• GENOCIDE
    The sun will rise and we will try again.



    Het is 1230, veertig jaar na de Grote Genocide: Het vampierenrijk ligt aan diggelen, maar de populatie begint weer te stijgen. Elke vorm van organisatie wordt genadeloos tegengehouden door de nieuwe Jagergemeenschap en de verzwakte monsters hebben het moeilijk om te overleven. In Dubhaile, Schotland, is het niet anders. Toch weten sommige vampiers zich ongemerkt in het gebied te vestigen en zelfs zich te verenigen. Volgens de dorpelingen spookt het in de verlaten burcht van het meer, maar bij onderzoek kunnen de Jagers niets vinden. En dan is er een lijk en staat alles in rep en roer...


    INFORMATIE
    Ik heb hier een story voor gemaakt, anders werd dit te lang en onoverzichtelijk. Moet je alles onthouden? Nee. Moet je alles lezen? Liefst wel, maar zeker het stukje van Dubhaile en de geschiedenis bij de vampiers, want dat is de kern van deze RPG. Zo veel is het niet, eigenlijk. De rest is voor specifieke situaties, zodat daar geen onenigheid over kan bestaan (:



    DE MIDDELEEUWEN
    • Dingen die echt niet kunnen: elektriciteit, vuurwapens, gemotoriseerde voertuigen, kunstmatige stoffen ...
    • Dingen waar je rekening mee moet houden: De Kerk (en geloven, zelfs Jagers doen dat en veel vampiers ook), De minder verborgen grote kloof tussen arm & rijk, er zijn niet veel steden, landbouw is de belangrijkste bezigheid van de mensen, vrouwen dragen in het algemeen geen broek (tijdens de Jacht soms wel), uitingen van holebi, atheïsme of andere religies, queer zijn of andere rariteiten zijn niet ok, heksen- en andere vervolgingen gebeurden heel zelden (maar het bijgeloof is er wel), wapens dragen is niet verboden (maar wel meestal weggelegd voor rijkere mensen), mensen kenden muziek en feesten (middeleeuwers maakten evenveel plezier als wij), Op handelaars en oude vampiers na (en dan meestal niet perfect) spreken de meesten maar 1 taal ...



    REGELS
    • De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    • Maximum 2 rollen
    • Naamsveranderingen doorgeven
    • Geen ruzie OOC
    • OOC duidelijk aangeven
    • (Liefst) in post vermelden: wie? waar? Wezen? Interactie met wie?
    • Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    • Veel plezier!!



    INVULLIJSTJE
    Iedereen
    • Naam (zie dat het niet heel modern is, gewoon voor de logica, haha.)
    • Jager of vampier
    • Leeftijd
    • Innerlijk
    • Uiterlijk (foto's mogen, en ja, ze mogen er modern uitzien, anders wordt het wat moeilijk haha. Weet gewoon dat ze die kleren dus niet in de RPG dragen).
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties (tussen Jagers en vampiers is enkel mogelijk als ze elkaar ergens anders zijn tegengekomen. Vrienden kunnen absoluut niet.
    Vampiers
    • Naam: De meeste mensen hadden maar 1 naam: hun voornaam. Wanneer er meerdere mensen met dezelfde naam in hetzelfde dorp woonden, werd er vaak gebruik gemaakt van bijnamen.
    • Leeftijd: hoe oud ze waren (16 - 40) toen ze stierven en hoe oud ze in totaal zijn: :iet ouder dan 1000, want dat is nog het Tweede Rijk, en liefst ook niet te veel ouder dan 300 - 100: de Genocide heeft tenslotte heel wat vampiers uitgeroeid en de meesten zijn dan ook daarna veranderd.
    • Uiterlijk: vergeet de tweede set tanden niet, als ze na 1187 veranderd zijn!
    • Geschiedenis: zeker vermelden hoe ze zijn doodgegaan, wie hun Para is en of die nog leeft of niet. Als ze zelf mensen veranderd hebben, mag je dat vermelden (zeker als het relevant is), maar dat hoeft niet persé.

    Jagers
    • Naam: Doordat de Jagers zo met families werkten, hebben zij wel een achternaam. Maar ook niet meer dan een voor- en een achternaam.
    • Leeftijd (15 - 40)
    • Extra puntje: Welke soort (Longshot, Scout, Field)
    • Extra puntje: Specialiteitswapen
    • Extra puntje: Welk ander beroep doen ze (of worden ze voor opgeleid) (adel werkt niet en vrouwen helpen!)



    FAQ
    - WTF, IK SNAP HET NIET
    OMG, VRAAG HET

    - Waarom heb jij meteen Thorne genomen? HE HE HE?
    Omdat dit personage van mij is, haha. Hij speelt in een andere RPG, zo'n 800 jaar na deze, ook een belangrijke rol en ook in de mainstory van deze wereld. Maar geen zorgen, hij is absoluut niet almachtig, de oudste, de sterkste, whatever. Ik heb hem gewoon zo duidelijk in mijn hoofd, dat ik hem niet wil afstaan ^^

    - OMG, er is een mainstory?
    Yes, maar vooral in mijn (en Marthes) hoofd. Je kan wel een klein stukje vinden op mijn profiel: L'appel du vide. Het is in het Engels en in het heden. Verder hoeven jullie je trouwens totaal niets aan te trekken van deze mainstory, haha. Deze RPG wordt waarschijnlijk geen canon.

    - Ik wil een weerwolf.
    Als je dat echt echt echt wilt, dan ok. Maar liever niet, want ik heb ze geen actieve rol gegeven. Eigenlijk zijn weerwolven tamelijk onbelangrijk gebleven tot en met de twintigste eeuw. Toen zijn er enkele megaroedels ontstaan en blabla...

