• De stelling van deze week luidt:
    Leven zonder computer is niet meer mogelijk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ja, dat is denk ik (helaas) waar. Zelfs als jij dat niet zou willen, de mensen om je heen bepalen ook veel voor je. Menselijk brein wordt ook minder goed door computers, en ik denk niet dat we zonder zouden kunnen. Ik neem aan dat alle machines bij computers horen dan.

    En ik zou natuurlijk sterven zonder quizlet, maar dat terzeide... (;


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Je kan wel leven zonder, maar alle papierwerk, vele vormen van contact en communicatie gaan wel via pc/internet.


    26 - 02 - '16

    Technisch gezien kunnen we gewoon overleven als nu alle computers zouden wegvallen. Alleen zouden we ons moeten aanpassen aan een leven dat heel veel mensen niet meer kennen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Als je nu de computer van iedereen zou afpakken en verbranden, duurt het jaren voor we weer een normaal bestaan op hebben gebouwd. Mailen, verslagen maken, nieuws verspreiden enz. zou allemaal wegvallen. We zouden terug moeten naar een tijd waarbij iedereen aan papierwerk doet en de postbodes overuren maken. Het zou een flinke achteruitgang zijn, maar mogelijk is het vast.


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    We hebben het al die tije ook gekund, zou niet weten waarom het nu opeens niet zou lukken. Leven zonder computer is volgens mij zeker en vast mogelijk, maar of je dan dezelfde kansen hebt als iemand met pc is nog maar de vraag. Maar nog steeds, je kunt dan nog altijd gebruik maken van computers in bijvoorbeeld de bibliotheek of zo.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    We maken het leven zonder computer niet meer mogelijk. Wat soms echt te ver gaat vind ik, want even ter voorbeeld; ik verlies al gauw mijn concentratie wanneer ik een tentamen op een pc moet maken, maar als ik vraag of het op papier kan, dan is dit onmogelijk. M.a.w.; het wordt je vaak ook gewoon verplicht.

    Nou ja, het is wel mogelijk, maar het is een hoop gedoe in de huidige wereld. Steeds meer dingen worden via internet geregeld en kunnen niet meer (of alleen heel moeilijk) op papier, via de telefoon of aan een balie gedaan worden. Zelfs mijn opa en oma, die allebei nog nooit in hun leven een computer hebben aangeraakt en dat ook niet overwegen, maken af en toe gebruik van computers via een van hun kinderen om bijvoorbeeld goedkoper medicijnen te bestellen of treinkaartjes te kopen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Natuurlijk kun je leven zonder computer, je hebt alleen eten en drinken nodig :Y)


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik denk dat de mens intelligent genoeg is om te kunnen overleven zonder. Ik denk niet dat er een apocalypse zou plaatsvinden en dat als de computer verdwijnt, de mens uitsterft als de dino. We zouden wel andere methodes ontwikkelen.
    Maar wat ik wel geloof is dat de hele maatschappij zou ontwrichten en dat het tot tal van problemen zou leiden. De samenleving van nu zou in elkaar storten, maar er zouden zich daarna wel nieuwe vormen van samenlevingen ontwikkeling. Er zijn al zoveel samenlevingen verdwenen. Daardoor verdwijnt de mens niet.
    Dus oneens: we zouden het wel overleven, alleen deze maatschappij niet.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik dacht dat met ‘computer’ alle computers(dus ook robots, machines, loften, printers, auto’s) bedoelt werden. Daar kunnen we niet meer zonder.
    De computer, telefoon en tablet, zijn denk ik wel zonder te leven.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    ligt eraan wat er precies met "computers" bedoeld word maar veder zonder pc's, tablets en mobieltjes ja prima te doen


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Als we allemaal morgen geen computers gebruiken? Is dat goed?

    NiekNiek schreef:
    Ik dacht dat met ‘computer’ alle computers(dus ook robots, machines, loften, printers, auto’s) bedoelt werden. Daar kunnen we niet meer zonder.
    De computer, telefoon en tablet, zijn denk ik wel zonder te leven.


    Ik denk dat er veel technologie afhankelijk is van een computer. Veel wordt met een computer bestuurd of ontworpen met een computer of bereikt ons via een computer, zoals recensies en reclame.
    Met een printer zal je in ieder geval niet ver komen zonder computer. Ik denk dus dat het toch breder gaat dan de computer alleen omdat veel afhankelijk is ervan.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ik denk dat er veel technologie afhankelijk is van een computer. Veel wordt met een computer bestuurd of ontworpen met een computer of bereikt ons via een computer, zoals recensies en reclame.
    Met een printer zal je in ieder geval niet ver komen zonder computer. Ik denk dus dat het toch breder gaat dan de computer alleen omdat veel afhankelijk is ervan.


    Dit bedoel ik inderdaad. Zonder alle technologie is tegenwoordig niet meer te keven, denk ik.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Senua schreef:
    Technisch gezien kunnen we gewoon overleven als nu alle computers zouden wegvallen. Alleen zouden we ons moeten aanpassen aan een leven dat heel veel mensen niet meer kennen.


    Goh, ik denk toch dat er relatief veel doden zouden vallen. Denk maar aan iedereen die kunstmatig in leven gehouden wordt in ziekenhuizen, of die wel nog bewust leven, maar computers nodig hebben om in leven te blijven (pacemakers, onder andere), of in grote mate mensen die operaties nodig hebben. Daarbij zou een immens groot aandeel in kennis verloren gaan, wat ook voor doden zal zorgen. Medische kennis en algemene wetenschappelijke kennis zijn twee belangrijke factoren in het overleven van individuen.

    Ik denk niet dat de mens zou uitsterven of iets dergelijks, maar er zullen toch een hele hoop doden vallen. Het leven zoals we het nu leven, is niet mogelijk zonder computers, nee. Leven in de eigenlijke zin van het woord wel, maar dat zullen we ook wel weer moeten leren.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried