• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vier nummers zijn dan dus ook al bekend.
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt. De indeling van de twee semi-finals zijn ook net geweest en het was weer zo awkward als wat. Daarnaast ben ik ook weer bezig met mijn lijstje met het overzicht van de al bekende nummers. Alleen mag ik die nog niet activeren want het minimaal is vijf items. (':

    De slogan van dit jaar is trouwens : All Aboard.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Lissabon, Portugal. Na de overwinning van vorig jaar door Salvador Sobral met het nummer 'Amar pelos dois".




    Kalender

    NS = National Selection × SR = Song Released

    Landen die nog onbekende data hebben:
    Georgia - SR


    Semi Final 1 : 8 mei

    First half
    Albania
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Czech Republic
    Estonia
    Iceland
    Israel
    Lithuania

    Second half
    Armenia
    Austria
    Croatia
    Cyprus
    Finland
    F.Y.R. Macedonia
    Greece
    Ireland
    Switzerland


    Semi Final 2: 10 mei

    First half
    Australia
    Denmark
    Norway
    Moldova
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    The Netherlands

    Second half
    Hungary
    Georgia
    Malta
    Montenegro
    Latvia
    Poland
    Slovenia
    Sweden
    Ukraine


    Finals : 12 mei

    France
    Germany
    Italy
    Portugal
    Spain
    United Kingdom









    De deelnemers: 42 / 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macadonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israël
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 12:42 ]


    Credendo Vides

    "Ja, ik vind dit verschrikkelijk"
    Echt waar, ik begin me meer en meer te ergeren aan die gast. Waarom is die vent zo subjectief? Ik ben niet geïnteresseerd in de mening van Jantje, dankje feestelijk. Ben ik even blij dat mijn muzieksmaak het tegenovergestelde is van dat van hem.

    Vond Hongarije lekker hoor. Leuke mannen ook.


    ars moriendi

    Ik vond Hongarije echt goed hoor!

    Word wel echt gek van dat gezeik van die presentator tho

    [ bericht aangepast op 10 mei 2018 - 22:11 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Kan het elk jaar toch weer niet laten om te stemmen. Tis Denemarken geworden voor mij. ;x


    ars moriendi

    Ik heb echt liefde voor Denemarken

    Wij geven thuis cijfers en dit is ook de enige die we allemaal boven de 6 gegeven hebben :’)


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Oekraïne was duidelijk de winnaar dit jaar everyone else can go home

    vampier kwam tot leven vanuit zijn grafkist en deed een liedje met één (1) witte lens in die vervolgens teruggaat naar zijn grafkist maar wat is dat??? de grafkist is een veugel!!!! en nu stAAT DE TRAP IN DE FIK ik weet niet jongens het wordt niet beter dan dit


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Oekraïne was duidelijk de winnaar dit jaar everyone else can go home

    vampier kwam tot leven vanuit zijn grafkist en deed een liedje met één (1) witte lens in die vervolgens teruggaat naar zijn grafkist maar wat is dat??? de grafkist is een veugel!!!! en nu stAAT DE TRAP IN DE FIK ik weet niet jongens het wordt niet beter dan dit

    Precies! :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wiarda schreef:
    Oekraïne was duidelijk de winnaar dit jaar everyone else can go home

    vampier kwam tot leven vanuit zijn grafkist en deed een liedje met één (1) witte lens in die vervolgens teruggaat naar zijn grafkist maar wat is dat??? de grafkist is een veugel!!!! en nu stAAT DE TRAP IN DE FIK ik weet niet jongens het wordt niet beter dan dit

    Hahaha deze reactie. Heerlijk. :'D


    ars moriendi

    Het BBC-actding met Waylon... Moest dat?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Taire schreef:
    Het BBC-actding met Waylon... Moest dat?

    Ik was net even roken. Wat gebeurde er?


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    (...)
    Ik was net even roken. Wat gebeurde er?

    Hij ging backstage met verschillende dingen proberen te helpen op een soort van komische manier..


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    InMyBlood schreef:
    Vind t n beetje saai.

    “Ja jongens, we zijn all aboard, iedereen mag meedoen. Echt iedereen. Tenzij je niet Europees of Australisch bent. Dan niet.’


    Maar het is EUROvision? Ik vind niet dat we mensen uitsluiten? Like, Israël mag meedoen omdat die in alle westrijden in het Midden-Oosten niet mogen meedoen (obviously) en Australië because ... ik weet het niet, ik denk omdat er zoveel mensen in Australië naar kijken? Het hele punt van 't Eurovisie was om de Europese landen een gemeenschappelijk project te geven dat geen politieke of economische unie was, want ja, dat brengt landen wel samen, maar mensen niet echt. Nu is 't een beetje uit die rol gegroeid, maar ik vind 't nogal wiedes dat Eurosong Europees is?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Jaaa Denemarken en Hongarije, hoppaaa.


    ars moriendi

    OMG Nederland zit erbij


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Proficiat jongens! Iedereen die ik wou zit er ook bij ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nou mede Hollanders, gefeliciteerd! Ben wel tevreden met deze uitslag. (krul) Op naar zaterdag.


    ars moriendi