• Laatste tijd ben ik wat meer gaan letten op hoe gezond ik eet, en wat ik allemaal de hele dag door mn lichaam in prop.
    Ik heb vooral moeite met avondeten, dat lukt gewoon niet. Dus ik heb besloten om geen hele maaltijden meer te eten (geen grote lunch, niet veel avondeten) maar allemaal kleine gezonde hapjes de hele dag door te eten. Ik heb niet snel honger dus ik zou eerder te weinig dan te veel eten. Daarom heb ik samen met mijn moeder een schema gemaakt om te zorgen dat ik genoeg eet
    Zijn jullie hier ook erg mee bezig? En hoe gezond eet je?
    Zou je liever gezonder willen eten?

    [ bericht aangepast op 8 jan 2018 - 11:25 ]


    What worries you, masters you.

    Standal schreef:
    (...)

    Nee helemaal geen pasta hahaha. Ik voel me ook niet aangevallen, ik ben hier ongeveer mee opgegroeid, zo eten we al meer dan 7 jaar. Soms is het wel eenzijdig ja, soms noemen anderen het ook zo, maar ik vond het wel meevallen. Het is meer gewenning.


    Mag ik vragen hoe je er dan voor zorgt voldoende koolhydraten binnen te krijgen?

    //

    Ik eet nu (sinds een week) drie grote maaltijden per dag (ontbijt / lunch / diner) en dan twee tussendoortjes (fruit, wordt meestal maar één tussendoortje). Natuurlijk pak ik in het weekend ook wel een 's avonds nog een extra tussendoortje, maar dan pak ik maar één bakje chips terwijl ik voorheen een hele zak weg kon werken. (': Ik moet echt opletten met wat ik eet plus heel veel sporten, anders kom ik super snel aan (het doel is om dit jaar zo'n 15KG af te vallen).


    Als ik eerlijk naar mezelf kijk eet ik niet gezond, maar voel ik vooralsnog geen reden om dat ingrijpend te veranderen. Ik ben verder gezond, leef al tijden zo en andere dingen hebben meer prioriteit.


    26 - 02 - '16

    Tortitude schreef:
    Als ik eerlijk naar mezelf kijk eet ik niet gezond, maar voel ik vooralsnog geen reden om dat ingrijpend te veranderen. Ik ben verder gezond, leef al tijden zo en andere dingen hebben meer prioriteit.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben niet echt met mijn eetpatroon bezig maar ik heb ook een gezond gewicht. Ik eet gewoon normaal, alleen lunch ik zowat nooit (heel slecht. Ik weet het). Ik snoep ook nauwelijks en drink thuis ook geen frisdrank. Als avondeten eten we meestal gewoon aardappelen - groenten - en voor mij vleesvervanger want ik ben een vegetariër. Gewoon gezond dus. Ik ben wel een slechte vegetariër want ik lust geen noten.


    Take risks and conquer your fears.

    Cresswell schreef:
    (...)

    Mag ik vragen hoe je er dan voor zorgt voldoende koolhydraten binnen te krijgen?

    //

    Ik eet nu (sinds een week) drie grote maaltijden per dag (ontbijt / lunch / diner) en dan twee tussendoortjes (fruit, wordt meestal maar één tussendoortje). Natuurlijk pak ik in het weekend ook wel een 's avonds nog een extra tussendoortje, maar dan pak ik maar één bakje chips terwijl ik voorheen een hele zak weg kon werken. (': Ik moet echt opletten met wat ik eet plus heel veel sporten, anders kom ik super snel aan (het doel is om dit jaar zo'n 15KG af te vallen).


    Dit is eigenlijk veranderd door de jaren heen, de behoefte naar koolhydraten. De eerste week van de switch was ik wel ziek, dus het is wel ingrijpend op het begin. Nu heb ik geen last meer van de verminderde hoeveelheid.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Snart schreef:
    Mijn antwoord op de titel is niet. :W

    Nee, maar, ik let er eigenlijk ook nooit op. Het interesseert me niet. Ik eet gewoon wat ik lekker vind en waar ik zin in heb. :')


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Redelijk gezond. Niet gezond gezond, maar ook niet ongezond. Ik zit aan het laag fodmap-dieet met weinig vet en weinig rood vlees, dus ik zou zeggen, redelijk gezond.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2018 - 15:45 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik probeer over het algemeen gewoon fruit te nemen in plaats van koeken als tussendoortje en ook 's avonds in de zetel als ik trek heb, neem ik een yoghurtje of iets van fruit. Verder qua avondeten gewoon veel groenten met af en toe vlees maar zeker niet elke dag en maximum 1 keer in de week iets ongezond zoals pizza (niet zelfgemaakt) of frietjes maar tegenwoordig eten we dat zelfs maar 1 keer in de maand geloof ik.
    Oh ja en voldoende drinken dat ook.
    Als ontbijt eet ik cornflakes maar gewoon de basic zonder toegevoegde suiker (dat kijk ik dan weer wel na). Snoep is echt een zwakte van me net zoals chips, daarom koop ik dat ook nooit als ik geen bezoek krijg (op kot dan) omdat ik er anders gewoon niet af kan blijven.
    Bovendien eet ik eigenlijk vooral gezond voor mijn conditie en omdat ik me dan beter en frisser voel. Het is niet zo dat ik wil afvallen want eerlijk gezegd kom ik niet echt bij als ik vettige dingen eet. Dat mag dan klinken als een voordeel maar daardoor denk ik wel eens sneller 'zo veel kwaad kan het niet, je gaat het toch niet zien'.

