• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vier nummers zijn dan dus ook al bekend.
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt. De indeling van de twee semi-finals zijn ook net geweest en het was weer zo awkward als wat. Daarnaast ben ik ook weer bezig met mijn lijstje met het overzicht van de al bekende nummers. Alleen mag ik die nog niet activeren want het minimaal is vijf items. (':

    De slogan van dit jaar is trouwens : All Aboard.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Lissabon, Portugal. Na de overwinning van vorig jaar door Salvador Sobral met het nummer 'Amar pelos dois".




    Kalender

    NS = National Selection × SR = Song Released

    Landen die nog onbekende data hebben:
    Georgia - SR


    Semi Final 1 : 8 mei

    First half
    Albania
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Czech Republic
    Estonia
    Iceland
    Israel
    Lithuania

    Second half
    Armenia
    Austria
    Croatia
    Cyprus
    Finland
    F.Y.R. Macedonia
    Greece
    Ireland
    Switzerland


    Semi Final 2: 10 mei

    First half
    Australia
    Denmark
    Norway
    Moldova
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    The Netherlands

    Second half
    Hungary
    Georgia
    Malta
    Montenegro
    Latvia
    Poland
    Slovenia
    Sweden
    Ukraine


    Finals : 12 mei

    France
    Germany
    Italy
    Portugal
    Spain
    United Kingdom









    De deelnemers: 42 / 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macadonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israël
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 12:42 ]


    Credendo Vides

    Hongarije was echt heerlijk ja!

    En tbh, ik vond het nummer van Rybak eerst helemaal niks maar na een aantal keer luisteren, begon het toch wel een beetje te komen. En ik heb liever dat hij de winst pakt, dan Cyprus of het kippenhok van Israël. (Al vote ik nog steeds voor Denemarken)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik mis een zingende opera vampier elk jaar.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Mathilda schreef:
    BY THE WAY
    IK GA HELEMAAL HEEL TROTS ZIJN OP EUROPA ALS HONGARIJE WINT
    TWAALF JAAR NA LORDI MAG HARDROCK NOG EENS WINNEN!!!!
    zou zo fantastisch zijn


    Waarschijnlijk wint een ballad, zoals de afgelopen 4 jaar ongeveer (minus 2015).
    Ik vind Hongarije best wel meh trouwens, maar het is echt niet mijn ding en daarnaast vind ik de zanger(s) niks, hahah.


    That is a perfect copy of reality.

    Amren schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk wint een ballad, zoals de afgelopen 4 jaar ongeveer (minus 2015).
    Ik vind Hongarije best wel meh trouwens, maar het is echt niet mijn ding en daarnaast vind ik de zanger(s) niks, hahah.


    Rise Like A Phoenix was toch ook niet echt een ballade? Maar well, het mag inderdaad wel wat anders zijn, haha. Ik snap wel dat mensen het echt niet goed vinden, het is een kwestie van smaak, denk ik, haha. Het zou wel verfrissend zijn tussen al die ballades heen. (krul)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mathilda schreef:
    (...)

    Rise Like A Phoenix was toch ook niet echt een ballade? Maar well, het mag inderdaad wel wat anders zijn, haha. Ik snap wel dat mensen het echt niet goed vinden, het is een kwestie van smaak, denk ik, haha. Het zou wel verfrissend zijn tussen al die ballades heen. (krul)



    Ik vond het best wel een ballad (en daarnaast vreselijk, maar goed hahaha). Ik hoop gewoon dat Israël of Bulgarije of Denemarken of gewoon een van de upbeat liedjes wint en dan heb ik mijn hoop in Eurovision niet verloren, lol.


    That is a perfect copy of reality.

    Amren schreef:
    (...)


    Ik vond het best wel een ballad (en daarnaast vreselijk, maar goed hahaha). Ik hoop gewoon dat Israël of Bulgarije of Denemarken of gewoon een van de upbeat liedjes wint en dan heb ik mijn hoop in Eurovision niet verloren, lol.


    Oh, ja, correct, ik zat even met de verkeerde melodie in m'n hoofd, sorry. Zolang het niet weer een ballade is, is het ook goed voor mij. Al zou ik Hongarije fantastisch vinden. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    EdensGate schreef:
    (...)
    EN IEDEREEN MAAR HATEN HE. Man man, niet normaal. :') Dat het je smaak niet is, oké, maar ga het niet afbranden want het was gewoon een fucking lekker nummer.


    Yes indeed
    ‘Ze gaan schreeuwend de finale in’

    UGH


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Mantis schreef:
    Ik mis een zingende opera vampier elk jaar.

    (...)


    Jaaa, kan hem nog steeds herinneren van.. was het 2013?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Amren schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk wint een ballad, zoals de afgelopen 4 jaar ongeveer (minus 2015).
    Ik vind Hongarije best wel meh trouwens, maar het is echt niet mijn ding en daarnaast vind ik de zanger(s) niks, hahah.


    Ieder zijn smaak, ik hou bijvoorbeeld niet van Polen en Noorwegen, dat ligt gewoon aan wat je raakt of leuk vind.

    En de bandleden zijn inderdaad bijzonder 😂. Niet de doorsnee types in eurovision.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Is er dit jaar wel eigenlijk een ballad in de finale?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Ieder zijn smaak, ik hou bijvoorbeeld niet van Polen en Noorwegen, dat ligt gewoon aan wat je raakt of leuk vind.

    En de bandleden zijn inderdaad bijzonder 😂. Niet de doorsnee types in eurovision.


    Polen en Noorwegen vind ik ook niet veel soeps hoor, hahah. Het is voor mij Israël, Finland, Denemarken en Bulgarije, voor nu dan iig.


    That is a perfect copy of reality.

    Amren schreef:
    (...)

    Polen en Noorwegen vind ik ook niet veel soeps hoor, hahah. Het is voor mij Israël, Finland, Denemarken en Bulgarije, voor nu dan iig.


    Finland was echt goed dinsdag! Ze gaat ver komen denk ik. Israel is vreemd, maar de energie zat er wel lekker in. Denemarken vind ik oke, ze hadden meer rook moeten gebruiken denk ik.. Bulgarije is idd een goed nummer!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Amren schreef:
    (...)

    Polen en Noorwegen vind ik ook niet veel soeps hoor, hahah. Het is voor mij Israël, Finland, Denemarken en Bulgarije, voor nu dan iig.


    Uuhhh, hallo.
    Oekraïne. En Denemarken is serieus een soort piet piraat in goden vorm ^^


    Je suis née ce matin, je m’appelle Mercy. Au milieu de la mer. Entre deux pays, Mercy. [Adoxography - Madamemonsieur]

    Voor mij is het zeker. Elk land mag winnen behalve Portugal, zo'n afschuwelijke show. Ben de show aan het kijken omdat ik gisteren niet kon en die gebruiken gewoon dezelfde intro als dinsdag en de presentatrices zijn nog altijd even goed.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Voor mij is het zeker. Elk land mag winnen behalve Portugal, zo'n afschuwelijke show. Ben de show aan het kijken omdat ik gisteren niet kon en die gebruiken gewoon dezelfde intro als dinsdag en de presentatrices zijn nog altijd even goed.

    De presentatrices zijn echt om te cringen. Ze hadden beter die voortgestudeerde grapjes weg kunnen laten.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.