• S h a d o w h u n t e r s      -      A      n e w      a r m y      r i s e s

    Het verhaal:
    Shadowhunters, ook wel bekend als de Nephilim, zijn een geheimzinnig ras van wezens die de mens geboren met engelachtige bloed. Zij zijn de aangewezen krijgers op Aarde van de Engel Raziel. Ze zijn speciaal aangesteld om te controleren en voorzitten van de Shadow World, evenals over de demonen en Downworlders die het bewonen. Zij hebben de demonische krachten sterk zijn voor zowel uitgevochten over de spanwijdte van een duizend jaar, het creëren van hun eigen cultuur en beschaving in de menselijke samenleving. Hun mandaat is om de vrede in de schaduwwereld houden en verborgen te houden uit de alledaagse wereld, terwijl de bescherming van de bewoners van beide werelden. Er is een kleine groep shadowhunters die deze wereld veiligstelt en vele avonturen beleefd naast hun dagelijkse zorgen die ze moeten bevechten. Nu wordt er roet in het eten gegooid, omdat Valentijn, een grote tegenstander van de Shadowhunters, uit is gebroken uit Idris. Idris is de hoofdstad van de Shadow world en een man als Valentijn kan voor grote problemen zorgen in een stad als Idris..


    Regels
    • De gebruikelijke regels van Quizlet
    • Hou je aan het limiet van 250 woorden (mag ook meer zijn)
    • Je hebt maximaal 5 dagen om je rol in te leveren. (Deze regel is er zodat mensen er niet te lang over doen)
    • Bestuur de rol van een ander niet tenzij je toestemming hebt. Vermeldt dit ook onderaan je post i.v.m. verwarring
    • Ga geen ruzie maken. Ik haat ruzie en als je iemand niet mag, prima, maar vecht dat lekker in een dm uit ofzo.
    • Maar natuurlijk boven dat alles, heb veel plezier!


    Rollen
    Downworlders:
    Meiden




    Jongens
    • Kelly Antonio Branwell • 20 jaar. • Ricciardo • {Page 2}
    • Magnus Bane • +400 jaar • Winona • {Page 2}



    Shadowhunters           
    Meiden
    • Devana Avalynn Verlac • 18 jaar • OneHeda • {Page 2}
    • Clarissa Adele Fray/ Fairchild/ Morgenstern • 18 jaar • IrishNialler • {Page 1}
    • Eliana Vittoria Howard • 17 jaar • DarkOne • {Page 2}

    Jongens
    • Valentine Morgenstern • 39 jaar • DarkOne • {Page 1}
    • Jace Wayland/ Herondale/ Morgenstern •18 jaar • Necessity • {Page 2}


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Alexander Gideon Lightwood
    20 || Shadowhunter || Head of the Institute || WTF is going on?! What the fuck did she do to Jace?! I shouldn't have to worry about this petty teenage drama right now || Jace & Clary -> Everyone but Jace & Clary


    Clary had geen enkel gevoel voor respect, rang, of hoe een situatie in elkaar zat. Jace was slim genoeg om te weten dat ik nu niet sprak als vriend, of broer, of Shadowhunter. Ik stond hier als leider, als persoon die beslissingen moest nemen, die het beste waren voor iedereen die viel onder mijn verantwoordelijkheid: Shadowhunters, Downworlders, en Mundanes. Dat het meisje dit niet kon zien, bevestigde alleen maar meer dat ze hier niet thuis hoorde en dat ze eerder een gevaar zou vormen dan een hulp zou zijn. Ze ging echt veel te ver en haar woorden hielpen haar zaak echt niet, net als dat ze als een klein kind weg stormde. Zelfs kleine Max was meer volwassen. "Je maakt haar alleen maar meer verdacht met die woorden." beet ik haar na, voor weer naar de kaart keek. Ik kon me geen zorgen maken om haar. Dat kon ik me niet veroorloven. Daarbij voelde dit wel als een overwinning, al dwong ik mezelf een serieuze blik te houden. Jace moest ook zien dat ze geen Shadowhunter was, dat ze hier niet hoorde.
    Vreemd genoeg was dat niet zo. Ik voelde zijn woede branden, zoals ik niet echt eerder had gevoeld. Zijn woorden kwamen ook volledig onverwacht. Vooral het feit dat hij uiteindelijk bijna tegen me gilde, zorgde ervoor dat het een paar seconde duurde voor ik iets kon zeggen. "Mis met mij?! Als het ieder ander was geweest, bij de Engel, zelfs als het een van de Penhallows was geweest, was jij degene geweest die haar en haar familie eigenhandig in de kerkers had gegooit. Ik heb hier de verantwoordelijkheid over al onze levens, het gevaar wat we allemaal lopen, niet alleen over het feit of ik de gevoelens van een trien kwets die denkt dat ze alles beter weet, terwijl ze haar Runes nog op z'n kop tekent. Twijfel niet aan mijn redenen voor je jou normen en waarden weer op een rijtje hebt. Je vergooit je volledige carrière, je volledige familie, voor een meisje die je pas net hebt ontmoet en een geschiedenis waar je jezelf nooit zorgen over hebt gemaakt." Ik wilde niet boos zijn op Jace, echt niet. Mijn stem bleef dan ook nog relatief vlak, maar er was duidelijk een toon in te horen van het verraad wat ik voelde. Zijn woorden die volgden voelden dan ook echt als een trap na, zeker met het gevoel wat ik erdoor meekreeg. Jace leek het niet te merken, maar ik voelde onze Parabatai band zwakker en killer dan ooit worden. Hij gaf alles op voor dat wicht wat deed of ze alles beter wist en beter kon, terwijl ze nog niet eens een jaar wist dat de Shadow World bestond.
    Ik liet me op de bank zakken en stak mijn handen in mijn haren, letterlijk. Ik wist het gewoon niet meer. Had ik moeten luisteren? Dit risico moeten nemen? Had Jace gelijk dat ze zich had bewezen? Dat laatste in elk geval niet. Ze kon leuk Runes tekenen, maar goed, dat konden we allemaal vanaf een jaar of 8. Ze had geluk gehad en onze beste strijder aan haar zijde, die ze had ingepalmd, meer niet. Ze mocht dan zijn 'zus' zijn, maar familie was veel meer dan bloed, maar blijkbaar had hij daar geen enkele boodschap aan. Ik haalde een aantal keer diep adem en begon toen mijn papieren op te ruimen. Ik moest even tot mezelf komen en proberen het gevoel van verraad en de kilte van Jace van me af te schudden.
    Uiteindelijk pakte ik de telefoon op en belde Aline. Ik wilde niet zwak lijken, tegenover niemand, maar ik had gewoon op dit moment steun nodig en een tweede blik op de zaken van iemand die hier buiten stond, en Aline was de enige die ik genoeg vertrouwde om het te bespreken. Hopelijk kreeg ik binnenkort een bericht uit de Downworld, maar tot dan moest ik alle zooi hier zien op te lossen.
    Na een kort gesprek hing ik toch maar op. Ik had niet het gevoel dat Jace nog zou doen wat ik eerder van hem had gevraagd. Ik stond dus maar op en zette een masker van emotieloosheid op. Ik liep direct door de gangen, zonder iemand aan te kijken, naar het Ops Center. Daar stapte ik doelbewust op het opstapje achter de tafel en schraapte een keer duidelijk mijn keel. "Mag ik iedereens aandacht?! Dit is belangrijk en er zullen geen fouten worden gepermitteerd, van niemand, inclusief mijzelf en mijn familie of vrienden, dus luister goed!" riep ik door de ruimte, voor het eindelijk helemaal stil werd. Iedereen MOEST op 1 lijn zitten, zelfs al lagen Jace en ik dat nu niet. Alleen als eenheid konden we de stad en de omliggende gebieden veilig stellen en de Downworld gerust houden. Anders kon ik meteen mijn sleutels aan de Seele Queen, Rafael, Luke, en Magnus geven en zelf in de kerkers gaan zitten.


    I'm so deep into the closet they crowned me king of Narnia

    '
    Sed lex dura lex

    [ bericht aangepast op 12 mei 2018 - 21:06 ]


    Bowties were never Cooler

    Clary Fray

    Op mijn kamer krijg ik van mijn moeder een berichtje terug dat ze thuis is met Luke en dat ze op mij zal wachten. Ik grabbel even in een van de kasten en vind een tas. Alec kon mooi stikken. Snel stopt ze er een paar broeken, shirts een extra paar schoenen en wat ondergoed in. Ze stopt haar oplader van haar telefoon en oortjes in haar tas en knikt even tevreden. Als laatste pakte ik snel pen en papier zodat ik onderweg aantekeningen kon maken over mijn gedachtes die alle kanten op schoten. Van Valentine, naar de boze Alec die haar toch al niet mocht tot een Jace die zich niet vermengd had in de ruzie. Ergens kon ze het wel begrijpen, zij was zijn zus, maar hij was zijn broer en parabataii. Ze nam het Jace niet kwalijk, dat kon ze toch niet. Clary kijkt op als er geklopt wordt en roept een binnen. Wie het ging zijn had ze geen idee van. Ze besloot Isabella een berichtje te sturen, zij had zich over Clary ontfermd als een moeder en die twee hadden een vrij goede band in korte tijd opgebouwd. 'Izzy, ik ga voor een paar dagen naar huis. Ik laat het weten als ik terug kom xx' stuurt ze via whatsapp naar haar en ik kijk op naar de deur die nog steeds dicht was. Clary pakte haar weekendtas en deed die om haar schouder en trok de deur dan maar zelf open en ze zag Jace. 'Als je boos op mij bent door wat ik gezegd heb tegen Alec dan wil ik dat niet weten, ik weet dat ik geen officiële shadowhunter ben maar het gaat wel om mijn familie die in gevaar is' zeg ik hem iets wat nukkig


    Change is for weirdos ~ Niall Horan



    JACE

    They made me into a weapon and told me to find peace.



    Jace wist dat hij echt te ver gegaan was geweest met zijn laatste opmerking, maar hij had hem niet in kunnen houden. Hij was zo boos op Alec. Snapte Alec dan niet dat dit belangrijk voor Jace was? Dat hij nog meer dan ieder ander wilde dat Valentine gepakt zou worden en absoluut niet zou rusten voor dat gebeurd was?
    Blijkbaar niet, zoals zijn woorden wel bewezen hadden. Je vergooit je volledige carrière, je volledige familie, voor een meisje die je pas net hebt ontmoet en een geschiedenis waar je jezelf nooit zorgen over hebt gemaakt. Ze bleven maar opnieuw en opnieuw door Jace’s hoofd spoken. Had Alec gelijk? Nee, absoluut niet. Dat kon niet.
    Het kostte Jace even tijd voor hij bij Clary aan kon kloppen. Hij moest zich eerst even beheersen, zelfs toen hij Clary hoorde roepen dat hij binnen kon komen. Net toen hij toch de deur wilde openen, ging hij uit zichzelf open en stond Clary voor hem.
    “Als je boos op mij bent door wat ik gezegd heb tegen Alec dan wil ik dat niet weten, ik weet dat ikgeen officiële shadowhunter ben maar het gaat wel om mijn familie die in gevaar is,” zei ze. Jace kon haar geen ongelijk geven over haar boosheid.
    “Daarom ben ik hier niet,” zei hij. In tegenstelling. Hij was niet boos op haar, maar op Alec. Hij stond juist aan haar kant. “Alec had het recht niet om dat te zeggen.” Hij haalde een hand door zijn haren. Nu pas viel zijn oog op de tas die om haar schouder hing. “Ga je weg?”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    (Sorry dat mn post niet helemaal netjes is maar ben op telefoon gezien ik op vakantie ben)

    Clary Fray


    Nadat ik compleet tegen Jace uitgeraasd was voelde ik mij gelijk al weer schuldig. Ik overdreef en Alec had gelijk. Ze wist niets af van deze wereld. De dingen die erbij hoorde als leefstyle, regels en protocollen. Ze was behoorlijk egoïstisch bezig geweest. Ze was bang dat ze Jace nu helemaal van zich af geduwt had en dat de grote broer die ze altijd al wilde, haar nu kwam vertellen dat ze erin kon stikken. “Daarom ben ik hier niet,” zei hij.Clary keek hem even verbaasd aan en wist even niet wat ze moest zeggen. Hij was het met haar eens? Haar tirade tegen zijn parabatai. “Alec had het recht niet om dat te zeggen.” Hij haalde een hand door zijn haren. Het werd even stil en toen viel de tas bij hem op “Ga je weg?”. Clary zucht even diep. "Ik weet het niet Jace. " zegt ze hem eerlijk. " Alec had gelijk ik weet niets van jullie wereld af en alles kwam eruit voor ik erover nadacht" geeft ze toe. "Het is gewoon ik wil.naar mijn moeder, zij kan mij helpen om jullie leven wat begrijpender te maken. Ik snap hoe Alec reageerde maar aan de andere kant snap ik er ook weer niks van. Ik heb een andere opvoeding en wist tot amper een maand terug niet eens van het bestaan af van een schaduwwereld. Misschien moet ik het even ontvluchten tot ik het wel begrijp. " clary bleef even stil. "Maar ik zal voor ik weg ga naar Alec gaan en mijn excusses aanbieden voor mijn onredelijke gedrag want het sloeg eigenlijk nergens op" zegt ze en zucht. Ze laat haar tas even zakken. "Ja dat ga ik doen naar Alec en daarna naar huis naar mijn moeder"zegt ze meer bevestigend voor zichzelf dan voor Jace. "Als je wilt mag je mee mar ik gok maar dat het te druk is en ehm zou je misschien,ik weet niet of er veel veranderd is sinds mama geen shadowhunter meer is maar is daar niet iets van een boek of handleiding over?" Vraagt ze wat onzeker,niet wetend of dat dat gek klonk. Ze wilde dolgraag alles leren,het vechten en beschermen maar ook het leven van haar grote broer. Ze wilde het dolgraag leren.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan



    JACE

    They made me into a weapon and told me to find peace.



    J“Ik weet het niet Jace,” antwoordde Clary hem. “Alec had gelijk. Ik weet niets van jullie wereld af en alles kwam eruit voor ik erover nadacht. Het is gewoon ik wil naar mijn moeder, zij kan mij helpen om jullie leven wat begrijpender te maken. Ik snap hoe Alec reageerde maar aan de andere kant snap ik er ook weer niks van. Ik heb een andere opvoeding en wist tot amper een maand terug niet eens van het bestaan af van een schaduwwereld. Misschien moet ik het even ontvluchten tot ik het wel begrijp.” Met andere woorden, ze wist het wel. Ze ging weg. Dit gegeven voelde voor Jace als een dreun in zijn maag aan.
    "Maar ik zal voor ik weg ga naar Alec gaan en mijn excuses aanbieden voor mijn onredelijke gedrag want het sloeg eigenlijk nergens op. Ja dat ga ik doen. Naar Alec en daarna naar huis, naar mijn moeder.” Het klonk meer alsof ze zichzelf wilde overtuigen dat het de juiste oplossing was. Hoewel excuses aanbieden wel de beste optie zou zijn, vond Jace ergens dat ze dat niet zou moeten doen. Laat Alec eerst maar eens naar haar toe komen. Al ging dat niet gebeuren. Alec was trots en vond dat hij in zijn gelijk stond. Om vrede tussen zijn parabatai en zijn zus te krijgen, zou Clary toch degene moeten zijn die naar hem toe zou gaan, die zou wijken.
    Hij wilde net zijn mond openen om te zeggen dat hij haar zou brengen – hij zou haar in deze tijden toch niet alleen op straat laten lopen? – toen ze nog verder praatte. "Als je wilt mag je mee maar ik gok maar dat het te druk is en ehm zou je misschien,ik weet niet of er veel veranderd is sinds mama geen shadowhunter meer is maar is daar niet iets van een boek of handleiding over?"
    Woordeloos pakte hij de tas van haar over en hees hem over zijn eigen schouder. “Ik zal je naar huis brengen,” zei hij. Als er iemand was die niet alleen en onbewaakt nu over straat moest, was het wel Valentine’s dochter. Zowel de Downworlders als Valentine zouden erg blij zijn om haar tegen te komen. Als Valentine’s zoon was hij ook wel een doelwit, maar hij rekende erop zich wel te kunnen verdedigen. Hij was niet voor niets een van de beste Shadowhunters, zo niet de beste. Was het demon-bloed in hem toch ergens goed voor, zelfs al voelde hij zich sinds hij wist van de experimenten vies, alsof hij niet in zijn eigen lichaam hoorde. Alsof hij een monster was.
    “Een handleiding is er helaas niet,” vervolgde hij. “Maar ik zal mijn best doen vragen die je hebt te beantwoorden als je wil.” Hij voelde even of zijn wapens nog op hun plek zaten en of ze makkelijk te grijpen zouden zijn in geval van nood.
    “Wil je dan langs Alec? Ik vermoed dat hij bij het Ops Center is, en anders is daar vast iemand die wel weet waar hij is.”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Clary

    Nadat ze alles gezegd had wat ze dacht pakte Jace haar tas over en hing hem op zijn schouder. " ik zal je naar huis brengen"zegt hij en ze knikt glimlachend. Het was fijn dat ze in ieder geval niet alleen over straat moest. Wie weet wie ze tegen zou komen en volgebs mij waren zowel zij als Jace nu best gewilt door een hoop mensen. Jace kon haar in ieder geval beter beschermen dat dat zij zichzelf kon beschermen. Een handleiding is er helaas niet,” vervolgde hij. “Maar ik zal mijn best doen vragen die je hebt te beantwoorden als je wil."beantwoorde hij haar vraag en ze knikt. "Dat zou heel fijn zijn ja'knikt ze dankbaar maar hem. Ze keek hem aan en ze stapte de gang in en trok haar slaapkamerdeur dicht. “Wil je dan langs Alec? Ik vermoed dat hij bij het Ops Center is, en anders is daar vast iemand die wel weet waar hij is.” ik knikte " ja dat lijkt mij wel slim" knikt ze en samen gaan ze op weg naar het Ops center. Ze volgde hem door de velen gamgen en was de weg al weer kwijt toen ze er geraakte. "Ik ben zo terug"zegt ze en klopt aan en gaat nar alec. "Alec ik wil mij verontschuldigen"begon ze en ze kijkt even naar haar handen en keek daarna de zwartharige lange jongen aan. "Ik weet niets af van jullie wereld en ik gedraagde mij als een klein kind. Ik snap dat dat niet kan ik jullie geval vanwege gevaren. Ik ga naar huis en mijn moeder zal mij hopelijk wat meer vertellen over jullie zodat ik get wat beter begrijp" zegt ze en kijkt hem afwachtend aan


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Alexander Gideon Lightwood
    20 || Shadowhunter || Head of the Institute || I have to be the leader they need me to be, no matter the consequences. || Everyone but Jace & Clary > Jace & Clary


