• HET GROTE
    SPORTTOPIC



    Om de een of andere reden was er een slotje op het vorige fitnesstopic?


    Geachte dames en heren en iedereen die zich geen dame/heer voelt, wees welkom. In dit topic mag je alles bespreken wat met sport te maken heeft, van de juiste voeding tot jouw ideale stretchoefening. Wellicht heb een nieuw sportschemaatje ontwikkeld dat je graag met anderen wilt delen, of heb je een grote motivatiedip en wil je graag dat anderen je een schop onder je kont geven? Hier ben je aan het juiste adres.



    Elke zondagavond komt er een nieuwe motivational quote in dit topic. Natuurlijk zal ik ook tips in het topic plaatsen! Dat doe ik ook elke zondagavond. Als jij nog leuke quotes of bruikbare tips hebt, post die dan in de week ervoor in dit topic!

    Wat voor sporten doe jij? En hoe vaak?


    Quizlet sporters:
    Kilgour
    Caricia
    thoughful
    Schaduwjager
    Eomer
    M0NA
    Porg
    Oakheart
    Scandal
    Salaryman
    Disco
    Barnum
    Weggooiwashand
    Sombre
    Mahigan

    Motivational quote van de week:

    Don't say; show. Don't talk; act. Don't promise; prove.

    Quote geschiedenis:
    The pain you feel today, will be the results you feel tomorrow.
    Only I can change my life. No one else can do it for me.


    Tip van de week:

    Sport 's ochtends, dan heb je het meteen gehad.

    Tip geschiedenis:
    Sla geen maaltijden over!
    Neem je tijd!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 17:17 ]


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Tip van de week:

    Sla geen maaltijden over!

    Als je maaltijden overslaat, gaat je lichaam in de survival-stand. Dan ga je juist meer vet vasthouden dan verbranden.

    Motivational quote van de week:


    The pain you feel today, will be the results you feel tomorrow.


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    @ Disco - Mijn schema's.

    Schema 1, 3 sets
    20 jumping jacks
    15 situps
    15 squats
    30 sec planken

    Schema 2, 3 sets
    10 jumping squats
    20 sec planken links
    20 sec planken rechts
    15 situps
    15 lunges

    Schema 3, 3 sets
    20 jumping jacks
    10 russian twists
    15 squats
    15 situps

    Als het je nu na een tijd makkelijk afgaat,
    verhoog je gewoon het aantal reps!
    Als je niet gaat zweten, is het immers niet zwaar genoeg (;


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Ik ga morgen gelijk beginnen ermee! Maar ik ga niet meteen all in met drie sets.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Hoi, ik probeer maandag, woensdag en vrijdag te fitnessen en dinsdag en donderdag te trainen voor "de Nacht van de vluchteling" in juni (40 km wandelen). Dus zet me maar op de lijst alsjeblieft haha


    Deep inside, I've never felt alive

    @Kilgour Vandaag heb ik één keer set oefeningen uit je eerste schema gedaan. Ik pak het rustig aan op, zodat ik morgenochtend nog wel kan opstaan.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    @ Disco - Goed bezig, ging het goed? Ach, en wat is er mis met een beetje spierpijn? (krul)


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Kilgour schreef:
    @ Disco - Goed bezig, ging het goed? Ach, en wat is er mis met een beetje spierpijn? (krul)

    Veel spierpijn gaat niet fantastisch samen met werkdagen van 8 uur en 's avonds boogschieten.
    Dus woensdag ga ik er weer tegen aan! (:


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ah, dan snap ik het ja. Nou, veel succes woensdag dan. (:

    Morgen ga ik mijn nieuwe hardloopschoenen uitproberen! Ik ben heel benieuwd. ^^


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Mijn nieuwe running schoenen! Saucony - antipronatieschoen. Echt een verbetering vergeleken met mijn oude schoenen.


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Ohh die zijn nice ^^


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Wat doen jullie eigenlijk aan rekken en strekken? Normaal deed ik dat vrij weinig en dacht ik altijd: dan maar even doorbijten, die pijn gaat vanzelf weer over.
    Alleen ik was vorige week weer begonnen en kon op een gegeven moment niet meer normaal lopen omdat mijn hele SI-gewricht vastzat (ik heb onstabiele bekken) waardoor ik nu elke ochtend en avond (en als ik klaar ben met sporten) een heel ritueel houd waarbij ik mijn spieren rek, haha.

    Oh misschien een belangrijke tip voor de mensen die sneller van hun spierpijn af willen zijn: ongeveer een halfuur nadat je gesport hebt lauwwarm douchen. Dat zorgt er blijkbaar het beste voor dat het melkzuur (wat de spierpijn veroorzaakt) uit je spieren verdwijnt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik kan nu al 7 jaar niet normaal sporten, en dat doe ik dus ook niet. Soms wat workouts, maar god wat doet dat pijn.

    Door hypermobiliteit in mijn voeten en knieën kan ik dus amper iets, en door ongelijk lengte van benen kan ik alleen zitten met pijn

    Toch vind ik die motivatiedingetjes altijd leuk hahaha


    What worries you, masters you.

    Waar kun je leuke sportkleding kopen? (online)


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    MT


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Schaduwjager schreef:
    Waar kun je leuke sportkleding kopen? (online)

    Bol.com, Scapino...


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||