nemen, een spel met je spelen of je uittesten kan allemaal gebeuren. Op zoiets als een eerlijke manier, je kan terug vechten. Hij liegt niet, hij acteert, wat in zijn ogen een immens verschil is.
          Naast de clown en de verloren jongen is er ook nog een vreselijk sadistische Puck. Deze komt naar voren in verveling, woede of opgekropt verdriet. Iemand zal pijn lijden. Of hijzelf, zijn beste vriend of een willekeurig persoon op straat dat nou moet zijn, maakt hem dan geen flikker uit en hij zal alles breed toe grijnzen. Niemand is veilig voor deze verraderlijke klootzak op zo'n moment. Dan spijt het je dat je hem vertrouwde, en toch... Toch is boos worden achteraf vrij moeilijk.
          Maar Puck is ook een jongen die je zal begrijpen. Een jongen die naar je luistert. Hij begrijpt dat je onzeker bent, al is het onterecht, dat je boos bent, je kut voelt of juist kan dansen van vreugde. Hij voelt aan wat voor persoon je bent, ziet goede punten in je en die tellen vaak zwaarder dan de negatieven. Misschien is het door deze "boemerang" van een goede vriendschap of psycholoog dat boos worden op de jongen nog een hele klus blijkt. Het is niet onmogelijk - absoluut niet. Maar wel erg lastig, blijkt, al kan dat ook aan de types waarmee hij tot nu toe heeft gesproken liggen.

    COME HERE, TO YOUR BROTHER, HERE IT'S SAFE

    UITERLIJK •
    [FC: Robbie Kay, al zijn er wel wat dingen iets anders]
    Lengte // 1,69
    Lichaamstype // Mager
    Gewicht // 49 kilo
    Huidskleur // Erg bleek
    Oogkleur // Donkergroen
    Lippen // Gemiddelde dikte, meestal grijnzend
    Haarkleur // Donkerbruin tot zwart
    Haartype // Dik, springerig
    Haarstijl // Erg warrig
    Accent // Iers
    Favoriet kledingstuk // Een eigenlijk iets te grote cape (al zijn kleding is te groot overigens)
    Accessoires // Een ketting met een houten ankh
    Littekens // Vrij veel op zijn hele lichaam, van gevechten en onhandige acties
    Onzuiverheden // Wallen onder zijn ogen, flaporen, lichte sproeten

    "Learn to loose, and it will teach you how winning works."
    "I'll have a long way to even come through that first part."



    "I'M LOST I THINK. BUT THAT'S OKAY, I'LL FIND MY WAY WHEN IT'S TIME FOR THAT."


