• Als ik me ergens aan kan ergeren dan zijn het wel irritante reclames op tv of op youtube. Net zoals de reclame van een ovulatietest of een zwangerschapstest die nu rond gaat op youtube (hoewel ik meestal zwangerschaptest reclames niet zo tof vind). De man vraagt aan zijn vriendin/vrouw of ze whet wil gaan proberen in een vol restaurant. Ik denk persoonlijk niet dat veel vrouwen dat zouden kunnen waarderen en daarna hun vriend of man om de hals zouden vliegen. Maak het dan realistisch en stop ze in een huis op een bank. Ik zou nooit meteen aan iederen willen laten weten dat ik probeer zwanger te worden. Sorry, maar dat is privé. Niks mis mee als je het wel in een restaurant wil vragen/mededelen, natuurlijk.

    Dus welke reclame vind jij irritant?


    Physics is awesome

    Salling schreef:
    (...)
    Je hebt die Always of een ander maandverbandmerk reclame met die voice-over die het steeds over falen heeft.
    Wat heeft falen in hemelsnaam te maken met ongesteld zijn?


    En dan heb je nog die ene SUV autoreclame met iets van "Je moeder zegt de pil", "Je vader zegt condooms".
    Echt van die vergelijkingen waarvan ik echt niks begrijp.

    En dan nog dat "like a girl"... like... waarom? Zou ik dat niet moeten doen als ik een jongen was. Die always reclames mogen dan Nederlandse actrices inhuren tegenwoordig, maar die vorige was ook al zo stom. Met dat 4/10 meisjes zouden stoppen met sport vanwege ongesteldheid. Is niet eens waar in Nederland. Kijk, als het nou was als zij naar de universiteit gingen, maar ook jongens kakken dan vaak wat in. En bij sporten (spoiler want explicit)
    dan prop je er toch gewoon ff een tampon in. Maandverband gaat me echt niet redden
    .


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Die Swiss vitamine bullshit mag van mij wel oprotten. Ze verkondigden eerst zelfs een onwaarheid; dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid slechts het minimum is. Dat hebben ze inmiddels zelfs veranderd naar "wat je nodig hebt om gezond te blijven". Echt om te huilen. Als je gewoon gevarieerd eet, kom je ook wel aan je vitamientjes. Dan hoef je niet je hele lichaam vol te proppen met die neppe supplementen.


    26 - 02 - '16

    Fennec schreef:
    (...)
    En dan nog dat "like a girl"... like... waarom? Zou ik dat niet moeten doen als ik een jongen was. Die always reclames mogen dan Nederlandse actrices inhuren tegenwoordig, maar die vorige was ook al zo stom. Met dat 4/10 meisjes zouden stoppen met sport vanwege ongesteldheid. Is niet eens waar in Nederland. Kijk, als het nou was als zij naar de universiteit gingen, maar ook jongens kakken dan vaak wat in. En bij sporten (spoiler want explicit)
    dan prop je er toch gewoon ff een tampon in. Maandverband gaat me echt niet redden
    .


    Omdat like a girl nu nog gelijk staat als dat je het slecht doet of trager bent. Bijvoorbeeld: You run like a girl. Die reclame was bedoeld om te laten zien dat meisjes en vrouwen even goed zijn als mensen en dat de uitdrukking like a girl nergens op slaat.

    Niet ieder meisje/meid/vrouw vind het comfortabel om er even een tampon in te proppen.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2018 - 15:21 ]


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Omdat like a girl nu nog gelijk staat als dat je het slecht doet of trager bent. Bijvoorbeeld: You run like a girl. Die reclame was bedoeld om te laten zien dat meisjes en vrouwen even goed zijn als mensen en dat de uitdrukking like a girl nergens op slaat.

    Niet ieder meisje/meid/vrouw vind het comfortabel om er even een tampon in te proppen.


    Maar dat is toch het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken? Ik vind het zo'n bullshit dat er op die manier aandacht moet komen voor vrouwen, want het is mijn ogen negatieve aandacht. Het versterken van het feit dat zo'n beeld van vrouwen aanwezig is lost de situatie niet op. Ontkennen ook niet, zonder meer, maar versterken ook zeker niet.


    26 - 02 - '16

    Ik heb een hekel aan de 'second love' reclame en vind het imo schandalig dat ze voor zoiets reclame maken.


    Life is a beautiful struggle

    Bokeh schreef:
    (...)

    Maar dat is toch het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken? Ik vind het zo'n bullshit dat er op die manier aandacht moet komen voor vrouwen, want het is mijn ogen negatieve aandacht. Het versterken van het feit dat zo'n beeld van vrouwen aanwezig is lost de situatie niet op. Ontkennen ook niet, zonder meer, maar versterken ook zeker niet.