    - Ik weet niet zoveel van de middeleeuwen.
    Dat is niet erg. Ik studeer dan wel voor leerkracht geschiedenis, ik weet ook niet precies hoe de mensen toen leefden. Trouwens, het is niet dat er monsters bestaan nu, dus dan moet de rest ook niet zo nauw zitten. Als je twijfelt, kan je het altijd in het praattopic vragen.

    - Ik wil een mens uit de Jagerfamilie.
    Dat mag, maar onthou dat dit een 'slechtere' positie is voor jouw personage. Maar je kan wel even actief meedoen en het kan wel interessant zijn ^^

    - Moeten de Jagers van de drie families zijn?
    Nee, aangetrouwd, een tijdelijke gast (Scout) of bijna getrouwd mag ook.

    - Ik heb meegedaan met (één van) je vorige RPG's, moet ik dan ook alles lezen?
    Liefst wel, want dit is 800 jaar eerder, dus er is veel anders (zoals de gemeenschappen). De basisdingen kan je wel overslaan, maar ga er toch eens doorheen.

    - ...
    ROLLEN
    Jagers 5 - 4
    Bosphoramus - Nora Quill - 21 - Field - Starlie Smith - 1
    _Iridescent - Maria "Mia" Lavely - 21 - Field/Zwaard - Faceclaim - 3
    Roosje_8 - Elisabeth 'Lilly' Quill - 16 - Longshot/p&b, messen - Selena Gomez - 2
    Azlain - Deirdre Quill - 18 - Field - Faceclaim - 4
    Ziegler - Audrey Chambers - 19 - Nomaad - Faceclaim - 6
    Bartok - Jack Ackerman - 20 - Longshot/p&b - Adrien Sahores - 3
    Igster - Holden Ackerman - 30 - Specialiteit - Cillian Murphy - 1
    Tad - Ashton Quill - 15 - Scout/zwaard - Faceclaim - 3
    Winona - Rónán Ferguson - 24 - Field - Alexander Ludwig - 4

    Vampiers 4 - 6
    Virago - Séraphine - 23 / 62 - Faceclaim - 5
    purplelove - Amaly "Alera" - 17 / 317 - Claire Estabrook - 4
    Winona - Freydís - 19 / 60 - Nastya Kusakina - 4
    Hivju - Naam - Leeftijd / Echte Leeftijd - Faceclaim - Pagina
    Ziegler - Briar - 20 / 174 - Faceclaim - 5
    Bartok - Thorne - 17 / 298 - Anton Lisin - 2
    Inktzwart - Puck (Sine)/Carolus - 16/17 / 200-ish - Robbie Kay - 3
    Obeah - Célestin - 23 / 62 - Faceclaim - 4
    Hephaistion - Alastair - 22 / 164 - Alexander Zambrano - 5
    Bosphoramus - Helias - 22 / 49 - Niclas Gillis - 6


    Rollentopic      •      Praattopic      •      Speeltopic


    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 19:05 ]


    Mhm?

    Bartok schreef:
    ^ Niet om moeilijk te doen, maar drie namen hebben, is niet iets van die tijd. Tenzij het Jagers zijn (of adel in sommige gevallen), hadden de meeste mensen hun voornaam en soms een bijnaam. (:

    Sowieso was het al niet mn favoriete lay-out, dus ik zou het wel verbeteren als ik morgen op mijn laptop zit.


    Why don't you put that fucking phone down? So, darling, we can be alone now.

    purplelove schreef:
    (...)
    Sowieso was het al niet mn favoriete lay-out, dus ik zou het wel verbeteren als ik morgen op mijn laptop zit.


    Is helemaal ok (:


    Mhm?

    Ik kom gewoon even buurten om te zeggen dat dit er awesome uitziet en omg.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Nepthys schreef:
    Ik kom gewoon even buurten om te zeggen dat dit er awesome uitziet en omg.


    Dankjewel (: Je mag altijd meedoen!
    Mogelijke koekjesbeloning and such... (wbw)


    Mhm?

    Bartok schreef:
    (...)

    Dankjewel (: Je mag altijd meedoen!
    Mogelijke koekjesbeloning and such... (wbw)

    Verleid me er niet toe :3
    Ik weet van mezelf dat ik niet erg goed ben in het bijhouden van een openbare RPG. Maar nogmaals, ziet er supergaaf uit.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    DEIRDRE ARASGAIN

    NAME
    Deirdre Arasgain

    LEEFTIJD
    Achttien

    ROL
    Jager

    INNERLIJK
    good natured, a little bit naïve, very loyal, passionate, not booksmart, goofy, playful, peoples person, calm, sensitive, bubbly, indecisive, inner flame, affectionate, dedicated, free spirited, dependent, overthinker, supportive, conflict-averse, warm, needy, will lie if she avoids hurting feelings, spontaneous, altruistic spirit, soft spoken but has a strong opinion,

    ☽ Ruzies tussen anderen vindt ze niet prettig en wanneer dit uitbreekt tussen twee mensen, zal ze al snel proberen zichzelf er tussen te mengen om de boel te bedaren. Ze wilt het liefst elke ruzie oplossen en denkt dan ook niet zo goed na voor ze ergens tussen springt, waardoor ze wat een bemoeial is en zelf ook vaak in de problemen komt.
    ☽ Ondanks dat ze eigenlijk een bom van emoties is en die ook altijd vrij duidelijk van haar gezicht af te lezen zijn, weet ze in de meeste situaties kalm te blijven. Ze zal niet zo snel flippen over iets. Dit is in elk geval naar buiten toe, het kan namelijk ook prima het geval zijn dat ze van buiten kalm lijkt, maar dat van binnen haar hersens overuren maken. Door haar kalme, warme uitstraling voelen de meesten zich snel op hun gemak bij haar. Van binnen is het echter dus allemaal niet zo kalm, waardoor alles soms ineens te veel wordt en ze om een klein dingetje al in huilen uitbarst.
    ☽ Een tikkeltje naïef is ze ook wel. Ze vertrouwt mensen veel te snel, niet enkel mannen, maar ook vrouwen. Ze is echt niet zo naïef dat ze niet weet dat er slechte dingen en mensen zijn, ze geeft alles liever eerst een kans. Ze is gewoon erg makkelijk over te halen (tot de meest domme of gevaarlijke dingen). Ze weet wel dat het niet slim is om te doen, ze vindt het gewon lastig om iemand een "nee" te verkopen. Dit zorgt er eigenlijk ook voor dat ze nogal snel over zich heen laat lopen en niet opkomt voor zichzelf, waardoor mensen makkelijk misbruik van haar kunnen maken.
    ☽ "Prettig gestoord" is soms wel een goede omschrijving voor haar. Ze is redelijk makkelijk over te halen om iets te doen wat niet helemaal legaal is (zolang het verder niemand schaadt). Soms stelt ze zelf ook zulke dingen voor, al zijn het dan geen niet-legale dingen, maar dingen als met kleding en al in de fontein springen.
    ☽ Eilidh is niet het meest heldere licht. Ze heeft veel moeite met boekenstof en heeft niet overal even veel common knowledge over, waardoor ze regelmatig aparte opmerkingen maakt. Als ze iets echt wilt snappen, dan moet ze zich er volledig op storten. Het kost haar wat meer tijd dan anderen om dingen uit te vogelen.
    ☽ Eilidh heeft echt een korte aandachtsboog (nog een reden waarom ze het niet is in leren). Ze wordt ontzettend snel afgeleid, van alles wel eigenlijk.
    ☽ Ze heeft bevestiging nodig dat ze wel echt nodig is, waardoor ze nogal aanhankelijk en afhankelijk is.
    ☽ Over het algemeen is ze erg opgewekt, wat duidelijk aan haar te zien is. Ze is snel enthousiast en zal niet snel moeilijk doen als iets niet op haar manier gaat. Haar amuseren is erg makkelijk, omdat ze de humor in kan zien van de meest stomme grapjes en al blij kan worden als een simpel madeliefje uit het gras aan haar geeft.


    UITERLIJK
    ☽ 1.61 meter
    ☽ Hourglass figure, in a fit shape cause of all the training
    ☽ Lightblonde locks that fall until her waist. During training or hunting she wears it in braids.
    ☽ green eyes
    ☽ pale skin
    ☽ full, pinkish lips


    FAMILIE&GESCHIEDENS
    Komt

    EXTRA
    Likes
    kids, tea, being cozy, the midsummerfestival
    Dislikes
    attention from a lot of people at the same time, conflicts,
    Specialiteitswapen daggers
    Soort jager Field.
    ➼ she talks with a lot of hand gestures

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 21:28 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Just enough M A D N E S S to make her interesting.





    – NAAM
    Freydís (Thorfinnsdóttir). Sinds ze in Schotland is gebruikt ze echter de naam Freyja.

          Freydís | "Freyr" means "lord", also god of sacred kinship and fertility, "dís" means
          "goddess, woman" • Old Norse
          Freyja | Means "lady", also goddess of death, war, beauty and love • Old Norse



    – WEZEN
    Vampier.


    – LEEFTIJD
    Freyja is een redelijk jonge vampier met haar leeftijd van 60. Ze is geboren in de winter van 1170 en stierf negentien jaar later, in 1189.

    what I create is chaos.



    – INNERLIJK
    Freyja is een complex persoon, volledig hervormd door haar verleden. Om te begrijpen waarom ze is zoals ze is, is het dus ook noodzakelijk om haar verleden te weten (met andere woorden: lees dat eerst lol). Hoewel ze er vanop een afstand altijd rustig en gereserveerd uitziet, is Freyja extreem chaotisch. Ze kan haar gedachten vaak niet uit elkaar houden en ook een onderscheid maken tussen wat echt is en wat ze hallucineerde/droomde/fantaseerde is zeer moeilijk. Freyja is altijd al een fantasievol en creatief meisje geweest – compleet met handgemaakt speelgoed en zelfs een denkbeeldige vriend – maar dat is nu geen voordeel meer. Hierdoor moet ze erg vertrouwen op andere mensen, zodat zij haar kunnen zeggen wat waar en wat niet waar is. Hoewel ze graag onafhankelijk is en op haar eentje, moet ze zich dus vaak omringen met anderen. Helaas is hier al veel misbruik van gemaakt geweest – mannen die haar vertellen dat ze "natuurlijk wel met hen naar huis wil gaan, ze deed het vorige week ook", of "je was van plan dat te kopen voor mij" of dergelijke dingen – op lichamelijk vlak, ongewenste seks en dergelijke, maar ook op mentaal vlak. Meer dan eens werd ze beschuldigd van diefstal of manipulatie terwijl zij het probleem niet was. Dit leidde ertoe dat ze amper praat en grote vertrouwensproblemen heeft opgelopen. Slechts een handje vol mensen mogen haar nu nog aanraken of haar helpen.
          Het is natuurlijk niet moeilijk te begrijpen dat vreemden haar gek verklaren en – zeker in combinatie met haar 'heidens geloof' – haar wel eens durven uitmaken voor heks. Dit heeft ervoor gezorgd dat Freyja amper haar woning verlaat of in iedere geval nooit alleen.
          Sinds haar eerste dood en de wraak die ze daarna heeft genomen op alle boosdoeners in haar leven, heeft Freyja een sadistisch kantje ontwikkeld. Ze kickt op de pijn van anderen en het kan haar zelf genot brengen of een euforisch gevoel. Dit hoeft niet enkel haar prooi te zijn, hoewel ze net als een kat ook wel durft te spelen met haar eten. Andere vampieren pijnigen werkt evengoed voor haar alsook dieren – hoewel dit meestal ritueel gebonden is.
          Freyja was voor haar dood en is nog altijd een zeer intelligent persoon. Ze is niet strategisch aangelegd en beheerst ook niet over dezelfde wijsheid als driehonderjarige vampieren, maar ze heeft een gave voor verbanden leggen en raadsels oplossen. Daarbij weet ze ook wat ze moet doen om haar eigen overleving te garanderen. Ze is dan wel afhankelijk van anderen, maar dit wil niet zeggen dat ze ook voor hen door het vuur zou gaan. Op dat vlak is ze zeer zelfzuchtig.
          Freyja is niet iemand die een uitdaging of een gevecht uit de weg gaat. Ze heeft een nieuwe kracht gekregen door vampier te worden en laat dus ook niet meer over zich heen lopen. Dit houdt echter niet in dat ze zelf het gevaar zal opzoeken.


    – UITERLIJK
    FC: Nastya Kusakina

    De beste manier om Freyja's uiterlijk te beschrijven is 'ghostly'. Haar huid is zodanig licht dat het bijna doorzichtig is en ook haar wenkbrauwen zijn amper te onderscheiden.
          Ze heeft een typisch Scandinavisch uiterlijk met haar blonde lokken en bleke huid, hoewel ze sinds ze in Schotland is, tracht het minder op te laten vallen. Terwijl ze vroeger haar oogleden zwart zou maken volgens Scandinavische trend, houdt ze haar gezicht neutraal zoals de andere Britten dit doen.
    Al kan ze het niet helpen dit nu en dan toch te doen; niet enkel omdat ze haar afkomst niet wil afzweren maar ook omdat ze het mooi vindt hoe het zwart haar blauwgroene ogen beter laat uitkomen.
          Haar witblonde haren draagt ze voornamelijk in ingewikkelde vlechten zodat haar zicht niet belemmerd wordt.
          Freyja is zeer tenger gebouwd en extreem mager. Ze heeft zo goed als geen spiermassa en door de vele beenderen die door haar vel steken, lijkt het alsof ze elk moment van de dag kan flauwvallen. Door haar lengte (1 meter 52) en haar laag gewicht ziet ze er absoluut niet gevaarlijk uit, maar dat heeft ook zijn voordelen. Zich voeden is gemakkelijk voor haar dan voor bijvoorbeeld een gespierde mannelijke vampier – hij zal meteen als een bedreiging worden gezien,
    terwijl Freyja een spel van 'het hulpeloze meisje' kan spelen.


    do you remember who you were before the world told you who you should be?



    – GESCHIEDENIS
    Origine: Scandinavië
    Familie:
          Vader: Thorfinn • Visser (Overleden)
          Moeder: Gunhild • Weefster (Overleden)


    Freyja is geboren in een klein vissersstadje in Noorwegen als dochter van een gewone visser en een ex-schildmaagd/weefster. Ze was het derde kind van het koppel, nadat deze al twee miskramen kregen. Ze groeide op een vrij normale manier op en kreeg zelfs de kans op getraind te worden tot schildmaagd. Haar ouders werden echter op dat moment ziek en stierven kort erna. Het plotse verlies van haar ouders en de realisatie dat ze volledig alleen was op de leeftijd van 16 werd erg veel voor haar en ze raakte de weg kwijt. Telkens ze een baantje vond – als helper bij een visser, bediende van een earl – werd ze enkele weken/maanden later buitengegooid, om verschillende redenen maar geen enkele de hare. De ene keer kwam de vrouw van haar baas te weten dat Freyja seks met haar man had in ruil voor eten en onderduik, een andere keer werd ze beschuldigd van diefstal maar kon zichzelf niet verdedigen want de ware dief dreigde haar te vermoorden, ... De laatste keer voor haar dood werd ze weggestuurd door haar baas omdat zij hem en zijn vrienden zogezegd de avond ervoor had verleid – dit had geleid tot een groepsverkrachting – en hij niet wilde geassocieerd worden met dat soort meisjes.
          Niet lang later werd Freyja aangevallen door Thorne. Hij voedde haar zijn bloed en brak haar nek om haar vervolgens daar gewoon achter te laten. Ze heeft hem dit nooit kwalijk genomen, noch haat ze hem omwille van de verandering. Ze is hem niet bepaald dankbaar, maar zou wel durven zeggen dat ze bij hem in het krijt staat.
          Na haar verandering heeft ze namelijk haar wraak genomen op alle boosdoeners uit haar verleden, zelfs op de medeplichtigen die niet rechtstreeks schuldig waren. Natuurlijk heeft Freyja dit op een creatieve manier aangepakt; de ene werd onthoofd, de ander bloedde dood ... Sommigen offerde ze aan de goden, waaronder haar laatste baas op wiep ze het Bloedarendritueel uitoefende.
          Haar spoor van moord bleef niet onopgemerkt en al snel kreeg ze een groep Jagers in haar kielzog. Ze wist hen af te schudden en vluchtte naar Schotland als verstekeling op een handelsschip. Door geluk en toeval – en hun mentale connectie – wisten Thorne en Freyja elkaar uiteindelijk terug te vinden in zijn geboorteland. Sindsdien is ze amper van zijn zijde geweken.

