• Mijn zusje heeft mijn tas ingepikt. Nou, we hebben twee identieke sporttassen op zolder liggen. Een daarvan heb ik mij ook een keer met toestemming toegeëigend en die lag dus onder mijn andere tas bij de trap. Nu kwam ik daarnet boven en viel mij op dat die sporttas niet meer onder mijn andere tas lag. Maar, rarara, op mijn zusje haar kamer, ingepakt om morgen op skivakantie te gaan. Had mijn zusje kunnen weten dat het mijn sporttas was? Ze heeft me als het goed is er wel eens mee zien weggaan, en hij lag -goh- onder míjn andere tas. Dus ja, niet vreemd. Dat was naast mijn kamer, dus ze had op z'n minst even kunnen kloppen om te vragen "hey, is die tas van jou, mag ik die?". Dan had ik haar vriendelijk gezegd "op zolder ligt een ander, precies dezelfde", geen probleem. Maar néé, dat doet ze natuurlijk niet. Nu ben ik ontzettend van streek want stom autisme en ik zit er al half mentaal doorheen door de blok. En zij gaat dat straks over zich heen krijgen, want ik ben nu echt wel kwaad.
    Maar dus, ik stel me toch niet aan hè? Ik weet dat velen zullen zeggen "joh, dan neem jij toch die andere". Ten eerste heb ik daar ooit een vies slipje van mijn zusje in gevonden, dus nee bedankt. En ten tweede, het gaat om het idee. Het is die tas die van mij is, en niet die ander, ook al zijn ze hetzelfde. Het is het feit dat ze niet even gevraagd heeft, maar gewoon mijn andere tas opzij heeft gedaan en die tas gewoon maar heeft gepakt. Aaaaagh, ik ben zo kwaad. Het ligt dan toch niet aan mij, of wel?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Vragen is wel netter inderdaad, maar zelf zou ik daar niet heel kwaad om worden. Kan je niet die andere tas pakken en alles overgooien van tas naar tas? Dan heb jij ook weer je tas en is het probleem opgelost.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik had me hier ook aan kun ergeren, qua dat ben ik ook best wel autistisch, dus nee ik vind het niet heel raar dat je er zo over denkt.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Standal schreef:
    Vragen is wel netter inderdaad, maar zelf zou ik daar niet heel kwaad om worden. Kan je niet die andere tas pakken en alles overgooien van tas naar tas? Dan heb jij ook weer je tas en is het probleem opgelost.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Je bent niet gek, dat zou ik ook naar vinden. Het is jouw tas en dan lijkt het me logisch dat je zusje je vraagt of ze hem mag lenen. Daarbij snap ik volkomen waarom je die andere tas niet wil. Maar als er een slipje van haar in zat, zou ze toch moeten weten dat er op zolder nog een tas ligt.


    Physics is awesome

    HaIe schreef:
    Ik had me hier ook aan kun ergeren, qua dat ben ik ook best wel autistisch, dus nee ik vind het niet heel raar dat je er zo over denkt.


    This.
    Je eigen gevoelens mag je nooit in vraag stellen. Als jij je zo voelt, dan is dat zo.


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Ik denk dat het gewoon een beetje aan alles op elkaar gestapeld ligt dat je nu kwaad bent. Dat betekent niet dat ik jou de schuld geef, overigens, maar zoals je zelf al zei: het is de blok, je bent al gestrest, en dan komt er voor jouw gevoel ook nog iemand aan je spullen rommelen. Ik zou ook behoorlijk van slag zijn - maar dat gezegd hebbende, ben ik er vrij zeker van dat het niet de intentie was van je zusje om je van slag te maken. Ik heb ook echt heel veel identieke dingen als mijn broertje en je wil niet weten hoe vaak ik hem per ongeluk van slag heb gemaakt (hij heeft ook autisme en neemt het heel persoonlijk als mensen aan zijn spullen zitten) omdat ik er gewoon vanuit ging dat dat mijn tas/bord/deken/kussen/etc. was.

    tl;dr, het is helemaal 100% oké om hier van slag over te zijn, maar als je er met je zusje over gaat praten, denk ik dat het misschien een goed idee is om het rustig te doen, want ik denk niet dat ze het zo bedoelde.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 20:22 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik zou er zelf niet boos om worden, maar ik snap het wel. Ik kan ook enorm kwaad worden als mijn broer mijn dingen inpikt, ook al is het niet zo belangrijk. (Zoals wanneer hij haarlak gebruikt en er dan doorheen gaat met mijn kam en dan is mijn kam vuil en dan ben ik pas pissed. Of wanneer hij op 'mijn' plaats in de zetel gaat zitten terwijl hij 5 andere plekken heeft om te gaan zitten waaronder de relaxstoel. Zijn ook allemaal van die niet echt belangrijke dingen waar ik toch enorm boos om kan worden.)

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 20:23 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wiarda schreef:
    Ik denk dat het gewoon een beetje aan alles op elkaar gestapeld ligt dat je nu kwaad bent. Dat betekent niet dat ik jou de schuld geef, overigens, maar zoals je zelf al zei: het is de blok, je bent al gestrest, en dan komt er voor jouw gevoel ook nog iemand aan je spullen rommelen. Ik zou ook behoorlijk van slag zijn - maar dat gezegd hebbende, ben ik er vrij zeker van dat het niet de intentie was van je zusje om je van slag te maken. Ik heb ook echt heel veel identieke dingen als mijn broertje en je wil niet weten hoe vaak ik hem per ongeluk van slag heb gemaakt (hij heeft ook autisme en neemt het heel persoonlijk als mensen aan zijn spullen zitten) omdat ik er gewoon vanuit ging dat dat mijn tas/bord/deken/kussen/etc. was.

    tl;dr, het is helemaal 100% oké om hier van slag over te zijn, maar als je er met je zusje over gaat praten, denk ik dat het misschien een goed idee is om het rustig te doen, want ik denk niet dat ze het zo bedoelde.


    Aangezien de andere tas op zolder ligt, denk ik niet dat het zusje van de topic maker de andere tas heeft. Dus ik denk dat ze wel degelijk bewust de tas heeft gepakt.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 20:26 ]


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Aangezien de andere tas op zolder ligt, denk ik niet dat het zusje van de topic maker de andere tas heeft. Dus ik denk dat ze wel degelijk bewust de tas heeft gepakt.


    Misschien pakte ze hem wel met de gedachten 'de tas staat nu hier en ze is klaar met sporten, dus kan ik hem gebruiken'.

    Tbh, zou ik misschien hetzelfde doen, gewoon omdat ik te lui ben om naar zolder te lopen.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik zou het niet erg vinden als mijn jongere broertje dat zou doen tbh. Gewoon even aangeven dat je het niet chill vind zodra ze thuis is. Dan is het toch gewoon opgelost?


    ars moriendi

    Thanks. Ik zal het haar straks inderdaad vragen om het om te wisselen. Ik hoop dat ze het zal begrijpen en niet kwaad zal reageren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Standal schreef:
    Vragen is wel netter inderdaad, maar zelf zou ik daar niet heel kwaad om worden. Kan je niet die andere tas pakken en alles overgooien van tas naar tas? Dan heb jij ook weer je tas en is het probleem opgelost.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.