• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vier nummers zijn dan dus ook al bekend.
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt. De indeling van de twee semi-finals zijn ook net geweest en het was weer zo awkward als wat. Daarnaast ben ik ook weer bezig met mijn lijstje met het overzicht van de al bekende nummers. Alleen mag ik die nog niet activeren want het minimaal is vijf items. (':

    De slogan van dit jaar is trouwens : All Aboard.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Lissabon, Portugal. Na de overwinning van vorig jaar door Salvador Sobral met het nummer 'Amar pelos dois".




    Kalender

    NS = National Selection × SR = Song Released

    Landen die nog onbekende data hebben:
    Georgia - SR


    Semi Final 1 : 8 mei

    First half
    Albania
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Czech Republic
    Estonia
    Iceland
    Israel
    Lithuania

    Second half
    Armenia
    Austria
    Croatia
    Cyprus
    Finland
    F.Y.R. Macedonia
    Greece
    Ireland
    Switzerland


    Semi Final 2: 10 mei

    First half
    Australia
    Denmark
    Norway
    Moldova
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    The Netherlands

    Second half
    Hungary
    Georgia
    Malta
    Montenegro
    Latvia
    Poland
    Slovenia
    Sweden
    Ukraine


    Finals : 12 mei

    France
    Germany
    Italy
    Portugal
    Spain
    United Kingdom









    De deelnemers: 42 / 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macadonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israël
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 12:42 ]


    Credendo Vides

    Mijn favoriet dit jaar is zeker Denemarken! Verder vind ik Cyprus, Zweden en Australië ook heel erg leuk. :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Mathilda schreef:
    (...)

    China moeten voorstellen? Want bedoel je, haha?


    Met haar dotjes, en die wuivende Chinese katjes...


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Orville schreef:
    (...)

    Met haar dotjes, en die wuivende Chinese katjes...


    Die katten zijn trouwens Japans! Maneki neko~ ^~^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Semiramis schreef:
    (...)

    Die katten zijn trouwens Japans! Maneki neko~ ^~^


    Inderdaad, maar het is ook populair in China... Hoe dan ook, ze maakt Japan of China hiermee toch wel een beetje belachelijk. Als er toch een verhaal achter zou zitten, mogen jullie mij dit natuurlijk vertellen ;)


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Israël lijkt imo op een behoorlijke bespottelijke karikatuur van China/Japan/Aziatische culturen met die jurk en die knotjes in d'r haar.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 16:25 ]


    26 - 02 - '16

    EdensGate schreef:
    (...)
    Ja, Jan Smit noemde hem ook al Piet Piraat. Snap niet echt waarom, was gewoon een gaaf vikingnummer. Ander genre, bois. (krul)


    Ja, maar ik ben dan zeker meer van de moderne liedjes.

    (Ik ging echt stuk toen Israël haar eerste noten al niet haalde, sws.)


    Je suis née ce matin, je m’appelle Mercy. Au milieu de la mer. Entre deux pays, Mercy. [Adoxography - Madamemonsieur]

    Btw, ik heb ontdekt dat mijn hond jarig is morgen.
    Op Eurovision finale. (flower)

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 17:52 ]


    Je suis née ce matin, je m’appelle Mercy. Au milieu de la mer. Entre deux pays, Mercy. [Adoxography - Madamemonsieur]

    (dubbel post xd)

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 17:51 ]


    Je suis née ce matin, je m’appelle Mercy. Au milieu de la mer. Entre deux pays, Mercy. [Adoxography - Madamemonsieur]

    Orville schreef:
    Israël maakt heel het Eurovisiesongfestival belachelijk. Ik begrijp niet waarom ze China zo moet voorstellen, en die kakelgeluiden zijn ook totaal niet van toepassing lijkt me. Ik hoop oprecht dat ze als laatste eindigen...


    Niet om Israël te verdedigen, maar ik las in een interview met haar dat de kippengeluiden pesters moeten voorstellen. Pesters zijn laf, en lafaards zijn "chickens" en daarom het gekakel.

    /
    Tbh vind ik vooral de tekst van Israël nogal toxic. Het is voornamelijk vrouwen verheerlijking terwijl mannen net zo hard slachtoffer worden van #MeToo. Ik zie het hele nummer dan ook meer als slim inspelen op een actuele situatie.
    Hoort iemand anders haar trouwens ook 'i'm taking my pikachu home' zingen?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik zie het eigenlijk als dat ze gewoon spot met haar verleden op een speelse en 'grappige' manier.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    FireKeeper schreef:
    (...)

    Niet om Israël te verdedigen, maar ik las in een interview met haar dat de kippengeluiden pesters moeten voorstellen. Pesters zijn laf, en lafaards zijn "chickens" en daarom het gekakel.

    /
    Tbh vind ik vooral de tekst van Israël nogal toxic. Het is voornamelijk vrouwen verheerlijking terwijl mannen net zo hard slachtoffer worden van #MeToo. Ik zie het hele nummer dan ook meer als slim inspelen op een actuele situatie.
    Hoort iemand anders haar trouwens ook 'i'm taking my pikachu home' zingen?


    ...

    Zingt ze dat niet? :')


    ars moriendi

    Ik ben verliefd op het liedje van Italië. De boodschap is mega sterk en ik houd ervan hoe ze een lyrics tonen in allemaal verschillende talen. Hoop stiekem dat ze winnen, maar ik vermoed van niet, omdat mensen meer houden van luchtige liedjes, zoals die van Cyprus (die ik echt zo slecht vind) en Israël. Verder staan Denemarken, Estland, Ierland (ik vind het gewoon een schattig nummer), Tjechië, Duitsland, Moldavië en Nederland (alleen vanwege de buurlandliefde haha) ook bij de landen waarvoor ik ga supporteren in de finale c:

    En onpopulaire mening: Ik vind Hongarije echt niet zo goed. Heb geen hekel aan metal ofzo (ik vond Lordi wel heel leuk), maar ik vind gewoon niet dat de zanger zo goed zingt op het moment dat hij niet schreeuwt. De melodie (als je het al een melodie kan noemen XD) staat me ook niet echt aan. Ik moet wel zeggen dat hij zich enorm hard geeft op het podium haha :') Israël vind ik ook niet zo, de tekst staat me niet aan. Ik kan wel begrijpen dat mensen het liedje leuk vinden, want het blijft wel hangen. Cyprus vind ik echt het lelijkste lied dat dit jaar meedoet, zo cliché heb ik het nog nooit meegemaakt. Als zij winnen, ga ik echt teleurgesteld zijn.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 19:13 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik hoor er weinig over, maar Duitsland vind ik ook erg goed!


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik gok dat Waylon als 8e gaat eindigen. Zoiets in ieder geval :'D
    Voor de rest... geen idee? Vond degenen die door waren in de halve finales ook best random soms dus misschien gaat het ons nog verbazen?

    TaeTae schreef:
    Ik gok dat Waylon als 8e gaat eindigen. Zoiets in ieder geval :'D
    Voor de rest... geen idee? Vond degenen die door waren in de halve finales ook best random soms dus misschien gaat het ons nog verbazen?


    Dit, honderd keer dit :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28