• Vraagje.

    Heel gek. Vorig jaar februari moest ik voor controle een heel lijstje bloedprikken. Daar zat standaard het Epstein-Barr virus bij, en alle drie de testen waren positief. Niet heel vreemd, want in november daarvoor ging ik naar de dokter vanwege een erg opgezwollen lymfeklier in mijn nek, omdat ik het niet helemaal vertrouwde.

    Nu ging het in ramp tempo weer niet goed met mij, dus heb ik opnieuw bloed geprikt vorige week en blijkt Epstein-Barr opnieuw positief actief in mijn lichaam aanwezig te zijn.

    De internist zegt dat dit niet kan, want Pfeiffer kun je maar één keer krijgen. De huisarts zegt dat hij het vaker mee heeft gemaakt, maar kan het niet verklaren.

    Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben? Het internet afstruinen maakt mij ook niet zoveel wijzer.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Volgens m'n huisdokter kan dat zijn omdat je uitziekt en dat het virus heel lang in je bloed kan blijven zitten terwijl de symptomen afgenomen of bijna weg zijn. Dat kan ook voor opstootjes zorgen. Dat is tenminste wat mijn huisdokter ervan te zeggen had, in zoverre ik het me kan herinneren, maar verder zou ik het niet weten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik weet er helaas niets vanaf, maar het klinkt wel heel rot, jeetje zeg! Sterkte ermee :\


    You were born original, don't die as a copy.

    Yep ─ ik heb dit zelf ook gehad en mijn huisarts had er ook geen verklaring voor. Wel vertelde hij me dat er inmiddels veel meer verdeelde meningen zijn over het ‘je kan maar één keer Pfeiffer krijgen’ debat en dat dat dus niet meer zo vanzelfsprekend is.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2018 - 1:41 ]


    Absolutist schreef:
    Yep ─ ik heb dit zelf ook gehad en mijn huisarts had er ook geen verklaring voor. Wel vertelde hij me dat er inmiddels veel meer verdeelde meningen zijn over het ‘je kan maar één keer Pfeiffer krijgen’ debat en dat dat dus niet meer zo vanzelfsprekend is.


    Dat laatste klopt inderdaad. Mijn zus heeft twee keer Pfeiffer gehad.


    26 - 02 - '16

    Klaar schreef:
    Volgens m'n huisdokter kan dat zijn omdat je uitziekt en dat het virus heel lang in je bloed kan blijven zitten terwijl de symptomen afgenomen of bijna weg zijn. Dat kan ook voor opstootjes zorgen. Dat is tenminste wat mijn huisdokter ervan te zeggen had, in zoverre ik het me kan herinneren, maar verder zou ik het niet weten.

    Opstootjes als in opnieuw actief, dan?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    SPECS schreef:
    Ik weet er helaas niets vanaf, maar het klinkt wel heel rot, jeetje zeg! Sterkte ermee :\

    Dank je wel! x


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Dare schreef:
    Yep ─ ik heb dit zelf ook gehad en mijn huisarts had er ook geen verklaring voor. Wel vertelde hij me dat er inmiddels veel meer verdeelde meningen zijn over het ‘je kan maar één keer Pfeiffer krijgen’ debat en dat dat dus niet meer zo vanzelfsprekend is.

    Onwijs naar, zeg.
    Vreemd ook dat er niet meer onderzoek naar gedaan wordt, als de helft van de mensen dit krijgt! (x


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Bokeh schreef:
    (...)

    Dat laatste klopt inderdaad. Mijn zus heeft twee keer Pfeiffer gehad.

    Echt heel naar.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo