• Voortgang beoordelingen opdracht 1 = 7/7

    Voortgang beoordelingen opdracht 2 = 0/7




    ~And they say romance is dead~

    Welkom bij Kanda's schrijfwedstrijd! In deze wedstrijd ga je 6 opdrachten tegemoet, elk een grotere uitdaging dan de vorige (tenminste, dat is de bedoeling). Elke opdracht zal bestaan uit een romantische setting of andere toestand met betrekking tot romantiek. Haal maar alle clichés maar uit de kast!
    Ik zoek hiervoor 15 enthousiaste deelnemers, die tot aan het einde mee zouden willen doen.


    HOE WERKT DEZE WEDSTRIJD?
    De wedstrijd zal bestaan uit 6 opdrachten. Elke opdracht zal bestaan uit een setting, een gebeurtenis, een personage, een quote of iets anders. Naar aanleiding van deze opdracht ga je een stand alone schrijven, die voldoet aan de gegeven opdracht. Het kan hierbij voorkomen dat er gekozen moet worden. Hierbij geldt, die het eerst komt, die het eerst maalt. Ik zal wel voor genoeg keuze zorgen bij deze opdrachten.

    REGELS
    * Natuurlijk gelden allereerst de algemene huisregels van Quizlet. Wie deze overtreedt, wordt linea recta uit de wedstrijd gezet.
    * Naamsveranderingen worden doorgegeven in het desbetreffende topic.
    * Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT. Graag je verhaal in een story te plaatsen.
    * Het is niet toegestaan gebruik te maken van een bèta-reader.
    * Plagiaat is verboden, zoals het ook in de huisregels staat. Hetzelfde geldt voor eerder geschreven verhalen. Je inzending moet voor deze wedstrijd gemaakt zijn.
    * Toon respect tegenover elkaar. Is er onderling ruzie of onenigheid betreffende de wedstrijd, graag dan contact opnemen met mij. Wordt je enorm beledigd, bedreigd of zelfs erger, dan graag de berichten houden, melden bij een moderator en melden bij mij. Dit wordt door mij niet getolereerd en bestraft met diskwalificatie. Ik ga ervan uit dat dit NIET nodig is.


    DEADLINE EN UITSTEL
    * Je krijgt 10 dagen voor elke opdracht. Per opdracht kun je maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Hierna neem ikzelf nog 6 dagen de tijd om na te kijken, waardoor elke opdracht 20 dagen zal duren.
    * Uitstel vragen doe je minimaal één dag van te voren. Ligt de deadline bijv. op 10 augustus om 23:59, kun je tot 9 augustus om 23:59 uitstel vragen.
    * Ik geef de mogelijkheid om toch nog uitstel te vragen op de dag van de deadline. MAAR! Hiervoor krijgt je een hele punt aftrek. Na de deadline is het NIET meer mogelijk uitstel te krijgen.

    AFVALLEN
    * Ik werk met een puntensysteem. Ben je te laat, lig je er niet direct uit maar krijg je per dag dat je te laat bent één punt aftrek. Na drie dagen heb je dus een zeven, maximaal. LET OP! Heb je 4 minpunten op één opdracht, lig je eruit. Zijn die verspreid, hoef je niets te vrezen. Bedenk dus goed of je echt mee wilt doen!
    * Bij mij heb je de mogelijkheid om één joker in te zetten. Heb je deze Joker niet gebruikt? Dan heb je de keuze om het laagste cijfer te laten vervallen. De joker kun je alleen inzetten vóór de deadline van de desbetreffende opdracht.



    PRIJZEN
    Eerste plaats: 2 spotlight en 15 credits.
    Tweede plaats: 1 spotlight en 15 credits.
    Derde plaats: 1 spotlight en 10 credits.
    Troostprijs: 1 spotlight
    NB: De troostprijs krijg je alleen als je de gehele wedstrijd meedoet.

    BEOORDELINGSSYSTEEM
    - Spelling, Interpunctie, etc. 60 punten (20 per onderdeel (spelling, interpunctie, grammatica))
    Spelling, komma's, punten, tijden, zinsbouw en woordkeuze. Per fout zal ik 2 punten aftrekken. Voor bepaalde andere punten zal ik 1 punt aftrekken. Ik trek maar één keer per dezelfde fout punten af.
    - De connectie met de opdracht 60 punten (20 per onderdeel (onderwerp opdracht, perspectief en tijd))
    Hoe goed is de opdracht uitgevoerd?
    - Het verhaal, losstaand van de opdracht 30 punten
    Hoe spannend, meespelend, interessant en eventueel geloofwaardig is je verhaal?
    - Opmaak 10 punten
    Maak je gebruik van witregels, alinea’s en/of tabs? Hierbij gaat het niet om kleurtjes, plaatjes of andere lettertypes.
    - Aantal woorden 30 punten
    Voor elke twintig woorden te veel of te weinig gaat er één punt af.

    Je kunt in totaal 190 punten halen.
    Je cijfer krijg je door: (Aantal behaalde punten/190)×100

    DEELNEMERS
    * Stormbreaker
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,5
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    * Wildfowls
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,2
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    * SonOfGondor
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,4
    Opdracht 2 - UITGESCHREVEN

    * Necessity
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,8
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    * Tactician
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,6
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    * Ozai
    Opdracht 1 - Ingeleverd 8,3
    Opdracht 2 - Ingeleverd [Te laat]

    * SelenaGomez1
    Opdracht 1 - Ingeleverd 8,5
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    *Voor verdere gebruik*: UITSTEL

    OPDRACHTEN EN BEOORDELINGEN
    Opdracht 1 Afgerond

    Opdracht 2
    Al heel lang inspireert de liefde songteksten, gedichten en verhalen. Hieruit komen een heleboel quotes naar voren, in context en uit context.

    Opdracht: Schrijf een verhaal gebaseerd op een quote (eventueel delen van een zin) uit een liedje. Je quote mag niet letterlijk terugkomen in je verhaal. Niet in het engels, niet vertaald naar het nederlands, of welke taal dan ook.
    Perspectief: Hij/zij
    Tijd: Verleden tijd

    Minimum aantal woorden: 700
    Maximum aantal woorden: 1500
    Deadline: 30 april
    Deadline uitstel vragen: 29 april
    Deadline uitstel: 4 mei
    Beoordelingen: 10 mei

    [ bericht aangepast op 6 mei 2018 - 16:37 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Romantiek is zo hard niet mijn ding, maar ik heb wel zin in een uitdaging en je vorige wedstrijd was zo tof, so sign me in!

    Eerste opdracht is al direct pittig lol.
    Vraagje, je zegt dat we de clichés uit de kast mogen halen, maar mag ik toch proberen zo weinig mogelijk clichés te gebruiken?

    [ bericht aangepast op 11 maart 2018 - 12:11 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb een vraagje: wat is het aantal woorden dat je moet gaan gaan? Ongeveer.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Phos schreef:
    Romantiek is zo hard niet mijn ding, maar ik heb wel zin in een uitdaging en je vorige wedstrijd was zo tof, so sign me in!

    Eerste opdracht is al direct pittig lol.
    Vraagje, je zegt dat we de clichés uit de kast mogen halen, maar mag ik toch proberen zo weinig mogelijk clichés te gebruiken?


    Jazeker. Ik bedoel vooral daarmee dat ik deze wedstrijd niet op originaliteit ga letten (:

    Alleenvoorjou schreef:
    Ik heb een vraagje: wat is het aantal woorden dat je moet gaan gaan? Ongeveer.


    Verschilt per opdracht. De eerste opdracht start met een minimaal woorden aantal van 500. Dit zal elke opdracht omhoog gaan. Het kan zo maar eens zijn dat opdracht 6 dan uitkomt op 1500 of zelfs 2000, minimaal.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Mag je verhaaltje ook slecht/sad eindigen? (Belangrijke vraag)
    Mag het ook een romantisch verhaal in een sci-fi setting ofzo zijn?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    Mag je verhaaltje ook slecht/sad eindigen? (Belangrijke vraag)
    Mag het ook een romantisch verhaal in een sci-fi setting ofzo zijn?


    Je hoeft je alleen maar aan de gegeven restricties te houden ^^ verder ben je vrij (:
    Zolang je je maar aan de opdracht houdt (;


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Kanda schreef:
    (...)

    Je hoeft je alleen maar aan de gegeven restricties te houden ^^ verder ben je vrij (:
    Zolang je je maar aan de opdracht houdt (;

    Dus, even een concreet voorbeeld, zou ik kunnen schrijven over een alien die mooi in de lente land op deze planeet en de MC probeert te versieren of is dat te ver gezocht? En als die alien dan uiteindelijk haar alleen in de val probeert te lokken (maar daarvoor wel mega romantisch deed en alles super cute was), gaat dat dan nog zonder punten te verliezen? (Dit ga ik niet doen, maar het is gwn een verduidelijkend voorbeeld)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    En het perspectief dat nu bij opdracht 1 staat, kan dat nog wisselen?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Phos schreef:
    (...)
    Dus, even een concreet voorbeeld, zou ik kunnen schrijven over een alien die mooi in de lente land op deze planeet en de MC probeert te versieren of is dat te ver gezocht? En als die alien dan uiteindelijk haar alleen in de val probeert te lokken (maar daarvoor wel mega romantisch deed en alles super cute was), gaat dat dan nog zonder punten te verliezen? (Dit ga ik niet doen, maar het is gwn een verduidelijkend voorbeeld)


    Als dat jouw scenario van het meest romantische is wat je kan overkomen, dan kan ik daar moeilijk punten voor aftrekken, of wel? Hoewel ik dan wel zou aannemen dat het gedrag van de alien naar de MC je definitie van meest romantische is wat je kan overkomen (:

    Alleenvoorjou schreef:
    En het perspectief dat nu bij opdracht 1 staat, kan dat nog wisselen?


    Perspectief kan per opdracht veranderen ja. Voor opdracht 1 staat het nu wel vast ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Oké laatste vraag haha. Als ik het goed begrijp heeft opdracht 1 geen minimum aantal woorden?

    Fijn dat je alles zo rustig uitlegt!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Alleenvoorjou schreef:
    Oké laatste vraag haha. Als ik het goed begrijp heeft opdracht 1 geen minimum aantal woorden?

    Fijn dat je alles zo rustig uitlegt!


    Opdracht 1 heeft een minimum aantal woorden van 500 ^^ woordenlimieten en deadlines staan bij de opdracht in de story ^^
    And no problem (;


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Oh dit klinkt heel leuk! Ik heb nog nooit eerder meegedaan aan een wedstrijd, maar ik wil graag meedoen!

    Edit: Ik lees nu dat ik de opdracht én in een story moet plaatsen en bij jou persoonlijk moet inleveren? (Sorry ik ben zoals ik al zei niet echt bekend nog met wedstrijdverhalen)

    [ bericht aangepast op 11 maart 2018 - 19:23 ]


    We were the forever that didn't last

    Ik overweeg dit echt. Maar in het Nederlands schrijven is niet mijn sterkste kant en de eerste opdracht spreekt me niet echt aan. Ik ga er nog even over nadenken. c:


    The truth is out there.

    Omni schreef:
    Oh dit klinkt heel leuk! Ik heb nog nooit eerder meegedaan aan een wedstrijd, maar ik wil graag meedoen!

    Edit: Ik lees nu dat ik de opdracht én in een story moet plaatsen en bij jou persoonlijk moet inleveren? (Sorry ik ben zoals ik al zei niet echt bekend nog met wedstrijdverhalen)


    Wat je doet is dat je je inzending in een story zet en dan de link naar het hoofdstuk in een persoonlijk bericht naar mij stuurt ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Klinkt gaaf! Ik doe mee, romantiek is zeker een uitdaging voor me.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Een vraagje, het perspectief is 'ik', maar mag ik wel vanuit een jongen schrijven die iets romantisch doet voor een meisje?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.