• Hallo peeps —

    Ik wil dit jaar weer een land bezoeken waar ik nog nooit ofte nimmer ben geweest en nu staan Engeland / Schotland al heel lang op mijn lijstje. Nu ben ik op zoek naar Q.'ers die daar zijn geweest en me wat tips willen geven. Denk hierbij aan:

    — Hoe ben je daarheen gegaan? (Boot / Trein / Vliegtuig / Etc.)
    — Waar ben je allemaal geweest?
    — Wat was het mooiste wat je hebt gezien?
    — Waar heb je geslapen? Wat is een hostel / hotel wat je níét mag missen?
    — Hoelang ben je daar geweest?
    — Hoeveel geld was je kwijt?
    — Algemene tips?

    Liefs,

    Mirte


    •

    MT, ik ben er niet geweest, maar wij willen er misschien ook heen op trektocht dus ik volg dit even.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    MT wil ook heel graag er heen ^^


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Ik ben alleen in Londen geweest, drie keer. Telkens met het vliegtuig want dat vond ik wel chill - en cheap. En ik heb daar één keer in een IBIS hotel gezeten, welke best prijzig is. En twee keer in een Point A hotel en die zijn echt nice!
    Maar that's about it over wat ik je erover kan vertellen aangezien ik dus niet buiten Londen geweest ben en omg ik wil ook graag meer zien van Engeland en naar Schotland gaan.

    Ik ben net in Schotland en Ierland geweest (en een deel Engeland). Wij zijn met de auto via de boot gegaan en hebben in twee weken een hele rondreis gedaan. Het is wel krap alles zien in 2 weken maar wel moeite waard. Wij bleven in B&Bs in schotland was dat tussen 30/50 euro per nacht in Engeland en Ierland was het echt onbetaalbaar met 60/90 euro per nacht. Wij waren voor alles (slapen, eten, benzine, boot etc) 3000 euro kwijt. Dus wil je goedkoper moet je echt wat anders doen met slapen. Eten afhankelijk van de plek id heel duur of juist heel goedkoop (deels ook afhankelijk van hoe fancy je het wil maken)

    In schotland zeker een auto oid huren en door de moors en de highlands heen rijden (zijn ook leuke hike en wandel trails -let op wel wat zwaarder dan wat je misschien gewend bent-) De kust is ook prachtig. Inverness was ook een hele leuke stad en wij hadden de beste ervaringen bij kleine b&bs in the middle of nowhere. Oh en investeer zeker in een wind en waterdichte jas, je gaat m nodig hebben. (Ik had zo'n oliejas, stylish en handig).


    The truth is out there.

    Ik ben in zowel Engeland als Schotland geweest, yay!

    — Hoe ben je daarheen gegaan?
    Naar Schotland & Lake District zijn we met de boot vanaf IJmuiden naar Newcastle gegaan, naar Londen met mijn moeder ook met de boot (Hoek van Holland - Harwich of zo) en twee keer naar mijn zusje in Oxford met het vliegtuig (naar Gatwick en toen rechtstreeks naar Oxford met de bus). Mijn vader is nog met mijn zusje via Calais gegaan, vonden ze erg leuk!

    — Waar ben je allemaal geweest?
    Lake District, Oxford, Londen, Newcastle (eventjes).

    — Wat was het mooiste wat je hebt gezien?
    Poeh, zo veel! Het Lake District was werkelijk prachtig. Toen ik 15 was, ben ik er met school heen geweest en we hebben zes dagen lang gewandeld.
          En in Londen heb ik samen met mijn moeder de musical Billy Elliot gezien. <3

    — Waar heb je geslapen? Wat is een hostel / hotel wat je níét mag missen?
    In Londen in een hotel, in Schotland in een huisje van iemand die wij kenden, in Oxford de tweede keer in een B&B: Coach and Horses. Erg goed, mooi en schoon!

    — Hoelang ben je daar geweest?
    Oxford twee keer een dag of vijf, in Londen ook zoiets, Lake was ongeveer een week, Schotland meer dan twee weken.

    — Hoeveel geld was je kwijt?
    Geen flauw idee. :')

    Even kort en bondig. App/pb me maar als je meer wil weten!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb in Londen gewoond (en ben buiten Londen ook nog in Oxford, Brighton en Torbay geweest) en ik ben met het vliegtuig, de bus (door de eurotunnel en twee keer op de boot) en de trein gegaan en ik blijf zweren bij de bus (wel via de eurotunnel. Via de boot is heel vervelend). Dit jaar wil ik naar Schotland en willen we met het vliegtuig gaan.
    Ik sliep in hostels, voornamelijk Safestay in Elephant & Castle (mocht je Londen op je lijstje hebben staan). In Londen moet je écht niet in een hotel gaan zitten. Ik heb in een hotel en een hostel gezeten en het hostel was 100 keer schoner en beter dan het hotel en ik heb er 50 euro minder voor betaald, voor drie nachten meer. Engeland is duur, máár je kunt het vrij goedkoop maken (ik heb er gewoond, dus ik weet hoe ik alles aan moet pakken daar). Nooit de trein pakken in Engeland (tenzij je groepsretouren koopt. Die zijn wel betaalbaar). Vaak is via Megabus of National Express reizen wél heel betaalbaar.
    Ik vond overigens Oxford en Brighton écht geweldig. En Londen is gewoon een prachtige stad. (:

    Als je naar Engeland gaat, mag je me altijd een PB sturen! (:


    Take risks and conquer your fears.

