• Laatste tijd ben ik wat meer gaan letten op hoe gezond ik eet, en wat ik allemaal de hele dag door mn lichaam in prop.
    Ik heb vooral moeite met avondeten, dat lukt gewoon niet. Dus ik heb besloten om geen hele maaltijden meer te eten (geen grote lunch, niet veel avondeten) maar allemaal kleine gezonde hapjes de hele dag door te eten. Ik heb niet snel honger dus ik zou eerder te weinig dan te veel eten. Daarom heb ik samen met mijn moeder een schema gemaakt om te zorgen dat ik genoeg eet
    Zijn jullie hier ook erg mee bezig? En hoe gezond eet je?
    Zou je liever gezonder willen eten?

    [ bericht aangepast op 8 jan 2018 - 11:25 ]


    What worries you, masters you.

    Ik ben zo'n persoon die bijna elke dag hetzelfde eet. Al jaren neem ik elke dag twee boterhammen met hagelslag en een stuk peperkoek mee naar school.
    's Ochtends kan ik enkel een half schaaltje yoghurt naar binnen krijgen, en als ik thuis ben eet ik 's middags meestal maar één boterham.
    Drinken doe ik trouwens ook veel te weinig. Ik denk dat ik krap aan de 1 liter per dag kom.
    Niet echt gezond, dus. Maar zolang ik geen overgewicht krijg of doodga vind ik alles prima. :')

    Eh ik geef mezelf een 5,5


    No growth of the heart is ever a waste

    Standal schreef:
    (...)

    Nee helemaal geen pasta hahaha. Ik voel me ook niet aangevallen, ik ben hier ongeveer mee opgegroeid, zo eten we al meer dan 7 jaar. Soms is het wel eenzijdig ja, soms noemen anderen het ook zo, maar ik vond het wel meevallen. Het is meer gewenning.


    Er zijn ook gezinnen die 5 van de 7 dagen in de week groente met vlees en aardappelen eten, dus dat komt ook voor bij "gewone" diëten.

    Ik vind het wel heel inspirerend dat jullie geen frituur en magnetron hebben.

    Eten jullie wel zoete aardappel of zo? Ik weet eigenlijk nog steeds niet of ik dat als groente moet beschouwen of niet haha.

    ---

    Ik eet semi gezond denk ik? Wij eten thuis niet meer uit pakjes en zakjes en gebruiken vrij weinig zout. Ik drink veel water en verder heb ik vaak periodes van slecht eten en goed eten. Ik voel me dan ook direct beter als ik genoeg fruit eet en helemaal geen fris meer.
    Ik zou wel graag minder suiker willen eten, en ook producten waar dat aan toegevoegd is meer zelf maken.... Maar dat vind ik nu nog geen prioriteit oid.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Shelby schreef:
    Als ik thuis eet, eet ik relatief gezond.

    Ik heb juist precies het tegenovergestelde! Mijn moeder haalt altijd van die lekkere dingen in huis die ik lastig kan laten staan. Wanneer ik in mijn eigen woning ben, zorg ik dat ik geen zoetigheid enzo in huis haal, haha.

    TO: Goede tip is ook om gewoon veel te sporten, dan is het ook niet erg als je een keertje de mist in gaat. En zorg dat je goed eet 's morgens, 's middags en 's avonds. Dan heb je ook minder trek in snacks tussendoor.


    ars moriendi

    M0NA schreef:
    (...)

    Er zijn ook gezinnen die 5 van de 7 dagen in de week groente met vlees en aardappelen eten, dus dat komt ook voor bij "gewone" diëten.

    Ik vind het wel heel inspirerend dat jullie geen frituur en magnetron hebben.

    Eten jullie wel zoete aardappel of zo? Ik weet eigenlijk nog steeds niet of ik dat als groente moet beschouwen of niet haha.

    ---

    Ik eet semi gezond denk ik? Wij eten thuis niet meer uit pakjes en zakjes en gebruiken vrij weinig zout. Ik drink veel water en verder heb ik vaak periodes van slecht eten en goed eten. Ik voel me dan ook direct beter als ik genoeg fruit eet en helemaal geen fris meer.
    Ik zou wel graag minder suiker willen eten, en ook producten waar dat aan toegevoegd is meer zelf maken.... Maar dat vind ik nu nog geen prioriteit oid.


    Hoe eerder je een frituur/magnetron hebt hoe eerder je geneigd bent om zoiets te halen, dat hadden wij tenminste. Oh, dan halen we dat, want dat kan in de frituur en is snel klaar etc etc. Alles (ongeveer) wat in de frituur gaat is ongezond en in de magnetron gooi je vaak kant-en-klaar maaltijden die ook niet echt gezond zijn. Zo kom je niet in de verleiding.

    Zoete aardappel eten we soms wel ja, maar dat eet vooral me vader. Ik vind het niet super lekker.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2018 - 20:20 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh