• Voortgang beoordelingen opdracht 1 = 7/7

    Voortgang beoordelingen opdracht 2 = 0/7




    ~And they say romance is dead~

    Welkom bij Kanda's schrijfwedstrijd! In deze wedstrijd ga je 6 opdrachten tegemoet, elk een grotere uitdaging dan de vorige (tenminste, dat is de bedoeling). Elke opdracht zal bestaan uit een romantische setting of andere toestand met betrekking tot romantiek. Haal maar alle clichés maar uit de kast!
    Ik zoek hiervoor 15 enthousiaste deelnemers, die tot aan het einde mee zouden willen doen.


    HOE WERKT DEZE WEDSTRIJD?
    De wedstrijd zal bestaan uit 6 opdrachten. Elke opdracht zal bestaan uit een setting, een gebeurtenis, een personage, een quote of iets anders. Naar aanleiding van deze opdracht ga je een stand alone schrijven, die voldoet aan de gegeven opdracht. Het kan hierbij voorkomen dat er gekozen moet worden. Hierbij geldt, die het eerst komt, die het eerst maalt. Ik zal wel voor genoeg keuze zorgen bij deze opdrachten.

    REGELS
    * Natuurlijk gelden allereerst de algemene huisregels van Quizlet. Wie deze overtreedt, wordt linea recta uit de wedstrijd gezet.
    * Naamsveranderingen worden doorgegeven in het desbetreffende topic.
    * Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT. Graag je verhaal in een story te plaatsen.
    * Het is niet toegestaan gebruik te maken van een bèta-reader.
    * Plagiaat is verboden, zoals het ook in de huisregels staat. Hetzelfde geldt voor eerder geschreven verhalen. Je inzending moet voor deze wedstrijd gemaakt zijn.
    * Toon respect tegenover elkaar. Is er onderling ruzie of onenigheid betreffende de wedstrijd, graag dan contact opnemen met mij. Wordt je enorm beledigd, bedreigd of zelfs erger, dan graag de berichten houden, melden bij een moderator en melden bij mij. Dit wordt door mij niet getolereerd en bestraft met diskwalificatie. Ik ga ervan uit dat dit NIET nodig is.


    DEADLINE EN UITSTEL
    * Je krijgt 10 dagen voor elke opdracht. Per opdracht kun je maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Hierna neem ikzelf nog 6 dagen de tijd om na te kijken, waardoor elke opdracht 20 dagen zal duren.
    * Uitstel vragen doe je minimaal één dag van te voren. Ligt de deadline bijv. op 10 augustus om 23:59, kun je tot 9 augustus om 23:59 uitstel vragen.
    * Ik geef de mogelijkheid om toch nog uitstel te vragen op de dag van de deadline. MAAR! Hiervoor krijgt je een hele punt aftrek. Na de deadline is het NIET meer mogelijk uitstel te krijgen.

    AFVALLEN
    * Ik werk met een puntensysteem. Ben je te laat, lig je er niet direct uit maar krijg je per dag dat je te laat bent één punt aftrek. Na drie dagen heb je dus een zeven, maximaal. LET OP! Heb je 4 minpunten op één opdracht, lig je eruit. Zijn die verspreid, hoef je niets te vrezen. Bedenk dus goed of je echt mee wilt doen!
    * Bij mij heb je de mogelijkheid om één joker in te zetten. Heb je deze Joker niet gebruikt? Dan heb je de keuze om het laagste cijfer te laten vervallen. De joker kun je alleen inzetten vóór de deadline van de desbetreffende opdracht.



    PRIJZEN
    Eerste plaats: 2 spotlight en 15 credits.
    Tweede plaats: 1 spotlight en 15 credits.
    Derde plaats: 1 spotlight en 10 credits.
    Troostprijs: 1 spotlight
    NB: De troostprijs krijg je alleen als je de gehele wedstrijd meedoet.

    BEOORDELINGSSYSTEEM
    - Spelling, Interpunctie, etc. 60 punten (20 per onderdeel (spelling, interpunctie, grammatica))
    Spelling, komma's, punten, tijden, zinsbouw en woordkeuze. Per fout zal ik 2 punten aftrekken. Voor bepaalde andere punten zal ik 1 punt aftrekken. Ik trek maar één keer per dezelfde fout punten af.
    - De connectie met de opdracht 60 punten (20 per onderdeel (onderwerp opdracht, perspectief en tijd))
    Hoe goed is de opdracht uitgevoerd?
    - Het verhaal, losstaand van de opdracht 30 punten
    Hoe spannend, meespelend, interessant en eventueel geloofwaardig is je verhaal?
    - Opmaak 10 punten
    Maak je gebruik van witregels, alinea’s en/of tabs? Hierbij gaat het niet om kleurtjes, plaatjes of andere lettertypes.
    - Aantal woorden 30 punten
    Voor elke twintig woorden te veel of te weinig gaat er één punt af.

    Je kunt in totaal 190 punten halen.
    Je cijfer krijg je door: (Aantal behaalde punten/190)×100

    DEELNEMERS
    * Stormbreaker
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,5
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    * Wildfowls
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,2
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    * SonOfGondor
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,4
    Opdracht 2 - UITGESCHREVEN

    * Necessity
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,8
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    * Tactician
    Opdracht 1 - Ingeleverd 9,6
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    * Ozai
    Opdracht 1 - Ingeleverd 8,3
    Opdracht 2 - Ingeleverd [Te laat]

    * SelenaGomez1
    Opdracht 1 - Ingeleverd 8,5
    Opdracht 2 - Ingeleverd

    *Voor verdere gebruik*: UITSTEL

    OPDRACHTEN EN BEOORDELINGEN
    Opdracht 1 Afgerond

    Opdracht 2
    Al heel lang inspireert de liefde songteksten, gedichten en verhalen. Hieruit komen een heleboel quotes naar voren, in context en uit context.

    Opdracht: Schrijf een verhaal gebaseerd op een quote (eventueel delen van een zin) uit een liedje. Je quote mag niet letterlijk terugkomen in je verhaal. Niet in het engels, niet vertaald naar het nederlands, of welke taal dan ook.
    Perspectief: Hij/zij
    Tijd: Verleden tijd

    Minimum aantal woorden: 700
    Maximum aantal woorden: 1500
    Deadline: 30 april
    Deadline uitstel vragen: 29 april
    Deadline uitstel: 4 mei
    Beoordelingen: 10 mei

    [ bericht aangepast op 6 mei 2018 - 16:37 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Dit is normaal niet mijn normale gang van zaken, met de beoordelingen. Ik heb juist de 6 dagen ingeroosterd om dit te voorkomen, dus ik zal even uitleggen waarom het momenteel niet zo gaat zoals ik wil.

    Zoals sommigen misschien wel weten, ben ik student. Ik doe een lerarenopleiding, met veel praktische opdrachten en deze week ook tentamens van twee vakken.
    Is natuurlijk een planning-dingetje, en zou normaal ook wel goedkomen.

    Wat de meeste mensen niet weten, is dat ik tegelijk ook in therapie ben. Deze therapie is vrij pittig deze keer, waardoor ik soms het liefste gewoon alleen in mn bed lig en er de hele dag niet uit kom. Gezien ik ook nog eens iemand ben tegengekomen die ik wel zie zitten, raakt mn brein gewoon extra..exhausted. Extra lastig.

    Ik ga deze wedstrijd zeker niet stopzetten, maar ik hoop dat jullie mij kunnen vergeven dat de beoordelingen zo lang op zich laten wachten.

    Gezien ik zeker kan begrijpen dat mensen hun beoordelingen willen hebben voordat ze bezig gaan met opdracht 2, heb ik besloten om de deadlines een week op te schuiven. Het gehele schema verandert, dus dat zal ik één dezer dagen dan even updaten. Nieuwe deadline voor opdracht 2 wordt dan 19 april.

    Again, sorry voor de vertraging.

    [ bericht aangepast op 10 april 2018 - 11:25 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Sterkte!


    We were the forever that didn't last

    Sterkte! Eerst aan jezelf denken, oké? Wij kunnen wel wachten (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Is de deadline nog steeds morgen? Omdat we de beoordelingen nog niet hebben

    (niet om je onder druk te zetten ofc)


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Haise > Nishio


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    SonOfGondor schreef:
    Is de deadline nog steeds morgen? Omdat we de beoordelingen nog niet hebben

    (niet om je onder druk te zetten ofc)


    Obviously niet. Zodra ik de beoordelingen af heb, wat hopelijk nu vanavond is (ben er nu mee bezig), ga ik het deadlineschema updaten en komt er dus ook een nieuwe deadline voor opdracht 2.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    De beoordelingen van opdracht 1 staan eindelijk online!
    Het deadlineoverzicht is nu ook aangepast. De deadline voor opdracht 2 is 30 april!


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Bedankt voor de beoordeling. Ik ben bang dat ik me moet uitschrijven, want ik ga door een breakup en ik heb niet zoveel trek in romantiek nu :c


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Bedankt voor de beoordeling. Ik ben bang dat ik me moet uitschrijven, want ik ga door een breakup en ik heb niet zoveel trek in romantiek nu :c


    Oh damn! Wat enorm klote voor je! Totaal begrijpelijk, vind ik. Succes! *hugs*


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Je hebt mijn tweede opdracht al binnen toch? (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Je hebt mijn tweede opdracht al binnen toch? (:


    Ik moet inderdaad de lijst voor opdracht 2 nog even bijwerken ja. Ben ik nog niet aan toegekomen. Volgens mij had ik die van jou al binnen ja


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Hoe staat het hiermee? Ik heb al een tijdje niets gehoord en ben eigenlijk heel erg nieuwsgierig, haha ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    No offense or anything, en ik wil je niet pushen/beledigen etc
    Maar ik schrijf me uit voor deze wedstrijd. Het duurt me gewoon iets te lang.
    Hopelijk gaat alles goed met je verder x


    We were the forever that didn't last

    Ozai schreef:
    Hoe staat het hiermee? Ik heb al een tijdje niets gehoord en ben eigenlijk heel erg nieuwsgierig, haha ^^


    Slecht, ben nog bezig met de beoordelingen, maar die komen een dezer dagen eraan.

    Wildfowls schreef:
    No offense or anything, en ik wil je niet pushen/beledigen etc
    Maar ik schrijf me uit voor deze wedstrijd. Het duurt me gewoon iets te lang.
    Hopelijk gaat alles goed met je verder x


    Snap ik! Jammer, maar ik snap je volkomen.




    De beoordelingen komen een dezer dagen. My deepest apologies.
    Ik heb daarnaast besloten het deadlineoverzicht vanaf nu te negeren/te verwijderen. Dit omdat het deze wedstrijd averechts voor mij werkt. Ik ga mij enorm schuldig voelen, en dan komt er helemaal niets van terecht.
    Daarnaast moet ik de wedstrijd nu gaan inkorten, door mijn vertraging. Afhankelijk ervan hoe goed ik vooruit kom, of eerder hoe slecht, kort ik hem met 1 of 2 opdrachten in. Sorry..


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Imladris schreef:
    (...)

    Snap ik! Jammer, maar ik snap je volkomen.




    De beoordelingen komen een dezer dagen. My deepest apologies.
    Ik heb daarnaast besloten het deadlineoverzicht vanaf nu te negeren/te verwijderen. Dit omdat het deze wedstrijd averechts voor mij werkt. Ik ga mij enorm schuldig voelen, en dan komt er helemaal niets van terecht.
    Daarnaast moet ik de wedstrijd nu gaan inkorten, door mijn vertraging. Afhankelijk ervan hoe goed ik vooruit kom, of eerder hoe slecht, kort ik hem met 1 of 2 opdrachten in. Sorry..


    Ik weet zelf uit ervaring hoeveel tijd gedetailleerde beoordelingen kosten, dus ik snap het dat je die niet even zomaar online krijgt. Ik hoop de beoordelingen snel te zien, want ik ben erg nieuwsgierig ^^

    Betekent het negeren van de deadlines ook dat ik geen punt aftrek heb bij deze opdracht ivm te laat inleveren (A) want dat zou heel mooi zijn, haha


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.