    Dit was misschien wel een van de lastigste situatie waar ik me in had bevonden tijdens mijn tijd als hoofd van het Institute en er stond op dit moment niemand naast me om me te steunen, wat het alleen maar zwaarder maakte. Ik schraapte mijn keel en ging van start met het schetsen van de situatie, het uitleggen van het plan, en het verdelen van de taken. Intussen voelde ik nog altijd de afstand tussen Jace en mij, die nog naarder voelde dan het feit dat we mogelijk binnen nu en een maand allemaal werden afgeslacht.
    "Valentine is ontsnapt uit zijn cel in Idris." De Shadowhunters haapten van shock kort naar adem, maar ik ging door voor het rumoerig kon worden. "Op dit moment is er geen enkele indicatie dat hij Idris heeft verlaten, maar dat betekent niet dat wij geen voorzorgsmaatregelen nemen. Alle portals van en naar Idris zijn per direct en voor onbepaalde tijd verboden. De straf hierop is gezet op het helpen van een klasse B gevangene." Weer een hap naar adem. "Ook is vanaf nu code rood van kracht. Dit betekent een lockdown van het Institute. Alle Shadowhunters die hun ceremonie hebben volbracht maken zich gereed voor een oorlog. Er zijn identiteits en anti-glamor checks ingesteld voor iedereen die het Institute in komt of uit gaat. In shifts van 6uur patrouilleren we de volledige stad op enige mogelijk spoor van Valentine. Hou wel in gedachte dat de Downworlders hierin onze grootste bondgenoten zijn. Ik wil dus nergens ook maar een gerucht horen van schermutselingen tussen Downworlders en Shadowhunters.
    Op dit moment is er geen enkele aanwijzing dat Valentine in de stad is, maar gezien dit de enige plek is waar hij nog contacten en mogelijke volgelingen heeft, is dit de eerste plek waar hij zal komen mocht hij toch uit Idris weten te ontsnappen, al is die kans miniem. Demonen hebben nu ook niet de prioriteit, maar mochten jullie er een tegenkomen, voel je vrij om die wel terug te sturen naar waar deze vandaan kwam." Ik keek de zaal rond voor vragen, maar ik zag eigenlijk alleen heel bedenkelijke en zorgelijke gezichten.
    "Isabel zal elke groep zijn stuk van de stad en deel van de shift toewijzen. Bij vragen staat de deur van mijn kantoor altijd open. En mocht er toch iets zijn wat jullie zien of vinden, wat het ook is, waar er twijfel over is of het misschien ooit een spoor zou kunnen zijn naar Valentine, komen jullie direct naar mij, maakt niet uit welk uur het is of hoe onbelangrijk het ook maar lijkt. Zelfs als het een papiertje is van het merk kauwgom wat hij graag kauw. We kunnen ons niet permitteren om ook maar iets te missen." Met die woorden sloot ik af en liep naar het hologram van New York om nog eens goed alles te bekijken.
    Plots kwam Max aanrennen, volledig in uniform. Ik wist hem nog net in zijn kraag te grijpen en naar me toe te trekken, voor ik bij hem neer knielde. "Ho eens even. Jij blijft hier en waarom ben je zo aan het hollen?" Hij heeg kort uit maar leek zo erg te stuiteren alsof hij 1 bakken koffie op had. "Ik was aan het oefenen met tracken toen ik ichor van een Hellhound vond in de buurt van Berkeley en 6th..." hier kapte ik hem af. Berkeley was waar dat kind van Valentine met haar moeder woonde. Als Jace daar met haar naartoe ging, en hij was daar alleen om hen te beschermen, wist ik niet hoe het zou uitpakken. Jace was goed, maar hij was ook smoorverliefd, en je aandacht verdelen tussen een demon en twee mensen om te beschermen was erg lastig. "Dank je, Max! Dit is goede informatie." Jace mocht dan koppig zijn, en ik mocht dat kind liever kwijt zijn, ik ging mijn broer niet laten sterven voor haar en haar moeder. Zij leek niets van deze wereld te snappen, maar ik deed dat wel, en je liet niemand alleen het gevaar tegemoet gaan.
    Alsof je het over de duivel had kwamen Jace en Clary net het Ops Center binnenlopen toen ik op het punt stond om naar 'haar' kamer te lopen. Voor ik ook maar iets kon zeggen, stak ze van wal. Ik kon de verontschuldiging waarderen. Ik was ook niet helemaal redelijk geweest, want ik zou ook zo reageren als het mijn moeder was, maar iets aan haar zorgde ervoor dat ik me aan haar dood irriteerde. Daarbij kwam dat haar vragen wel absurd specifiek en zelfmoordmissies waren, waar ik als hoofd echt niet mee akkoord kon gaan, gezien dit niet om een individu ging, maar om ons allemaal, hoe hard dat ook klonk. Als er 10 moesen sterven om er 100 te redden, moest ik die beslissing maken, zelfs als ik daarmee Jace en Isabel naar hun dood zou sturen. Gelukkig was dat nu niet het geval, maar ik moest daar wel over nadenken, want er kwam een dag, dat dit wel het geval zou zijn. Ik wist alleen niet wanneer. "Stop. Jij en Jace gaan helemaal nergens heen. Het plan is verandert. Jij blijft hier, met Max, in de slaapvertrekken, en richten een kamer in voor jou moeder. Jace, Izzy en ik gaan je moeder halen. Daarna blijven jullie beiden hier met de Shadowhunters die hun ceremonie nog niet hebben gehad. Trainen, lezen, rondhangen in de tuin zijn allemaal prima, maar blijf uit het Ops Center of de wapenkamer." Ja, ik liet ze in principe baby zitten, terwijl ik Max op hun liet babysitten, maar dat zaten ze hier wel beschermd en liepen ze niet in de weg. Ik draaide me even om en knikte naar Jace. "Neem Izzy mee naar de wapenkamer als ze klaar is en maak jullie klaar voor een Hellhound. Ik zie jullie daar." zei ik tegen hem voor ik me weer naar Clary keerde. "Ik waardeer je verontschuldiging en ik zou hetzelfde voor mijn moeder doen als ik dat kon, maar dat kwam nu eenmaal niet als Shadowhunter, en zeker niet met de verantwoordelijkheid over een heel Institute. We worden geboren om de wereld van de mundanes en de downworlders te beschermen van demonen, en daarbij sterven de meesten van ons voor onze 50ste verjaardag. Dat is de wereld waar je deel van uitmaakt, de wereld waar je moeder je van heeft proberen te beschermen, en de wereld waarin ik de keuzes moet maken om zo veel mogelijk van ons wel de kans te geven oud te worden, al weet ik ook dat die kans klein is." Mijn toon was minder hard dan eerst. Een verontschuldiging was het niet, maar ik wilde haar laten zien dat ik dit niet deed omdat ik tegen haar was, maar dat deze wereld gewoon niet zo in elkaar stak. Nu had ik zeker mijn vooroordelen over iedereen die Morgenstern heette, maar dat was maar een deel van het verhaal. Dat deel mocht ze haten en het niet mee eens zijn, maar ze moest ook weten dat dit geen sprookjeswereld was. Dit was namelijk een nachtmerrie en het werd geen dag makkelijker om mee om te gaan. Hopelijk luisterde ze beter als ze dit zelf ook inzag.


    I'm so deep into the closet they crowned me king of Narnia


    Sed lex dura lex


    I wear black because it matches my soul

    [ bericht aangepast op 2 juni 2018 - 23:56 ]


    Bowties were never Cooler

    Clary Fray

    "Stop. Jij en Jace gaan helemaal nergens heen. Het plan is verandert. Jij blijft hier, met Max, in de slaapvertrekken, en richten een kamer in voor jou moeder. Jace, Izzy en ik gaan je moeder halen. Daarna blijven jullie beiden hier met de Shadowhunters die hun ceremonie nog niet hebben gehad. Trainen, lezen, rondhangen in de tuin zijn allemaal prima, maar blijf uit het Ops Center of de wapenkamer' zegt hij en ik frons even maar knik dan. Hoe en waarom begreep ik niet  eerst leek hij nog zo snel.mogelijk van mij af te willem zijn en nu moet ik ineens blijven en gaan ze mama halen. Het feit dat een kind als Max op mij ging passen vond ik ook gek maar aan de andere kant, hij had al wel trainingen gehad.. "Neem Izzy mee naar de wapenkamer als ze klaar is en maak jullie klaar voor een Hellhound. Ik zie jullie daar." zegt hij daarna tegen jace. Alec was flink aan het ratelen wat Clary duidelijk maakte dat ze haast wel iets gevonden moesten hebben. Na zijn zegje tegen Jace draait hij zich naar mik "Ik waardeer je verontschuldiging en ik zou hetzelfde voor mijn moeder doen als ik dat kon, maar dat kwam nu eenmaal niet als Shadowhunter, en zeker niet met de verantwoordelijkheid over een heel Institute. We worden geboren om de wereld van de mundanes en de downworlders te beschermen van demonen, en daarbij sterven de meesten van ons voor onze 50ste verjaardag. Dat is de wereld waar je deel van uitmaakt, de wereld waar je moeder je van heeft proberen te beschermen, en de wereld waarin ik de keuzes moet maken om zo veel mogelijk van ons wel de kans te geven oud te worden, al weet ik ook dat die kans klein is."  Ik slik even en ik knik lichtjes. Aan zijn stem was te horen dat hij mijn excuses aan nam maar dat hij stres had. En dat begreep ik wel. Zoals hij zelf al zei,hij moest mensen leiden en beschermen. "Dan ehhh ga ik met Max mee en een kamer klaar maken :zeg ik enigszinds awkward omdat ik niet heel goed wist hoe ik tegen hem nu moest reageren en ik kijk om.naar Jace . Daarna kijk ik naar de kleine Max die zijn schouders trots naar achteren had staan. Ik dirfde te wedden dat hij veel liever zou mee vechten en alles beschermen maar dat hij ook blij was met de taak die hij nu had. "Succes beide en tot straks zeg ik ze zacht


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    JACE

    They made me into a weapon and told me to find peace.



    Samen liepen Jace en Clary naar het Ops Centre, Jace met Clary’s tas over zijn schouder. Hoewel de tas amper iets woog, voelde hij toch zwaar aan. Jace wilde niet dat ze zou gaan, maar hij snapte Clary wel. Na alles wat er gebeurd was, wilde ze gewoon naar huis. Naar iets vertrouwds.
    Aangekomen bij het Ops Centre liep hij haar richting Alec lopen, om zelf langzamer te volgen. Hij mengde zich niet in het gesprek van de twee – dat was iets aan hen om uit te vechten en hoewel hij boos was op Alec door zijn houding tegenover Clary, wilde hij eigenlijk helemaal geen ruzie met zijn parabatai – maar stond wel in de buurt. Hij wilde weten wat er besproken was en waarschijnlijk zou Alec hem ook willen spreken.
    Het was ook maar goed ook dat hij meekreeg wat ze bespraken, want Alecs woorden waren absoluut niet wat Jace wilde horen. "Stop. Jij en Jace gaan helemaal nergens heen. Het plan is verandert. Jij blijft hier, met Max, in de slaapvertrekken, en richten een kamer in voor jou moeder. Jace, Izzy en ik gaan je moeder halen. Daarna blijven jullie beiden hier met de Shadowhunters die hun ceremonie nog niet hebben gehad. Trainen, lezen, rondhangen in de tuin zijn allemaal prima, maar blijf uit het Ops Center of de wapenkamer."
    “Je zet me op nonactief,” stelde hij vast. Hoewel hij het haatte – hij wilde in het veld bezig zijn en iets doen, of desnoods als Alec hem echt niet op missie wilde sturen vanuit het Ops Centre meehelpen – snapte hij Alec helemaal. Als hij in Alecs schoenen had gestaan, had hij hetzelfde gedaan. En dat was nog het meest frustrerende. Hij kon niet eens boos worden namelijk.
    Hij hoorde zijn orders aan, knikte en liep met Izzy naar de wapenkamer terwijl hij van de details op de hoogte werd gebracht. Een Hellhound in de wijk waar Jocelyn woonde. In de wapenkamer pakte hij zijn eigen wapens, bevestigde ze en controleerde of ze goed zaten en pakte toen ook die van Alec, die hij mee terug nam naar Alec.
    Eenmaal terug hoorde hij net Clary zeggen dat ze dan maar een kamer klaar ging maken en hem en Alec succes wenste. Hij knikte als reactie en overhandigde Alec zijn wapens.
    “Laat haar meegaan,” zei hij vervolgens tegen Alec, alsof Clary hem niet zou kunnen horen. Voor Alec er meteen tegenin zou kunnen gaan – wat hij toch wel zou doen – praatte Jace verder. In een soort verzoenend gebaar stak hij zijn handen omhoog. “Ik weet het, ze is ongetraind en kan de hele missie in gevaar brengen, maar wij en Izzy zijn een goed genoeg team om een Hellhound wel aan te kunnen. Mocht Valentine hier zijn, dan zal hij voor haar komen.” Natuurlijk wilde hij haar niet als lokaas gebruiken, want het was ontzettend gevaarlijk. Er kon zoveel mis gaan. Maar Valentine zou Clary willen hebben, en als hij hier was, zou hij op ze af komen. En zij zouden klaar staan voor hem.
    Uiteindelijk zou het aan Alec zijn om te bepalen wat er gebeurde, en dat accepteerde Jace ook. Het was gevaarlijk. Het kon de hele missie in gevaar brengen. Dus als Alec nee zou zeggen, zou Jace daarmee akkoord gaan en zou hij met Alec en Izzy Jocelyn gaan halen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Alexander Gideon Lightwood
    20 || Shadowhunter || Head of the Institute || Jace really needs to stop eavesdropping and learn how to actually listen. > I FUCKED UP BIG TIME || Jace & Clary > Alone


    Dit keer was het verrassend genoeg Clary die haar mond kon houden, maar Jace die zichzelf niet in de hand kon houden. Hij wist veel beter dan mensen af te luisteren, want dit had hem, correctie ons, als kind al vaak in de problemen gebracht. Ik rolde mijn ogen naar Jace en zei hem wat ik graag van hem wilde, voor ik me nog even op Clary richtte. Straks loste ik dit met Jace wel weer op. Zodra hij wist dat hij gewoon het veld in zou gaan, kwam het vast goed. En als dit een excuus was om de hele dag met z'n vriendinnetje op bed te hangen, had hij heel erg veel pech. Dat deed hij maar lekker als hij klaar was ofzo. Mijn woorden kwamen duidelijk bij Clary binnen en ik hoefde niet eens te overdrijven. Er waren maar weinig Shadowhunters die oud werden, en al helemaal nu met Valentine. Ik knikte naar haar en zag haar Max volgen. Max had eindelijk een glimlach op zijn gezicht. Het was lang geleden sinds ik die had gezien, zeker omdat hij constant niet mee mocht op missie nu dat tegenwoordig hier in New York een stuk gevaarlijker was dan toen Jace, Izzy, en ik zijn leeftijd hadden.
    Ik wilde net richting de wapenkamer lopen toen Jace, gevolgd door Izzy, op me af kwamen. Hij overspoelde me meteen met een vloedgolf van woorden nog voor ik mijn pijlenkoker om had kunnen hangen, waardoor ik even nodig had om alles te laten bezinken, vooral omdat ik ook nog een preek voor hem in petto had.
    "Ten eerste, sinds wanneer bekommer jij je zo weinig over haar dat je haar als lokaas wil gebruiken. Of is het gewoon zodat je de hele missie handjes kan vasthouden en Izzy en mij misselijk kan maken met jullie verschrikkelijke kleffe gedrag?" Ik wist niet echt wat me overkwam, maar ik was gewoon enorm geïrriteerd met de hele situatie, al heel erg lang, en Jace die constant mijn gezag bleef ondermijnen, terwijl ik mijn uiterste best deed om hem uit de problemen en uit de cellen van de Clave te houden, hielp zeker ook niet. "Ten tweede, je moet echt eens kappen met gesprekken afluisteren. Als kind deed het je al geen goed, en nu nogsteeds niet. Ik had het over haar en haar verdomme moeder, niet over jou. Maar je moet altijd weer denken dat het over jou gaat en dat de wereld tegen je is, of niet Jace? Well, newsflash. Niet alles draait om jou en als er iemand constant probeert te zorgen dat je niets overkomt is het je Parabatai, of betekent dat echt helemaal niets meer voor je sinds je een nieuw speeltje hebt om mee te spelen?" Dit leverde me een harde elleboog van Izzy in mijn ribben op. Ik keek haar even aan en toen weer naar Jace. "Nou, als je dat zo graag wil ben je hierbij ontbonden van al je taken en mag je net als zij een kamer gaan klaarmaken voor haar moeder en bevelen opvolgen van Max. Dat wilde je toch zo graag? Nou, veel plezier." Ik stormde zonder nog iets te zeggen richting de deur naar buiten, voor Izzy me echt op mijn donder kon geven. Dat kreeg ik zo wel, maar voor die tijd moest ik naar buiten. De tranen prikten in mijn ogen en het voelde of mijn hart en Parabatai Rune in brand stonden, en niet op een goede manier. Ik was Jace aan het verliezen, en elke keer als we spraken leken mijn woorden en daden hem verder van me weg te duwen, verder in de armen van dat kind. Tot niet lang geleden hadden we alles van elkaar geweten en konden we zonder woorden of elkaar te zien weten wat we dachten, aan het doen waren, en gingen doen. Nu zou ik niet eens hem mijn rugdekking volledig toevertrouwen.
    Op het randje om de hoek van de ingang, tegen het glas van de plantenkas, stortte ik neer en begon stil maar hartverscheurend te huilen. Shadowhunters huilden niet, maar mijn lichaam deed het zonder dat ik er controle over had. Alle stress, woede, onmacht, angst, en alle andere emoties van de laatste tijd kwamen er in een keer uit, en er was geen houden meer aan. Ik had alles verpest. Ik zag geen manier om dit ooit nog goed te maken. En overmorgen was ik waarschijnlijk mijn baan kwijt omdat het nu toch echt wel duidelijk was dat ik niet geschikt was om een Institute te leiden.


    I'm so deep into the closet they crowned me king of Narnia

    '
    Sed lex dura lex


    Bowties were never Cooler

    Clary Fray.

    Vlak voor ze mee liep met Max hoorde ze Jace nog zeggen "“Laat haar meegaan,” Ik weet het, ze is ongetraind en kan de hele missie in gevaar brengen, maar wij en Izzy zijn een goed genoeg team om een Hellhound wel aan te kunnen. Mocht Valentine hier zijn, dan zal hij voor haar komen.” Ze zuchtte even en volgde Max verder. Het was lief wat Jace probeerde maar ze wilde niet tussen hen in komen te staan,. Ze had gehoord over hoe bijzonder de Parabataii band was, hoewel ze het niet geheel begreep zag ze wel de pijn die Alec had doordat Jace nu voor haar het opnam. Onbewust dacht Clary ook egoïstisch aan zich zelf. Ze wilde niet dat Alec haar nog meer ging haten maar hij zou vast denken dat zij dit bedacht had. Ruzie te zaaien tussen de twee.

    Inmiddels kwam ze aan bij de slaapkamer en ze glimlacht even dankbaar naar Max. 'Ik ga beddengoed halen, ik ben zo terug gaan en niet weg gaan' zegt hij en kijkt mij streng aan wat mij liet glimlachen. Hij was nog erg jong en hij had niet geheel de taak die hij graag wilde. Clary had al vroeg opgemerkt dat hij liever het veld in ging en demonen doodde. Toch was hij eervol en accepteerde beslissing van zijn oudere broer dat hij op Clary moest passen en hij zou er alles aan doen om te laten zien dat hij dat kon en dat het hem lukte. Clary had daarom al besloten om niet meer moeilijk te doen. Ze wilde geen verdere ruzie tussen Jace en Alec of tussen haar en Alec creëren. Daarnaast gunde ze Max de waardering die hij waarschijnlijk ging kijken die hij kreeg als hij zijn taak goed uit voerde.