    I'm bigger than my body, colder than this home. I'm meaner than my demons, bigger than these bones.


    – RELATIES
          Thorne | Para. Ze zijn heel close met elkaar, mede door de mentale connectie, maar ook omwille van hun samenwerking. Freyja staat bij Thorne in het krijt omdat hij haar een beter tweede leven heeft gegeven – hoewel dit met een korreltje zout kan opgevat worden, gezien ze niet altijd meer helder denkt – en ze kan ook op hem rekenen wanneer de realiteit even teveel wordt. Thorne kan op zijn beurt ook op haar rekenen wat betreft zijn blindheid.
          De tweeling Séraphine en Célestin | Haat-liefde, broer/zus relaties. Ze kunnen op elkaar vertrouwen, maar komen niet altijd even goed overeen. Ze zijn eensgezind over Thorne's bescherming en op Célestin kan Freyja rekenen wanneer ze een punchbag nodig heeft.


    – EXTRA
          Talen: Oudnoors, Oudengels/Gaelic/Schots/whatever ze spreken in Dubhaille op dat moment (met een hevig accent)
          Religie: Freyja is extreem religieus. Ze gelooft echter niet in de monotheïstische 'God' van het christendom, maar in de verschillende goden en godinnen van de Oude Noorse religie – Ásatrú, Noorse en Germaanse mythologie. Dit beoefenen in Schotland is echter niet simpel – hoewel steeds meer Scandinaviërs zich vestigen op de eilandengroepen ten Noorden van Schotland – omwille van het dominerend christendom, maar ze heeft wel haar manieren gevonden om bepaalde rituelen uit te voeren en dergelijke.
          Fobieën: angst om aangeraakt te worden aan haar nek/angst om aangeraakt te worden (dit heeft vooral te maken met haar doodsoorzaak, namelijk een omgedraaide nek, maar ook met de verschillende aanrandingen), angst voor water (ze kan niet zwemmen)

    [ bericht aangepast op 3 jan 2018 - 16:01 ]


    kindness is never a burden.

    AMALY ''ALERA''



    My name is not the only thing they remember.

    ❀❤♛


    UI T E R L I J K
    ''Love at the first bite.''
    Faceclaim: Claire Estabrook

    Je moet het mooie gezichtje van Alera niet onderschatten. Haar knal blauwe ogen en haar lieve glimlach kunnen je makkelijk inpalmen en als je helemaal van haar bent zet ze haar tanden in je nek. Haar zachte, licht getinte huid en lange, donker bruine haren die rijken tot nét over haar borst lijken haar schoonheid compleet af te maken. Ook al is dit bij vampiers altijd van belang, lijkt Alera niet meer schoonheid te hebben gekregen. Haar kleine neus en zachte, licht-roze lippen zijn maar kleine details. Haar lippen kunnen een mooie glimlach vormen, maar haar tanden kunnen er ver boven uit rijken.





    L E E F T I J D
    ''I always get what I want.''
    Alera is gebeten toen ze 17 jaar oud was en ziet er zo uit als een naïeveling, maar dit is ze niet. Ze is nu rond de 317 jaar en is dus precies 300 jaar vampier. Haar echte verjaardag is ze al weer vergeten, niet dat dat haar ooit geboeid heeft.



    G E S C H I E D E N I S
    ''Juliet had it easy: She never had to kill Romeo.''
    Amaly is geboren in het Byzantijnse Rijk (kortweg Byzantium) of Oost-Romeinse Rijk. Hier leefde ze een vredig bestaan met haar een zusje en een broertje op het platteland, voor ze op haar achttiende uit uitgehuwelijkt zou worden aan een jongeman. Dit is er nooit van gekomen, want op haar vijftiende werd Amaly ontvoerd door een onbekende man naar weet-ik-veel waar in het buitenland. Hier werd ze eigenlijk een soort van misbruikt. Soms, om haar te pesten, gebruikten ze naalden. Hier heeft ze een fobie aan overgehouden. Op haar zeventiende kreeg ze uit eindelijk haar verandering. Dit rond 913. Het was eigenlijk per ongeluk dat Amaly een vampier werd, dus hebben ze haar eerst opgeleid. Zo werd Amaly eigenlijk een professionele vampier. Ze werd steeds beter in wat ze deed. Er is geleerd om haar krachten te gebruiken en ook hoe ze simpelweg mensen om haar vinger moet binden. Zo leefde ze steeds verder in de eerste 100 jaar van haar leven. Haar naaldenfobie bleef ze hebben en in haar leven. In haar leven heeft ze al veel slachtoffers gemaakt en mensen verloren. Dit heeft haar steeds harder gemaakt. Tot Amaly op een dag écht verliefd werd. Ze ontmoette de jongeman, genaamd Marcel, in 1024. Ze kon het goed met hem vinden en wilde hem eigenlijk niet vermoorden, maar anderen zagen de liefde tussen hen en hebben Marcel voor haar ogen vermoord. Dit is Amaly nooit vergeten, en is één van de redenen waarom ze zich Alera heeft genoemd. Ze heeft gezin nooit meer gezien en ze is hun namen ook vergeten. Haar broertje zou met de C beginnen en haar zusje met de K. Het boeit haar ook weinig, zou ze zeggen. Alleen zou ze hen graag hebben zien opgroeien.



    P E R S O N A G E
    ''I was stupid to think that my life could be normal.''
    Alera is een vampier.