    ♰ • ♰ ☠ ♰ • ♰
    ONCE A YOUNG HEART
    NOW IS ROTTING TILL THE CORE

    ♰ • ♰ ☠ ♰ • ♰


    ♰ • ♰ ☠ ♰ • ♰
    STRONG OLD THOUGHTS ARE
    WITHERING THANKS TO TIME

    ♰ • ♰ ☠ ♰ • ♰
    GESCHIEDENIS •
    Puck is ergens tussen het jaar 1015 (hij weet dit niet exact, maar dit is zijn schatting) geboren als bastaardzoon van een tamelijk hoge adel, Darren, in Ierland en zijn dienstmeisje, Susana. Hij is opgegroeid bij zijn moeder en twee jaar jongere halfzusje, Aislin.
    Nu moet je weten dat zijn moeder geen stem had en zijn zusje sociale angsten - wat toen misschien niet zo duidelijk gelabeld werd als in de 21ste eeuw, maar wel te merken viel - en dus had onze Puck (die toen nog Carolus was) thuis niet de makkelijkste plek om op te groeien. Hij had een tamelijk lange tijd ook geen flauw idee wie zijn vader was, en dit boeide hem ook niet zoveel.
    Al redelijk snel werd Puck in dienst genomen als stalknecht, en er gebeurde eigenlijk pittig weinig in zijn leven (behalve kattenkwaad uithalen met vrienden want dat kon hij natuurlijk niet laten) tot zijn vader op een dag voor de deur stond. Het was nogal een vreemd moment, gezien het midden in de nacht was en onze lieve Darren daar zonder bewaking of iets stond. Op de één of andere manier slaagde Darren erin om Puck mee te krijgen naar het bos, met een meer, waar een soort "Luke I am your father" scene of zo moet zijn geweest, I don't know, het kwam erop neer dat Darren Puck veranderde en verdronk. Oh en zijn zusje daarna vermoordde. Hij had honger denk ik. (Dit is zo crappy geschreven oeps maar dan weten jullie tenminste wat voor iets er moet hebben afgespeeld)
    Puck is toen gevlucht, heeft heel wat rondgereisd, per ongeluk mensen vermoord, weet ik het. Hij heeft weinig interessants gedaan eigenlijk, behalve zijn vader die nog altijd niet dood is (hij was pas veranderd nadat Puck geboren was though) ontvluchten, want hij heeft trauma's aan die man en denkt niet dat hij sterk genoeg is om echt wraak te nemen. Plus dat Puck laf is.
    Oh I forgot to mention dat Puck zich vaak voordoet als nar, geen hofnar gezien dat te link is, maar wel verkleed hij zich vaak als harlekijn gezien zijn overdreven veel kledij (die dan wel niet bij het kostuum hoort, maar hij er bij aantrekt) dan wat meer "bij de show" hoort.

    SKILLS •
    [0 tot 10]
    Strength 6
    Agility 8
    Endurence 6
    Intelligence 8
    Willpower 7
    Charisma 9

    I'M JUST GONNA ADMIT IT, I'M A COWARD. CAN YOU NOW LEAVE ME ALONE PLEASE?

    RELATIES •
    Darren Dit is Pucks vader en para tegelijk. Puck is bang voor hem.
    Aislin Pucks vermoordde zusje met sociale angsten, yaaay.
    Thorne Ondanks dat Puck niet heel veel met Thorne omgaat, mag hij hem wel en vindt het stiekem best grappig hoe zijn leider en de meestal vrij serieuze gast plots weer in een gewone puber kan veranderen, en zou hij hem ook wel een vriend noemen.
    Nora Quill Al kent Puck haar waarschijnlijk nog niet aan het begin van de RPG, zodra hij haar wel opmerkt zal hij besluiten dat hij haar wel interessant vindt en haar niet meer met rust laten voor zover dat op een redelijk veilige manier kan. Niet door een crush of iets dergelijks, maar gewoon omdat haar persoonlijkheid hem aan iemand doet denken (iets van Aislin zonder sociale angst of zo) en dat hem interesseert.

    EXTRA •
    Angsten (Normaal horen hier ook likes en dislikes, maar ik ben lui vandaag dus alleen dit.)
    Puck is bang voor honden omdat ze... Hij weet niet, hij vindt ze gewoon eng, diep water (gezien hij hieraan stierf) en falen. Hij heeft vrij extreme faalangst en zal dankzij dit snel de lafbek uithangen, gezien hij dan tenminste ook niet faalde in zijn missie.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 18:12 ]


    obsessive rage

    .

    [ bericht aangepast op 11 dec 2021 - 9:40 ]

    Bartok schreef:
    (...)

    Van mij hoeft dat niet, het is maar wat je zelf wil (:

    Nee hoor, als je dat zelf niet erg vindt! Komt je rol dan ook later?
    Nee, vind ik prima! Dan switch ik graag naar een mannelijke jager binnen de Quill familie (ik neem aan dat dat kan, althans? Als hij jonger is). Ik doe mijn best om in ieder geval van tevoren mijn rol af te krijgen. ^^


    She's imperfect but she tries


    Mhm?

    Tad schreef:
    (...)Nee, vind ik prima! Dan switch ik graag naar een mannelijke jager binnen de Quill familie (ik neem aan dat dat kan, althans? Als hij jonger is). Ik doe mijn best om in ieder geval van tevoren mijn rol af te krijgen. ^^


    Ik heb het aangepast (:
    En Marthe heeft maar één lijn van de familie, dus jouw personage kan met gemak een neef zijn oid (: Grote families, die Jagers, haha.


    Mhm?

    Jack      Ackerman
    Kind heart. Fierce mind. Brave spirit.

          Naam     

    Jack Ackerman


          Leeftijd     

    20

    Zomerkind

                                                                                                                           


    Somewhere, something incredible is to be known.


          Soort     

    Jager

    Longshot      ♦      Pijl en boog

    Geneesheer

                                                                                                                           
                                                                           

          Innerlijk     
    ♦ Jack is bekend als de slimmerik van de familie, soms met een negatieve, dan weer met een positieve ondertoon. Hij heeft leren lezen en schrijven, en beheert de weinige boeken geschreven door en over Jagers en vampiers. Sterker nog, hij probeert deze aan te vullen: hij onderzoekt (in de beperkte mate van de middeleeuwen) dieren, planten, mensen en monsters. Hij wil weten hoe alles werkt en hoewel hij wel in een God gelooft en braaf naar de kerk gaat, heeft hij toch het gevoel dat er meer in de mens zit. Hij is dus erg nieuws- en leergierig. Hier maakt hij zich echter niet altijd even positief mee.

    ♦ Verder is hij ook een zacht type: Hij zorgt voor anderen, is bezorgd om hen en probeert zo veel mogelijk de vrede te bewaren. Hij kiest liever voor woorden dan voor wapens. Hij houdt ook wel van een grapje en gezelligheid, en is rechtvaardig: Hij zal iedereen gelijk behandelen, zeker wanneer hij ze ook behandelt. Zijn emoties kan hij niet zo goed verborgen houden, je merkt het meteen aan hem wanneer hem iets dwarszit. Hij is ook niet heel goed in onderliggende boodschappen in elke situatie te begrijpen: hij kan soms volkomen onwetend zijn over wat er aan de hand is.

    ♦ Ondanks zijn zachte karakter, is hij geen slechte Jager. Helemaal niet, hij wordt gerespecteerd voor zijn discipline, volharding, zelfopoffering en dapperheid. Wanneer hij een taak krijgt, doet hij er alles aan om deze te volbrengen. MAAR... Tot nu toe is het nog niet gebeurt dat een monster is kunnen ontsnappen doordat hij twijfelde, doordat hij op een afstand toeslaat. Moest dit niet het geval zijn, zou zijn karakter mogelijk niet hard genoeg zijn om zonder twijfel het karwei af te maken.


    Jesus replied, "You don't understand what I am doing, but one day, you will.

          Uiterlijk     
    [FC. Adrien Sahores]

    ♦ Jack is van een gemiddelde lengte (geen idee wat gemiddeld was in die dagen) en voor een Jager tamelijk dun. Hij is wel sterk, maar moet het meer van zijn uithoudingsvermogen hebben. Hij heeft nog een jong en ongehavend gezicht, maar over zijn lichaam zijn er genoeg littekens om te bewijzen dat hij zijn werk serieus neemt.
    ♦ Zijn kledij is simpel en praktisch, maar wel duidelijk van een goede kwaliteit en goed onderhouden. Wanneer hij erg bloederige wonden moet behandelen, heeft hij een soort wollen overmantel die hij altijd gebruikt, maar wel regelmatig wast. Maar steriel? Neeej. Het is tenslotte de Middeleeuwen.
    ♦ Zijn rechterbeen doet constant pijn. Op de meeste dagen is het maar een zeurend gevoel en zie je niks aan hem, maar op andere dagen - door vochtig weer of andere factoren - doet het veel meer pijn en zit alles vast, waardoor hij wel eens lichtjes kan manken. Dit haat hij.
    ♦ Jack heeft een mannelijke, maar zachte stem, vol emotie. Hij zal niet makkelijk gaan roepen, maar je merkt het wel meteen wanneer hij blij, kwaad, verdrietig of zelfs bang is. Verder is er niet zo heel veel speciaal aan hem.

    Wisdom begins in wonder.


