• Ik ben me ervan bewust dat er de laatste tijd veel van dit soort topics geopend zijn. Ik wil het al een tijdje doen, maar ik was een beetje huiverig dat mensen zouden denken dat ik dat puur voor de aandacht deed. Dat is namelijk niet waar.
    Uiteindelijk heb ik besloten om het toch wel te doen, omdat ik weet dat er een hoop begripvolle en lieve mensen zitten op Quizlet, en omdat ik me hier veilig voel, wil ook ik graag even mijn verhaal doen. Ik zal niet alles delen, maar alleen wat ik kwijt wil.

    Ik heb een stemmingsstoornis. In mijn geval is dat een depressie. Ik weet dit sinds donderdag en zal aan de gang gaan met Cognitieve Gedragstherapie (oftewel CGT). Dat vind ik eigenlijk een beetje eng klinken, want ik weet niet echt wat het inhoudt; volgens mij gaan ze mijn gedachten veranderen. Ik heb zo mijn twijfels of dat gaat helpen, maar ik ben van plan het een goede kans te geven.
    De vrijdag daarna heb mijn mentor ingelicht en die zou mijn leraren mailen. Ik weet niet hoe zij daarop reageren, of ze hun mond houden tegenover de klas enzovoort, dus ook dit vind ik eng.

    Mijn slechte dagen lijken zinloos, ik sta op, ga weer naar bed en sta weer op en wat daartussenin gebeurt brengt me geen blijdschap. Ik voel me waardeloos, afstotelijk, een monster. Op die dagen kan ik het niet eens opbrengen om me aan te kleden.
    Ik heb medium dagen. Dat voelt nog steeds niet helemaal oké, en ik heb nog steeds nergens zin in, maar het is minder heftig maar ik krijg dingen voor elkaar.
    Goede dagen voelen echt als een geschenk uit de hemel. En met een goede dag bedoel ik de gemiddelde dag van een normaal, gelukkig persoon. Het lijkt alsof er niets aan de hand is, je voelt je prima. Ze herinneren me eraan om door te zetten. Het voelt een beetje als een beloning, na de slechte dagen. Op goede dagen ben ik soms zelfs zelfverzekerd.

    Het engste hieraan vind ik eigenlijk dat ik geen idee heb hoelang dit allemaal gaat duren. Ik ben een control freak en ik heb hier geen grip op. Het ergste vind ik nog, dat ik elke ochtend wakker word, en geen idee heb of iets een goede of een slechte dag gaat worden. De Mendes Army was eigenlijk de enige plek waar ik al mijn gevoelens kwijt kon, maar een vriendin van me begreep de hint niet (dat ik haar geblokkeerd had op meerdere accounts via mijn fanaccount) en heeft met een ander account dat account gevonden. Dat vind ik naar, want nu voel ik me ook daar niet meer veilig.
    Ik weet niet zo goed hoe ik met die situatie om moet gaan; boos worden op haar, doen alsof het account niet van mij is (eigenlijk geen optie omdat er edits op staan die ik aan haar had laten zien), of het account volledig deactiveren.
    ~Advies is gewenst. ~

    Daarbij zoek ik iemand om in het echte leven mee te praten. En dan bedoel ik niet mijn therapeut, want haar zie ik één keer per week. Mijn vrienden gaan adviezen geven (je moet iets leuks doen, denk eens aan iets anders, ik ben ook wel eens verdrietig, het gaat wel over) en lijken niet te begrijpen dat het gewoon niet zo werkt. Nu denk ik dat ik haar gevonden heb, maar we gaan zien hoe dat loopt :)

    Nou, om mijn ellenlange klaagzang af te sluiten ga ik je even een knuffel geven omdat je dit gezaag hebt overleefd.


    /i]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Hey meis, je mag me altijd dm'en hé? Ook over dat 'advies gewenst'. You can do it, you know? Je bent een hele lieve, sterkte meid. Dat kan ik al zeggen terwijl ik je amper ken.
    Als je wil praten over therapieën en over school, ik heb echt heel veel ervaring zoals je weet wat dat betreft haha, dus ik wil daar graag met je over praten, maar zoals je vast snapt, liever in privé.

    Heel veel liefs, succes, knuffels, bemoedigende hoofdklopjes en schouderklopjes



    i wanna die with you once or twice.

    We hebben wel eens wat contact met elkaar dus ik wist een beetje hoe je ervoor stond. Maar als je iemand wil om tegen te praten, ik ben er voor je. (H)


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Allereerst een hele stevige knuffel terug
    Ik kan me je situatie wel voorstellen
    Zelf heb ik ook regelmatig last van ups en downs en dat is alles behalve leuk
    En zoals hierboven al is aangegeven: als je wilt praten of gewoon tegen iemand aan wilt klagen of ranten, mijn pb staat altijd voor je open
    En ik kan je ook mijn nummer geven als je appen fijner vind
    Je bent in elk geval een prachtig mens en ik stuur heel veel liefde jouw kant op
    Ik ben er voor je (K)


    "It means no worries, for the rest of your days"




    Geen advies hier maar wel een lekker dikke knuffel voor jou! (K)


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Je mag me altijd een berichtje sturen, misschien dat het helpt om het met iemand te delen die van buitenaf kan kijken


    I was an angel living in the garden of evil

    Een hele dikke knuffel van me. Ik kan me voorstellen wat je doormaakt, dus ik wens je echt ontzettend veel moed en sterkte en als je iets kwijt wil oid, of gewoon wil praten, kan je altijd bij me terecht. <3

    [ bericht aangepast op 20 jan 2018 - 20:02 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Awh dit is echt een nare situatie. Ik hoop dat het met de therapie beter zal gaan want dat verdient iedereen. Dus jij ook !

    Als je er vaker over zou willen ranten stel ik mij graag als vertrouwenspersoon hier op q - maar ook gewoon naast dat (want ik relate met best veel wat je hierboven hebt gezegd) open.

    (heart2)

    [ bericht aangepast op 20 jan 2018 - 20:10 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Bedankt voor jullie lieve berichtjes (H)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik kan je wel wat meer uitleg geven over de cognitieve gedragstherapie als je dat wil? Ik volg namelijk een cursus psychopathologie en daarin wordt beschreven wat er gebeurd. (:

    Het is niet zozeer de bedoeling dat ze je gedachten gaan 'veranderen', want dat klinkt een beetje als brainwashen ofzo. Bij CGT gaan ze proberen om zowel je gedrag en de wijze waarop je denkt, aan te pakken.
    Met denken bedoelen ze: je manier van kijken te veranderen, je perceptie naar de wereld. Heel veel mensen maken namelijk denkfouten, zoals alles-of-niets-denken of generaliseren. Ze gaan dus proberen om die denkfouten en jouw manier van perceptie aan te passen, zodat je 'positiever' naar de dingen rondom je kan kijken. Dit zal dan uiteindelijk effect hebben op de manier waarop je je gedraagt. Het is helemaal niets engs en ze gaan je ook niet dwingen om dingen te doen die je liever achterwege laat. Ze gaan enkel proberen om een positievere 'mindset' te creëren (: er is al enorm veel bewijs dat CGT helpt, bij heel uiteenlopende gevallen! Dus ik hoop dat je het een kans geeft.

    Over je profiel zou ik gewoon eerlijk zijn tegen je vriendin en ook zeggen dat je het liever niet hebt dat ze jouw berichtjes/profiel leest (als dat überhaput mogelijk is). Als je beslist om haar te blokkeren, zou ik dat wel melden aan haar. Maar je profiel verwijderen zou jammer zijn, zeker omdat je je zo goed voelde op die site.
    Het feit dat je nu weet wat er aan de hand is en er ook iets aan kan veranderen, is al een hele stap voorwaarts. Kop op meid, je komt er wel <3

    [ bericht aangepast op 21 jan 2018 - 19:48 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hey lieve lieve meid, je kent me niet en ik ken jou niet, maar ik kan je één ding beloven: it gets better. Het duurt een tijd, en het vergt veel werk. Maar daar ben je alvast goed met bezig. En ik ben zo ongelooflijk trots op je!

    Ik heb zelf 8 maanden in opname DGT (dialectische gedragstherapie) gevolgd en dat werkt deels hetzelfde. Je gaat jezelf veel tegenkomen, en dat gaat niet altijd fijn zijn, maar je gaat zo wel van de kantjes die je zelf minder vindt aan jezelf leren houden. Je gaat zo jezelf leren waarderen. Een ding waar wij in therapie mee begonnen was bijvoorbeeld een crisisplan maken. Je leert bij jezelf herkennen wat jou rustig kan maken als je in paniekmodus gaat. En je leert je grenzen herkennen en die respecteren voor jezelf. En je leert inderdaad positiever denken. Zo ga je bv leren om van "Iedereen haat me" een nieuwe gedachte te maken "Niet iedereen kan me haten, dat is onmogelijk. Sommigen hebben misschien een probleem met me, maar dat is meer hun probleem dan het mijne" ;)

    Er zullen altijd ups en downs blijven. Ik heb zelf een recidiverende depressieve stoornis, wat wil zeggen dat ik nog wel een aantal keer door een diep dal zal gaan in m'n leven, maar door therapie kan ik beter met die dalen omgaan, zoals nu. Ik weet hoe ik mezelf goed kan helpen.

    Wat die vriendin betreft, zou ik zoals wat 'Frodo' zegt eerlijk zijn tegen haar. In real life wel. Zet je even apart op school, of ga samen wat drinken, en leg haar even uit waar je precies doorgaat. En gebruik desnoods al die ingewikkelde termen maar, zodat ze beseft dat het ernstig is en dat je niet gewoon even anders kan gaan denken. En dat je even een break nodig hebt, en dat de anonimiteit van het internet je op dat vlak een veilig gevoel geeft. De kans bestaat dat ze het slecht opneemt, maar dan kan je nog steeds proberen om het uit te klaren met een volwassene of zo erbij, en haar duidelijk maken dat je d'r echt niet als vriendin wil verliezen.

    En over school en je leraren en hun mond hoef je je geen zorgen te maken. Normaal mogen ze zulke dingen niet doorvertellen aan je klas. Tenzij in samenspraak met jou en je ouders. Je klas weet enkel wat jij wil dat ze weten. En wat je vrienden betreft: misschien is het wel een goed idee om even met een leerlingenbegeleider en hen samen te zitten, zodat je het samen even kan uitleggen en ze beseffen dat depressie wel meer is dan gewoon verdrietig zijn of een slechte dag hebben.

    Maar vooral: focus je nu op jezelf en maak tijd om beter te worden. Overhaast niets en vertrouw op je therapeut. Jij bent zo'n sterke meid en ik ben zeker dat je hierdoor geraakt! Ik geloof in jou!

    Ik vond zelf ook jaren vrede in over m'n negatieve emoties te kunnen praten met mensen online, mensen die ik wel wat kende, maar niet in het echte leven. Het voelt wat anoniem aan he? Gebruik Quizlet en de mensen hier dan ook voor hulp. We staan hier allemaal voor je klaar <3333


    "if the ocean can calm itself, so can you .we are both salt water mixed with air." - Nayyirah Waheed

    Heel veel sterkte met deze periode.
    Mocht je nog iemand willen hebben om mee te praten, kan je even kijken bij de vertrouwenspersonen. Misschien kan je daar ook iemand aanspreken die bij je past voor je gevoel.

    (Ik mag natuurlijk ook altijd, en voor de vertrouwenspersonen zoek even nr de story (op mijn profiel). Op mobiel een linkje maken is niet zo makkelijk) :o


    It's never gonna happen, Guys.

    Dit klinkt veel te bekend, helaas. Misschien helpt het om één van je vrienden in vertrouwen te nemen en hem/haar op een rustig moment uitlegt wat het precies inhoudt en welk traject je doorgaat. Mensen bedoelen het vaak goed, maar je hebt gelijk: veel mensen weten gewoon niet wat ze moeten zeggen. Het kan voor jou al zo'n enorme opluchting zijn als mensen in elk geval luisteren en weten dat dit voor jou ook erg moeilijk is. Ik heb op deze manier ook mijn beste vriend in vertrouwen genomen. Zijn begrip en geduld heeft me echt goed gedaan.

    Ik denk niet dat je docenten jouw verhaal zomaar gaan doorspelen aan de rest van de klas. Zij begrijpen ook wel dat andere jongeren daar niets mee te maken hebben. En wat betreft dat account op die website? Gewoon zo laten. Ik heb ook ontdekt dat een voormalige vriendin van me ook hier nog op de website aanwezig is en mijn profiel checkt. It's okay. Lekker zo laten, who cares wat andere mensen van je denken? Als jij daar kracht en energie uithaalt (en dat is op dit moment ontzettend belangrijk voor je), moet je dat absoluut blijven doen.

    Heel veel succes. <3 En ik sluit me aan bij de andere users boven mij: als je ooit wat kwijt wilt, staat mijn inbox open.


    ars moriendi