• Het valt me altijd op hoe 'weinig' mensen op Q zeker zijn van een kinderwens, maar nu wil ik graag eens echt cijfers zien! :Y)
    Dus, wil jij kinderen?

    Argumenteren mag hieronder. (nerd)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    I honestly have no clue. Vind mezelf nog een kind dus ook niet echt diepere gedachtes aan gewijd. Haha.


    The truth is out there.

    Ik heb ik weet het nog niet geantwoord, omdat:

    Aan de ene kant lijkt me kinderen krijgen en hebben heel leuk, maar soms zie ik kinderen in het openbaar vervoer en wens ik ze echt weg, omdat ze me dan heel erg irriteren.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2018 - 18:22 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    ik had nooit een kinderwens, guess who has one .__.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Firtherton schreef:
    Ik heb ik weet het nog niet geantwoord, omdat:

    Aan de ene kant lijkt me kinderen krijgen en hebben heel leuk, maar soms zie ik kinderen in het openbaar vervoer en wens ik ze echt weg, omdat ze me dan heel erg irriteren.

    Maar jouw kinderen zijn van jou, hahah, dus dan kan je ze leren niet irritant te zijn.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Joi schreef:
    I honestly have no clue. Vind mezelf nog een kind dus ook niet echt diepere gedachtes aan gewijd. Haha.

    Maar ook dit echt hoor haha. Ben nu al 24 (ugh) maar ik vind het nog steeds net zo leuk om uit te gaan, mijn vrienden heel veel te zien, achterlijk doen in het openbaar etc. Hoe moet ik een kind gaan opvoeden dan? :')


    ars moriendi

    Ik wil geen kinderen en daar ben ik 100% zeker van. Ik heb om eerlijk te zijn al genoeg aan mezelf en kan me niet voorstellen dat ik verantwoordelijk moet zijn voor iemand anders. Ik wil graag carrière maken en dat zou ik niet eerlijk vinden tegen over een kind. Daarnaast heb ik een mentale ziekte waardoor ik de rest van mijn leven last zal houden van depressieve periodes en ook dat wil ik een eventueel kind niet aan doen. Ik vind kinderen hartstikke leuk en ben heel zorgzaam van naties, maar ik wil zelf geen kinderen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Absoluut. Ik kan me geen toekomst voorstellen waarin ik geen kinderen heb. Altijd als ik me mijn toekomst voorstel, zie ik mezelf met twee of drie kinderen. For some reason is er nooit een partner in beeld, dus ik bereid me alvast mentaal voor op een breakup haha.
    Ik vind het heel grappig om te zien hoeveel mensen er zo zeker over zijn dat ze geen kinderen willen. Ik was me er helemaal niet van bewust dat er zoveel mensen zijn die niets met kinderen hebben. Ben ook benieuwd of iedereen in dit topic over tien jaar nog hetzelfde antwoord heeft.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Zee schreef:
    Absoluut. Ik kan me geen toekomst voorstellen waarin ik geen kinderen heb. Altijd als ik me mijn toekomst voorstel, zie ik mezelf met twee of drie kinderen. For some reason is er nooit een partner in beeld, dus ik bereid me alvast mentaal voor op een breakup haha.
    Ik vind het heel grappig om te zien hoeveel mensen er zo zeker over zijn dat ze geen kinderen willen. Ik was me er helemaal niet van bewust dat er zoveel mensen zijn die niets met kinderen hebben. Ben ook benieuwd of iedereen in dit topic over tien jaar nog hetzelfde antwoord heeft.

    Ik vind t altijd raar dat mensen er van elkaar sowieso al vanuit gaan dat vrouwen kinderen gaan nemen. T'is niet zomaar iets, je geeft er je vrije leven en grotendeels je carrière eigenlijk voor op. Jouw leven komt in het teken van een compleet nieuw mensje te staan. Vind het raar dat mensen die heel stellig zeggen dat ze geen kinderen willen dat vaak moeten gaan uitleggen en zichzelf soms zelfs moeten gaan verdedigen tegenover anderen. Dat ze te horen krijgen "oh wacht maar, dat komt nog wel!" Eigenlijk zou het andersom moeten zijn, dat mensen die wel kinderen willen wordt gevraagd waarom ze daar zo graag hun leven voor willen omgooien.

    Is trouwens niet persoonlijk als aanval op jou bedoeld! Die laatste paar zinnen deden me er gewoon aan denken.


    ars moriendi

    Zee schreef:
    Absoluut. Ik kan me geen toekomst voorstellen waarin ik geen kinderen heb. Altijd als ik me mijn toekomst voorstel, zie ik mezelf met twee of drie kinderen. For some reason is er nooit een partner in beeld, dus ik bereid me alvast mentaal voor op een breakup haha.
    Ik vind het heel grappig om te zien hoeveel mensen er zo zeker over zijn dat ze geen kinderen willen. Ik was me er helemaal niet van bewust dat er zoveel mensen zijn die niets met kinderen hebben. Ben ook benieuwd of iedereen in dit topic over tien jaar nog hetzelfde antwoord heeft.