          Geschiedenis     

    ♦ Vader: Jonathan Ackerman (40)
    ♦ Moeder: Elenor Ackerman (née Lancaster) (36)
    ♦ Broers: Tomas (14), Stephan ♰1 (5)
    ♦ Zussen: Agnes (12), Fiona (11), Machara ♰6 (8)
    ♦ Neven: Holden A. (30).
    ♦ Nichten:

                                                                                                                     


    0 - 3: Jack's geboorte en jonge kindertijd verliepen bijna uitzonderlijk goed. Hij liep een kinderziekte op, maar leed hier niet echt onder en genas verbazingwekkend snel. Ook zijn moeder had, ondanks haar tamelijk jonge leeftijd, geen zware problemen ondervonden bij de zwangerschap en bevalling.
    3 - 9: Net als elk ander Jagerkind dat zijn kindertijd overleefde, begon Jack aan zijn training. Op zijn zesde was al direct duidelijk dat hij iemand met een goede uithouding is en een uitstekend geduld. Hij begon zijn training als scout, maar koos wel voor pijl en boog als specialisatie. Eén de Lavely's werd zijn mentor en Jack bleek een goede, maar geen uitzonderlijke leerling te zijn. Wat wel opviel, was zijn nieuwsgierigheid naar de wereld om hem heen en het menselijk lichaam. Er werd alleen (nog) niets mee gedaan.



    10: Toen hij tien was, kwam er een barst in het tot nu toe quasie perfect verlopen leventje van de jonge Jager. Bij een simpele scoutingsmissie glipte een klein groepje vampiers door de mazen van het net. Ze bereikten het dorp en doordat er tegelijk ook andere problemen waren in het leen, werd hij van zijn mentor gescheiden. De kleine Jack bleef achter en moest mee de buitenste cirkel bewaken. Dit heeft hij met alle macht en kracht gedaan, maar hij raakte wel ernstig verwond aan zijn rechterbeen en er werd even gevreesd voor zijn leven.


    11 - 20: Jack spendeerde veel tijd bij de toenmalige geneesheer van de Jagers, één van de ouderen die niet meer meekon. Toen bleek dat hij blijvende schade had opgelopen, mocht hij in leer gaan bij de oude man. Hij had talent en toen hij 19 was en de leraar stierf, nam hij het vak met succes over. Hij is één van de beste geneesheren van het land. Dit betekent echter niet dat zijn dagen van Jagen voorbij zijn. Zijn training werd aangepast en hij bleek een prima Longshot te zijn, aangezien zij minder lang hoeven te stappen en uit de meeste zware gevechten blijven. Daarbij is zijn schot net zo goed als enig andere getrainde Jager. Hij wordt dus, door de meesten dan toch, gezien als een volwaardig lid van de Familie.

                                                                           

          Extra     

    ♦ Ondanks zijn aangename verschijning en karakter, is hij een kneus op het vlak van het andere geslacht: hij heeft er simpelweg niet mee leren omgaan (en zijn zusjes waren te jong).


    It is okay to be angry. It is never okay to be cruel.

          Relaties     

    ♦ Gezin: (Als iemand nog een extra broer of zus wil zijn, laat maar weten (: )
    ♦ Grote familie:
          - Holden:
    ♦ Anderen:


    Mhm?

    Picquery schreef:
    (...)

    Hé daar, leukerd. (blush)


    *insert wbw emoji i don't have*

    // Mag ik een Jager reserveren? Man/vrouw maakt niet echt uit voor mij en misschien later nog een vampier als de stop er af is hihihi hoehoehoe


    kindness is never a burden.

    Jemig, oké.
    Laat ik ook maar eens beginnen.
    Had ik gisteren al moeten doen.
    Shit shit shit.


    Edit: Mag ik Bridget Satterlee claimen?

    [ bericht aangepast op 1 jan 2018 - 19:12 ]


    Why don't you put that fucking phone down? So, darling, we can be alone now.

    Winona schreef:
    (...)

    *insert wbw emoji i don't have* (wbw)

    // Mag ik een Jager reserveren? Man/vrouw maakt niet echt uit voor mij en misschien later nog een vampier als de stop er af is hihihi hoehoehoe


    Als je er sowieso een Jager bijneemt, mag van mij de stop er wel af (:
    Ik zet je erbij zodra ik bij mijn mama ben (:


    Mhm?

    Ashton Quill



    I WILL SWALLOW MY BLOOD, BEFORE I WILL SWALLOW MY PRIDE



    BRAVERY IS NOT THE ABSENCE OF FEAR BUT THE FORGING AHEAD DESPITE BEING AFRAID


    NAAM
    Ashton Quill.
    Door zijn familie en naasten wordt hij ook wel kortweg Ash genoemd. Hij heeft een kleine voorkeur voor deze verbastering, maar hij heeft geen hekel aan zijn volledige naam en bovendien luistert hij naar beide.

    LEEFTIJD
    Ash is momenteel vijftien jaar, wat betekent dat hij nog een vrij jonge jager is. Op diverse vlakken komt zijn leeftijd dan ook naar boven drijven.

    SOORT
    Ash is een scout en dus een jager. Hij behoort tot de Quill familie.

    WAPEN
    De jongen heeft zich gespecialiseerd in het zwaard en kan hier dus het beste mee overweg.

    UITERLIJK
    In het midden van zijn groeispurt zittende, is hij momenteel wat slungelig te noemen, zelfs al is hij niet eens zo gek lang. Zijn haren zijn donkerbruin en veelal warrig en zijn ogen zijn eveneens diepbruin.

    INNERLIJK
    Ashton is een leergierige jongen. Hij kijkt enorm op naar oudere en meer ervaren jagers en hoopt ergens dan ook vurig ooit zo onbevreesd als hen te worden. Snel te beroerd om tips aan te nemen is hij dan ook niet; hij neemt deze vrijwel direct ter harte. Hun goedkeuring is voor hem belangrijk en hij zal dan ook tot grote lengten gaan om deze te verkrijgen. Zijn leergierigheid beperkt zich niet enkel tot het jagen, maar breidt zich ook uit naar onderwerpen waar hij eigenlijk nauwelijks mee in aanraking komt. Het is dan ook een vrij pientere jongen. Arrogant is hij echter absoluut niet: Ash is een jongen die vrijwel altijd met een glimlach op zijn gezicht of in zijn ogen rondloopt. Hij is sympathiek en behulpzaam, nooit te beroerd om iemand uit de brand te helpen. Daarnaast geeft hij veel om familie, voor wie hij absoluut als een warme persoonlijkheid kan worden omschreven.
          Hoewel niet arrogant, komt zijn jeugdigheid wel met de nodige overmoedigheid. Dit is hoogstwaarschijnlijk dan ook een van zijn valkuilen als jager, want zeer dodelijke vampiers onderschatten, zelfs al komt het in zijn positie niet altijd aan op een gevecht, is toch een kostbare fout die niet gemaakt zou mogen worden. Daarnaast komt uit deze overmoed zo nu en dan roekeloosheid voort, iets wat een gevaarlijke al dan niet dodelijke combinatie kan zijn. Nog gevaarlijker is zijn onhandigheid. Uiteraard heeft hij met de vele trainingen een zekere handigheid met zwaarden vergaard, maar dat doet er niet aan af dat hij over het algemeen vrij als vrij onhandig te boek staat. Ook dit is ongetwijfeld te wijten aan zijn jonge leeftijd. De jongen heeft dan ook nog veel te leren, al zal deze wijsheid met de jaren (hopelijk) groeien.

    (Onder constructie)


    She's imperfect but she tries

    Andere lay-out.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2018 - 21:06 ]


    Why don't you put that fucking phone down? So, darling, we can be alone now.

    ^ Niet om moeilijk te doen, maar drie namen hebben, is niet iets van die tijd. Tenzij het Jagers zijn (of adel in sommige gevallen), hadden de meeste mensen hun voornaam en soms een bijnaam. (:


    Mhm?