• HET GROTE
    SPORTTOPIC



    Om de een of andere reden was er een slotje op het vorige fitnesstopic?


    Geachte dames en heren en iedereen die zich geen dame/heer voelt, wees welkom. In dit topic mag je alles bespreken wat met sport te maken heeft, van de juiste voeding tot jouw ideale stretchoefening. Wellicht heb een nieuw sportschemaatje ontwikkeld dat je graag met anderen wilt delen, of heb je een grote motivatiedip en wil je graag dat anderen je een schop onder je kont geven? Hier ben je aan het juiste adres.



    Elke zondagavond komt er een nieuwe motivational quote in dit topic. Natuurlijk zal ik ook tips in het topic plaatsen! Dat doe ik ook elke zondagavond. Als jij nog leuke quotes of bruikbare tips hebt, post die dan in de week ervoor in dit topic!

    Wat voor sporten doe jij? En hoe vaak?


    Quizlet sporters:
    Kilgour
    Caricia
    thoughful
    Schaduwjager
    Eomer
    M0NA
    Porg
    Oakheart
    Scandal
    Salaryman
    Disco
    Barnum
    Weggooiwashand
    Sombre
    Mahigan

    Motivational quote van de week:

    Don't say; show. Don't talk; act. Don't promise; prove.

    Quote geschiedenis:
    The pain you feel today, will be the results you feel tomorrow.
    Only I can change my life. No one else can do it for me.


    Tip van de week:

    Sport 's ochtends, dan heb je het meteen gehad.

    Tip geschiedenis:
    Sla geen maaltijden over!
    Neem je tijd!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 17:17 ]


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Barnum schreef:
    Wat doen jullie eigenlijk aan rekken en strekken? Normaal deed ik dat vrij weinig en dacht ik altijd: dan maar even doorbijten, die pijn gaat vanzelf weer over.
    Alleen ik was vorige week weer begonnen en kon op een gegeven moment niet meer normaal lopen omdat mijn hele SI-gewricht vastzat (ik heb onstabiele bekken) waardoor ik nu elke ochtend en avond (en als ik klaar ben met sporten) een heel ritueel houd waarbij ik mijn spieren rek, haha.

    Oh misschien een belangrijke tip voor de mensen die sneller van hun spierpijn af willen zijn: ongeveer een halfuur nadat je gesport hebt lauwwarm douchen. Dat zorgt er blijkbaar het beste voor dat het melkzuur (wat de spierpijn veroorzaakt) uit je spieren verdwijnt.

    Je bedoelt stretchen achteraf?
    Na het sporten stretch ik niet. Want als ik klaar ben met varen, vaar ik rustig uit. Dus eigenlijk voldoende cooling down.
    Als ik ga joggen, doe ik wel altijd stretchen omdat ik daar anders wel last heb.
    Maar na de workouts van 8fit doe ik ook geen stretchoefeningen. Soms heb ik er dan eens wat last van, zoals vandaag wat van mijn kuiten, maar dat valt allemaal goed mee. ^^

    Ik doe wel af en toe schouderoefeningen en dat is ook meer stretchen eigenlijk. Ik moet die doen omdat ik anders echt krampen in mijn nek krijg en dan kan ik mijn hoofd een hele dag niet bewegen. :'D


    Schaduwjager schreef:
    Waar kun je leuke sportkleding kopen? (online)

    Ik koop veel in de Decathlon en zij hebben ook een webshop. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury


    deze oefening is echt onmogelijk, niet per se qua kracht, maar die houding.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    ^
    Die oefening ziet er inderdaad echt heel naar uit. Is dat veel beter dan side crunches? (De normale bedoel ik dan)

    [ bericht aangepast op 31 jan 2018 - 20:39 ]


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    thoughtful schreef:
    ^
    Die oefening ziet er inderdaad echt heel naar uit. Is dat veel beter dan side crunches? (De normale bedoel ik dan)

    ik denk dat nog wel mee valt, maar je pakt wel meer de schuine buikspieren. maar het me vooral de vraag hoeveel graden ongv je benen gedraaid moet zijn en of je met je hoofd plat op de grond moet liggen. want ik denk, dat als je de goede houding hebt, het wel echt een goede, effectieve oefening is.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Krijgen jullie nu het zo koud is ook meer last van je spieren dan in de zomer? Ik ben net terug van een rondje hardlopen en mijn kuiten doen echt pijn. Ik weet alleen niet wat ik aan mijn warming up kan veranderen. Zou ik die langer moeten doen? Of zou ik meer intervaltraining moeten doen in plaats van een langere warming up?


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    King_Boo schreef:


    deze oefening is echt onmogelijk, niet per se qua kracht, maar die houding.
    Ik heb deze gisteren even geprobeerd in de sportschool :') Het voelde meer alsof ik een of andere acrobatische act probeerde dan een krachtoefening. Maar ik ben dan ook wel absoluut niet soepel.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Oakheart schreef:
    (...)Ik heb deze gisteren even geprobeerd in de sportschool :') Het voelde meer alsof ik een of andere acrobatische act probeerde dan een krachtoefening. Maar ik ben dan ook wel absoluut niet soepel.

    hahaha, nu ondertussen lukt die mij steeds beter, ik begin m wel te voelen


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Een beetje later dan gepland, maar hier is 'ie alsnog, de motivational quote van de week:

    Don't say; show. Don't talk; act. Don't promise; prove.

    En dan de sporttip van de week:

    Sport 's ochtends, dan heb je het meteen gehad.


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    send me some motivation


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    King_Boo schreef:
    send me some motivation


    You can do it — lekker gaan en achteraf voel je jezelf zo veel beter. (: Vanmiddag had ik ook geen zin, maar damn ik zit nu heerlijk in m’n vel na anderhalf uur sporten.


    Absolutist schreef:
    (...)

    You can do it — lekker gaan en achteraf voel je jezelf zo veel beter. (: Vanmiddag had ik ook geen zin, maar damn ik zit nu heerlijk in m’n vel na anderhalf uur sporten.

    tnxx, ik ben nu ik mn sportkleding haha
    en truu, je voelt je dan echt fit


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Hoihoi. Ik doe nu zelf hockey zo'n 3x per week, maar denk er over om te gaan stoppen.
    Komend jaar denk ik er over na om een gevechtssport te gaan doen, iemand aanraders? c:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Toen ik nog was aangesloten bij het sportcentrum van de universiteit, heb ik een achtweekse cursus kickboksen gedaan. Superleuk! Heel zwaar, maar wel heel leuk.


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Weggooiwashand schreef:
    Hoihoi. Ik doe nu zelf hockey zo'n 3x per week, maar denk er over om te gaan stoppen.
    Komend jaar denk ik er over na om een gevechtssport te gaan doen, iemand aanraders? c:
    Ik heb karate gedaan en dat beviel me wel, dus als je daar meer over wil weten mag je me altijd een berichtje doen.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Jaaa!!! Kickboksen is echt super leuk!! Ik doe geen wedstrijden want dat vind ik een beetje too much, maar het trainen is zo leuk! Het is conditie, kracht én techniek, en na de training glibber je van het zweet, wat juist betekent dat je keihard hebt gewerkt!
    Wij hebben ook een hele fijne groep waar iedereen vriendelijk is en je ook helpt als je nog dingen (trappen/knieën/stoten/etc) wilt verbeteren.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.