    Ik ben alleen in London geweest en ga zondag voor een half jaar studeren in Schotland, dus daarna zal ik vast genoeg te vertellen hebben. ^^. Nu niet zoveel.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Ga naar Brighton! Ik ben in verschillende steden geweest en ik ben ook wel erg gek op die steden en Engeland in het algemeen, maar Brighton steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit. Daar zou ik naar Happy Brighton gaan, een hostel erg dicht bij het strand en de pier, want de mensen daar zijn echt ontzettend gezellig en het heeft heel erg zo'n 'community' sfeer. c:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ben naar beiden Engeland en Schotland geweest, wel allebei met school dus mijn antwoorden zullen wel erg beperkt zijn:

    — Hoe ben je daarheen gegaan? (Boot / Trein / Vliegtuig / Etc.)
    Met de boot gingen wij. Meestal vanaf Calais naar Dover, en dan verder rijden in een bus naar de uiteindelijke bestemming. Naar Schotland zou ik dit niet aanraden, tenminste. Wel prachtig uitzicht, maar het duurt veel te lang naar mijn doen...
    — Waar ben je allemaal geweest?
    In Engeland heb ik Londen voor een dag of twee bezocht, het Shakespeare theater, we zijn naar Canterbury geweest, Cambridge. Brighton is heeeeeeeel erg aan te raden. Dit was denk ik mijn favoriete plek in Engeland om te bezoeken. In Schotland ben ik alleen in Edinburgh geweest, hebben we het kasteel bezocht, een ghosttour gedaan, en The Edinburgh Dungeon bezocht: let op: wel een beetje kinderlijk maar ik heb me dood genoeg geschrokken. De parken in Edinburgh zijn p r a c h t i g.
    — Wat was het mooiste wat je hebt gezien?
    Brighton Pier, en Edinburgh parken.
    — Waar heb je geslapen? Wat is een hostel / hotel wat je níét mag missen?
    Ik zat in host families.
    — Hoelang ben je daar geweest?
    Elke keer een week.
    — Hoeveel geld was je kwijt?
    Mijn trip werd betaald door school, dus hier kan ik niets over zeggen. Soz.
    — Algemene tips?
    Zorg dat je met mensen gaat die dezelfde interesses hebben. Anders gaat het al snel fout.

    Zelf zou ik zo graag nog een keer buiten school naar Edinburgh of Brighton willen gaan, omdat die twee plekken echt prachtig zijn.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Woah — dank jullie wel voor alle reacties. <3 Ik ga er dit weekend eens goed voor zitten om research te doen en jullie reacties beter onder de loep te nemen.

    You are awesome. All of you.


    •

    Voor degene die naar Londen zijn geweest / er hebben gewoond: hoe lang heb je minimaal nodig om de stad goed te leren kennen?
    Zijn er leuke dagtripjes die je kan doen daar?


    •

    Ik ben een beetje lui (sorry Mirte), dus ik ga het hele lijstje niet invullen, maar ik raad je heel hard aan om naar treintickets te kijken. Je hebt verschillende meerdagentickets waardoor je voor relatief weinig geld onbeperkt in de trein kan reizen. Ook kun je iets meer betalen en dat kun je specifieke dagen uitkiezen dat je met de trein wilt reizen (aka je hele trip uitplannen met het idee: zoveel dagen zit ik in London, dan neem ik die dag om naar *een plaats* te reizen, daar blijf ik *bepaald aantal* dagen en dan reis ik die dag weer door, etc).
    Schrik niet van de prijzen though: dat is goedkoop (ja, je hebt landen met treinverkeer die nog gieriger zijn dan de NS).


    Deep inside, I've never felt alive

    Cresswell schreef:
    Voor degene die naar Londen zijn geweest / er hebben gewoond: hoe lang heb je minimaal nodig om de stad goed te leren kennen?
    Zijn er leuke dagtripjes die je kan doen daar?

    Ik ben deze vakantie drie dagen in Londen geweest en het heeft ons twee dagen gekost om de echte highlights allemaal te zien. We hebben dat gedaan via een Harry Potter-wandeling (hij begint in King’s Cross en leidt langs een hoop filmsets in de stad, maar daarnaast zie je echt alle highlights behalve Buckingham Palace. De wandeling duurt anderhalve dag en het is een echte aanrader imo) en dan in de namiddag nog Buckinghal Palace. De laatste dag hebben we geshopt, haha. Maar ik zou dus zeggen: toch twee dagen om een beeld te krijgen, drie of vier als je een museum wil doen of de parken echt wil bezoeken, etc. ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Waar ik antwoord op kan geven:

    — Hoe ben je daarheen gegaan?
    Naar Schotland 1 x vliegen en 1 x met de auto (toen maakten we een roadtrip naar Engeland en Schotland, dus ook via de boot)
    Naar Engeland eigenlijk tot nu toe altijd vliegend, behalve voor de roadtrip dus.
    Ik heb op Heathrow en gatwick airport gevlogen. Gatwick is in mijn opzicht wel iets chiller omdat het niet 5 verschillende locaties heeft.)

    — Waar ben je allemaal geweest?
    Oxford, London (Daar heb ik vrijwel alle toeristen dingen nu wel gezien I guess, een paar musicals/plays, de Harry Potter tour, ....) , Edinburgh, New Forest.
    De roadtrip was via: Stroke on Trent, York, Perth en Blairgowlry.
    Lochness en Stonehenge heb ik ook bezocht.

    — Wat was het mooiste wat je hebt gezien?
    Vooral de landschappen vind ik erg mooi om te zien. En de musicals. (cat)

    — Hoelang ben je daar geweest?
    Oxford en Edinburgh 5 dagen geloof ik. Londen een keer een week en een paar weekenden.
    Hoelang je voor Londen nodig hebt, hangt een beetje af van of je de hele dag verschillende dingen gaat zien en ervoor gaat zo veel mogelijk te zien of het rustiger aan wilt doen. En ook van hoeveel dingen je wilt zien natuurlijk.



    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Barnum schreef:
    Ik ben een beetje lui (sorry Mirte), dus ik ga het hele lijstje niet invullen, maar ik raad je heel hard aan om naar treintickets te kijken. Je hebt verschillende meerdagentickets waardoor je voor relatief weinig geld onbeperkt in de trein kan reizen. Ook kun je iets meer betalen en dat kun je specifieke dagen uitkiezen dat je met de trein wilt reizen (aka je hele trip uitplannen met het idee: zoveel dagen zit ik in London, dan neem ik die dag om naar *een plaats* te reizen, daar blijf ik *bepaald aantal* dagen en dan reis ik die dag weer door, etc).
    Schrik niet van de prijzen though: dat is goedkoop (ja, je hebt landen met treinverkeer die nog gieriger zijn dan de NS).


    Als ik kijk op de website van NS International, vind ik de treintickets echt verschrikkelijk duur (en dan zoek ik op Eindhoven — Londen) terwijl ik bijvoorbeeld ook kan gaan vliegen voor €50 (heen en terug). Maar voor in Londen zelf kan ik natuurlijk nog wel rond gaan kijken, daarvoor moet ik eerst even een lijstje gaan maken wat ik allemaal wil gaan doen en zien daar. Bedankt, Sofie!


    Scipio schreef:
    (...)
    Ik ben deze vakantie drie dagen in Londen geweest en het heeft ons twee dagen gekost om de echte highlights allemaal te zien. We hebben dat gedaan via een Harry Potter-wandeling (hij begint in King’s Cross en leidt langs een hoop filmsets in de stad, maar daarnaast zie je echt alle highlights behalve Buckingham Palace. De wandeling duurt anderhalve dag en het is een echte aanrader imo) en dan in de namiddag nog Buckinghal Palace. De laatste dag hebben we geshopt, haha. Maar ik zou dus zeggen: toch twee dagen om een beeld te krijgen, drie of vier als je een museum wil doen of de parken echt wil bezoeken, etc. ^^


    Oh die HP wandeling klinkt echt ontzettend leuk en tof, die ga ik zeker onthouden voor op mijn 'misschien om te doen' lijstje (die wordt steeds langer en langer, haha). Bedankt, Delphine!


    Jehan schreef:
    Waar ik antwoord op kan geven:
    — Hoe ben je daarheen gegaan?
    Naar Schotland 1 x vliegen en 1 x met de auto (toen maakten we een roadtrip naar Engeland en Schotland, dus ook via de boot)
    Naar Engeland eigenlijk tot nu toe altijd vliegend, behalve voor de roadtrip dus.
    Ik heb op Heathrow en gatwick airport gevlogen. Gatwick is in mijn opzicht wel iets chiller omdat het niet 5 verschillende locaties heeft.)

    — Waar ben je allemaal geweest?
    Oxford, London (Daar heb ik vrijwel alle toeristen dingen nu wel gezien I guess, een paar musicals/plays, de Harry Potter tour, ....) , Edinburgh, New Forest.
    De roadtrip was via: Stroke on Trent, York, Perth en Blairgowlry.
    Lochness en Stonehenge heb ik ook bezocht.

    — Wat was het mooiste wat je hebt gezien?
    Vooral de landschappen vind ik erg mooi om te zien. En de musicals. (cat)

    — Hoelang ben je daar geweest?
    Oxford en Edinburgh 5 dagen geloof ik. Londen een keer een week en een paar weekenden.
    Hoelang je voor Londen nodig hebt, hangt een beetje af van of je de hele dag verschillende dingen gaat zien en ervoor gaat zo veel mogelijk te zien of het rustiger aan wilt doen. En ook van hoeveel dingen je wilt zien natuurlijk.


    Bedankt, deze informatie is echt nuttig en uitgebreid. :Y) Damn, ik krijg nu helemaal kriebels en zou toch wel heel graag naar Londen willen.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2018 - 12:59 ]


    •