    ik denk het eerlijk gezegd wel? ik merk om me heen dat echt heel veel mensen betwijfelen of ze ooit wel kinderen willen, om echt duizend verschillende redenen (geen kinderen hebben is beter voor het milieu, kids kosten heel veel, je hele leven wordt overhoop gegooid, deel van je vrijheid is weg, overbevolking, etc etc), en de mensen die wel kinderen willen, willen kinderen om het hebben van kinderen. en niet iedereen heeft die wens echt.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ik vind t altijd raar dat mensen er van elkaar sowieso al vanuit gaan dat vrouwen kinderen gaan nemen. T'is niet zomaar iets, je geeft er je vrije leven en grotendeels je carrière eigenlijk voor op. Jouw leven komt in het teken van een compleet nieuw mensje te staan. Vind het raar dat mensen die heel stellig zeggen dat ze geen kinderen willen dat vaak moeten gaan uitleggen en zichzelf soms zelfs moeten gaan verdedigen tegenover anderen. Dat ze te horen krijgen "oh wacht maar, dat komt nog wel!" Eigenlijk zou het andersom moeten zijn, dat mensen die wel kinderen willen wordt gevraagd waarom ze daar zo graag hun leven voor willen omgooien.

    Is trouwens niet persoonlijk als aanval op jou bedoeld! Die laatste paar zinnen deden me er gewoon aan denken.

    Ik denk dat het (in een heel biologisch opzicht) heel logisch is dat een vrouw kinderen wil. Het enige doel van een soort is de soort in stand houden, dus daarbij moeten we onszelf voortplanten. Vind het altijd wel interessant om te zien hoe de mens zich daar meer en meer van begint af te scheuren.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    (...)
    Ik denk dat het (in een heel biologisch opzicht) heel logisch is dat een vrouw kinderen wil. Het enige doel van een soort is de soort in stand houden, dus daarbij moeten we onszelf voortplanten. Vind het altijd wel interessant om te zien hoe de mens zich daar meer en meer van begint af te scheuren.


    "We moeten" helemaal niks. Wel of niet voor kinderen gaan is een keuze die een ieder voor zich mag maken. Eerlijk gezegd word ik ook doodgegooid met de vraag of ik kinderen wil, vanuit de familie van mijn vriend, en ik ben 22 en er niet klaar voor. Daarbij heb ik genoeg redenen of niet voor kinderen te kiezen. Die redenen zijn meer aanwezig dan redenen om wel aan kinderen te beginnen.

    Dit is trouwens niet als aanval bedoelt. Ik ben niet de meest sterke in op een vriendelijke manier verwoorden van wat ik bedoel. Mijn excuses.


    26 - 02 - '16

    Abatutu schreef:
    (...)

    "We moeten" helemaal niks. Wel of niet voor kinderen gaan is een keuze die een ieder voor zich mag maken. Eerlijk gezegd word ik ook doodgegooid met de vraag of ik kinderen wil, vanuit de familie van mijn vriend, en ik ben 22 en er niet klaar voor. Daarbij heb ik genoeg redenen of niet voor kinderen te kiezen. Die redenen zijn meer aanwezig dan redenen om wel aan kinderen te beginnen.

    Dit is trouwens niet als aanval bedoelt. Ik ben niet de meest sterke in op een vriendelijke manier verwoorden van wat ik bedoel. Mijn excuses.

    Het was een biologische redenering, niet mijn mening, hoor :p


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Tot 5 jaar geleden zei ik altijd nee hiertegen. Maar ondertussen ben ik wel van gedachten veranderd. Ja, ik wil graag 1 of 2 kinderen, maar enkel onder mijn eigen voorwaarden. Want op dit moment vind ik baby's nog altijd walgelijk, ergerlijk en supervies (want luiers en poepjes afvegen zijn écht mijn ding niet). Dus daar ben ik lang nog niet mentaal klaar voor. Daarbij hebben onze onderburen sinds 2 weken een baby en ik ben soms superblij dat ik het huis uit kan omdat we kunnen meegenieten van de huilsalvo's.
    Dus mentaal zie ik het nog totaal niet zitten, maar ik wil ook eerst zien dat financieel alles lukt. Ik wil graag een eigen huis kopen en dan pas starten aan de 'kinderdroom'. Het vast contract en de vaste relatie heb ik al. Helaas heb ik ook al iemand die zich al 3 jaar opdringt dat wij moeten starten aan kinderen. Maar een huis kopen moet ook eerst achter de rug zijn.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Phos schreef:
    (...)
    Ik denk dat het (in een heel biologisch opzicht) heel logisch is dat een vrouw kinderen wil. Het enige doel van een soort is de soort in stand houden, dus daarbij moeten we onszelf voortplanten. Vind het altijd wel interessant om te zien hoe de mens zich daar meer en meer van begint af te scheuren.


    Nou ja, er zijn dan ook meer dan genoeg mensen om zich voort te planten tegenwoordig, haha

    Uiteindelijk zijn we een sociaal dier, dus in biologisch opzicht maakt het ook wel sense dat de groepsbelangen het individuele belang overschrijft, of die groep nu de maatschappij is of de hele wereldbevolking :')

    Niet hatend bedoeld, maar het biologische argument vind ik zelf altijd wat raar aangezien de hele biologie van de mens te backwards is om met een prioriteit voor voortplanting gemaakt te zijn, lol.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik krijg zelf nooit de vraag 'wanneer komen ze' maar een paar vriendinnen van me wel. Schijnbaar komt het onderwerp '(klein-)kinderen' elk bezoek weer terug. Ik vind het walgelijk dat maar gewoon wordt verwacht dat je kinderen krijgt. Mag ik dat nog zelf uitmaken of heb ik geen vinger meer in de pap wat dat onderwerp betreft? :S


    oi, suzy