    In de tijd dat Max opweg was voor spullen plofte zij op haar moeders toekomstig bed neer en pakte uit haar tas die ze van Jace had overgenomen haar tekenspullen. Ze pakte ook haar oortjes en mobiel en appte haar moeder of alles goed ging. Tot slot besloot ze om haar beste vriend Simon een berichtje te sturen of alles goed ging bij hem. Vrij snel kreeg ze reactie terug of alles bij haar wel goed ging en ze wist even niet meer wat ze moest antwoorden. Wetende dat Simon anders zorgen zou gaan maken reageerde ze dat ze even wat ging tekenen om haar gedachten te verzetten. Simon wist zo dat alles goed ging, maar ook dat ze even tijd voor zich zelf wilde

    Clary stopte haar oortjes in haar telefoon en zette een rustig nummer vrij hard aan. Ze keek uit de ramen van het instituut en had een mooi uitzicht over de stad. Ze besloot om het na te gaan tekenen. Ze probeerde zich te focussen op de muziek en haar tekenspullen om zo even te kunnen ontsnappen aan de ellende in haar echte leven.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan


    JACE

    They made me into a weapon and told me to find peace.



    Dat het alleen een suggestie was, was iets wat Alec duidelijk niet door had, aan zijn woorden te oordelen. Jace’s gezicht betrok even bij het gedeelte van ‘kleffe gedrag’. Met zijn zus? Bah. Rationeel dan. Gevoelsmatig was er een deel dat dat wel wilde met haar, en dat was extra slecht. Wie dacht nou zo over familie?
    Jace liet het over zich heen komen. Hij had het ook wel kunnen verwachten natuurlijk, met Alec in deze bui. Wat zijn Parabatai had, wist Jace niet, maar het kwam er op neer dat iedere keer dat Jace zijn mond opende, Alec bozer werd. En andersom. Er was iets tussen de twee gekomen wat niet zo makkelijk op te lossen zou zijn, en elke poging tot zou waarschijnlijk tot meer problemen leiden. Jace had zich nog nooit zo alleen gevoeld als nu hij tegenover Alec stond.
    “Ten tweede, je moet echt eens kappen met gesprekken afluisteren. Als kind deed het je al geen goed, en nu nogsteeds niet. Ik had het over haar en haar verdomme moeder, niet over jou. Maar je moet altijd weer denken dat het over jou gaat en dat de wereld tegen je is, of niet Jace? Well, newsflash. Niet alles draait om jou en als er iemand constant probeert te zorgen dat je niets overkomt is het je Parabatai, of betekent dat echt helemaal niets meer voor je sinds je een nieuw speeltje hebt om mee te spelen?” Jace balde zijn vuisten, vastbesloten om niks te zeggen over deze woorden. Als er iemand was op wie hij altijd had kunnen bouwen, dan was het Alec geweest. Om hem dan nu Jace tot egoïst uit te horen maken, om hem zelfs maar te horen denken dat Jace alleen om zichzelf gaf deed pijn.
    Zijn nagels prikten in zijn handpalmen. Het was goed om de pijn daarnaar te leiden. Beter dan dat het zich zou uiten in de tranen die zich zo graag naar buiten wilden banen. Dat kon niet. Huilen was zwak. Emoties waren zwak. Als hij zou huilen, zou hij ook zwak zijn. En hij kon niet zwak zijn. Hij moest sterk zijn.
    “Nou, als je dat zo graag wil ben je hierbij ontbonden van al je taken en mag je net als zij een kamer gaan klaarmaken voor haar moeder en bevelen opvolgen van Max. Dat wilde je toch zo graag? Nou, veel plezier,” zei Alec, waarna hij wegliep.
    Jace kon zich niet meer inhouden. “Ik probeer tenminste Valentine te vinden!” riep hij Alec nog na. Toen draaide hij zich ook om en liep precies de andere kant op. Hoe durfde Alec! Hem zomaar uit het veld halen op deze manier! Was het met een goede reden, dan had Jace er begrip voor gehad en het, zij het dan met tegenzin, geaccepteerd. Maar nu… Nu kon hij niet rationaliseren wat zijn parabatai deed.
    Hij moest hier even weg. Zou hij hier blijven, dan zouden er ergens klappen vallen. Hij wilde geen Izzy zien, geen Max en al helemaal geen Alec. Hij wilde niet de gezichten zien van de andere Shadowhunters die allemaal mee hadden kunnen luisteren naar de ruzie tussen de twee. Hij wilde niet in hun zicht compleet breken. Hij voelde zich zo kapot vanbinnen, zo vervloekt. Sinds hij van zijn demonenbloed af wist, leek alles ineens veel erger te zijn geworden, alsof het zelfs tot uiting kwam. Hij voelde zich zo, zó boos. Maar was dat niet zijn niet-menselijke kant die kwam spreken?
    “Er is een lockdown. Je kan niet weg,” zei degene die voor de deur stond. Jace had helemaal niet doorgehad dat hij naar de uitgang was gelopen.
    “Orders van Alec,” zei hij misschien wat agressiever dan nodig. De Shadowhunter keek wat sceptisch. “Controleer maar als je wil.”
    “Dat zal ik doen. Blijf hier staan.” Hij liep weg, op weg naar Alec. Jace keek hoe hij om de hoek verdween en draaide zich toen om naar de deur. Hij had nog nooit zo doelbewust Clave-orders genegeerd. Hij zou hiervoor in de problemen komen, en dan ook in serieuze problemen. Maar hij kon er nu niet om geven. Hij moest de deur uit, dus dat deed hij. Waar naartoe wist hij niet. Maar als hij hier langer zou blijven, zouden ze de tranen in zijn ogen zien. Zouden ze voor het eerst zien hoe Jace zijn emoties niet in zich kon houden. En hij wilde alleen zijn nu hij op zijn kwetsbaarst was.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.