    edit: ik eet wel gewoon pasta, aardappelen en brood

    [ bericht aangepast op 8 jan 2018 - 16:05 ]


    cause i'm a little unsteady

    Ik probeer wel heel erg op mijn eten te letten - ik kom heel makkelijk bij, ik kijk enkel naar een koekje en weeg al 5 kg meer, bij wijze van spreken (‘:
    Het ding is alleen dat als ik een tussendoortje neem, ik vaak blijf eten - als ik een chipje pak, heb ik meteen de neiging heelde zak leeg te eten, dis ik let er nu wel heel erg op op ‘s avonds geen ongezonde tussendoortjes te pakken. Verder eet ik wel behoorlijk gezond denk ik - het zij vooral die avondlijke vreetbuien die heel erg slecht waren


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik ben een ongelofelijke picky-eter. Ik ben wel echt een vlees en vis lief hebber. Qua vlees en vis lust ik bijna alles, als het maar niet uit de frituur komt. Ik probeer juist graag wat exotishere dingen qua vis en vlees. Het liefst heb ik het zelfs nog rauw of halfrauw gebakken. Zo kan ik mij nog herinneren dat ik bij een nogal exotisch wok restaurant was waarbij ze blijkbaar ook verse (maar dan ook verse) garnalen en zalm hadden. De garnalen moest je zelf pellen (die waren voolgens mij wel gewoon gekookt) maar toen ik in het zalm beet had ik echter niet verwacht dat het echt rauw was (wel heerlijk)

    (Hierbij moet je wel opletten bij wat je eet en hoe vers het is!!! (denk aan biefstuk, zalm, tartaar, ossenworst, rosbief etc) Supermarkt vlees is gewoon een super grote nee, zeker bij kip en varken!!!)

    Daarnaast houd ik heel veel van fruit zoals Appels, Peren, Aardbeien, Bessen, Druiven etc. Noten vind ik ook heerlijk. Groenten wat minder, daarbij houd ik dan wel liever rauwe groenten zoals wortelen (die zijn zo zoet!)

    Eigenlijk eet ik als een holbewoner in een nutshell. (soms kan mcdonalds er wel bij in hoor haha)

    Wat ik eet is best gezond, maar ik eet te weinig. Ik wil vooral gaan ontbijten want dat sla ik altijd over en dat is echt niet gezond. en ik wil beter drinken, ik leef op koffie maar zou liever meer water drinken..


    I was an angel living in the garden of evil

    Zoveel mensen die iets willen aanpassen/veranderen. Is er al een algemeen topic?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik eet absoluut niet gezond, mede dankzij Bulimia. 'S ochtends eet ik vaak een klein dingetje als ontbijt (een kleine pannenkoek ofzo) en vervolgens vast ik de hele dag en teer ik op koffie, 0 cal energy drinks, water en 0 cal frisdranken. 'S avonds heb ik dan enorme trek en zit ik te binge eten tot midden in de nacht. En dan na het purgeren ga ik vaak pas laat slapen en kan ik er in de ochtend ook niet uit. Heel veel lijdt er onder.

    Ik ga wel naar een psychiater en ik krijg ook medicijnen om dwanggedachten tegen te gaan.


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Gezond genoeg, denk ik. Ben allergisch voor zuivel, kabeljauw (en familie), kan niet goed tegen varkensvlees/rund door zwak maagzuur......
    Dus ja, dan eet je al snel gezond haha.

    Ik probeer tussendoortjes te vermijden, maar dat is meer omdat ik vaak een gevoel van trek heb dat daarna snel weg gaat. Als ik me stress kan ik wel onbewust veel eten, dus dan haal ik dat weer in denk ik haha.

    Volgens mij is de hele dag door kleine dingen eten wanneer je trek hebt een goed idee. Als ik het me goed herinner, is dat hoe de mens vroeger at voordat we fulltime werk met vaste pauzes hadden 😊


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Unity schreef:
    Ik eet absoluut niet gezond, mede dankzij Bulimia. 'S ochtends eet ik vaak een klein dingetje als ontbijt (een kleine pannenkoek ofzo) en vervolgens vast ik de hele dag en teer ik op koffie, 0 cal energy drinks, water en 0 cal frisdranken. 'S avonds heb ik dan enorme trek en zit ik te binge eten tot midden in de nacht. En dan na het purgeren ga ik vaak pas laat slapen en kan ik er in de ochtend ook niet uit. Heel veel lijdt er onder.

    Ik ga wel naar een psychiater en ik krijg ook medicijnen om dwanggedachten tegen te gaan.

    Dat is echt heel vervelend en naar :/ If u wanna talk, i'm here. Hoewel ik een andere eetstoornis heb denk ik dat ik je best goed begrijp.


    i wanna die with you once or twice.