    I N N E R L I J K
    ''Did it ever occur to you that you have no idea who I really am?''
    Alera was altijd een lief, leuk meisje en ieder mocht haar graag. Ieder die haar zag vond haar een onschuldig uitziend, schattig meisje met een goed, goud hart. Dit is enorm veranderd na haar beet. Ze is harder, gemener en staat bijna nooit in voor een grapje. Als je haar maar ook met één vinger wilt aanraken zonder haar toestemming ben je die vinger meestal kwijt. Alleen is het meisje ook wel een beetje manipulatief en speels. Ze houdt ervan om je als een draadje door haar vingers te bespelen en om mensen daarna leeg te drinken. Dat is iets waar de jongedame echt van kan genieten. Ze is meedogenloos en doet dingen alleen wanneer ze het zelf wil of als ze er zelf zin in heeft. Zo is ze best kinderlijk, maar meestal gedraagt ze zich ouder. Alera heet eigenlijk Amaly, maar noemt zich Alera omdat arenden macht, schoonheid en onafhankelijkheid zouden uitstralen. Zo kan je Alera ook beschrijven. Ze wilt nergens bij horen en doet dingen altijd op eigen houtje. Ze is een dame met veel trots. De jongedame is ijdel en verzorgt zichzelf goed, wat enorm te zien is. Ze is schoonheid op zich zelf, maar daarnaast is ze ook ijskoud en laat Alera nooit iemand binnen. Ze is bang om alleen te eindigen, alleen ontkent ze dit. Ook heeft ze aichmofobie. Ze is erg mysterieus, want niemand kent haar echt. Je kan haar met recht een sociopaat noemen. Ze kent geen schaamte, doet en denkt na over gruwelijke daden zonder zich er ooit echt schuldig over te voelen. Alera is niet het type dat spijt voelt en een verontschuldiging van haar kant is erg zeldzaam. Of beter gezegd eigenlijk, een verontschuldiging van haar kant zal nooit oprecht zijn. Meedogenloos en charmant, maar ergens heeft ze een gevoelig randje wat nooit zichtbaar is. Of een glimlach, die écht is. Wat erg zeldzaam is. Ze kan loyaal zijn en van mensen houden, wat ze sowieso bijna nooit doet. Ze kent die liefde wel, maar het is diep verzonken. Diep van binnen kan ze er niet tegen dat mensen leiden en is ze behulpzaam. Ze is intelligent en creatief. Ze kan echt wel speels zijn en lachen en ook écht om mensen geven. Alleen dat zou ze ontkennen, want ze wilt niet zwak zijn. Ze heeft ergens ook last van bindingsangst, omdat ze Marcel is verloren.




    N A A M
    ''I already killed you once, I can easily do it again.''
    Amaly • Latin • hardworking

    Haar ouders gaven haar de naam Amaly, maar die heeft ze vanaf het begin al gehaten. Zelf stelt ze zich voor als Alera, wat adelaar betekend.




    O V E R I G
    ''I'm flesh and blood, but not a human.
    I haven't been a human for three hundred years.''

    Tekst.



    R E L A T I E S
    ''Darling, you're already in my veins. ''
    Wie wil?

    [ bericht aangepast op 2 jan 2018 - 15:10 ]


    Why don't you put that fucking phone down? So, darling, we can be alone now.


    R O N A N

    • • •

    No guts, no glory.




    Naam
          Rónán Ferguson

                Rónán | "little seal" • Irish


    Jager
          Ronan heeft altijd moeite gehad met uitzoeken welke specialiteit hem ligt. Uiteindelijk is hij als Field geëindigd, hoewel sommigen hem te impulsief vinden hiervoor. Ronan is echter niet subtiel en rustig genoeg om Scout te zijn, noch kan hij zichzelf ervan weerhouden actief in een gevecht mee te doen waardoor Longshot ook geen optie is.


    Leeftijd
          24.

    Innerlijk
    Ronan is eerst en vooral een luide persoon te noemen; hij zegt wat hij denkt en neemt geen blad voor de mond, noch is hij bekend met 'eufemismen' of 'iemands gevoelens sparen'. Er hangt altijd wel een toon van hoogmoed om hem heen, al denkt hij niet noodzakelijk dat hij beter is dan een ander. Het is wel zo dat hij niet altijd akkoord gaat met andermans meningen en dit dan — zoals al eerder gezegd — ook ongegeneerd zal meedelen. Ronan weet echter wel dat wanneer hij geen verstand heeft van de zaken, zoals buitenlandse politiek en dergelijke, hij geen moeite moet doen om een mening te geven aangezien deze toch niet relevant is. Hij is dus wel zeker een slimme kerel.
          Helaas wordt zijn intelligentie vaak geboycot door zijn impulsiviteit, of toch zeker de mate waarin anderen hem inschatten. Ronan is een dappere kerel die meteen de strijd in zou gaan, zonder daar twee maal over na te hoeven denken. Deze impulsiviteit kan geapprecieerd worden door sommigen, maar voor andere stroomt dit niet altijd met hun eigen visie. Vooral wat betreft autoriteit en het volgen van regels en bevelen, kan dit problemen veroorzaken. Mettertijd heeft hij geleerd zich in te houden en niet roekeloos, alleen op oorlogspad te gaan wanneer een bevel hem niet aanstaat, maar hij moet toch nog vaak op zijn tanden/tong bijten.
          Zijn opvliegendheid is echter iets waar hij nog wel stevig aan kan werken. Hij is nogal snel op zijn teentjes getrapt wanneer iemand hem persoonlijk aanvalt en dan kan je het best een aantal stappen achteruit gaan. Wanneer hij eenmaal kwaad is — en dit gebeurt vrij snel —, kan het lastig zijn om hem meteen te kalmeren. Ronan is evenwel fysiek als verbaal aanvallend wanneer hij opgefokt is. Aangezien hij sowieso al een luid persoon is, is het niet moeilijk hem in te beelden als iemand die zijn stem zal verheffen bij een woedeaanval. Fysiek zal hij voornamelijk eerst trachten te intimideren door zich groot en breed op te stellen — wat met zijn fysiek geen probleem is, I mean, the guy is ripped — en pas tot geweld overgaan wanneer de andere persoon even dreigend en intimiderend (tracht) over te komen.
          Ondanks deze vele 'serieuze', negatief geconnoteerde eigenschappen is Ronan over het algemeen een aangename kerel. Hij lacht graag en luid, is vaak nogal hyperactief — hij heeft wat we nu ADHD noemen — en het liefst zit hij na een gevecht samen met zijn vrienden in een pub te drinken en 'old war stories' te vertellen. Velen zullen hem quasi gemakkelijk in de omgang noemen en dat is ook zo. Hij komt nogal omhooggevallen over, maar de meeste denken toch wel positief over hem. 'Daar is Ronan,' zeggen ze. 'Hij is een goede jongeman.'
          Ronan is ook iemand op wie je kan rekenen en wie je kan vertrouwen. Hij is zeer beschermend tegenover zijn familie en vrienden en verraad neemt hij niet lichtjes op. Dit wil niet zeggen dat hij naïef is en meteen iedereen vertrouwd, neen. Vertrouwen en loyaliteit moet men verdienen en het moet ook van twee kanten komen, volgens hem.
          Je mag hem ook zeker een flirt noemen. Hij is opgegroeid in het gezelschap van een hoop meisjes en dat heeft hem altijd de kans gegeven om zijn charmes op hen uit te oefenen — bij de één al succesvoller dan bij de ander. Desondanks zijn mogelijkheid tot losbandigheid is hij zeer loyaal en degene die zijn hart kan veroveren, zal nooit angst hebben om hem te verliezen.
    — always judging everything and everyone
    — adventurous
    — tries to be a good listener but mostly fails

    Uiterlijk
          FC: Alexander Ludwig

    Height: 1.88m
    Build: Getraind, wanneer hij vecht is het met aandacht voor kracht, eerder dan snelheid.
    Hair: Blond, geschoren aan de zijkanten en langer op zijn kruin. Hij knoopt het meestal in een staartje of een vlecht.
    Face: Hoekig, strong jaw, lichte wenkbrauwen, soft facial hair
    Eyes: Blauw (zo hemelsblauw)
    Clothing: Donkere kleuren, vaak enkel een tuniek, broek en laarzen. Hij heeft een hekel aan mantels dragen dus tracht die ook zo veel mogelijk te vermijden — al is dit niet zo gemakkelijk in de winter. Hij heeft altijd een ketting rond zijn nek met daarna één van Mealla's ringen.
    Other: Hij heeft de zon en maan brandmerken op zijn armen en verschillende littekens van verschillende groottes op zijn lichaam verspreid. De grootste is een 10 centimeter lange snede over zijn heupbeen; hij heeft ook een klein litteken boven zich rechter wenkbrauw.

    Geschiedenis
          Origine: Iers
          Familie:
                Moeder | Mealla Ferguson (Overleden)
                Vader | Domnall Ferguson • Handelaar
                Broer | Eóin • 22
                Broer | Ragnall • 17
                Zus | Hilde • 15
                Broer | Donnán • 8

    Ronans familie komt oorspronkelijk uit Ierland. Zijn grootvader is daar vlak na de Grote Genocide vertrokken met zijn vrouw en kinderen en zij hebben zich in Dubhaile gevestigd. Hoewel dit eerst clashte met de andere families, heeft de Ferguson-familie zich toch weten te vestigen in een aantal stenen huizen rondom het kasteel en wisten ze aanzien en rijkdom te verkrijgen door middel van handel.
          Desondanks hun rijkdom waren de kinderen nog steeds met vijf thuis, dus trok Ronan met Eóin in bij de Quills en Ackermans in het kasteel, met goedkeuring van Iago Quill natuurlijk. Dat was het moment waarop hij Nora leerde kennen en ze samen begonnen te trainen.
          Toen Ronan zestien was stierf zijn moeder in het kraambed bij de geboorte van de jongste Ferguson, Donnán. Ronans vader zakte weg in een depressieve put en Ronans broers en zussen smeekten hem weer naar huis te komen om zorg te dragen voor hun vader en Donnán en dat deed hij ook. Het was een lastige tijd voor hem; instaan voor de opvoeding van zijn jongere broers en zussen, maaltijden op tafel krijgen en zorg dragen van zijn ziekte vader, en dat allemaal terwijl hij zijn training trachtte verder te zetten. Gelukkig had hij de steun van Nora en Eóin, evenals die van Nora's familie.
          Toen Iago en Domnall drie jaar geleden met het voorstel kwamen Ronan te laten trouwen met Deirdre, Nora's jongere zus, kon Ronan niet weigeren. Hij was de Quills veel verschuldigd en hoewel hij niet stond te springen met het jongere zusje van zijn beste vriendin te trouwen, kon hij niet klagen. Hij zou alles doen om zijn familie in veiligheid te stellen en door Deidre's hogere stand denkt hij dat dat nu verzekerd is.

    Relaties
          Deirdre Quill | Verloofde
          Nora Quill | Beste vrienden
          Jack Ackerman | Het is een beetje ongemakkelijk door Jack's verliefdheid op Nora/Ronan's vriendschap met Nora, maar ook door Deirdre's (vroegere) crush op Jack. Toch proberen ze beschaafd met elkaar om te gaan.
          Holden Ackerman | Drinking buddies/friends

    Extra
          Wapen: Bijl. Het klinkt zeer barbaars, maar hij heeft bevonden dat een bijl de beste manier is om het hoofd van een vampier af te hakken. Hij heeft ook graag een schild in zijn hand — om tegen de monsters aan te beuken ofcourse — en wanneer een bijl niet mogelijk is, zal een longsword zijn tweede keuze worden.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2018 - 18:07 ]


    kindness is never a burden.

    ^ Dayum Lene, can u not put porn on q i'll have to report it.


    help

    Bosphoramus schreef:
    ^ Dayum Lene, can u not put porn on q i'll have to report it.


    He should just be illegal tbh, ain't my fault


    kindness is never a burden.

    Mag ik een vrouwelijke vampier?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    ^ Jazeker, ik zet je er bij (:


    Mhm?

    Never mind

    [ bericht aangepast op 3 jan 2018 - 15:22 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    CÉLESTIN


    ROL
    Vampier

    LEEFTIJD
    23. Célestin is geboren op 24 oktober, een warme herfstdag, zo'n twee minuten voor zijn zusje Séraphine

    WERKELIJKE LEEFTIJD
    62 jaar. Célestin werd veranderd in het jaar 1191.

    EXTRA


    INNERLIJK
    Positief
    Stelt prioriteiten
    Extreem betrouwbaar
    Loyaal
    Intelligent
    Doordacht
    Verantwoordelijk
    Hart voor dieren
    Elegant
    Objectief
    Eerlijk
    Negatief
    Vaak erg apatisch
    Koppig
    Afstandelijk
    Wantrouwig
    Geeft niet om andermans mening
    Weinig tact



    UITERLIJK
    Haar: Bruin van kleur, eerder dun,kort kapsel.
    Ogen: Exact hetzelfde ijsblauw als zijn zusje, Séraphine, Meestal dof en emotieloos.
    Gezicht: scherpe kaaklijn & uitgesproken kin. Ietwat assymetrische neus -door een vechtpartij omwille van zijn zusje- en volle, welgevormde lippen.
    Huid: zeer bleek van kleur, zonder oneffenheden.
    Lengte: 1.85 m
    Bouw: slank, spieren wel aanwezig maar niet herkenbaar op het eerste zicht


    GESCHIEDENIS
    Célestin en zijn zusje, Séraphine, zagen voor het eerst het licht in het jaar 1168 in Montpellier, Zuid-Frankrijk. Ze zijn met een ruwe start in het leven gekomen, gezien hun moeder gestorven is kort na de bevalling, door bloedverlies vanwege complicaties. Hoewel de rest van het dorp hen om die reden des duivels aanzag, hield Aristide immens veel van zijn kinderen. Het verlies van zijn vrouw viel hem zwaar, maar hij hield zich sterk voor zijn kleintjes.
    Die liefde heeft de tweeling goed gedaan, en die hadden ze ook hard nodig want terwijl ze opgroeiden waren ze gedoemd tot een behoorlijk eenzaam bestaan. De volwassen dorpelingen meden hen als de pest en de andere kinderen gooiden liever stenen naar hen dan dat ze met hen speelden. Eén keer werd Séraphine vol in het hoofd geraakt, waardoor ze aan het bloeden ging. Op dat moment is Célestin tussenbeide gekomen, en heeft hij -moe van het jarenlange geterg- een jongeman bewusteloos geslagen. Kort daarop besloot hun vader met zijn kroost het dorp te verlaten.
    Ze gingen aan de rand van het woud leven, en Aristide leerde zijn kinderen vaardigheden die hen nog van pas zouden komen. Célestin werd opgeleid tot een heuse stroper. Hij bleek talent te hebben voor het vinden en volgen van sporen en had het zetten van snaren bijzonder goed in de vingers. Séraphine bleek dan weer goed te zijn in het villen van de gevangen dieren, het klaarmaken ervan en het hergebruiken van de vachten en huiden. Gedurende enkele jaren leefden ze in rust en waren ze best gelukkig, met z'n drietjes.
    Maar dat bleef niet duren. Aristide werd betrapt op het domein van een welgestelde heer, en omdat hij niet kon betalen voor het wild dat hij "gestolen" had, werd hij publiekelijk opgehangen. Célestin zorgde ervoor dat Séraphine het verschrikkelijke tafereel niet moest aanschouwen.
    Uit angst voor hun leven besloot de tweeling hun geboortedorp te verlaten en vertrokken richting het noorden. Célestin zorgde voor het eten en wat ze niet zelf konden vangen betaalden ze met wat Séraphine kreeg voor haar huiden. Nooit bleven ze lang genoeg op één plaats om herkend te kunnen worden.
    Een nieuw drama ontpopte zich echter al snel. Séraphine werd doodziek, en belandde in het hospitaal. Célestin bleef dag en nacht bij haar, in de tevergeefse hoop dat ze beter zou worden. Het leek er op dat de jongedame het niet zou halen. Maar het lot besliste er anders over. Een jonge vampier, genaamd Thorne, merkte de twee op, hoe close ze waren en werd herinnerd aan zijn eigen zus, die niet meer te redden was geweest. In zijn queeste om zoveel mogelijk vampiers te maken, besloot hij van de twee zijn nieuwe Subs te maken. Vooral Célestin is hem hier, nog steeds, enorm dankbaar over. Ondanks dat ze niet exact nog in leven zijn, heeft hij nog steeds zijn Séraphine.
    Nadat Séraphine gebeten werd nam Thorne danig veel bloed van haar dat ze de volgende dag niet meer haalde, waarop ze ontwaakte als vampier. Célestin ontnam zichzelf, na de eerste dood van zijn zusje, het leven waarop ook hij aan zijn nieuwe start kon beginnen. Sindsdien hebben Célestin en Séraphine, tenzij anders geboden, nog geen moment van Thorne's zijde geweken.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2018 - 19:10 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.