• En ik lees soms dingen in het LJH waarvan ik denk: "Ohmy dear, ik hoop dat je snel iets in je leven kan vinden waar je wél blij van wordt, want dit verdien je niet.'



    Ugh, volgens mij heb ik dit al te vaak gezegd, maar sinds ik 22 ben geworden, voel ik me een beetje ouder worden en afstappen van mijn puberende zelf. Alleen dan zie ik hier jongere mensen strugglen met het leven met sommige zelfde struggles die ik had en soms veel erger en dan wil ik gewoon iedereen een glas Roos-Vicée toeschuiven en "Het komt wel goed, schatje." toezeggen, maar vervolgens denk ik ook: 'Dat was echt het laatste wat ik wilde horen toen ik daarmee rondliep.' En vervolgens denk ik: 'Joh, Sofie, je bent 22, geen 50.'
    In ieder geval: mocht je ooit een luisterend oor willen, ik heb van meerdere mensen wel gehoord dat ik niet de slechtste luisteraar ben.


    Deep inside, I've never felt alive

    Amen to this topic, Soof.

    Daarbij sluit ik me bij je aan: mocht iemand met iemand willen praten, I’m also here.


    Mooi topic!

    Ik wil ook inderdaad even zeggen dat ik merk dat ik over die puberteit heen aan het groeien ben, en man, wat een verandering. Ik heb nooit echt erge dingen gehad zoals een depressie o.i.d. - al voelde dat soms wel zo omdat je met je puberbrein over het algemeen alles vertienvoudigd. Van elke mug werd een olifant gemaakt als het ware. Ik heb een groot stuk nuchterheid gekregen naarmate ik ouder ben geworden. En natuurlijk denk ik nog wel te veel na over dingen - want hé daarvoor ben ik een vrouw - maar ik kan het veel makkelijker van me afzetten allemaal. Even disclaimer erbij trouwens; ik wil natuurlijk niet zeggen dat hierdoor elk probleem die je meemaakt, niets voorstelt of uitvergrote versie is van de realiteit - dit is gewoon even mijn eigen ervaring.

    Ik hoop echt dat de mensen die nu ergens mee zitten, ergens hun ei kwijt kunnen of een oplossing vinden - want trust me; there is. En anders ben ik ook graag een luisterend oor. ^^

    Absolutist schreef:
    Amen to this topic, Soof.

    Daarbij sluit ik me bij je aan: mocht iemand met iemand willen praten, I’m also here.

    (bloos)

    KyloRen schreef:
    Mooi topic!

    Ik wil ook inderdaad even zeggen dat ik merk dat ik over die puberteit heen aan het groeien ben, en man, wat een verandering. Ik heb nooit echt erge dingen gehad zoals een depressie o.i.d. - al voelde dat soms wel zo omdat je met je puberbrein over het algemeen alles vertienvoudigd. Van elke mug werd een olifant gemaakt als het ware. Ik heb een groot stuk nuchterheid gekregen naarmate ik ouder ben geworden. En natuurlijk denk ik nog wel te veel na over dingen - want hé daarvoor ben ik een vrouw - maar ik kan het veel makkelijker van me afzetten allemaal. Even disclaimer erbij trouwens; ik wil natuurlijk niet zeggen dat hierdoor elk probleem die je meemaakt, niets voorstelt of uitvergrote versie is van de realiteit - dit is gewoon even mijn eigen ervaring.

    Ik hoop echt dat de mensen die nu ergens mee zitten, ergens hun ei kwijt kunnen of een oplossing vinden - want trust me; there is. En anders ben ik ook graag een luisterend oor. ^^

    Hearhear! ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Mooi, lief topic! Ik ben ook blij dat ik nu al een paar jaar helemaal uit die puberteit ben. Het leven wordt er alles behalve makkelijker op, maar je wordt in elk geval een stuk rationeler en zelfstandiger.


    ars moriendi

    Mooi topic! Ik spiek zelf ook wel eens in het LJH-topic en het viel me op dat de berichten de laatste tijd steeds verdrietiger en duisterder beginnen te worden. Ik weet niet of de puberteit het enige is die dat veroorzaakt, maar ik hoop voor iedereen die ermee struggled, die érgens mee struggled, weet dat ze er mogen zijn! You can do it! You'll get through this!

    Mocht iemand ergens over willen praten. Jullie zijn welkom om de vertrouwenspersonen een berichtje te sturen. Wij bieden graag een luisterend oor (flower)

    [ bericht aangepast op 31 jan 2018 - 15:24 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Apocalyptic schreef:
    Mooi, lief topic! Ik ben ook blij dat ik nu al een paar jaar helemaal uit die puberteit ben. Het leven wordt er alles behalve makkelijker op, maar je wordt in elk geval een stuk rationeler en zelfstandiger.


    26 - 02 - '16

    Wat een fijn topic! Heel erg mooi en lief.
    Naast de puberteit heeft de winter er vast ook iets mee te maken. Dat heeft het bij mij in ieder geval wel. Ik word niet blij als ik om tien uur ‘s ochtends de lichten al aan moet gaan doen.


    look at the stars, look how they shine for you;