• Onder het motto: beter te vroeg dan te laat (ik heb mijn kaartje al lol, want korting x'D ). Ik weet dat hier op Q een aantal cosplayers zitten en volgens mij zitten hier ook genoeg congangers, dus dit is de perfecte manier om te kijken wie er allemaal gaan, eventueel samen af te spreken of medecongangers te zoeken als je geen maatje kan vinden in je omgeving! Laat vooral weten of je gaat, of je in cosplay gaat en welke dagen je komt! ^^

    Voor meer informatie over DCC, kaartjes, waar het plaatsvindt: WEBSITE DCC


    Speciale gasten:
    Acteurs & Special Guests
    - Zach McGowan
    - Mark Ryan
    - Chloé Hollings
    - Dwight Schultz
    - Katie Cassidy
    - Jason David Frank
    - Emilie de Ravin
    Artists & Authors
    - Angelo Stano
    - Marieke Nijkamp
    - Taran Matharu
    - James Swallow
    - Paul van Loon
    Cosplayguests
    - Ivy Doomkitty
    - Calypsen Cosplay

    Leuke activiteiten:
    - Royal Story Competition


    Schrijf een verhaal van maximaal 1000 woorden, in het Nederlands of het Engels, upload het op https://goo.gl/forms/PI37mg2qV55S4WCh1 en wie weet win jij één van de prijzen!
    -Inschrijving gesloten-

    - Cosplay Contest
    Dutch Comic Con organiseerde de Cosplay Contest tijdens Dutch Comic Con - Winter Edition

    Met een internationale jury, een spannende hoofdprijs en een selectie van de beste acts lijkt de Cosplay Contest het hoogtepunt te worden van het podiumprogramma!

    -Inschrijving gesloten-

    - Cosplay Catwalk
    Voor de cosplayers wiens kostuum niet voldoet aan de voorwaarden van de Cosplay Contest hebben we de Cosplay Catwalk.

    Iedere cosplayer op Dutch Comic Con heeft een kans om op de catwalk terecht te komen. Wil jij jouw kostuum tonen aan het publiek? Lees hier de regels.


    -Inschrijving gesloten-

    - Gaming Stage
    De Gaming Stage heeft een vol programma met allerlei interessante en spannende programmaonderdelen!

    Het podium zal de arena zijn van verschillende finales van de esport competies, als ook verschillende demonstraties en tutorials van SAE zullen op het podium te zien zijn.

    More to come!
    Meer info.

    - Gaming toernooien:
          > FIFA: Link
          > Tekken 7: Link
          > Super Smash Bros 4: Link
          > DragonBall FighterZ: Link
          > Overwatch: Link

    - Speeddaten:
    Schrijf je nu in voor het speed daten op Dutch Comic Con! 💗💘

    “Een onverwacht leuke toevoeging van Dutch Comic Con. Het resultaat: 4 matches en 2 leuke dates! Als je twijfelt, vooral een keertje proberen!” – deelnemer speeddate sessie op DCC WE 2017.

    Doe ook mee en misschien ontmoet jij wel jou match!
    - Inschrijving gesloten -

    - Cozy Corner
    Eén van de podia van Dutch Comic Con waar verschillende panels en lezingen worden georganiseerd.

    - Artist Alley
    Bezoek de Artist Alley in de Dealer Hal en bekijk het werk van verschillende kunstenaars en artiesten


    Welke Q'ers zijn er allemaal te vinden?
    Geef alsjeblieft in het topic het volgende door: Naam | Vanwaar je komt | Welke dagen
    Zaterdag 31 maart
    Dropout | Sofie | Veghel
    Shuri | Anne | Voorhout/Utrecht
    Roundhouse | Anna | -
    Semiramis | Tess | Amsterdam
    Denbrough | - | -
    Sombre | Demi | Enschede (stand: 3DPropsNL en 3DNinja)
    Aventia | Aventia | Spijkenisse
    Kori | Shania | -
    YoRHa | Wendy | -
    Zondag 1 april
    Dropout | Sofie | Veghel
    Shuri | Anne | Voorhout/Utrecht
    Sombre | Demi | Enschede (stand: 3DPropsNL en 3DNinja)
    Chilton | Frederick | -
    Kori | Shania | -

    Twijfel:



    Cosplayers:
    Het lijkt me ook wel tof om door te geven of je in cosplay komt of niet, dus daar ga ik ook een lijstje van maken. Ik geef alleen niet het goede voorbeeld lol.
    Geef alsjeblieft in het topic het volgende door: Naam | Als wie | Welke dagen | Eventuele foto's
    Dropout | Sofie | Weekend: secret female Marvel cosplay
    Kori | Shania | Nog onbekend wanneer: Saeran (Mystic Messenger) & 2B (NieR:Automata)
    Roundhouse | Anna | Zaterdag: waarschijnlijk Thor (Avengers: Age of Ultron)
    Semiramis | Tess | Zaterdag: Mercy in Magical Girl outfit (Shourca design), samen met een D. Va
    Denbrough | - | Zaterdag: Clementine (The Walking Dead Game)
    Chilton | Frederick | Zondag: dr. Chilton (met vriendin als Hannibal)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 12:20 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Halleej!

    Ik ga ook naar DCC! (:
    Mijn naam is Frederick.
    Ik ga als dr. Chilton uit de serie Hannibal (samen met mijn vriendin, die als Hannibal gaat).
    Ik ga op zondag 1 april.
    Waarschijnlijk weet iedereen al hoe ik er uit zie, maar goed... Hier toch een foto dan:


    Chilton schreef:
    Halleej!

    Ik ga ook naar DCC! (:
    Mijn naam is Frederick.
    Ik ga als dr. Chilton uit de serie Hannibal (samen met mijn vriendin, die als Hannibal gaat).
    Ik ga op zondag 1 april.
    Waarschijnlijk weet iedereen al hoe ik er uit zie, maar goed... Hier toch een foto dan:



    Oeheohh Nice!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik wil heel graag gaan, maar ik moet:
    1. Mensen zien te ronselen die mee zouden willen gaan.
    2. Een cosplay kostuum hebben. Maar daar ga ik denk ik geen tijd voor hebben om klaar te maken. Ik heb wel al een idee voor een cosplay though.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2018 - 23:00 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik heb kaartjes voor zaterdag :'D!!!

    Aventia | Spijkenisse | zaterdag. Ik ga dit keer niet in cosplay, want ik had daar te weinig tijd voor. Misschien volgende keer ^^


    Seasons will change, but I shall remain

    Misschien leuk om mee te doen. Ik heb sommige boeken gelezen/geredigeerd en het is echt een tof pakket.

    Ik ga waarschijnlijk niet, ik heb zaterdag een verjaardag en zondag is het reizen echt vervelend. Tenzij er een acteur komt die ik echt moet ontmoeten, maar dat is tot dusver nog nooit gebeurd haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmmm... Katie Cassidy uit Arrow/The Flash komt maar ik twijfel of ik van haar een handtekening zou willen halen, sinds ze bij lange na niet mijn favoriete character uit de serie speelt...


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit teleurgesteld ben door Dutch Comic Con in Utrecht.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2018 - 16:36 ]


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit teleurgesteld ben door Dutch Comic Con in Utrecht.


    Zelfde, ik ga nu voor de vierde keer en het is altijd weer leuk c:!


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    (...)

    Zelfde, ik ga nu voor de vierde keer en het is altijd weer leuk c:!


    Ik ook voor de 4e of 5e keer nu! Altijd een feest!

    Ik vind de cosplay shows altijd zo'n feest, super gezellig altijd en mensen steken zoveel moeite in een show.


    - thank you for existing -

    Voor mij is het de derde keer dit jaar (in maart) c: (4e keer naar de conventie, als je de winterversie ook meetelt)

    Ik wilde al een keer eerder gaan omdat Caity Lotz zou komen, aka mijn favoriete superheld in een tv serie, maar ze had uiteindelijk gecancelled en toen zag ik geen reden om te gaan, maar zelfs zonder de gasten is het enorm leuk op de conventie, vooral om te zien hoe de conventie nog steeds elk jaar aan het groeien is.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Sombre schreef:
    Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit teleurgesteld ben door Dutch Comic Con in Utrecht.


    one hand shake removed from Stephen Amell and Grant Gustin hehehehe


    - thank you for existing -

    Caelum > YoRHa

    Dit is voor mij nu de 2e keer dcc en ik heb er echt heel veel zin in, ook al ga ik alleen maar zaterdag ivm pasen haha. Voor mij zit er qua gasten alleen dit jaar niet veel interessants bij jammer genoeg.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Sharpe > Kori

    En ik ben er het hele weekend bij! Zojuist de kaartjes besteld.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Leuk om de lijst te zien groeien!

    Ik heb ook weer de special guests lijst weer aangevuld. Vet jammer dat David Wenham heeft afgezegd, maar wel hele nette communicatie van beide kanten (agentschap die het tijdelijk bekend maakt en DCC die het zsm doorgeeft).
    Ik kom sowieso niet voor de gasten though, maar zijn er nog gasten waarvan jullie denken: "OMG YAS BITCHES" (of iets minder enthousiast haha)?


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wil soort van wel gaan, maar de persoon waarmee ik wilde gaan, wilde eigenlijk vooral gaan voor David Wenham en nu die heeft afgezegd, heeft zij ook niet zoveel zin. Begrijpelijk, maar nu sta ik wel voor een dilemma


    Rest in Peace, Son of Gondor