    Ze verstreken het niet, ze proberen juist te bewijzen dat er niks van waar is en dat mensen zouden moeten stoppen met dat zeggen. Ze laten juist zien hoe sterk en goed vrouwen zijn in sport.

    De ob reclame vind ik ook goed. Just do it!


    Physics is awesome

    Bokeh schreef:
    (...)

    Maar dat is toch het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken? Ik vind het zo'n bullshit dat er op die manier aandacht moet komen voor vrouwen, want het is mijn ogen negatieve aandacht. Het versterken van het feit dat zo'n beeld van vrouwen aanwezig is lost de situatie niet op. Ontkennen ook niet, zonder meer, maar versterken ook zeker niet.

    Eens. Het bevestigt vooroordelen. Als ze gewoon een chick hadden laten voetballen of wat dan ook zonder die slogan erbij, was er niets aan de hand geweest. Pas DAN normaliseer je het feit dat meiden net zo goed typische "jongensdingen" kunnen doen.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Eens. Het bevestigt vooroordelen. Als ze gewoon een chick hadden laten voetballen of wat dan ook zonder die slogan erbij, was er niets aan de hand geweest. Pas DAN normaliseer je het feit dat meiden net zo goed typische "jongensdingen" kunnen doen.

    Dit dus. Plus het feit dat ze vooroordelen en feiten uit andere landen halen. Beetje cringy. Ik snap wat ze willen, maar je gaat geen teken van feminisme zijn. Zeker niet door het normaliseren van het stoppen met sport. Nederlandse meisjes zijn nou eenmaal anders dan meisjes uit de USA; geëmancipeerder.
    Geef mij maar gewoon meisjes die voetballen bij FC bruin-wit van duopenotti oid. Dat is bij ons de volgende stap (of gewoon het heden).


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    MacGyver schreef:
    (...)

    Omdat like a girl nu nog gelijk staat als dat je het slecht doet of trager bent. Bijvoorbeeld: You run like a girl. Die reclame was bedoeld om te laten zien dat meisjes en vrouwen even goed zijn als mensen en dat de uitdrukking like a girl nergens op slaat.

    Niet ieder meisje/meid/vrouw vind het comfortabel om er even een tampon in te proppen.

    Dat laatste is waar, maar ik zal nooit een verband leggen tussen maandverband en sport. Dan liever een OB reclame xD Ik kan toch niet zwemmen met maandverband :'D
    Of misschien maar reclame voor wasmiddel dat bloedvlekken uit alles krijgt; "Wij steunen vrouwen die sporten en nergens vies van zijn" & "Wij steunen vrouwen en mannen die dissecties doen"


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Nog even over maandverband en zooi... Die meeste relames zijn irritant overigens. Blijkbaar is er toch een die wel weet hoe je het moet aanpakken;

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 feb 2018 - 19:14 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Dat laatste is waar, maar ik zal nooit een verband leggen tussen maandverband en sport. Dan liever een OB reclame xD Ik kan toch niet zwemmen met maandverband :'D
    Of misschien maar reclame voor wasmiddel dat bloedvlekken uit alles krijgt; "Wij steunen vrouwen die sporten en nergens vies van zijn" & "Wij steunen vrouwen en mannen die dissecties doen"


    Nou ja, je moet het wel goed plannen qua verschonen want anders heb je dat wasmiddel wel nodig.

    Er schijnt dus wel een onderbroek te zijn die wel wat kan hebben qua bloed. Niet veel, maar het is toch handig als je net niet op tijd naar de wc kan. Alleen waar ze die nu weer verkopen is nog steeds mijn vraag. Maar biotex werkt prima en je kleding in de week zetten. Zo'n wasmiddel zou een wel een uitkomst zijn. Of een soort korset waar je een kleine kruik in kan stoppen als je last van je buik hebt. Of voor op je rug, als je rugpijn hebt.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Nou ja, je moet het wel goed plannen qua verschonen want anders heb je dat wasmiddel wel nodig.

    Er schijnt dus wel een onderbroek te zijn die wel wat kan hebben qua bloed. Niet veel, maar het is toch handig als je net niet op tijd naar de wc kan. Alleen waar ze die nu weer verkopen is nog steeds mijn vraag. Maar biotex werkt prima en je kleding in de week zetten. Zo'n wasmiddel zou een wel een uitkomst zijn. Of een soort korset waar je een kleine kruik in kan stoppen als je last van je buik hebt. Of voor op je rug, als je rugpijn hebt.

    Oeh, ja, please, laat dat er zijn.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder