• Onder het motto: beter te vroeg dan te laat (ik heb mijn kaartje al lol, want korting x'D ). Ik weet dat hier op Q een aantal cosplayers zitten en volgens mij zitten hier ook genoeg congangers, dus dit is de perfecte manier om te kijken wie er allemaal gaan, eventueel samen af te spreken of medecongangers te zoeken als je geen maatje kan vinden in je omgeving! Laat vooral weten of je gaat, of je in cosplay gaat en welke dagen je komt! ^^

    Voor meer informatie over DCC, kaartjes, waar het plaatsvindt: WEBSITE DCC


    Speciale gasten:
    Acteurs & Special Guests
    - Zach McGowan
    - Mark Ryan
    - Chloé Hollings
    - Dwight Schultz
    - Katie Cassidy
    - Jason David Frank
    - Emilie de Ravin
    Artists & Authors
    - Angelo Stano
    - Marieke Nijkamp
    - Taran Matharu
    - James Swallow
    - Paul van Loon
    Cosplayguests
    - Ivy Doomkitty
    - Calypsen Cosplay

    Leuke activiteiten:
    - Royal Story Competition


    Schrijf een verhaal van maximaal 1000 woorden, in het Nederlands of het Engels, upload het op https://goo.gl/forms/PI37mg2qV55S4WCh1 en wie weet win jij één van de prijzen!
    -Inschrijving gesloten-

    - Cosplay Contest
    Dutch Comic Con organiseerde de Cosplay Contest tijdens Dutch Comic Con - Winter Edition

    Met een internationale jury, een spannende hoofdprijs en een selectie van de beste acts lijkt de Cosplay Contest het hoogtepunt te worden van het podiumprogramma!

    -Inschrijving gesloten-

    - Cosplay Catwalk
    Voor de cosplayers wiens kostuum niet voldoet aan de voorwaarden van de Cosplay Contest hebben we de Cosplay Catwalk.

    Iedere cosplayer op Dutch Comic Con heeft een kans om op de catwalk terecht te komen. Wil jij jouw kostuum tonen aan het publiek? Lees hier de regels.


    -Inschrijving gesloten-

    - Gaming Stage
    De Gaming Stage heeft een vol programma met allerlei interessante en spannende programmaonderdelen!

    Het podium zal de arena zijn van verschillende finales van de esport competies, als ook verschillende demonstraties en tutorials van SAE zullen op het podium te zien zijn.

    More to come!
    Meer info.

    - Gaming toernooien:
          > FIFA: Link
          > Tekken 7: Link
          > Super Smash Bros 4: Link
          > DragonBall FighterZ: Link
          > Overwatch: Link

    - Speeddaten:
    Schrijf je nu in voor het speed daten op Dutch Comic Con! 💗💘

    “Een onverwacht leuke toevoeging van Dutch Comic Con. Het resultaat: 4 matches en 2 leuke dates! Als je twijfelt, vooral een keertje proberen!” – deelnemer speeddate sessie op DCC WE 2017.

    Doe ook mee en misschien ontmoet jij wel jou match!
    - Inschrijving gesloten -

    - Cozy Corner
    Eén van de podia van Dutch Comic Con waar verschillende panels en lezingen worden georganiseerd.

    - Artist Alley
    Bezoek de Artist Alley in de Dealer Hal en bekijk het werk van verschillende kunstenaars en artiesten


    Welke Q'ers zijn er allemaal te vinden?
    Geef alsjeblieft in het topic het volgende door: Naam | Vanwaar je komt | Welke dagen
    Zaterdag 31 maart
    Dropout | Sofie | Veghel
    Shuri | Anne | Voorhout/Utrecht
    Roundhouse | Anna | -
    Semiramis | Tess | Amsterdam
    Denbrough | - | -
    Sombre | Demi | Enschede (stand: 3DPropsNL en 3DNinja)
    Aventia | Aventia | Spijkenisse
    Kori | Shania | -
    YoRHa | Wendy | -
    Zondag 1 april
    Dropout | Sofie | Veghel
    Shuri | Anne | Voorhout/Utrecht
    Sombre | Demi | Enschede (stand: 3DPropsNL en 3DNinja)
    Chilton | Frederick | -
    Kori | Shania | -

    Twijfel:



    Cosplayers:
    Het lijkt me ook wel tof om door te geven of je in cosplay komt of niet, dus daar ga ik ook een lijstje van maken. Ik geef alleen niet het goede voorbeeld lol.
    Geef alsjeblieft in het topic het volgende door: Naam | Als wie | Welke dagen | Eventuele foto's
    Dropout | Sofie | Weekend: secret female Marvel cosplay
    Kori | Shania | Nog onbekend wanneer: Saeran (Mystic Messenger) & 2B (NieR:Automata)
    Roundhouse | Anna | Zaterdag: waarschijnlijk Thor (Avengers: Age of Ultron)
    Semiramis | Tess | Zaterdag: Mercy in Magical Girl outfit (Shourca design), samen met een D. Va
    Denbrough | - | Zaterdag: Clementine (The Walking Dead Game)
    Chilton | Frederick | Zondag: dr. Chilton (met vriendin als Hannibal)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 12:20 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    SonOfGondor schreef:
    Ik wil soort van wel gaan, maar de persoon waarmee ik wilde gaan, wilde eigenlijk vooral gaan voor David Wenham en nu die heeft afgezegd, heeft zij ook niet zoveel zin. Begrijpelijk, maar nu sta ik wel voor een dilemma

    Zijn er niet andere mensen waarmee je kunt gaan? En er zijn tegenwoordig súperveel dingen te doen. Er is een dronecompetitie, je hebt de Stripdagen, je kunt kijken bij de cosplaycontest én de cosplaycatwalk en je hebt ook verschillende lezingen door schrijvers en tekenaars. Ook bij de gamingstage heb je verschillende panels (dacht ik). Er is dus echt meer te doen dan alleen die special guests (;


    Deep inside, I've never felt alive

    Dropout schreef:
    (...)
    Zijn er niet andere mensen waarmee je kunt gaan? En er zijn tegenwoordig súperveel dingen te doen. Er is een dronecompetitie, je hebt de Stripdagen, je kunt kijken bij de cosplaycontest én de cosplaycatwalk en je hebt ook verschillende lezingen door schrijvers en tekenaars. Ook bij de gamingstage heb je verschillende panels (dacht ik). Er is dus echt meer te doen dan alleen die special guests (;


    Nee, er zijn niet echt mensen die ik goed genoeg ken. Ik bedoel, ja, ik ken er een heleboel vaagjes, maar die hebben allemaal al hun eigen cosplay-groep enzo en ik wil me niet opdringen (en ik doe ook niet aan cosplay)


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Nee, er zijn niet echt mensen die ik goed genoeg ken. Ik bedoel, ja, ik ken er een heleboel vaagjes, maar die hebben allemaal al hun eigen cosplay-groep enzo en ik wil me niet opdringen (en ik doe ook niet aan cosplay)


    Ah het is echt naar als je met iemand zou gaan maar dat opeens niet doorgaat. Ik had dat de winter editie. Had toen al kaartjes oops. Maar gelukkig ging de zondag toch nog een andere vriendin wel graag mee (my hero) en de zaterdag vond ik gelukkig vrij snel twee leuke mensenb die ik kon joinen.

    Ik denk dat niemand het erg zou vinden als je met ons meeloopt? Lijkt mij juist gezellig ^^ Ik ga wel alleen de zaterdag though.


    At the end we're all cursed

    Roundhouse schreef:
    (...)

    Ah het is echt naar als je met iemand zou gaan maar dat opeens niet doorgaat. Ik had dat de winter editie. Had toen al kaartjes oops. Maar gelukkig ging de zondag toch nog een andere vriendin wel graag mee (my hero) en de zaterdag vond ik gelukkig vrij snel twee leuke mensenb die ik kon joinen.

    Ik denk dat niemand het erg zou vinden als je met ons meeloopt? Lijkt mij juist gezellig ^^ Ik ga wel alleen de zaterdag though.


    Dat lijkt me erg leuk! Ga je met een groepje q'ers of andere mensen?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Nee, er zijn niet echt mensen die ik goed genoeg ken. Ik bedoel, ja, ik ken er een heleboel vaagjes, maar die hebben allemaal al hun eigen cosplay-groep enzo en ik wil me niet opdringen (en ik doe ook niet aan cosplay)

    Das vervelend :c. Ik loop zelf rond met een groep vrienden en kennissen. Een paar van ons gaan maar cosplayen (volgens mij maar 2 mensjes). Als je besluit om toch te gaan mag je altijd aansluiten ^^!


    Seasons will change, but I shall remain

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Dat lijkt me erg leuk! Ga je met een groepje q'ers of andere mensen?


    Waarschijnlijk lopen we so far met Sofie, Lisa en Cheryl (allemaal van Q dus) en een vriendin van Lisa die niet op Q zit of heeft gezeten. Cheryl is niet 100% zeker though en misschien dat er nog meer aanhaken. We hebben wel wat cosplay dingen op de planning staan (fotoshoot om 11 uur, ik loop mee met de cosplay catwalk, er is een Avenger en Disney meet daarna), maar verder hebben we nog geen planning oid en je kan altijd even losbreken om iets anders te doen en dat we daarna weer ergens meeten afhankelijk van wat iedereen wil en zo.


    At the end we're all cursed

    Roundhouse schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk lopen we so far met Sofie, Lisa en Cheryl (allemaal van Q dus) en een vriendin van Lisa die niet op Q zit of heeft gezeten. Cheryl is niet 100% zeker though en misschien dat er nog meer aanhaken. We hebben wel wat cosplay dingen op de planning staan (fotoshoot om 11 uur, ik loop mee met de cosplay catwalk, er is een Avenger en Disney meet daarna), maar verder hebben we nog geen planning oid en je kan altijd even losbreken om iets anders te doen en dat we daarna weer ergens meeten afhankelijk van wat iedereen wil en zo.


    Het klinkt leuk! Welke cosplay ga je doen?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Het klinkt leuk! Welke cosplay ga je doen?


    Thor ^^ al een tijdje niet meer aangehad dus het werd tijd dat ik hem weer uit de kast trok.


    At the end we're all cursed

    Roundhouse schreef:
    (...)

    Thor ^^ al een tijdje niet meer aangehad dus het werd tijd dat ik hem weer uit de kast trok.


    Ah, gaaf! Ik heb soort van misschien nog een cosplay gevonden


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Ah, gaaf! Ik heb soort van misschien nog een cosplay gevonden


    Oeh als wat ga je cosplayen? ^^


    At the end we're all cursed

    Roundhouse schreef:
    (...)

    Oeh als wat ga je cosplayen? ^^


    Mon Mothma van star wars!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Mon Mothma van star wars!


    Oeh awesome! Can't wait to see it ^^


    At the end we're all cursed

    Hallo,

    Ik heb zojuist ook een topic aangemaakt over Dutch Comic Con, met daarin de vraag of er mensen zijn die een muziekinstrument bespelen. Het lijkt me namelijk erg leuk om samen soundtracks van films/series te spelen op de con met een groepje mensen. Het leek me niet zo netjes om de vraag in een bestaand topic te gooien, vandaar dat ik een nieuwe aanmaakte.

    Ik noem het hier alleen even omdat er al veel reacties op dit topic zijn. Hier is de link naar die van mij:
    https://www.quizlet.nl/topic/186724-dutch-comic-con-samen-muziek-maken/

    Zijn er hier toevallig ook mensen bij die op de Cosplay groep NL zitten op facebook? Zie daar zo veel leuke cosplays voorbij komen en aangezien hier ook mensen cosplayen dacht ik wie weet heb ik één van jullie voorbij zien komen haha


    Little do you know

    ^ ik zit er wel in, maar ik plaats nooit echt wat hahah.


    — Inner peace, it's hard to find. —